Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sama nimi kuin serkulla??

09.07.2007 |

Voinko antaa pojalleni saman nimen kuin minun omalla serkullani? Itselläni on niin paljon serkkuja, ettei kaikkien nimiä meinaa edes muistaa. Keksin sitten hyvän nimen ja hetken päästä tajusin että minullahan on saman niminen serkku. Höh

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pojallani on sama nimi kuin serkullani ja poikani 2. nimi on sama kuin hänen oman serkun 1.nimi. Eli Aleksi Markus Kristian ja Markus Christopher. Meidän poikamme syntyi 2½ vuotta serkkuaan aikaisemmin, eikä minua oli haitannut että mieheni sisko laittoin saman nimen kuin pojallamme.

Vierailija
2/4 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni antoi tytölleen saman nimen kuin minun etunimeni ja minusta se ainakin tuntui kivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on niin läheiset suhteet usean serkun kanssa etten voisi laittaa samaa nimeä ainakaan etunimeksi. Jos laittaisimme saman nimen kuin mieheni serkulla, tulisi heistä useimmiten täyskaimoja eikä sekään ole oikein hauskaa. Nimistä tulee heti mieleen juuri se tietty serkku. (esim. Henrik ja Kristian ovat meidän suosikkeja ja 4 serkun nimet...)

Mutta jos sinä et edes muista jokaisen serkkusi nimeä niin ehkä teidän tilanne on hieman erilainen... =D Paljon riippuu myös miten harvinainen nimi on kyseessä.

Vierailija
4/4 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin, jos serkku on ihan eri ikäinen ja sukunimi on eri. Tällöin ei varmaan sekaannuksia juuri tule.

Eri asia olisi, jos kyse olisi jostakusta juuri syntyneestä serkusta ja te olisitte siitä keksineet antaa saman nimen. Myös kaksi täyskaimaa samassa suvussa kuulostaa hankalalta.