¤0¤0¤MARRASMURUJEN UUSI VIIKKO 28¤0¤0¤
Kommentit (43)
Joko kaikilla muilla Marrasmuruilla on aloitettu hampaiden teko? Meillä ei vielä nääs näy yhtään hampia.
Taidan ostaa tytölle 1v-lahjaksi tekohampaat =D
Saaga ja Ipana 7kk
Meillä herätään kerran yössä yhä syömään. Kaikki maito mitä neiti juo, tulee yhdestä ainoasta tissistä, joka alkaa olla jo tosi kipeäkin alituisesta imumaratonista :(...haluaisin jo vieroittaa, mutta kun neiti ei suostu juomaan korviketta...velliä menee noin 40ml ja sekin melko nihkeästi...
Hampaista: Alaleuasta olen huomaavinani, että siellä jotain harmaata pilkistelee, mutten mitenkään varma siitä ole, että onko ne hampaat vai mitä. Kovasti Aino niitä kielellään koettelee.
Yritin antaa jo karkeampaa ruokaakin, mutta ei tuo meidän sihtikurkku sellaista suostu syömään. Oksentaa ja sylkee kaiken ulos. Ymmärtäähän tuon kun ei niitä hampaita vielä ole...Maissinaksut kelpaavat kyllä ja katoavat nopeasti ilman kakomisia.
Ylihuomenna on 8kkk neuvola ja otan siellä puheeksi tuon maidottomuuden. Muutenkin kiva nähdä miten Aino on kasvanut.
Nyt pitää lopetella. Eilinen päivä menikin pahasti ryteytyneen keittiön siivoamisessa ja tänään vuorossa olisi olohuone ja eteinen.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Kanelisokeri
Taas täältä nyt kirjottelen kun olen kotona käymässä. Kovasti ollaan nyt mökillä oltu, joten sen takia välillä ei tuu kirjoteltua pitkään aikaan ja sitten taas välillä useammin.
Meillä on pojalla kolme hammasta, kaikki alhaalla. Ja ylös näyttäis olevan ihan pikapuoliin tulossa noi kaksi hammasta eteen. Mutta kauan niiden ylähampaiden tekeminen on kestänytkin.
Jeps, mutta nyt täytyy lähteä valmistelemaan pojalle ruokaa... Joten ei muuta kun mukavaa viikkoa!
Piparminttu :)
Tänään (kuten jo viikon verran) ilmassa tuskailua turvaistuimen hankinnassa...plääh...no kaipa se sopiva löytyy...
Meillä tuli poitsulle kolmas hammas lauantaina läpi=)! Ylös vasemmalle etuhampaan viereinen hammas,saas nähdä koska ne etuhampaat ylös tulee. Hassun näkönen vaan ku edessä ylhäällä ei oo hampaita ja alhaalla on edessä ne kax hammasta=)!
Meillä 8kk neuvola vasta ens vkon tiistaina,poitsu onkin neuvolassa viimex käyny toukokuussa ni ihan kiva nähdä kasvua ja kehitystä.
Harvinainen vikko tulossa ku ei oo mitään sovittua ohjelmaa tiedossa,mut eiköhän tää äippä jotain järjestä...
No nyt se poitsu heräs...
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille=)!
Tiitiäinen78
mutta olen aivan rättiväsynyt..
Hampaista: niitä on kuusi ( ensimmäinen tuli 4kk ikäisenä)
Eilen tarjosin ensimmäistä kertaa lihaa.Keitin broilersuikaleita ja vedin sauvasekoittimella hienoksi.Pakastin pieniä nyyttejä,niitä riittää pariksi viikoksi. Hyvin maistui,pureskeli ihan kivasti muutamia isompia paloja.
Annatteko lihaa kerran vai kaksi kertaa päivässä? kyselee viiden lapsen äiti joka on unohtanut nämä asiat :)
Meillä 2 hammasta alhaalla.
Lihaa syötän milloin mitenkin,1-2x pvssä.Eilen annoin lounaalla lihaa ja päivällisellä pelkkää kasvista, mut aika usein menee molemmilla aterioilla lihaa. Tai kalaa.
Pakko tulla kertoon, et mä PLUSSASIN!!!
Lisää myöhemmin....
Isosti onnea plussasta ja kamalasti tarrasukkia pikkusen matkaan=)!
[color=red][size=4]¢¾[/size][/color] ONNEA ja *halaus* =)!
Nyt takasin lihapulla taikinan pariin...
...kuitenkin...
Onnea kamalasti [color=red]¢¾[/color]
Galluppeihin vaikka ekana.
Meillä nukutaan yöt edelleen ilman syöttöjä.Imetän vielä täysin, koprviketta ei ole vielä mennyt purkkiakaan. Tosin mun kaveri pyys mua nyt pe terassille et jos alkasin kokeileen korviketta ja velliä.
Mitähän muuta oli : Puuroa syödään eloveweran kaurapuuroa kera hedelmäsoseeen 2 x pivässä aamuin illoin ja en hienontele kun uppoaa muutenkin.
Meillä neiti nukahtaa myös hyvin rattaisiin kun on selkänoja alhaalla ja sopivan väsynyt.Melkein heti nukahtaa kun ulos läheteään. Sisälle onkin vaikeampi saada nukkuun ja joskus tuntuu et nukkuu tosi lyhyitä päikkäreitä.
Tämä tuntuu jotenkin tosi helpolta vauvalta, vaikka kaikki meillä vauvoina on ollut helppoja mutta nyt alkaa esikoisella olla jo murkkuikää ja 9-v omat kuvinsa. 4-v teettää eniten hommia kun aika ei meinaa hänelle tarpeeksi riittää.
Onneksi nuo isommat jaksaa vielä leikkiä ja touhuta. Esikoisesta ja 9-v on mukavasti myös lastenhoitoapua.12-v on alkanu tekeen jo kaikenlaisia ruokia ym et on tavallaan sillain helpompaa.
Hampaista: meillä on 4 hammasta. Kaks alhaalla edessä ja 2 ylhäällä sivuilla.
Mut nyt pitää taas mennä.
Onnea vielä Tuuli81 plussasta!!!!
Onnee hirveesti Tuuli81__ Plussasta!!! :O) Meillä harjoitellaan tuota konttaamista nyt oikeen todenteolla! Ja sitten suututaan kun ei päästä eteenpäin tarpeeksi nopeasti :D Mutta nyt pakko mennä nukuttamaan neitiä, ihmeen myöhään on nyt keikkunut...
tin-zu ja typy
Tuuli se ainakin helpolla hedelmöittyy, nyt tarttis vaan vielä pysyä matkassa loppuun asti...=) ONNEA!!!!!
GALLUP: Mitä horoskooppimerkkejä teidän perheistä löytyy?
Meillä minä kalat, mies kauris, esikko kauris, tyttö vesimies, kuopus skorpioni ja tulevan vauvan lasketun mukaan tulis sit toinen vesimies huusholliin. Jos siirtyy taaksepäin, tulis kolmas kauris.
Eli meiltä löytyy kauris,rapu ja 2 härkää sekä 2 scorpionia.
Mutta nyt ei ehdi muuta...
Horoskooppeihin...Meillä minä sekä mies molemmat vaakoja,ikäero viikko+kolme vuotta=)! Ja sitte toi pikkumieshän on skorppari...saas nähdä kuinka vaikee luonne sille oikeen kehittyy tulevaisuudessa...kääk jo valmiix...=)!
Tänne ei mitään ihmeitä,tasasta ja rauhallista. Annoin eilen ekan kerran pojalle kalaa, ei oikeen tykänny mutta alas meni eikä ainakaan vielä oo tullu mitään allergisia reaktioita kuten ei mansikastakaan (Piltin sosepurkista) tullu viime vkolla ku sai sitä ekan kerran,ihan hyvä näin. Jospa nyt edes allergioilta säästyttäis=)!
Taidan mennä keittään sumpit ku toi poitsu vielä nukkuu...mooooi!
Tiitiäinen78
Jo vain tuo rouva on hedelmällistä sorttia :-D Meillä ei toiveitakaan.. A) sais kuukautiset alkaa B) sais laihtua C) sais seksielämä vilkastua, nyt liikaa väsymystä... On se vaan jännä tämä ihmiskeho, kuinka laajaa hajontaa kaikessa on... hmmm...
HAMPAISTA: Meillä tuli ekat 4kk iässä, kaksi alas. Nyt sitten 8kk molemmin puolin on pukannut ensin ylös kakkoset ja sitten ykköset sekä vielä alas toinen kakkonen. Saldona siis 7 hammasta. Mutta älää hampaattomat huoliko! Ne ekat voi tulla tosiaan vasta vaikka 10kk iässä. Ja toisaalta, ikenilläkin " pureskelee" aika tehokkaasti. Sillä tuskin monellakaan murulla on poskihamaita ja silti isotkin palat menee hienosti alas!
HOROSKOOPEISTA: mies kalat ja minä oinas, ei kovinkaan hyvä yhdistelmä... esikoinen neitsyt (Herra OmaToimi) ja kakkonen härkä (Herra Turkinpippuri) ja tämä neiti siis skorpioni.
SILMISTÄ: esikoisella ja kakkosella on enemmän siniharmaat, minulla ehkäpä harmaansiniset. Miehellä on aika puhtaan siniset ja neitisemme on tällä hetkellä enemmän silmistään isänsä lainen.
Tiiti alkaa vihdoinkin parantua vesirokosta. Sitä on nyt kestänyt viikon. Siis viikkon ajan on tullut vesikelloja ja vieläkin näyttäisi, että muutama tulossa. Pieni neiti on ollut TOSI kipeä. Toisin kuin veljensä, jotka " pääsivät" vain muutamalla sadalla näpyllä ja pienellä lämmöllä. Tämä tyttö on ollut kovassa kuumeessa (korkeimmillaan oli 40,5) 5päivää, vesikelloja tuli aivan kaikkialle ja valehtelematta niitä on ollut tuhat, sillä ehjää/näpytöntä kohtaa ei ole. Nyt koko kroppa on pääasiassa ruvella ja siksi kipeä/herkkä eli syliinkin nostaminen saa tytön parahtamaan. Tänään jaksoi jopa hetken leikkiä. Muuten on vain ollut ja nukkunut lyhyitä pätkiä, valittanut... :-( Toivottavasti kenenkään lapsi ei saa tautia näin rajuna! Lisäksi nyt viidettä päivää menossa antibioottikuuri, kun tuli ihotulehdus. Tyttöön on pumpattu kolmasti päivässä eri lääkkeitä kipuun, kuumeeseen, tulehdukseen ja vaikeaa on ollut, kun ei tuo suuhunsa mitään halua. Sunnuntaina kävin päivystyksessä tarkistuttamassa, ettei ole mitään muuta taustalla, kun olo ei vaan parantunut. Onneksi ei ollut kuivunut tai muutakaan hälyyttävää, joten sairaalaan ei tarvinnut lähteä... Itsellä tietenkin väsymys vain kasvanut, mutta siihen on jo tottunut, ettei pienten äiti saa koskaan nukkua paria tuntia pidempään...
ONNEA TOIVOOVAUVAN MIEHELLE! Tosi hienoa, että sai vakkarityön. Itselläkin taas työnetsintä edessä. Tosin -yhtään mitään- ei ole löytynyt... enkä jaksa uskoa, että töitä saisin, kun ei tuota työhistoriaa ole takana montaa vuotta. Ja varmaan naamasta paistaa läpi, että pää on tyhjä kuin Sahara ;-P Itse tosin toivoisin kovasti plussaa, sillä vauvakuume on kova. Rahatilannetta se vaan pahentaisi... Ja toisaalta, pitäisi varmaan noita hermoja ladata ja luonnetta tasata etten kasvata kaikista lapsista hulttioita ja pahiksia =:-o
Nyt noita veljeksiä rauhoittamaan... on TAAS vauhti katossa ja pieni neiti yrittää nukkua!
TalviSalama kera vauhtitrion
Tuulille isot onnittelut plussasta, ei siihen tosiaan kauan mennyt, hirmuisesti nyt tarrasukkia mukaan pikkuiselle! alkukevään vauvaa siis odottelemaan.
Horoskoopeista: itse olen vaaka, esikoinen (poika) rapu, keskimmäinen (tyttö) härkä kuten isänsä ja tämä viimeisin jousimies.
On kyllä talvisalaman pikkuinen joutunut koville (ja äiti myös) kurjaa kun pienet sairastaa. Meillä vesirokko sairastettiin molemilla lapsilla samaan aikaan esikoinen 3v ja keskimmäinen 1 v. Tämä 1v oli paljon kipeämpi kuin veljensä. Mistähän se johtuu että toisille se tulee paljon rajumpana kuin toisille.
Tänään kävi hauskasti (lue " nolosti) Keskimmäiseni 7 v tyttö tykkää leikkiä kampaajaa, minä olen se asiakas ja hän laittaa minulle " hienoja" kampauksia puolipitkään tukkaani niin myös tänä aamupäivänä. Veetin päiväuniaikaan laittelin Veetin vaunuihin ja lähdin työntelemään häntä tähän taloyhtiön pihalle jotta nukahtaisi, vilkaisematta lainkaan peiliin. Myöhemmin wc:n peilistä huomasin että kaikki hörsöttimet ym. hienoudet vielä päässäni olivat. Ajattelinkin että taloyhtiön nurmikkoa ajava huoltoyhtiön kesäpoika minua vähän ihmeissään vilkaisi " rouvahan se on tänään näköjään oikein laittautunut" : 0
Joku kyseli että onko muita hampaattomia muruja, no täällä on yksi.
Hauskaa viikon jatkoa kaikille
Kiitokset onnitteluista!
Horoskoopit...minä neitsyt, mies jousimies, esikoinen rapu, neiti on kaksonen ja Antti se skorpioni. Yhtään en noista tiä mitään, piti lehestä luntata et kuka on mikin, no omani sentäs tiesin :)
Antilla oli tänään 8kk neuvola, hyvin kasvaa pituuskasvukin hieman tasottunut nytte.
Ihanaa lukea uusia vauvauutisia,kummallinen tunne kun tiettää ettei meille enää tule vauvoja.Miehen tulokset näyttivät että sterilisaatio oli onnistunut eikä ollut eläviä siittiöitä enää..
Siskoni odottaa viidettä,sain juuri kuulla että joulukuussa on vauva tulossa.Kiva etteivät vauvat sentään lopu :)
Meillä oli aivan järkyttävä yö; Wilma itki lähestulkoon koko yön. Johtui varmaan siitä Semperin lihasörsselistä minkä söi eilen.En keksi muutakaan syytä.En ole aikaisemmin antanut valmiita lihapurkkeja. Huh,miten sitä jaksaa tämän päivän..Onneksi mies on lomalla.
Eilen kävin kaikkien lasten kanssa Keravalla serkkuja katsomassa, buss-bussi-juna-auto -systeemillä. Yllätyin ettei kitinää kuulunut lainkaan vaikka reissu kesti koko päivän. Ja kotimatkalla vielä yksi merto-ajelu edellisten lisäksi :)
Joo täälä nukuttiin taas viime yönä ihmeen hyvin vaikka Joel kerran heräsikin...
Nukkumaan meni vasta klo:21.45.
Nyt vanhemmat lapset ovat uimakoulussa ja kotona on kaksi nuorinta lasta.
Eipä ole hääppöset uimakoulu kelit vettä sataa taivaan täydeltä...
Anoppi vie nyt isompia lapsia uimakouluun kerran miehellä alkoi ne työt.
Mieskin lähtee taas kohta töihin.
Eilen olikin heti ekana työpäivänään 10 tuntia töissä...
No on sitten tämän viikon perjantaina ja lauantaina pois töistä...
Täälä on se kesälauantai nyt 14 päivä ja ollaan molemmat siellä myyntityössä joten mun sisko tulee sitten meille lasten kanssa.
Meidän vanhimmalla tytöllä on sieltä vuokrattu myyntipöytä ja pitää siinä sitten olla apuna.
Mies on lupautunut jolleekin yhdistykselle makkaran paistoon kun akituinen paistaja ei päässyt vaan on sairaalassa...
Mutta nyt muihin puuhiin taas!
Toivoovauvaa ja 2 nuorinta lasta...