Hääbudjetista? Onko n. 2300 € liikaa? Minkälaisia budjetteja teillä on ollut?
Eli summa sisältäisi kaiken: tilan, ruuat, puvut (kummallekin), sormus, valokuvaus, meikki+kampaus. Tilaisuus n. 30 hengelle, josta osa lapsia. Pidämme juhlapaikkamme ruokaa hieman kalliina (n. 42¿ ruoka), mutta sisältää aivan ihanan hääviettopaikan, eli tilavuokraa ei ole erikseen. Miehelle aateltiin vuokrata puku ja alkoholijuomat saa vieraat ostaa ja maksaa itse.
Mitä mieltä, onko kallis? Mulla kun ei ole hajuakaan mitä häät yleensä maksaa?
Kommentit (6)
Ei sisältänyt vaatteita eikä sormuksia, vieraita 14.
Eikä ne mitkään erityisemmät ökyilyhäät olleet. Ei ollut jääveistoksia tai laskettu vapaaksi kyyhkysiä tms.
Vierailija:
Eli summa sisältäisi kaiken: tilan, ruuat, puvut (kummallekin), sormus, valokuvaus, meikki+kampaus. Tilaisuus n. 30 hengelle, josta osa lapsia. Pidämme juhlapaikkamme ruokaa hieman kalliina (n. 42¿ ruoka), mutta sisältää aivan ihanan hääviettopaikan, eli tilavuokraa ei ole erikseen. Miehelle aateltiin vuokrata puku ja alkoholijuomat saa vieraat ostaa ja maksaa itse.Mitä mieltä, onko kallis? Mulla kun ei ole hajuakaan mitä häät yleensä maksaa?
Ruoasta tulee yli 1200, valokuvaus riippuu ihan siitä onko studiokuvat vai palkkaatteko kuvaajan. Mitä kuvia teetätte? Satasia menee siihenkin joka tapauksessa. Kampaaja jotain 100 euroa ->, riippuen paikkakunnasta ja kampaajasta. Meikki kymppejä? Miehen puvun vuokra reilut 100 euroa?
Jos noista arvioi varovasti 2000 euroa, ei sormuksiin ja sinun pukuusi paljoa jää.
siis hyvällä ajattelen, ettei ainakaan mitkään rupulit minun mielestä hinnan perusteella. Meillä oli joitain satoja, kotona oli vastaanotto ja itsetehdyt ruuat, pukukin oli itsetehty. Ja silti oli hyvät häät minusta.
Ruokahäissä, pienimmällä budjetilla tarjoiluun menee noin 20e/vieras. Mutta sitten ruoka on kyllä aika simppeliä. Jos vähänkin hienompaa, on varattava enemmän.
Aika suu supussa saat kyllä häitäsi järjestellä jos noin pieni budjetti on käytössä. Meillä meni vauvan ristiäisiinkin 600 euroa! Täytekakut ja tarjoilut 20 hengelle pelkästään maksoivat yli 200 euroa, tilavuokra satasen (kotiin ei mahtunut), kukat eri pöytiin satasen ja vanhempien uudet juhla-asut ja kengät yhteensä noin 300e. Eikä mitään ökyä ollut, ihan perussiistit pienet juhlat lähimmille.
Sellainen 5000¿ menee yleensä..