Ei kakkaa..
Pitäisikös minun pikkuhiljaa huolestua, tänään on 14 pvä eikä kakkaa näy, olen soittanut neuvolaan pariin otteeseen ja siellä neuvotaan jumppaamaa ja antamaan mallasuutetta. Noh jumpattu ollaan, mallasuutetta annettu, ollaan myöskin koitettu levolacia jota ei kuitenkaan kuulemma suositella niin useasti ettei suoli totu siihen, kuumemittarijippoakin koitettu.. Poika kuitenkin tyytyväinen, syö ja nukkuu hyvin. Täysimetyksellä mennään, ikää on 2kk ja 2vko. Voikohan perunaa ruveta antamaan aikaisemmin kuin 4kk jospa vatsa rupeis toimimaan?
Kommentit (2)
ROSA81:
Pitäisikös minun pikkuhiljaa huolestua, tänään on 14 pvä eikä kakkaa näy, olen soittanut neuvolaan pariin otteeseen ja siellä neuvotaan jumppaamaa ja antamaan mallasuutetta. Noh jumpattu ollaan, mallasuutetta annettu, ollaan myöskin koitettu levolacia jota ei kuitenkaan kuulemma suositella niin useasti ettei suoli totu siihen, kuumemittarijippoakin koitettu.. Poika kuitenkin tyytyväinen, syö ja nukkuu hyvin. Täysimetyksellä mennään, ikää on 2kk ja 2vko. Voikohan perunaa ruveta antamaan aikaisemmin kuin 4kk jospa vatsa rupeis toimimaan?
Hassua, miten ohjeet vaihtelee. Meille on sanottu, että suoli ei voi tottua Levolaciin. Mikroperäruiskeet ovat niitä, joihin suoli voi tottua. Lisäksi meille on sanottu, että 2 viikkoa on kakkaamattomuusraja sen takia, ettei ulostemassa seiso liian kauan suolessa (tulehdusriski tms.) Tämä kaikki on siis sanottu neuvolasta.
En aloittaisi perunaa ummetuksen poiston takia. Olen päinvastoin kuullut ( ja sama kävi meillä ), että kiinteiden aloitus lisää ummetusta. Eli ojasta allikkoon voit joutua.
kun kerran vauvaa ei häiritse. Todennäköisesti kakkaa tulee sit kerralla enemmän:) Meillä vauva kakkailee melkein viikon tauoilla ja neitiä kyllä häiritsee, kun vatsassa kiertää. On kuitenkin ihan normaalia, et jollain tulee parin viikon tauko ja sit taas toimii normaalisti vatsa.