Kumpi on oikeassa lastenetu-väittelyssä, ex-mieheni vai minä?
Tilanne:
Ex-miehelläni ja minulla 2 lasta
Ex-miehelläni ja hänen uudella vaimollaan 1 yhteinen lapsi
Ex-mieheni nykyisellä vaimolla edellisestä liitostaan 3 lasta
Ex-mieheni ja hänen nykyinen vaimonsa lähtevät ulkomaanmatkalle n. 2 viikoksi kahdestaan.
He aikovat tuoda kaikki lapsensa silloin minun hoitooni eli 2 yhteistä lastamme (jotka asuvatkin jo luonani/isä etävanhempi), yhden yhteisen lapsensa (joka on siis sisarpuoli yhteisille lapsillemme) ja nykyisen vaimon 3 lasta.
He väittävät, että on kaikkien lapsien (sisarusten) etu, saada olla yhdessä lomalla ja näin kokea turvallisuuden ja yhteenkuuluvuuden tunnetta.
Mielestäni minulla ei ole mitään velvollisuuksia ainakaan uuden vaimon lapsia kohtaan, mutta jos se on kaikkien (myös omieni) lapsien etu olla yhdessä, niin silloin tietysti hoidan.
Entisen mieheni nykyisen vaimon entisellä miehellä ei ole mitään oikeuksia omiin lapsiinsa (on kykenemätön hoitamaan omia lapsiaan).
En koe olevani katkera ja toki luonani on tilaakin (maatalo) isolle laumalle, mutta pelkään etten jaksa kaitsea näin isoa laumaa omien töideni lisäksi, kun kesä kuitenkin on kiireellistä aikaa täällä.
Onko mielestänne lapsien etu olla luonani vai pitäisikö heidän keksiä 3 nykyisen puolison lapselle hoitopaikka jostain muualta? Koen heidän yhden yhteisen lapsensa itsekkin tärkeäksi omille yhteisille lapsillemme sillä hänessähän virtaa sama veri puolittain kuin omissa yhteisissämme?
Mitä mieltä?
Kommentit (29)
aika rankalta kuulostaa.
Itse en varmaan jaksaisi.
Mutta onko nuo lastesi sisarukset sinulle jo tuttuja ennestään? Onko samat säännöt kotonansa ja sinun luonasi?
Onko osa jo niin isoja, että on avuksi?
Mitä mieltä omat lapsesi ovat jos sisarukset tulee myös teille? Haluavatko sisarukset itse tulla?
Jos ovat kovin erilaisilla säännöillä ja eivä itse halua tulla, niin vaikealta tuntuu. Jos taa omatoimisia, säännöt selkeät ja itse haluavat, niin tilanne olisi mahdollinen.
Tsemppiä päätökseen!
Ja eikö viikkoa riittäisi?
Ja kait he maksavat hoidosta?
kai niitä voisi jakaa 2+2, siis kaksi sinulle ja kaksi jonnekin muualle. Verisiteillä ei ole merkitystä, vaan sillä, ketkä tuntevat toisensa hhyvin. Silloin kukaan ei jäisi yksin vieraaseen paikkaan.
Neljä lisälasta maaatilan töiden ohessa kuulostaa aika mahdottomalta, jos ne muut lapset eivät sitten ole huomattavasti vanhempiä (kouluikäisiä).
Ihan oikeasti: 2 viikkoa ja 6 lasta, ei ikinä!
Ei vanhempien tarvitse lähteä reissuun kahdeksi viikoksi jos ei ole varaa sitten palkata lasten hoitajaa tai joku sukulainen/ystävä jne. hoitaa lapsia. Et sinä ole vastuussa kuin noista omista kersoistasi.
Ihan tässä tulee mieleen kun työkaverini lähti uuden tyttöystävänsä kanssa 10 päivän reissuun ja tämän tyttökaverin lapsi oli 8kk vanha! Lapsi siis ei tullut mukaan. Ihan yhtä korkealle arvostan tuollaisia monilapsisten perheiden vanhempia, jotka eivät huolehdi lapsistaan vaan laittavat omat menonsa edelle. Vanhemmat tarvitsevat lomaa, mutta 2 viikkoa on lapsille pitkä aika olla erossa! Jos he ovat huolissaan lasten eduista, niin pysyisivät kotona! Ihan silkkaa potaskaa syöttävät sinulle.
Tietenkään sinä et hoida sinulle vieraita, heidän lapsiaan..
Sinä hoidat omasi, jotka muutenkin ovat luonasi kun eivät ole isän luona!!
ONHAN NE LAPSET SILLOINKIN EROSSA????????????
Et todellakaan hoida ja jos hoidat se on aika kova kaitsemisraha minkä ansaitset!!
Minustakin ovat kyllä melkoisen tarinan kehittäneet, jotta saavat ilmaisen hoitajan. Kököt tuossa mistään LASTEN edusta ole kyse!!! Ex ja vaimo ajavat kyllä ihan omaa etuaan nyt. :O
Mikään ei sinua sellaiseen velvoita ja itse en varmasti hoitaisi.
exän ja vaimonsa kustantamana, jos et olisi sitä itse keksinyt. Muuten miten vanhoja vanhemmat lapset ovat? Jos ovat pieniä, niin edelleen apu olisi tarpeen, mutta muuten uskoisitko lastenhoidon sujuvan sinulta ok, jos he ottaisivat nuorimmaisen mukaansa matkalle? Sulle jäisivät vanhemmat lapset. Otathan huomioon myös turvallisuusasiat?Maatilan vaaranpaikat, ehditkö katsomaan lasten perään?
työtä ja toisella silmällä vähän katsoo samalla lasten perään... Kunhan yrittävät päästä helpolla oman lomansa järjestelyistä.
No en hoitaisi kun omani.
Kai lapsilla on isovanhempia?