miksi menin ja kerroin äidilleni ultran sukupuoliennusteen :((( ARGHH!
Toinen tyttö siis tulossa. Meistä se oli mukava yllätys, käy samat vaatteet ja koska joutuvat huoneen kuitenkin jakamaan varmaan ikänsä niin mikä ettei :) Mut mut mikä kumma kaikilla on päähänpinttymä että pitää olla lapsia kumpaakin sukupuolta??? ei sillä, olisihan se hauskaa jos olisi poika ja tyttö mutta kun kerroin asiasta äidilleni (kun hän oli kiinnostunut kans), niin hänpä sitten ilmaisi pettymyksensä todella rankasti. Että no onpa harmi ettei teille poikaa suotu jne. kylläpä tuli paha mieli, aivan kuin pitäisi olla pettynyt että tulee saman sukupuolen lapsia tähän perheeseen... Oletteko muut saaneet kuuulla mielen matalaksi pistäviä kommentteja tytöistä tai pojistanne?
Kommentit (35)
Teinpä kuitenkin ja poika olisi pitänyt olla, kun suvussa on tyttöjä niin paljon. Onneksi saimme tytön! Ainoat kommentit sukupuoleen on kohdistettu " seuraavalle" , jos sitten tulisi vielä poika. No, minä en enempää lapsia hanki, ellei joku takaa seuraavastakin tyttöä. Ja vain siksi, että ärsyttää niin jumalattomasti tollanen " kyllä molempia olla pitää ja yhtä paljon" -asenne.
ovat äitini ainoat lastenlapset toistaiseksi, äidin miesystävällä on 3 lastenlasta, myöskin kaikki tyttöjä. kuopusta odottaessani sukupuolta toki veikkailtiin kovasti ja oltiin kaikki hyvin neutraaleja asian suhteen. kuopuksen synnyttyä äidin miesystävä paljasti salaa toivoneensa vielä viidettä tyttöä.
Vierailija:
etta hopolopo teille vaan
Aikamoinen sattuma =)
t:24
Ja " mä myös kuulin näitä, " kiva että saitte nyt pojan" ja " nyt teidän ei enää tartte tehdä lapsia, kun on tyttö ja poika" .
Mä en vaan ole loukkaantunut niistä. Mä itsekin olin tyytyväinen kun tytön jälkeen syntyi poika. Lapsia teen lisää jos siltä tuntuu.
tyttölasta piiitkiin aikoihin, ja isäni sitten oikein toivomalla toivoi esikoisestani tyttöä, kutsui sitä ruusuksi jo masuaikana jne. Kun lapsi sitten syntyi ja sanottiin poika, niin oli ihan hirveätä, koska tunsin siinä tilanteessa pettymystä, joka oli täysin toisten aiheuttamaa.
Onneksi isänikin sitten rakastui kovin tuohon poikaan, ja kun toista odotin, ei painostus enää ollut niin kovaa. POIkahan sieltäkin tuli...
kukaan ei kysynyt mitään _hänen_ toivettaan asiasta. Nyt kun hän ilmaisi niin rajusti oman toiveensa, kävi ottamaan niin rankasti päähän se että miten hän kuvittelee edes lähtökohtaisesti meidän perheen asiat olevan hänen asioitaan! Itse hällä on vaan siskoja ja jo manaili puhelimessa miten kamalaa se on ja blaa blaa. itse taas kun ajattelin heti että ihanaa kun esikoisella on se jännittävä isosisko, itselläni kun isoveli. Nyt vaan yritän saada nuo äidin sanat menemään toisesta korvasta ulos, sillä mielestäni kellään ei olis oikein mitään oikeutta mennä kertomaan OMIA toiveitaan tai mielipiteitään tommoseen asiaan jos häneltä ei sitä erikseen kysytä. olisi vaan sanonut että nehän on kivoja uutisia (vaikka olisi itse mitä mieltä tahansa)!raskaana kun ottaa kaiken niin herkästi ja itseensä :(
esikoinen on poika ja äitini ja isäni olivat aivan innoissaan (heillä 2 tyttöä eikä poikia). Kun odotin toista niin äitini sanoi monta kertaa että tyttö täytyy tulla, ihan blääh jos tulee toinen poika (leikillään sanoi mutta minusta se ei ollut kivaa). Kylläpä pelkäsin koko raskauden ajan että saan toisen pojan kun anoppikin toivoi kovasti tyttöä (hänellä taas 2 poikaa eikä tyttöjä). Luojan kiitos toinen oli tyttö. Raivostuttaa nämä toisten ihmisten odotukset sukupuolen suhteen, mullekin sanottiin puistossa päin naamaa kun olin synnyttänyt että nythän teillä on perhe koossa. Aivan kun se ei olisi ollut koossa jos olisi syntynyt toinen poika, ARGH!
suojaamattomassa yhdynnässä ja poika tuli. Meillä meni siis ihan päinvastoin kuin pitäisi. Ei siis kuitenkaan kovin varma keino.
Vierailija:
suojaamattomassa yhdynnässä ja poika tuli. Meillä meni siis ihan päinvastoin kuin pitäisi. Ei siis kuitenkaan kovin varma keino.
Ihan hieman voi kallistaa etua toisen sukupuolen suuntaan, mutta kyse on kuitenkin vain joistain prosenttiyksiköistä. Enemmän vaikuttaa jopa emättimen pH kuin ajoittaminen.
Kyllä se jokaisen hedelmöittymisen kohdalla on hvyin lähellä 50 prosenttia kummankin sukupuolen todennäköisyys, kikkailemalla kaikin keinoin enintään 45-55 %.
terv. biologi
Vierailija:
Ihan hieman voi kallistaa etua toisen sukupuolen suuntaan, mutta kyse on kuitenkin vain joistain prosenttiyksiköistä. Enemmän vaikuttaa jopa emättimen pH kuin ajoittaminen.
Kyllä se jokaisen hedelmöittymisen kohdalla on hvyin lähellä 50 prosenttia kummankin sukupuolen todennäköisyys, kikkailemalla kaikin keinoin enintään 45-55 %.terv. biologi
En tosin ymmärrä miten toi sun tittelis tähän liittyy....
Hän odotti koko ajan tyttöä. Kun esikoinen syntyi, kysyi jo silloin mieheltä, olemmeko pettyntitä, kun ei tullut tyttöä?
tietääkö kukaan et onko yleisempää että lapset ovat samaa sukupuolta jos lapsia on useampia kuin se että tulee molempaa sukupuolta lapsia. Meillä on molempia, mutta suurimmalla osalla ystävistämme on kaikki lapset samaa sukupuolta.
Pojat hyväksyy. Pahalta on tuntunut tyttöjen syrjiminen.
etta hopolopo teille vaan