*TOUKOJEN VKK 28*
Kommentit (18)
Ensiksi kiitos Ompunäidille vinkistä! :) Pistän korvan taakse.. Miehen ystävä käy akupunktiossa ja suositteli tälläistä myös meidän typylle. Tulee tällä viikolla kotikäynnille ja katotaan miten tepsii.
Tänään käytiin sopimassa noita ristiäisjärjestelyjä papin kanssa. Lauantaina on itse juhlat sitten.
Noniin ja typyn kanssa seukkailee, heräilee tuolla. :)
On se vaan semmonen aarre! <3 Hymyt sulattaa kyllä sydämen.
t:tiitiäinen, poika 2½v ja typy 1kk1vk
Aamulla en ehtinykään muuta kun kutsu kuului hoitohommiin ja sit olikin jo neuvola.
Onnilla olikin oikeen kasvupyrähdys kolmessa viikossa painoa tullut yli kilo ja pituuttakin 3,5cm! Oli lääkärin tarkastus ja sielläkin kaikki ok. Arvelinkin että ukkeli kasvanut, mutta näin paljon huh huh. Posket on pullakat ja reisissä makkarat :) Ilmanko minäkin laihdun kun Onni syö niin paljon, empä valita. Hyvä kun maito riittää, vaikka välillä iltaisin tuntuukin et kohta vois olla lisämaidolle tarvetta.
Itsekin voin aika hyvin, väsy vaivaa. Piiperon uhma alkaa tasottumaan; voi olla koko päivän ihana :) Ollaan tosi rennosti otettu ja kodin siisteydestä huomaa; ei oo ihan tiptop. Pitänee skarpata ensi viikon juhlia varten. Anoppi ei ilmeisesti ehdi koko juhliin, mutta mun kaverit auttaa. Outoo kyllä ettei oman pojan häät kiinnosta... Mulla jännitys kasvaa päivä päivältä. Olipa muuten hyvä kun joku mainitsi miten hankala on imettää jos puvun takana vetskari, niin en ainakaan semmosta laita. Hankala löytää vaatteita kun yläosa on alaosaa pari numeroa isompi.
Mukavasti siis menee meilläkin. Harmittaa vaan kun ei miehellä ole lomaa ollenkaan, viikonloput tuntuu menevän ihan hujauksessa. Huomaa siinäkin et isä on paljon sitoutuneempi isompaan kuin vauvaan, toivottavasti ei ole pysyvää. Hyvä sekin on ettei piipero tunne itseään yksinäiseksi.
Hyvää kesää toivottelee k.a, 3vee ja 6vkk
Heippa kaikki rakkaat tyttelit, te odotusaikani valonpilkut, jotka autoitte jaksamaan joskus vaikeidenkin päivien yli!!!!!
Meillä kone hajosi lopullisesti juuri vähän ennnen, kun menin laitokselle käynnistykseen ja eilen saimme vihdoinkin uuden koneen talouteen ja päätin heti rynnätä kertomaan kuulumiset ja onnittelemaan teitä kaikkia vauvoistanne, joten KAIKILLE TUHANNESTI ONNEA!!!!!!!!
Luteen poikanen siis syntyi 20.5.07 klo: 1.07 kiirellisellä sektiolla tähän maailmaan syystä, että synnytykseni pysähtyi ja 2,5 tuntiin ei tapahtunut mitään edistystä laskeutumisen kanssa.....Ja poikanen oli siis POIKA ja mitat olivat 4070kg ja 52cm ja pipo 37 eli mikään ihan pikkumies ei ollut kyseessä:-)
14 tuntia tosiaan yritettiin alakautta ja sitten leikattiin loppujen lopuksi kuitenkin.....Kaikki on mennyt tosi hienosti, maito vaan ei riittänyt, kun poika syö ihan kamalasti, mutta onneksi korvikkeet on keksitty ja nyt se sitten syö niitä hullun lailla! Masuvaivoja on jonkin verran, mutta helpottaneet huomattavasti alkuviikoista ja nyt jo nukutaan yöllä ihan pitkää pätkääkin....Kirjoitan synnytyskertomuksen sitten tonne teitin muitten sellaisten joukkoon, kuhan tässä ennätän, niin saatte sitten koko kirjon lukea eli mulla käynnistettiin silloin 18.5 aamusta viikoilla 39+6....
Ristiäiset oli sunnuntaina ja ludesta tuli sitten Akseli Vilhelm, olen itse siis oikealta nimeltäni Elina, niin pitihän minun Akselini saada:-) Juhlat meni todella hyvin ja niitä juhlittiin Kulosaaren kartanolla ja poika oli, kuin herran enkeli koko tilaisuuden eli kaikki meni todella nappiin ja nyt se tuolla taas heräilee ja pieree, kun pieni possu, liikuttavaa......
Voin sanoa, että odotuksen tuskat sokerien ja insuliinien yms... kellotelujen kanssa on vaihtuneet TODELLA SUUREEN ONNEEN ja iloon, poika on aivan mahtava tapaus ja jokaisen piikin ja kellotuksen arvoinen!!! Kiitos teille kaikista kannustuksista sisaret, niiten avulla jaksoin...olette edelleen rakkaita!!!!!
Niin eli meillä tuli nyt sunnuntaina 7 viikkoa elämää takana tällä pallolla ja kasvu on hurjaa, poitsu oli 2 viikkoa sitten neuvolassa 5,3 kg ja 58,5 cm ja kuulemma kasvuvauhti on hurjaa, mutta hyvää ja veikkasivat ludesta pitkää poikaa, niinkuin isänsäkkin.....
Kertokaa tytöt ja teidän vauvat nyt kuulumisia, oon niin odottanut, et pääsen tänne kattomaan teitä, ihanaiset naiset ja niiden vauvelit!!!!! Ihanaa olla täällä!!!!!!
Nyt täytyy mennä, pikku pomo vaatii täydennystä, kirjoitellaan taas tyttelit ja hirmusti haleja teille kaikille ja vauvoille pusuja!!!!
-Emunainen ja Akseli poikanen 7 viikkoa ja POKS POKS POKS;-)-
täällä ollaan jo oltu huolissaan ja huhuiltu sua!! Teillähän kuulostaa menevän hyvin ja poika on tosiaan olluki aika ponteva mitoista päätellen:) Onnea vaan paljon:)
Meille ei kuulu ihmeempää vaikka en ookaan kirjoitellu tänne taas vähään aikaan. Eipä oo kerinny, tyttö on kyllä rauhallinen tapaus mutta välillä on niitä päiviä (kuten tänään!) että ei millään rauhoitu unille päivällä, ja sama homma esikoisen 2 v kanssa! Eli pitävät toisiaan huudolla hereillä ja ovat sitten ärtyneitä ja yliväsyneitä. Pojan päikkärit vois muuten jo mennä pois mutta on vielä niin pieni ettei selviä ilman niitä. Ollaan siis kokeiltu ja poika nukahtaa pystyyn aina viim kuudelta illalla ja herää joko myöhemmin illalla kymmenen maissa tai sitten kukkuu koko yön.. Eli tarvii ne päikkärit vielä. Mutta se nukkumaan laitto sekä päivällä että illalla on tuskaa! Onko muilla näitä ongelmia jos väh 2 lasta?
t:minnis80 + tyttö 1kk 2vko
Emunainen: onnea pojasta myös sinulle näin jälkikäteen! Äite82 kerkes jo sinua huudella, ja me muut perässä.. =) Kiva kuulla sinusta!
k.a. Meillä kans mies viettää eniten aikaa isomman kanssa, mutta se kai on ihan luonnollista nyt ku vauva on pieni. Hoitaa tietty vauvaakin, mutta varsinkin jos vauva kitisee niin mielellään ojentaa hänet minulle.. =)
Meillä oli perjantaina se 2kk neuvola. Pituutta nyt 56.5 ja painoa 5050g. Ihan hyvin kasvaa hänkin. Ja muuten kaikki myös täällä ihan ok.
Vettä on täällä sadellut tänään, huomasinki että leivotaanpa pojan kans pullaa pitkästä aikaa. Mies on varmasti hyvillään ku tulee kotiin.. =)
Nii ja meillä tyttö nyt pari päivää nukkunu yhet pidemmät unet! Sehän on nukkunu päivisin vaan lyhyitä pätkiä. Alkasko se rytmi sieltä nyt hahmottumaan.. ?
Niin ja kelläs ne oli samana päivänä ristiäiset? Tän viikon lauantaina? Huomenna meen mattoa peseen pesutuvalle, perjantaina sitten töiden jälkeen mies menee mummolaan niin saan kunnolla siivota. Onneks mummot auttaa sit tuossa leipomisessa, se kun ei oo mun hommaa oikein. Vaikka joskus siihen hurahanki.. =)
Nyt jatkaan leipomista!
miitu, emäntä n.2kk ja pikkuleipuri 2½v
Yksikätisenä ilmottaudun pitkästä pitkästä aikaa :)! Oltiin kesälomia viettelemässä ukin, eli miehen isän luona, siksi en ole tänne kerennyt kirjoittelemaan.
Pidettiin myös ristiäiset samalla lomailulla, ja tytöstä tuli Janna Mila Mimosa :)! Koko toimituksen ja juhlien ajan oli niin kiltisti että ihan ihmetytti! Suurimman osan ajasta nukkui... :)!
Käytiin kesälomalla myös mökkeilemässä isomummin ja isoukin mökillä, olihan sielä mökillä myös isoisomummikin paikalla!! Miehelläni on siis vielä isomummi elossa ja hyvin voivana :)!
Mentiin sinne mökille veneellä illalla ja juuri kun sinne päästiin alkoi tytön iltakiukuttelut, eli tissillä pitää olla jatkuvasti ja jos ei tissiä ole heti, niin sitten huudetaan ja lujaa! Tähän kun sekotetaan hirmunen väsymys ja se että ei tyttö ei anna itsensä nukahtaa vaan vonkuilee itsensä heti virkeäksi kun silmä luppaa, niin siinä olikin isomummilla ja isoisomummilla ihmettelemistä!! Itse olen mieheni kanssa siihen jo niin tottunut ettei se tuntunut missään, välillä tyttö isin olkapäälle ihmettelemään ja röyhtäsemään. Mutta kun tämä mieheni mummo, eli tytön isomummi ei voinut ymmärtää ettei lapsella ole mikään hätä vaikka vonkuilee ja välillä itkeekin, vaan teki sen väsyneisyyttään. Ainakun imetin ja tyttö kävi jotain önisemään, tämä isomummi tokaisi, ei taida tulla sieltä tissistä maitoa. Ja minä siihen että kyllä maitoa tulee ihan tarpeeksi, tyttö vaan on väsynyt kun ei nukkunut kunnonpäiväunia. Koko illan tämä isomummi toitotti kuinka sitä maitoa ei varmasti tule ja sitten aloitti myös isoisomummi saman paasauksen ja mieheni isäkin vielä jotain tokaisi. Monet kerrat nielin itkun ja kiukun ja painuin sitten aittaan unille tytön kanssa. Erehtyi vielä mieskin kysymään varovaisesti että tuleeko sulta varmasti maitoa ja voitte arvata että räjähdin! No, seuraavana päivänä kaikki alkoi ihan hyvin, tyttö oli tyytyväinen, mutta kun tuli päiväunien aika, ei nukuttukkaan kuin 5 minuuttia!! Ja illalla taas sama rumba.. Isomummo piti väkisin lasta sylissään vaikka sanoin sille että tissille se rauhottuu ja toivottavasti nukahtaakin, mutta ei uskonut, vaan piti vauvaa sylissään tai antoi sitten mieheni isälle, mutta ei minulle. Selitti vielä että näin niitä vauvoja pidetään, tästä ne tykkää... Mutta meidän vauvapa halusi äidin syliin tissille, eikä mitään polvella köllöttelyä. Sitten alkoivat mummot jo ihmettelemään että mikä sairaus sillä lapsella on, vaikka koliikkia!! Ja perään kertoivat kuinka kukaan heidän lapsista ei itkenyt varmaan ikinä. Minä hiljaisella äänellä aina vaan mutisin, että väsynyt se on kun ei ole taaskaan päivällä nukkunut kunnolla... Ja sit itsekin piti tietenkin kehua kuinka hyvin tyttö nukkuu aina yöt, ei ole ikinä yöllä valvottanut!! Voitte arvata kuinka väsynyt ja surullinen olin tuon kahden päivän jälkeen! Tuntui siltä että minun kykyjäni hoitaa lasta epäiltiin, tai kykyjäni tietää mikä lapsellani on hätänä! Tiesin että maitoa tulee ja riittää, mutta aloin jo sitten epäilemään itsekkin... Huusin miehelleni kuinka törkeä sen mummo ja isomummo olivat minua kohtaan, vaikka oikein ihania ihmisiä ovatkin! Muutaman päivän olin aika maassa kaikista niistä puheista ja epäilyistä, mutta onneksi se unohtui sitten taka-alalle. Nyt tuntuu siltä että ihan heti en ole menossa yöksi vauvan kanssa isomummille, varsinkaan silloin kun imetän pääsääntöisesti!!
Nyt en jaksa moisesta enää jauhaa...
Oletteko muut ihmetelleet minne ne pikkupikku vauvat ovat hävinneet?? Kun niitten tilalla on tälläisiä jo isoja jötkäle vauvoja... Isoja ja jänteviä suloisia vauveleita, jotka nauraa ja hymyilee oikein ihanasti ja joilta löytyy myös kauheasti omaa tahtoakin... Minne se pieni pikkuvauva on hävinnyt...??
Kyllä nää kasvaa nopeesti nää vauvat!! Vasta kohta 2kk vanha ja jo ihan hirmu harppauksen tehnyt kasvussa... :)!!
Aha, nyt kuulosti siltä että pitääpi mennä vaihtamaan vaippa :)!
Halipusuja kaikkien emojen vauveleille <3!
T. Mirmuska ja Janna 8vko
ohhoi...Juuri tuollaiseen painajaiseen en halauaisi joutua missä mirmuska " lomaili" huh huh.
Tervehdys emunaiselle ja uutisia myös muille..havaitsin muutama päivä sitten, että sokerini ovat koholla..varmaankin muistanette miten " helppo" sokerirumba minulla oli raskaudena aikana...lääkäriä odotellessa. Voihan paska.
Neiti voi hyvin ja saa nimensä elokuun alussa. Tänään se nyt alkoi..en siis viihdy itsekseni juuri yhtään vaan...haluan nähdä äidin koko ajan ja äidin on syytä jutella viihdykkeeksi..ei auttanut kuin pistää tyttö sitteriin vessan ovelle pyykätessä ja aloittaa selostus muotoiset kotitalous opinnot..meinasin revetä kun havaitsin yleisöä olevan enemmänkin..vauva ja KOIRA tapitti esitystä silmät soikeena.
Viikonloppuna menemme mökille ja olemma siellä pariviikkoa jos jaksamme tätä rumbaa siellä..kerran jos kalaan pääsisi..olen tässä miettinyt jotta menisikö vauva uistellessa jos on tyyni sää.
No nyt imetys hommiin ...joiden aikana ei enää jutella puhelimessa vaan...vauva kätisee jos huomio ei ole hänessä.. melekonen etten sanoisi.
murmeli ja lumppari tasan 2kk
Ja minultakin mirmuskalle sympatiat, ei ole kiva kuunnella tuollaisia kommentteja...
Itsekin niitä jouduin esikoisen kohdalla kuuntelemaan juuri isäni äidin taholta ja meillähän nyt olikin nimenomaan niin että se maito ei riittänyt silloinkaan ja kun sitä korviketta annettiin niitä siitä sain kuulla... Hän kun oli imettänyt viisi lastaan kaikki melkein vuoteen asti. No, niistäkin kommenteista on selvitty :)
Ja sitten Minnikselle: Meillä tuo Joona on nyt 2v7kk ja hieman samaa ilmassa päikkäreiden suhteen, ei oikein jaksa ilman niitä mutta välillä kestää nukahtaminen ja sängystä ravataan pois... Onneksi nyt ei ole vielä mitenkään raivonnut tms. unille menoa. Toissapäivänä alettiinkin sitten " tehokoulutus" miehen kanssa yö- ja päiväunille menosta, eli että toista kertaa ei tulla peittelemään ja vessassa saa käydä kerran jne. Ja nyt tänään menikin kerrasta päikkäreille, sinne jäi ja yöunillekin eilen ok. Meillä ei kyllä koskaan ole mitenkään kovin vaikeaa unille meno ole ollut mutta nyt vähän sellaista ilmassa. Ja tosiaan huomaa että väsy on, mutta vähän taistelee sitä vastaan.
Sitten oli puhetta miehistä ja esikoisesta. Meilläkin tuo isi on kyllä paljon nimenomaan esikoisen kanssa, itse sitä välillä mietinkin että jääkö paitsi nyt kamalasti kun ei pääse olemaan niin vauvan kanssa mutta eipäs sille nyt mitään mahda. Onneksi saavat huomiota kumpikin.
Mitäs muuta... Vauva on nyt pari päivää yli 2kk ja elämä ihan kyllä hymyilee. Yöunille meno on selkiytynyt ja olen saanut nukahtamaan nyt kolme kertaa jo tutin ja unirätin avulla kun ensin on maha täynnä! Yöllä herää yleensä kerran, joskus kaksi kertaa ja eka pätkä on nyt 6-7h. Päikkäreitä sitten vaihtelevasti, liinassa joskus tulee pidempikin pätkä 2-3h, mutta muuten sellaisia 30min-45min unia päivisin.
Jaahan, nyt täytyykin mennä syömään taas, tai siis syöttämään :)
Merja ja tyttö 2kk
Kiva kuulla sinusta emunainen! Toivottavasti muutkin toukot käyvät kuulumisia kertomassa.
Kiirettä tietty pitää, varsinkin niillä joilla on muitakin lapsia :) Isompien nukkumisest oli puhetta... Me on aina oltu jotenkin boheemeja nukkumisen suhteen: varmaan koskaan olla varsinaisesti nukutettu. Sittenpä onkin piipero ollut meidän " ilona" iltaisin. Yleensä on kymmeneltä jo unessa. Päiväunet oli välillä poissa, mutta nyt nukkuu taas ja menee ihan itse sänkyyn. Huomaa, että on kiukkuisempi jos ei nuku. Tyttö täyttää siis kolme ensi viikolla.
Pikku ukkeli onkin sitten taas harrastanut tehotankkausta; yöllä syö tunnin välein, jeejee. Päivät menee välillä pelkästään nukkuen ja syöden. Epäilin itselläni jo yliväsymystä ja sen takia ei maito riittäisi. Ja sitten on niitä rintaitkuja, joista kärsi joku muukin. Joo ei näitä asioita tartte ulkopuolisten kommentoida. Mullekin jo ehdoteltu lisäruokaa (siis perunaa ja sellasta!), jos vähänkin enemmän kitisee. Just joo en anna parikuiselle, koska ei oo pakko. Korviketta voin antaa jos tarvitsee, mutta ei muuta. Jotkut on kyllä tosi tahdittomia.
Tuosta tulikin mieleen meidän neuvola tätsy, prkle. Mä en ymmärrä mitä se koko ajan mainitsee painosta, liikunnasta ja makean syönnistä.
Mulla on hiukka ylipainoa alunpitäenkin, 168/ 71 nyt, raskauskilot poissa, makeaa en syö hirveitä määriä ja liikunkin kohtuullisesti. Tätsy vaan paasaa; alkaa tuntea itsensä ihan palleroksi ja plösöksi. Ite se on semmonen tikkuhyönteinen, mutta kaikki ei voi olla sellasia. Sanoinkin viimeksi ettei tässä ihan plösöjä olla. Itsekin tietää, että syömisiä vahdittava kolesteroolin ja raskausajan sokereiden takia, niin yks sitten vahtaa ja painostaa. Kohta uskalla mitään syödä, ja maitookin pitäs tuottaa, nii tana.
No mies kuitenkin mut huolii makkaroineni ja arpineni :) huiiiii häät lähestyy! Mietin, että mitenhän sitä osaa olla kun nimi muuttuu? Jotenkin koko elämä, mutta hyvällä tavalla.
Ettepäi!
Olipas kiva kuulla Emunaisesta!!!! Hyvä että kaikki hyvin siellä!! Täällä jo kaivattiin.. Tuo tietotekniikka pettää aina kun sitä tarvii;)
Kamala tuo Mirmuskan mummula-reissu! Hyi olkoon.. tuo on sitten niin rasittavaa.. onneksi olkoon kun kestit sen enempää raivoamatta:) Mua jo tympäsi anoppi kerran kun se oli sormensa kanssa mun tississä kiinni painamassa, jotta vauva saa henkeä nenän kautta, hautautuu kuulemma mun tissiin! No just joo..näihin tisseihin ei ketään saa haudattua, vaikka maitoa ovatkin täynnä.. Muut tietää aina paremmin kuin sinä itte!!! ;)
Huvitti Murmelin pyykkäys-juttu:) Meillä sama homma nimittäin.. aina kun selitän jotain " tyhmiä" vauvalle kun se tuijottelee sitterissä.. yleensä jotain ruoanlaitto, sängynpetaus, pyykki-juttuja niin koira istuu vieressä ja molemmat tapittaa tyhmän näköisenä että mitä tuo äiti selittää.. koira myös löytää aina puheesta ne omat juttunsa: jos selitän ihan muun puheen seassa että pitäisköhän kohta lähteä pihalle ja jatkan muusta aiheesta. niin löydän puolen tunnin päästä koiran oven edestä istumasta ja ihmettelemästä että eikö mennäkkään;)
Keijo.Annikille tsempit olla välittämästä terkkarin höpötyksestä.. Yhtään ei ole liikaa painoa minun mielestä.. sellaset viiskyt kilosethan lentää tuulen mukana jos ei oo aamiasta syönyt;) No ei.. mutta jokainen on omanlaisensa ja mitään terveysriskiä en noilla kiloilla sulla usko olevan.. Ite kyllä tuun välttämään kaikenlaista turhaa vihjailua jos pääsen joskus neuvolaan töihin... Niin ja sinähän sen sanoit, mies on jo ja ne on meidät hyväksynyt tämmösinä niin eihän tässä mitään stressiä enää ole:)
Muakin tympii se miltä mun rinnat näyttää jo nyt (kamalat raskausarvet) saati sitten imetyksen jälkeen kun ne saavuttaa patalappu-efektin korkeimman asteen...nyt jo imetyksen jälkeen ne on kuin hernepussit yhdellä herneellä ... mutta mitäpä välitän..siihen ne on luotu ja mieskään ei pääse enää karkuun;)
Tsemppiä muuten häiden odotteluun:) Siitä tulee mahtava päivä ja nimeen on muuten totuttelu.. ekan kuukauden allekirjotin kaupassakin kaikki kuitit vanhalla nimellä ja esitellessäni itteäni tuntui aina ihankuin valehtelisin;) mutta nyt siihen on jo tottunut.
Päivälleen 3kk meni muuten meidän häistä Emmin syntymään -> 27.1 ja 27.4 :)
Eipä tässä kummempaa.. uusia vaunuja haaveilen kun nuo meidän kovalla kantokopalla on niin raskaat kantaa tänne ylös ja vanhatkin kuin mitkä. Yhdet ihanat löysin tuolta osta&myy osiosta, mutta niistä ei saa sitä ratasosaa irti.. meilläkun niitä ei saa mihinkään sisälle! Pitää koittaa keksiä jotain..
Emmillä kaikki hyvin! Äitiä vähän tympii ja masentaa + tänään aamulla kamala migreenikohtaus..suoraan vaan oksentamaan.. vieläkin särkee kamalasti päätä..mies lupasi tuoda panadolia:)
En tiedä johtuisiko tämä muutaman päivän matalapaine niistä cerazetteista..syytän niitä nyt kaikesta pahasta:)
Eikun syöttämään.. Palaillaan ja halit kaikille mammoille ja nöpösille!
Mirage ja Emmi..suurin piirtein 2,5kk
Ensinnäkin kiitokset kaikille :)! Ja toiseksi, meni meidän tytön päiväuni nukutus nyt vähän mönkään kun repesin totaalisesti Miragen tissi-kirjotukselle :D!!
Tänäänkin herättiin aamulla aikaisin, kun pakko saada tytön rytmiä taas vähän muutettua, lomaillessa yöunet saattoivat alkaa vasta jossain klo 24 tai myöhempääkin, mutta nyt pitäisi päästä jo kunnon unille viimeistään klo 22... Kun ei voi sitä ukkoakaan hirmusesti valvottaa lapsen takia. Saisipa vaan itsensä aina revittyä sängystä ylös! Tänä aamuna käytiin sitten tytön kanssa yhdessä suihkussa, kun puklautti pikkasen päällensä ja minä olin menossa itse suihkuun, niin ajattelin ottaa tytön sit mukaan kun kuitenkin se piti pestä. Ja voi sitä hymyä ja riemua mikä tytöllä oli :)!! Ja voi sitä surkua kun isi tuli hakemaan suihkusta pois... Tyttö tykkää muutenkin hirmuisesti kylpeä ja pyllypesutkin on yhtä riemua :)! Ei vaan voi läheskään joka päivä kylvettää eikä suihkuttaa, on sen verran kuivahtavan laatuinen tuo tytön hipiä, samanlainen kuin vanhemmillaankin.
Ihana mies toi mulle tänään kukkia kauppakäynniltään :)! No, olihan sillä syytäkin tuoda kun tänään mun synttärit on, mutta en minä osannut odottaa. Tuli niin hirmu hyvä mieli niistä kukkasista :)! Kun niitä kukkasia en tosiaan ole mieheltäni usein saanut, yhden kimpun toi sairaalaan kun vauva syntyi ja nyt tämä... No, olen minä muutaman kerran ruusun saanut baarista kannettuna, mutta niitä minä en laske... :)!!
Mut nyt näyttää silltä et tyttö sammu, pääsisinköhän nyt syömään jotain ja vähän siivoilemaankin...
T: Mirmuska ja Janna 3 päivää vajaa 2kk ;)
tällä kertaa torkkuu neiti (harvinaista), ja poikaa yritän. Sais tehtyä jotain syötävää ennen kuin aloittaa siivouksen, ja isäntäkin kohta kotiutuu. Neiti siirtyy lähiaikoina isompaan sänkyyn ja sille pitää raivata tilaa. Kävin ostamassa jo Jyskistä 35 ¿:n patjan+petarin, kun olin autoa katsastamassa Seinäjoella. Sänky löytyi tästä läheltä, mutta patjat oli ko. liikkeessä niin kalliita, että tutkittiin muita vaihtoehtoja. Säästin ainakin 45 ¿, kun kävin vielä muillakin asioilla samalla, vaikka bensaa kului jne.
Mirmuskalla tais olla synttärit, onnittelut siitä! Ja k.a:lle piti sanoa, että ne painopuheet saat päästää suoraan toisesta korvasta ulos! Mä laskin ihan mielenkiinnosta sun painoindeksis, ja se on 25,2 eli ihan normaalin rajoissa. Tarkalleen ottaen normaalin raja on 24,9 eli saisit painaa 70,2 kg, on siis n. 800 g:sta kiinni! Tommoset terkkarit sais kyllä laittaa johonkin tapa/käytöskoulutukseen!!! Mullakin on 27+jotain (174/82) eikä kukaan oo valittanut. Paitsi mä, kun ei mee vielä kaikki vaatteet päälle. :) Tsemppiä kumminkin tommosten puheitten kestämiseen kaikille ' kärsiville' !
Mä en oo onneksi joutunut kuuntelemaan mitään ' maito on loppu' - tai lisäruokajuttuja vielä. Eilen kyllä mietin, että on tainnut mun juominen vähentyä/unohtua, kun tuntui ettei poika illalla saanut juuri mitään irti. Ahkerasti sitten kumosin mehua kitaani, että pysyis kunnossa edes nestetasapaino. Voimia isovanhempien kanssa takkuavillekin! Meillä ei lapsilla ole kuin yks mummo (mun äiti), ja se ei pahemmin asioihin sekaannu, onneksi. Sen paremmin kyllä muutkaan sukulaiset, multa saattais nimittäin tulla täyslaidallinen takaisin. Isännän siskon mies ei enää uskalla tulla meille kuin selvin päin, kun yhtenä jouluna haukuin sen lähestulkoon pataluhaksi. Mä kun en halunnut humalaista sisälle pilaamaan lasten jouluiloa. Juominen on kaikkien oma asia, mutta meille ei tarvi silloin tulla... :) Ei millään pahalla ketään kohtaan...
Mutta kello rientää ja nuorimmat nukkuu, joten nyt jos koskaan... ;)
Hyvää viikon jatkoa, toivoo äippä ja muksut
Tulin kertomaan 2kk neuvolan kuulumisia.. On vaan vaikea saada itteensä tänne vaik aikaakin ois, pyhittää sen täysin johonkin muuhun. Ja kun yksin koetat jakaa aikaa kahdelle, huh. Mut on oppinut siihen ettei tiskit haittaa ja koti saa olla pari päivää sotkunenkin..
Enemmän kaipaan uusia ystäviä muutenkin elämääni, jolle vois puhua/kirjotella ihan henk.kohtasesti...
Ens viikolla tehdään autokaupat niin päästään liikkumaan vapaammin.
Eli jätkä oli neuvolas 5480g ja 57,5cm. Mahtava mötikkä, siskonsa oli vajaan kilon kevyempi tossa iässä.
Täysimetyksellä mennään ja imetys sujuu hyvin. Tosin on meillä pullottelut mukana, imetys kun ei suju joka paikas. Täytyy olla tyynyä ym tukemassa. Itsekkin kyl huomaa laihtuneensa.
Tänään jälkitarkastus ja sit se koettaa, ihan luvan kans vapaus tehä ja touhuta! Peilikuva mahan kohalt alkaaki jo inhottaa, et oiski jo halu kuntoiluun..
Emppu 8vkoa, isosisko 3v
Mekin olemme vielä hengissä :)
Osku nukkuu isin kainalossa ja isoveikka touhuaa tuossa omiaan, leikkii autoillaan.
Mä jo kuvittelin meillä olevan mukava rytmi, mutta vielä mitä..
Pikkumies kävi nukkumaan viimeviikolla puol kymppi ja heräs ekan kerran 03-05 välillä tissille jonka jälkeen jatkoi unia 06-07 välille ja sit nukkui vielä 9 asti. Nyt tämän viikon taas heräilty jopa 4 kertaa yössä ja oma olo alkaa oleen tosi väsy. Nuhaa tuolla pikkuisella taas on kuten isommallakin, johtuneeko siitä?
Olipa mukava kuulla emunaisesta! Olihan iso poika yli 4000KG :)! Meidän isäntäkin on kummilusikan mukaan painanut 3500KG, heh :)
Ihanan nimen olitte antaneet pojalle!
Tulehan käymään Tampereella niin nähdään sinunkin poika.
Kamalia sukulais-kokemuksia oli ollut! Meillä oli Viltsun aikana vähän sama virsi ja se kuului usein äitini suusta ( mua ja siskoani imettänyt pari viikkoa, johtuneeko siis siitä ) ei sun maito voi riittää, kun mullakaan ei riittänyt jne. Ja ukon mummu on myöskin aina sitä mieltä, että pojalla on nälkä kun se vähänkin kitisee ( hän imetti kuopustaan 6 vuotta! )
Joku oli täyttänyt vuosia, onnea!
K.A millois teillä häitä tanssitaan? Tuo tikkuhyönteinen-kommentti sai vedet silmiini!
Meillä on nyt kanssa kirkko varattu 12.07.08 ja toivottavasti nyt ei tule yllärivauvoja ennen sitä :)
Miragen hernepussitisseille nauretaan täälläkin :) Voin lohduttaa, omat pienet rintani eivät juuri arpia lukuunottamatta muuttuneet miksikään ( nyt kun sanon näin, tämän imetys muuttaa ne varmasti nahkalätkiksi! )
Mitähän muuta oli.. Ei voi muistaa :(
Sori kun nikit unohtuu, täällä ehtii käymään enään niin harvoin!
s-postini on oma.on@par.as jos joku haluaa vaihdella kuulumisia sitä kautta :)
Oikein mukavaa kesän jatkoa kaikille!
-OP, Oskari tasan 10 vko ja isoveikka 1v10kk
OP: mä voisin sulle laittaa mailia, jahka kerkeän. Meilläkin ensi vuonna häät, tosin ajankohta vielä auki. Syksyllä kuiten. Naikkareiden sivuilla olen jo kovasti kerenny pyöriä silti.. =D
miitu
Kiitos kiitos kaikille onnentoivotuksista :)!
Näin pika pikaa tulin täälä kipasemaan, tyttö nukkuu ja ukko tulee kohta töistä, käydään ruokailemaan sen kanssa ihan kaksistaan. No, nyt kun näin sanoin, tai siis kirjoitin niin herääpi varmasti tyttökin isiä moikkaamaan ja saan taas syödä kylmää ruokaa tyttö tissillä :)!
Tänään oltiin tyllerön kans seuraamassa mun siskon ja sen tytön kesäteatteriharkkoja, hyvin viihdyttiin! Oli ihana seurata (ja vähän jännittää) miten se tätin 6 vuotias tyllerö osaakin jo näytellä ja olla... :)! Kolme tuntia oltiin ulkona ja kotiin kun päästiin niin vaihdoin tytölle vaipan ja yöpuvun päälle, lykkäsin tissin suuhun ja samantien nukahti! Tais olla väsyttävä näytelmä ja muutenkin koko reissu, no hyvä vaan :)!
Mut nyt tuli ukko töistä, meen nyt syömään kun koko päivänä taas oo kerenny oikeen suuhunsa mitään laittaa... Mukamas niin kiire! No, vaa' an mukaan nyt on kilo vähemmän painoa mitä ennen raskautta, jee jee!! Mutta ei se kyllä siltä tosiaan NÄYTÄ!!
Mut nyt, hyvää yötä äipät ja pienet toukovauvat <3
T: Mirmuska ja Janna
mies jäi kesä ja isyyslomalle, vihdoinkin!! ihanaa kun saa tulla rauhassa ilman kiirettä koneellekin kun on joku muukin joka tenavien perään katsoo. suuritöisin näistä muksuista on tuo tyttö 1v 10kk. vauva ja tyttö 6v
on helppoja tapauksia. vauvalle vaan vaippaa vaihtaa ja syöttää ja isompi leikkii omia juttujaan ja on paljon kavereineen ulkona. mutta tämä pikkuneiti kun on hyvässä uhmaiän alussa niin se saa meikäläisen hermot aika lahjakkaasti menemään silloin tällöin.. oikea riiviö tuo tyttö!! käytiin eilen kaupassa miehen ja vauvan kans kolmestaan ja mietittiin miten helppoa olisi yhden lapsen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mutta eihän sitä silloin tajunnu kun oli se yksi lapsi, tietenkään. se oli niin iso elämän muutos silloin ja tuntuu että kaikki elämä pyöri vaan vauvan ympärillä. nyt se vaan jotenkin huvitti meitä:)
en tietty tarkoita että yhden lapsen kanssa välttämättä on helppoa, riippuu lapsesta ja elämäntilanteesta (aattelin vaan oikaista ettei joku loukkaannu)
iltaisin tuo meidän poitsu on vähän itkuinen ja viihtyy oikeestaan vaan sylissä. en usko että sillä vatsavaivoja on kun sylissä on tyytyväinen mutta missä muualla tahansa huutaa älyttömästi. eli siitäkin syystä ihanaa kun on mies lomalla niin on iltaisin kaksi syliä käytössä. monesti on joutunu antaa vauvan vaan huutaa kun on pitäny hoitaa isompien lasten kaa iltapesut ja iltapalat ym. säälittäähän se mutta kun ei voi kaikkea yksikätisenä tehdä. en muista että tytöt ois vauvoina ollu noin sylikaipuisia.. taitaa nuo miehet olla tollasia:)
imetys sujuu edelleen öisin ja päivisin. iltaisin menee jo noin 2dl tuttelia.
on tuo poika kyllä sellanen jötikkä että odotan jo jännityksellä 2kk neuvolaa. luulisin että on kasvanut tosi paljon. nyt poitsu on siis 7 viikkoinen.
mulla olisi viikon päästä siskon polttarit, mihin minua odotetaan mukaan. ollaan kovasti niitä suunniteltukin ja varmasti kiva päivä on tulossa. mutta...... hermostuttaa jo nyt koko homma! miten tuo mies pärjää muksujen kanssa? miten se tietää millon pojalla nälkä? miten paljon annettava maitoa? ym.... typeriä asioita mietin, enhän minä mikään korvaamaton ole, pärjäähän ne mut kun jännittää silti. kun osais ottaa rennosti sen päivän. pikku " loma" tästä arjesta ei oo todellakaan pahitteeksi. ja sitäpaitsi miehellä tuntus olevan enempi ja vähempi omia kinkereitä loppu kesälle ja onhan noita ollut tähänki asti. että minun vuoro välillä!
lähdenpä tästä nyt jotain järkevää tekemään ennen kun poitsu herää. kun on taas tuota pyykkiä ja tiskiä ihan kiitettävästi kertynyt..
moikka!
On se kiva ettei maanantaitkaan tympäse enää kun on mammalomalla:)
Nyt on mieli hyvä ja virkeä kun taas yöllä sai nukkua 7,5 tunnin pätkän. Pakkokai se on jo uskoa että ihanat yöunet on tullut ainakin hetkeksi jäädäkseen.. Viikon aikana vain yksi " huono" yö 3 tunnin syöttöväleillä:) Emmi posottaa vieläkin menemään unia, itse nousin jo yhdeksältä niin saa syödä aamupalan ja lukea lehden rauhassa!
Muutapa kummempaa ei kuulukkaan.. Opinnäytetyö stressaa.. pitäisi olla syksyllä valmis eikä kiinnostusta löydy pätkääkään.. teen sitä kaverin kanssa jonka vuoksi en voi jättää tekemättäkään jotta edes hän valmistuu ajallaan.. kaverillakaan ei oo motivaatiota pätkääkään kun hän on kesän töissä. Saa nähdä mitä tästä tulee mutta se vaivaa varsinkin öisin kun herää eikä saa enää unta...
Emmillä kaikki hyvin.. edelleen sitä itkuisuutta välillä syödessä.. tänä aamuna se oli kyllä ihan vain siitä " suihkutissistä" näin luulisin, kun maitoa meni henkeen ja vaikka minne kun ei raukka ehtinyt nielaista välissä..
Harmi kun tuli taas näin kylmät ilmat..vaikka toisaalta parempi tämä kuin se kauhea helle.
Nyt kuuluu ähinää..pitääpi mennä hakemaan ja avata telkkari kun tulee vanhoja salkkareita... kaikkeen turhaan sitä ittensä koukuttaakin;)
Mirage ja Emmi 10vk3pv