~~ TAMMENTERHOJEN ma-ti höpinät ~~
[color=blue]
Viikonloppu löytyy tuosta:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10705192&p=1&tmo…
[color=red] [size=3]
Onnea kaikille tämän viikon [b]0,5 vuotiaille[/b] nöpönenille !
Kommentit (35)
kiitoksia kaikille myötäelämisestä! tämä palsta oli parempi terapeutti kuin osasin kuvitella, nyt on jo paljon kevyempi olo. vielä pitäis sen verran kasata itseä, että alkais kertoa myös sukulaisille ja ystäville tästä kemmerin hommasta...
kummalla meillä moominmamma on vanhempi muksu? kemmeri syntyi 17.24 pari vuorokautta kestäneen maratonin jälkeen.
tää mutsi taitaa nyt kömpiä nukkumaan, josko tänä yönä sais nukuttua. huomenna pitää aamulla viedä kemmeri mummolaan ja lähteä itse tontille touhuamaan. meilläki alkaa talon rakennushommat.
öitä,
ninnu ja kemmeri
Laittelin tossa huuto.nettiin myyntiin vaatteita. Jos eivät mene, vien uffiin.
äityli: Juu mäkin olin 20 ku aloin odottaa Ronjaa.. :)
Cec: Mun isä on rakennusmestari, sen kanssa rakennetaan. Tai sen kautta. Varmaan täytyy ottaa lainaa sellaset 150tuhatta, ainakin.
Haaveissa olis, että rakennettais paritalo. Laitettais se toinen asunto vuokralle. Se olis fiksua :)
Mutta saas nähdä. Eihän tässä kiire oo. Vuoden päästä vasta :)
Toisaaltaan vähän huonolta tuntuu, että eikö sit toista vielä. Mut toisaalta olo on vapautuneempi. Kyllä sitä kerkii myöheminkin häsläämään kahden tai vaikka useamman lapsen kanssa :)
Mehän ollaan ihan saman vanhoja siis :)
Milloin sulla on synttärit ??
nyt, hyvää yötä!
myrtti- ja Ronja s.2.2
[color=darkviolet]Meinasin jo alottaa uuen kasautuman, ku yks kaks tajusin etteihän se vielä keskiviikko ookkaan. Kai nyt toivon äkkiä päivien menevän, ku ukolla alkanee ens viikolta loma :) :) :)
Puoltoista konetta kuhan saavat kasattua, mut oletettavasti tän viikon päivien pitäs riittää. Mahtavaa! Viis viikkoo vaan olla tai noh meillä on kyllä hirveesti puuhaa tässä, joten jospa säät suosis. Leikkimökki ja ulkosauna pitää ukon tehä. Niin ja liiteri on vielä kesken eränen plus puut sinne. Pihaaki pitäs keretä laittaa. Ainaki talon ympärille kivet ja ehkä jotain istuttaakki, jos kerkee puutarhalle asti.
Eipä siinä, ihanaa vaan ku on puuhaa. Mulla ei enää aika kulus, jos ei sais omaan multaan sormiansa iskee. Tosin nyt en oo viel pahemmin kerenny sitä harrastaan, ku Kossi ja akka vie yllättävän paljon aikaa.
[b]Myrtti[/b] voi sie oot nuin nuori vielä. Elä huolehi ettetkö kerkee toista saamaan. Tai teillä oli kai ollu suunnitelmissa lyhyt ikäero *hmm* vai muistelinko oikein. Mä olin 24 vee, ku sain akan. Ja en tunne itteeni vielä ikälopuksi ;) Ite asiassa viikonloppuna sain arveluja, ett oisin parikymppinen, jos sitäkään :D :D Ei tainnu pappa osata arvella ikää yhtään näön perusteella.
[b]Ninnuk[/b] se varmaan voi tuntua siltä, että kun alkaa läheisille kertomaan Kemmeristä niin se asiaa tulee itellekkin vielä todellisemmaksi. Vai arvelenko ihan väärin. Läheisistä on varmasti suuri tuki ja turva, kuhan ensijärkytyksestä toipuvat.
Rakennatteko kaiken ihan ite? Meillä oli akka ihan vähä yli 1 vee, ku alettiin rakentamaan. 2-vuotis synttäreitä sitten saatiin juhlia ihan omassa kodissa :) Akka on siis nyt 5 vee.
[b]Pupina[/b] en tiiä tuosta synnynnäisestä tukoksesta, ett miten oireilee. Mutta silmätulehuksen oireilta kuulostaa mun korvaan. Niin onko kauan nyt jo rähminy??
[b]Elin@[/b] jahas sitä on sitten vilauteltu salaa ;) Mä markkinoilla istuin sivupöytään. Mikä lie katos ollu, siinä vieressä oli muistaakseni joku lehen esittely tai joka tapauksessa joku esittely. Imetin siinä kummiski ja en huomannu ohimennen, ku ett yks ohikulkeva nainen hymyili siihen malliin, ett huomas mitä me siinä touhutaan. Kukaan ei muuten kiinnittäny huomioo ja siinä ihmisiä kerkes aika paljon virrata ohi.
Joten onnistuin ihan vaihvihkaa hoitaan homman. Niin ja likellä pöydässä istu jotain vanhempia miekkosia eikä ne meitä mitenkää pitkään tiiraillu eli tuskin huomasivat mitä puuhattiin. Jopas mä sain " asiaa" vaikkei mitään asiaa ollukkaa :D
Saakohan noita kerta-annospusseja ostettua. En muista, mut akan aikaan tais joskus postissa tulla näytteitä, jos oikeen muistelen. Käteviä ois kyllä tosiaan reissulle.
[b]Cec[/b] juuh mie oon allerginen kaikille karvasille ;) Tai kani ja lehmä tais olla mille en oo, mut kuulemma jos otan niin vuoden päästä olisin. Tiiä ihan meneekö se noin tosiaan käytännössä. No, lehmää ei oo kyllä tarkotus ottaa ainakkaa :D Harmittaa kyllä, ku ei voi mittää pientä lemmikkiä ottaan akalle koskaan. Ehkä just sen pölyn kans vois pärjätä, mut jos ruokana on joku heinä niin se varmaan allergisois enempi. Siitteille, ku meinaan kans on oireita :/
Nyt tosin ihmeen vähän on vielä ollu mistää siitteistä haittaa. En tiiä onko niitä ollu sitte niin tosi vähän. Tai hormoonitoiminta on imetyksen takia sen suhteen mallillaan. Voiskohan olla näin.
Että mä oon yks sääntö mikä vahvistaa poikkeuksen vai miten se meni. Tarkotan nyt, ku sanotaan ett maatiloilla kasvaneilla ei ois allergioita. Mulla on ollu lapsena elukoita hirveesti ympärillä, mut tulinpa silti allergiseksi.
Taian mennä laittaan pönsän kuntoon, ett vois etes ukon porukoilla jossain vaiheessa piipahtaa. Tosin täällä näkyy tihuuttavan, ett saa nähä meneekö taas sisällä möyröttäessä päivä. Paitsi voishan tuota vuorautua niin, ett voi etes pikapikaa kävellä naapuriin.
Huomenna kummiski pitäs paistaa!
Meillä poitsu väsähti ihan totaalisesti vaikka herättiin vasta 7.30 ja nukahti ulos jo ysiltä.
Mikäköhän tuolla pikkuisella on kun itku on niin herkässä koko ajan eikä oikeen mikään oo hyvin ku vaan hetken....?
Oiskohan ne niitä hampaita tai sitten epäilen että on pienessä flunssassa (miehen tyttö tuli viime viikolla tänne kauheessa räkätaudissa...:/ ), mutta yöt nukkuu (tai siis ainakin viime yön) ihan hyvin ja nukahtikin ihan kiltisti mutta nää päivät on yhtä kitinää ja itkua!?! Oon ihan ymmälläni että minne se aurinkoinen poitsu hävis....
Onneks varasin sen lekurin huomenaamuks sen rähmivän silmän takia joten voi samalla kattoa korvat ym.
Silmä oli taas aamulla niin muurautunut umpeen että piti liottaa auki lämpimällä vedellä ;(
En sitten lähtenyt eilen shoppailemaan kun poitsulla oli huono päivä, ajattelin pikaisesti mennä tänään ku mies tulee töistä. Kivempi niin ei tarvii ressukkaa (siis poitsua!) raahata pukukopista toiseen....
Ehdin hyvin olla 2-2,5 h reissussa ennen nukutusta, tosin matkoihin menee eestaas se tunti, mutta tunti tehokasta shoppailuaikaa yksin saa ihmeitä aikaan! Mies voi syöttää iltapuuron mutta nukutus ei onnistu vielä ilman tissiä... 3))
Vitsit mua harmittaa ku video ei ollutkaan eilen nauhoittanut sitä nelosen " kuuden ketju" -sarjaa.... Oon ihan koukussa tiettyihin sarjoihin ja nauhoitan ne aina ku yleensä oon nukutuspuuhissa ysin molemmin puolin ja katon niitä sit pitkin päivää imettäessä!
No, Sinkkuelämää tuli nauhalle vaikka oonkin ne kattonut varmaan 10 kertaa läpi!
Pidin kerran vuosia sitten tyttökavereille " sinkkuillan" (asuttiin silloin miehen kanssa erillään, vaikkakin oltiin yhdessä, otettiin vaan pieni " erätauko" ja muutin vuodeks omaan kämppään!) ja teemana oli " Sex and the City" . Juotiin Cosmopolitaneja, syötiin hyvin ja katottiin mun Tv 1000:lta nauhoittamat silloiset uudet, ei Suomesssa nähdyt jaksot sarjasta ja vertailtiin Manolo Blahnikejemme korkoja (kuvitteellisesti...;)
Oi niitä aikoja...
Mietin monesti että jos ei olisi sitä ja tätä tapahtunut eikä oltais näin ja noin tehty niin ei oltais nyt tässä eikä meidän pikku perhettä olisi...
Joten vaikka tietyt valinnat silloin tuntui ikäviltä ja vaikeilta, niin ne ovat muokanneet meitä tähän suuntaan enkä voisi olla asiasta onnellisempi!
Joka päivä nuuskuttelen poitsua ja kiitän siitä että sain mahdollisuuden olla äiti! Pitäisi varmaan tuota miestäkin vähän useammin nuuskutella ja helliä, taitaa väistämättä jäädä kakkoseksi tällä hetkellä ;)
Näillä mietteillä meen jatkamaan tiista-aamua, poitsukin heräs ja meen kokeilemaan josko puuro olis laskeutunut ja tissi kelpais!
Mukavaa päivää kaikille, palailen taas myöhemmin!
Pupina & poitsu s.15.1
Äityli: siis onpa kumma. Saara kun kasvaa kuulemma ihan tasaisesti " omalla" -2 käyrällä, eikä kukaan oo missään vaiheessa ollu huolissaan. Luulis että samoilla käyrillä kuitenki pelataan. Pituuden ja painon kertyminen kun yleensä on vielä hieman vuorottaista/jaksottaista.
Olis pitäny nostaa likka takas pinnikseen syötön jälkeen. Yleensä syö vasta viiden maissa, mutta viime yönä jo puol neljältä ja jätin kainaloon nukkumaan niin en sitte saanu ite enää kunnolla nukuttua ku toinen tuhisi ja pyöriskeli siinä vieressä. Kahdeksalta alkoi kova mesoaminen ja tuoksut leijaili äiskän nenään joten noustiin pyllypesulle. Nyt on jo unilla.
Tiskikoneen tyhjennys odottaa... grillattiin eilen meillä mun vanhempien kanssa ja tein jälkkäriksi kermaisen mansikkatortun ja melkein puolet odottaa jääkaapissa päiväkahvetta. Nam!
Elin@ ja Saara
[color=8B4789]Tää mamma on jotenkin niin sekaisin päivistä tällä erää. Musta tänään ei mitenkään voi olla tiistai. Johtunee varmaan siitä, että mun isä on täällä meillä kylässä (kun on lomalla) ja musta on niin outoa, että mun ja pojun kanssa on joku kotosalla arkena. Se vissiin sit pistää pään niin pyörälle :)
[b]Pupina:[/b] Jep, meidän pojalla oli kanssa tukossa kyynelkanavat. Ensin avautui toinen itsekseen joskus vajaan parin kuukauden iässä ja sit toinenkin onneksi kolmen-neljän kuukauden iässä. En enää muista tarkkaan, kun siitä on niin " kauan" ;) Se oli kyllä tylsä vaiva!
[b]Puuru:[/b] Vai höpötellään teillä tfffff-DÖ ;D Meillä taas " döfffff, döfffff" ja tutti suussa myöskin :)
En tiedä tekeekö tuo meidän poitsu lisää hampaita, sillä niin kuin [b]Pupinalla[/b], on meilläkin ollut muutaman päivän kitiseväinen poitsu. Ja on jo pari viikkoa nukkunut yöt läpeensä (klo:20/21-06/07), mut viime ja edellisenä yönä on herännyt keskellä yötä juttelemaan. Tissiähän meillä ei syödä enää ollenkaan, mutta välillä tökkii myös korvike pullosta. Ei meinaa poika millään suostua juomaan.
[b]Zatulle[/b] onnea työhaastatteluun myös täältä! Koskas se haastattelu oli, et voidaan pitää peukkua pystyssä? :)
[b]Myrtti[/b] muuten otti puheeksi itseäni askarruttavan aiheen, nimittäin hammaslääkärin/hoitajan ajan tilaamisen Terholle. Kaverini sanoi, että hänen th oli neuvolasta kehoittanut tilaamaan vauvalleen hammashoitajalle ajan, kun ensimmäisiä hampaita on ilmestynyt. [b]Mites muut hampaallisten Terhojen äidit, joko olette hammaslääkärille/hoitajalle vauvojanne viemässä? [/b]
Mut nyt päiväkaffelle...
-Sulina + poju kohta 6,5 kk-
Eli siis muissa kunnissa käydään tosi varhain hammashoitajalla, meillä on noi kaksi vanhinta käyneet hammashoitajalla eka kerran 2-vuotiaana, enkä mä kyllä sitä ennen ole kokenutkaan tarpeelliseksi viedä niitä hammashoitajalle tai -lääkärille. Miksi pitäisi viedä? Kertokaa, tunnen itseni aika tyhmäksi, että miksi pitäisi viedä vauva hammashoitajalle, kun justhan ne sen hampaat vasta kasvaa, ei niille varmaan voida mitään tehdä, vaikka niissä " vikaa" olisikin.. Joten jos joku tietää, että on joku " järkevä" syy käyttää lasta näin varhaisessa vaiheessa jo hammashoitajalla, niin mielelläni kuulisin sen..
Meillä neiti nukkuu tuolla pihalla ensimmäisiä päiväuniaan, vaikka vettä sataakin ja paljon =) Mutta onneksi on tuossa pihalla katosta, missä voi neitiä nukuttaa, kun nyt on taas unet ulkona maistuneet ja sisällä ei nukuta ollenkaan.. Onneksi on taas vähän sateisempaa ja sitä myötä kylmempää, niin neiti viihtyy ulkona. Helteillä ei sit nukuttu ollenkaan, kun on koko ajan liian kuuma :(
Meillä mies ilmoitteli hyvissä ajoin heti aamulla, että tämä päivä menee pitkästi ylitöiksi, joten pitää kehittää lasten kanssa sadepäivän tekemistä pitkäksi aikaa, kun isikään ei tule " pelastamaan" pitkästymistä.. Tietysti ne voisi laittaa ulos vähäksi aikaa, mutta ei ne siellä kauaa viihdy, koska vettä sataa tosi kovaa ja paljon :) Ja siinä on iso homma ensin pukea ne sinne ulos ja samantien riisua sisään, joten ehkä sit, jos sade vähän lakkaisi..
Mutta nyt noi isommat tuolla ruokapöydässä nahistelevat, joten pitänee mennä erotuomariksi.. Niin, äiti istuu täällä koneella ja lapset syövät lounasta :)
Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja ONNEA kaikille puolivuotiaille ja tuleville sellaisille :)
-äitiliini ja pikkuneiti 6kk 5pv
...ja varmasti nyt herää ku istahadan koneelle!
Onneksi vetelee jo toista tuntia ja toisia päikkäreitään, tuntuu että noi pidemmät unijaksot on jotenkin hukassa, välillä vetelee kyllä 1,5 h mutta se on melkein max.!
SULINAN HAMMASLÄÄKÄRI-G: meillä tulee kutsu hammashoitajalle kun vauva lähenee 6 kk ja kysyinkin ihmeissäni syytä kun kävin siellä raskausaikana. On kuulemma siksi (ÄITILIINI huom!) että tottuisi pienestä pitäen käymään ja samalla kattelevat kai jo puhjenneita hampaita. Kaikillahan ei toki vielä siinä iässä niitä ole, uskon että on enempi vaan " harjoitus" käynti!
Minulla tuo lappu jököttää jääkaapin ovessa ja yritinkin sinne jonottaa viimeviikolla mutten päässyt läpi...Painui unohduksiin koko asia, täytynee rimpauttaa uudemman kerran joku aamu!
Kaipa se on hyvä totuttaa hammaslekuriin jo vauvasta ettei käy niinku itselleni että sitten kun vietiin (olisko joskus 4-5 vuotiaana...?) niin rimpuiltiin ja pidettiin suuta kiinni ettei päästy lähellekään suuta! Lieneekö tuosta tullut mulle lievä hammaslääkärikammo...?
SULINA " kiva" kuulla että muutkin terhot välillä kiukuttelevat, ehkä se tosiaan kuuluu ikään & hampaiden tuloon!
Tuntuu vaan niin kurjalta kun ei mikään oo hyvin, ei lattialla olo, ei sitteri, eikä sylikään välillä kelpaa! Vaunut on ainoa paikka missä ei itkeskele vaan on nukahtanut aika pikaiseen sekä eilen että tänään!
Ja kaiken kukkuraksi poitsu löi naamansa tänään lattiaan vatsallaan ollessaan ja tutti oli vielä suussa, arvaatte varmasti sen itkun volyymin ku oli vielä väsynyt kaiken lisäksi...;(
Lohdutonta kattella sivusta pienen miehen reippaita yrityksiä jotka välillä karkaa käsistä....
Mutta laittaisin pumpuliin jos vaan voisin, kaipa se täytyy vaan tän mamman kestää nää kolhut yhtä rohkeasti ku poitsukin ne kestää: vähän aikaa paha mieli ja taas uudestaan kokeilemaan samaa!
Pelkään vaan niin kovasti että kun tuosta oppii enempi liikkumaan niin kolhii itteensä pahemmin, pitää varmaan ruveta jo tekemään " turvatarkastus" kotona!
Siitä tulikin mieleen GALLUPPI eli MIHIN JO LIIKKUVA TERHO KUN KÄYT ESIM. VESASSA/SUIHKUSSA?
Meillä tähän asti sitteri ollut hyvä " lukitsija" hetkeksi ja lelukaari eteen, mutta nyt kun tuo notkea poitsu on niin kiinnostunut varpaistaan niin vaikka se vyö on tiukalla niin välillä sitterissä istuu kaksinkerroin vääntynyt poitsu!
Ja lattialle en enää uskalla jättää ellen kokoajan vahdi, siinä kun hetkessä sattuu aina jotain! Nyt kun kääntyilee jo selältä vatsalleen ja takas, niin usein pää sitten kolahtaa lattiaan...:(
Kaipa se sitteri pitää ottaa tuonne kylppäriin mukaan ellei viihdy itekseen, tähän asti kyllä viihtynyt sen 5 min. kun oon pikasuihkussa käynyt.
Saatiin miehen siskolta semmoinen leikkikehä, mutta se on niin tuhottoman iso että veis hirveesti lattiatilaa olkkarista! Nyt on jo 2 leikkimattoa, lelukaari, potta (juu, olkkarissa, siellä meillä on hoitopöytäkin, ei tarvii ravata ylä-,ja alakerran väliä päivisin! Meillä kun ei oo kodinhoitohuonetta...), lelukori, vaatekori ym.ym.!
Tuntuu että tää tilanpuute on ainainen ja meillä on sentään vaan yksi lapsi, mitäköhän sitten jos ja kun niitä on useampi....;)
Nyt painun tekemään jotain muutakin, onhan tässä taas jo tän päivän annos saatu!
Voikaahan hyvin!
Pupina & onneksi vieläkin uinuva poitsu
[color=blue] Täällä on sateinen päivä, taas. lapset alkaa olla vähän ylivilkkaita ja äiti yliväsynyt kun täällä istutaan sisätiloissa kolmatta päivää. Tänään pitää kyllä keksiä jotain tekemistä.
Sulina mietti hammaslääkäriä, taitaa siinäkin vaihdella käytännöt kunnittain, mun 2 vuotias ei ole vielä koskaan ollut hammaslääkärissä tai hoitajalla. Syksyllä oli tarkoitus mutta hänet unohdettiin kutsua, ja kun soitin sinne sanoivat että voidaan tulla sit vaan ensi syksynä että asialla ei ole kiirettä. Olin pari viikkoa sitten 4 vuotiaan kanssa hammaslääkärillä ja hänellä oli 4 reiän alkua jokaisessa poskihampaassa. Tuo hampaiden harjaus kun tahtoo meillä vähän unohtua. Suurin syy oli kuitenkin tuttipullossa josta poika ja 2 vuotias tyttö joivat 4-6 dl maitoa joka ilta ennekuin nukahtivat. Samana iltana tuttipullon juominen loppui sekä 4 että 2 vuotiaalla, ja kahtena iltana vähän itkettiin, siinä kaikki. Nyt pitäisi vaan saada tutti pois 2 vuotiaalta niin kaikki olisi hyvin! =)
Zatulle paljon onnea työnhakuun. Koskas se mahdollinen työ alkaisi? Olet ehkä kertonut aikaisemmin, mutta asia on tainnut mennä mult ohi. Kaipa se työhönpaluu alkaa syksyn mittaan olla ajankohtaista monelle. Mun ei taida kannattaa mennä töihin kun tulee maksettavaksi kolmen lapsen päivähoitomaksut. Olen suunnitellut olevani kotona kunnes poitsu on 3 v, tuntuu että olen niin kauan ollut kotona etten enää muuta osaakaan. Työelämässä olen ollut 3 vuotta elämästäni.
Munkin puolesta tervetuloa uusille, ninnuk ja Puuru! Sydänviasta ei ole kokemuksia, mutta tsemppiä ninnukille! =) Eiköhän kaikki vielä mene parhain päin!
Montulle tsempityksiä allergian ja varsinkin ripulin kanssa jaksamiselle!
On se kurjaa kun lapsella on tuollaisia vaivoja.
Tanelin pikkumiehelle onnea saavutetusta merkkipylväästä (6kk)!
Myrtille myötätuntoa ja myötäelämistä juurihoitoon *kalpenee tuskasta*, been there, done that, got the scars to prove it =)
Ihania kuvia blogissa pikkuisista, tulee iana niin hyvä mieli kun käy siellä katsomassa ja sinne on ilmestynyt uusia kuvia! itse olen oikea valokuvausfriikki ja kuvaan kaikkea, kokoajan!
Pupina: Täälltä löytyy toinen sinkkuelämää-fani! Katon kans uusintoja vaikka kuinka monta kertaa, sarja on yksi parhaita koskaan, toinen suosikki oli rimakauhua ja rakkautta! Mun yhdellä tytöistä on sinkkuelämää-sarjan yhden päähenkilön mukaan annettu etunimi ;) Nimi ei ollut edes listalla ennen tytön syntymää ja kun mies näki tytön ekaa kertaa hän sanoi että heti tuli mieleen se sarjan henkilöistä joka on pippurinen =) Blogista voi nähdä mikä nimi on kyseessä. Sinkkuelämää on myös mieheni suosikkisarja!
Poika taitaa tehdä ekaa hammastaan kun kitisee ja kuolaa koko ajan (toivottavasti..)! Eilen oli totaalinen tissilakko huutoineen jne. On se jännää kuinka se menee aalloissa tuo lakkoilu, nyt taitaa olla menossa tuo 6 kk kriisi suurentuneella ruokahalulla ja kun pojalla on nolla tolerans odotteluun niin räjähtää käsiin kun sitä maitoa ei tule tarpeeksi. No eiköhän tämä tästä tasaannu, mut aika ressaavaa kun ei tiedä kitiseekö nälkäänsä vai jotain muuta..
Tänään posti toi mun uuden yamo-kantolaitteen ja tuntuu tosi hyvältä! Kannoin kokeeksi 4 vuotiastakin siinä ja tosi hyvin mahtui ja selkä jaksoi! Suosittelen! Meidän " pikkuvauva" kun alkaa olla jo aika painava ja haluaa hereillään ollessaan olla mieluiten sylissä niin kyllä tuli yamo hyvään tarpeeseen. Kokelin ensin Carryä, mutta sen kantoremmit alkoi hiertämään ja siksi palautin sen. Yamossa on myös 3 kantomahdollisuutta kun Carryssä oli yksi.
Nyt en kerkiä enempää kommentoimaan tai kirjoittelemaan, voikaas hyvin!
nenn ja poika 2.1
tänään tää äiti oli niin laiska ja vei katraansa asukaspuistoon syömään, on se niin kätsää kun kesäisin saa ilmasen ruuan lapsille siellä. Ja kaiken kukkuraksi tänään oli äideillekin silmänruokaa, olivat saaneet tuuraajaksi hyvännäköisen nuoren miehen joka jakoi jopa ruuat. Arvatkaa olivatko kaikki äidit innolla auttamassa jälkeläisiän ruuan haku matkalla ;D
Eilen sain iltasella jopa laitettua leikkimökin kuntoon, kattohuopa paikoilleen ja verhot ikkunaan ja jopa tein joitakin hyllyköitä myös. Että siitä tulikin hieno.
NINNUK, meillä flickan syntyi suunnitellusti sektiolla ja syntymä ajaksi tuli 11.0? elikkäs meidän neito on vanhempi :)
Multa on jäänyt ihan pimentoon että mihinkäs duuniin se Zatu hakeekaan, ootkos jo nyt kyllästynyt kotona olemiseen. Eipä silti kyllä mäkin ajattelin tehdä keikkaa sitten talvella, ihan rahan ja oman pään takia, mä onneks pystyn tekee vk.loppuja ja iltoja.
Nyt neiti ei jaksa istuu sylissä ja vaan katsoo kun mä kirjoitan joten lopettelen tähän.
-MM- ja flickan
Tänään oli autokin huollossa :) Ja kunnossa oli. Öljyt vaihdettiin ja semmosta :)
Zatu: Niin, enhän mä mikään vanha ole... vielä :) Ja suunnitelmissa tosiaan oli se pieni ikäero. Siis tosi pieni ikäero. Mutta sitten kohtalo puuttui peliin, ja muutti meidän suunnitelmia. Eli ens rakennetaan talo, sitten vasta seuraava lapsi. :) Vähän yli vuoden kuluttua voi tulla taas raskaaks, että eihän siltikään ikäeroks paljon tule :)
Pupina : Joo sinkkuelämä on kyllä niin hyvä :)
Sulina: Juu meillä sanottiin neuvolassa, että n. 6kk vanhana hammaslääkäriin, vaikkei olisi ees hampaita vielä. Sielä jutellaan hammashuollosta, sitten kun hampaita tulee, ettei menis heti uudet hienot hampaat pilalle. Ja varmaan just totutellaan siihen hammaslääkärissä käyntiin!Tilasin tänään ajan, ja elokuussa mennään sitten sinne :)
nenn: Juu onhan se juurihoito aika kurjaa, ku siellä täytyy niin monta kertaa käydä. Mulla on tehty jo joku 4 juurihoitoa elämäni aikana. Ja yhden hampaan joutuivat poistamaan, kun vaikka oli juurihoidettu, särki aina vaan...
Nyt heräs Ronja, pitää mennä...
myrtti- ja Ronja s.2.2
Siks niin " ihanaa" et kävin tänään työfysioterapeutilla joka tokas et selässä ei oo mitään vikaa ettei sitä vois saada kuntoon. Eli meidän haave neljännestä lapsesta on mahdollista toteutua. Eli nyt kovasti kuntouttamaan ja sit kivempaan puuhaan miehen kans. Kuhan nyt tulisivat kotia. On hieman vaikeaa hempeily näin 100km välimatkasta. Annetaan kyl Jennan varmaan kasvaa johonki 2-3v ennen ku aletaan kokeilemaan sitä neljättä. En tiiä mitä teki selälle mut ei oo enää nii kipee ku sinne mennessä. Saa nähdä kuinka kauan kestää.
Nyt pitää vissii ottaa pienet torkut ku viime yönä 4 asti heräilin n. puolen tunnin välein. Just olin nukahtanut ja sit taas hereille. Ja aamuun klo 7 töihin. Vähän alkaa ramasemaan.
Kotimatkalla töistä kävin tilaamassa meille divaanin kun meil on tuo kahden istuttava sohva ja sit kaks tuolia niin on vähän ahdas kun ei saa oikein sopivasti sijoiteltua niitä. Eikä ikinä iltasin voi loikoa miehen kainalossa ku ei mahdu. Perjantaina mahtuu! Mie soitin miehelle et minkälainen ja minkävärinen niin kuulemma luottaa miun makuun. Otin beigen Janne- divaanin. Mut nyt loikomaan, kohta vanhemmat kuitenki soittaa ja kyselee miten selkä jaksaa, minusta viis...
Jotain piti kommentoida mut en enää muista mitä. Tulen illalla taas uudestaan jos mieleen muistuu. Onhan tuossa höpinöitä jo tarpeeks.
T: birgit
myrtti: täytin kesäkuussa 22v :) millons sä täytät?
suihkuWcG:minä laitan sitteriin istumaan ja kylppäriin mukaan kun käyn suihkussa.. siinä sitten lauleskelen tytölle viihyttäen " ' äiti pesee kainaloa, äiti pesee tukkaansa" jne ja tyttö katselee ihmeissään :) ja wc.hen otan mukaan ja lattialla odottaa.. mutta siis meidän tyttö viihtyy oh-lattialla itsekseen hyvin ja vaikka liikuskeleekin on hyvin tilaa olla hetken issekseen :)
siis pupinalla kaikkea mahdollista olohuoneessaan listasta päätellen :)
moominmamma: mua kerran ajo taasen nuori mies tytön kenkä kädessä " teiltä putosi tällainen" vähänkö olin punainen ja selitin, ettei ole minun vaan vauvan.. joo-o, mulla onkin kenkiä kokoa 3-4kk ;)
tyttö nukkuu toisia pitkiä päikkäreitään ja minulla hyvin aikaa laitella pyykkiä ja selata nettiä. aamulla tein 2h puutarha askareita. ajelin nurmikkoa hiukan innoissani kaupunginkin puolelta.. :) no onpahan rajat nyt siistit!
hei mut nythän se likka jo kyselee äiskäänsä vaunuista..
cec ja pirpanella 5kk+
missäs maikkoo on? häissää jo vai?
Tärkeimmät ensin: Pupina, totta, Marianne snacksit ihan törkeen hyviä! :) Mutta onko niin, että ne on itse asiassa samoja kuin mini-Pätkikset, mutta päällystetty jollain riisimuroilla? Onko meitä huijattu? Mulla on kyllä myös tapana kumota kärrykävelyiden terveysvaikutukset M-snackseillä (tai niillä Pätkiksillä.. tai Da Capoilla...)
Zatu: Joo, tietenkin kannattaa tarttua tilaisuuteen työpaikan kanssa, varsinkin jos se on just sitä, mitä haluaa tehdä. Meillä kun meni tämä lastenteko vähän myöhäiseen, niin minä olen ehtinyt jo muhia töissä aika kauan, ja on vakipaikkakin odottelemassa äitiysloman loppua. Saa nyt sitten nähdä, koska raaskin laittaa Pintxon tarhaan; asuntoveloissahan me tietysti ollaan korviamme myöten... kuten varmaan useimmat. Ollaan vielä etsimässä isompaa asuntoa, kun nyt asutaan kaksiossa, ja olohuoneen tavaratilanne on sama kuin Pupinalla, eli vauvan roinat vie puolet lattiatilasta.
Sulina: :) Tämä tfff-DÖfföttely on meillä ihan uutta, aikaisemmin on vain kiljunut ja sanonut höy höy. En tiedä, miksi tutin pitää olla suussa kun treenailee tuota, kaipa se jotenkin pörisee paremmin?
Me käytiin tänään poliisilaitoksella hakemassa passit koko perheelle. Hauska se vauvan passi, kun tuijottaa kuvassa hoo moilasena suu auki, ja pää on ihan harpilla piirretty kuula. Mitenköhän tuollaisella passilla kuljetaan joskus 4-5 vuoden päästä...
Hammaslääkäristä ei meillä neuvolassa puhuttu vielä mitään (tai sitten minulta meni ohi korvien). Hammasharjan sieltä antoivat ja sanoivat, että pitää sen käyttöä harjoitella, kun hampaita rupeaa pukkaamaan.
Puuru & Pintxo s.21.1.
juu, tiedän että on synnynnäinen kyynelkanavan tukos ja on ollut puhe neuvolassakin lääkärin kanssa! Pari silmätippakuuriakin on ollut (oftan akvakolia, ei auttanut) Mutta kun tähän asti on ollut suht hillittyä tuo rähmiminen, ja nyt sitten äityi ihan mahottomaksi eli kokoajan pukkaa keltaista rähmää ja paljon vaikka kuinka painellaan nenänvartta ja pyyhitään vanutupolla!
Poitsua selvästikin itseään häiritsee kun kokoajan hieroo silmäänsä ja silmäluomet punottaa ihan kauheesti!
Ja ripset liimautuu toisiinsa aina unien jälkeen, joskus ei saa silmää auki ellen avaa keitetyllä vedellä ja vanulla...;(
Mennään yksityiselle vaan näyttämään että onko jokin tulehdus mutta muuten ootellaan siihen vuoden ikään enneku sonderataan ellei aukea itsestään!
Meillä on yks tuttu silmäklinikalla töissä ja kattoi myös poitsun silmää parisen kuukautta sitten ja totesi saman, silloin ei tosin rähminyt noin pahasti.
SULINAN pojalla tais olla sama juttu mutta parani itestään, eikö?
Nyt painun vähäks aikaa telkkarin eteen enneku poitsu taas heräilee, simahti tosin vasta puolisen tuntia sitten....
Hyvää yötä!
Pupina & uinuva pellavapää