Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva 10kk ja levottomat yöt

16.02.2009 |

Meillä poika 10kk. joka vauvana nukkui kuin unelma heräsi kerran aamuyöstä syömään. Mutta nyt kun oppi ryömimään ja konttausasennon yöt muuttuivat kamaliksi. Menee nukkumaan 20.30 ja nukahtaa hyvin itse. Mutta herää pitkin yötä itkemään, juttelemaan, leikkimään, nousee seisoon kontalleen ym. pinniksessä. Viime yönäkin heräsi lähes tunnin välein. Kerran syö tissiä aamuyöllä. Mietin kauanko tätä jatkuu vielä? Onko muilla kokemuksia? Äiti alkaa olla aika väsy kun esikoisen 4v kanssa pitäisi jaksaa päivät. Viime yönäkin heräili 23. 1.3,4,5,6 ja silti nousi ennen seiskaa ylös. En tiedä millä energialla jaksaa? Päivällä nukkuu aamupvllä 4h minkä jälkeen herätän pojan en tiedä kauanko nukkuis. Iltapvällä nukkuu tunnin jonka jlk herätän.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa 10kk:n ikäinen poika ja tällä hetkellä meidän yöt menee siten että hän nukkuu n.21-07 ja tuona aikana pitää käydä antamassa tuttia ja peittelemässä yleensä 0-4 kertaa. Joten siis ihan kohtalaisesti.

Mutta kolmisen viikkoa sitten hänelle puhkesi yläetuhampaat ja sitä ennen meillä oli monta viikkoa TOSI levottomia öitä. Hampaita tehtiin siis viikkokausia ja silloin yöt menivät yleensä silleen, että alkuyön nukkui kohtalaisesti (välillä heräili ja välillä nukkui suht ok) mutta aina aamuyöllä piti tassutella joskus parikin tuntia n. 04-06 välillä ja sitten nukkui taas sinne klo 07 asti. Alkoi olla itelläkin aika väsy olo, mutta sitten se helpotti, kun nuo hampaat puhkesivat ja sen jälkeen on nukkunut jopa kaksi yötä heräämättä kertaakaan.

Puolenvuoden iässä hänelle puhkesivat ensimmäiset hampaat ja niitäkin tehtiin pari viikkoa silleen että yöt menivät 1-2h pätkissä. Mutta sitten taas yöt rauhoittuivat. Meillä on myös kausittaista yölevottomuutta aiheuttaneet nuo ryömimisen ja konttaamisen opettelut, mutta niistä on jo selvitty. Myös jokin sopimaton ruoka tekee yöheräilyä ja luulen että eroahdistuskin ja "äiti-ikäväkin" saattaa joskus öisin vaivata. Yösyötöt lopetin 9kk:n iässä ja sitä itkeskeltiin jokunen aamuyö sen jälkeen, mutta siitäkin päästiin yli. Se oli ainakin meillä enemmän tapa kuin tarve.

Yksi sairaanhoitaja/kätilö sanoi mulle kerran että lasta ei kannata herättää päiväunilta esim. vieraita varten, koska se voi tehdä levottoman nukkujan. En tiedä pitääkö paikkaansa. Aika pitkät päiväunethan toi teidän poika nukkuu. Meillä poika nukkuu päivisin kahdet unet, jotka ovat yhteensä n.2,5-3,5h. Mitähän kävisi jos kokeilisi siirtyä yksiin päiväuniin? Minusta tuntui, että meillä ainakin yöunet paranivat silloin kun siirryttiin kolmista päiväunista kaksiin.

Oletko kokeillut antaa suppoa yöksi? Tosin eihän sitäkään jatkuvasti voi käyttää.

En tiedä oliko näistä ajatuksista apua. Joka tapauksessa voimia sinne ja parempia öitä!

Vierailija
2/3 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekatkaapa yökköjen ketjut. Niistä löytyy samanlaisia tarinoita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hampaita on tulossa. Niitä on tehty 5,5kk iästä. Nyt tulossa alas yksi. Olen antanut usein suppoa mutta samanlailla heräilee. Mitään uutta ruoka-ainetta en ole antanut. Päiväuniasiaa olen miettinyt mutta poika herää ekoilta unilta 14 ( 10-14 ) ja on aivan kanttuvei 16.30 aikaan eli on pakko laittaa toislle unille. Pitää käydä tuolla yökköjen luona katsomassa ja lukemassa:)