Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mielestänne perhepäivähoitajat käydä perhekerhoissa?

Vierailija
09.10.2008 |

Meidän lähialueen seurakunnan perhekerhot on niin täynnä, että hyvä jos sisään mahtuu.. Monet eivät tästä syystä osallistu kerhoon, vaikka haluaisivat.

Itse käyn kahden pienen lapseni kanssa kerran viikossa seurakunnan perhekerhossa ja tämä on minulle tärkeä hetki.

Olen huomannut että kerhossa käy myös perhepäivähoitajia hoitolasten kanssa. Luulin että kerho on tarkoitettu lähinnä hengähdystauoksi ja tueksi pienten lasten vanhemmille.

Mitä mieltä olette, saako myös perhepäivähoitajat osallistua kerhoon?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Srk järjestää yhdessä kunnan kanssa mm liikuntaa ja muskaria pelkästään pph-lapsille ja sinne ei tavallisella kotiäidillä ole asiaa.

Vierailija
2/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä seurakunnan kerhot ovat ihan aiheesta avoimia kaikille. Eihän se tilannetta miksikään muuta jos jollain on kerhossa muitakin kun vain omia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pph käy perhekerhossa? Onko hän jotenkin alempiarvoisempi, ettet voi esim. keskustella hänen kanssaan vaan haluat tavata tavallisia äitejä hänen sijastaan?

Vierailija
4/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestetä hengähdyshetkeä duunikavereista.

Mun mielestä seurakunnan kerhot ovat ihan aiheesta avoimia kaikille. Eihän se tilannetta miksikään muuta jos jollain on kerhossa muitakin kun vain omia lapsia.

Vierailija
5/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha teidän on ryhtyä tuomareiksi. SRK on tyytyväinen jokaisesta pikkupiltistä joka pääsee osalliseksi ruokarukouksesta tai enkelilauluista.

Vierailija
6/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parempi olisi jos kunta järjestäisi vain perhepäivähoitajille ja heidän hoitolapsilleen omaa toimintaa, tällä ratkaistaisiin myös se ongelma että kaikki eivät halua lastensa osallistuvan uskonnolliseen toimintaan.

Vierailija
7/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestää itse toiminta lapsille.

Vierailija
8/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siis kerhosta, jonne lapsi jätetään. Kerhoryhmään eivät kaikki halukkaat mahtuneet ja lisäksi pph:t valittivat että kerhon ajankohta (10-12) on huono päivärytmin kannalta. Tästä johtuen päätettiin rajata perhepäivähoidossa olevat lapset pois kerhosta ja suunnata kerho vain kotihoidetuille lapsille.

Vierailija
9/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin, kun tajusin perhekerhossamme olevan useita kymmeniä lapsia. Joukossa on joitakin perhepäivähoitajia. Isommat lapset ovat äitien (isiä en ole nähnyt) ja pienten lasten toiminnan aikana omassa ohjatussa toiminnassa. Siis tietenkin ne hoitolapsetkin. Siinä mielessä minusta tuntuu hassulta, että vastuu hoidosta on ainakin sen ajan seurakunnan lastenohjaajilla. Parasta ehkä olis, jos perhepäivähoitajille ois oma kerhonsa, vaikkapa vain avoin perhekahvila.

Vierailija
10/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pph käy perhekerhossa? Onko hän jotenkin alempiarvoisempi, ettet voi esim. keskustella hänen kanssaan vaan haluat tavata tavallisia äitejä hänen sijastaan?

Ja pph ei välttämättä ole samassa elämäntilanteessa kuin perhekerhon "kohderyhmä", eli kotiäidit/-isät. Kunnan pitäisi järjestää työnohjausta pph:lle, ymmärrän kyllä että hekin haluavat vertaistukea työtovereiltaan. Mutta perhekerho ei ehkä ole paras paikka siihen.

Vierailija
11/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänellä jos kenellä on yleensä rutkasti kokemusta erilaisista lapsista, joten miksi hänen antama tuki ei sitten kelpaa?????

Ja pph ei välttämättä ole samassa elämäntilanteessa kuin perhekerhon "kohderyhmä", eli kotiäidit/-isät. Kunnan pitäisi järjestää työnohjausta pph:lle, ymmärrän kyllä että hekin haluavat vertaistukea työtovereiltaan. Mutta perhekerho ei ehkä ole paras paikka siihen.

Vierailija
12/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teille opetetaan siellä perhekerhossa edes vähän suvaitsevaisuutta.

Vierailija
13/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta lapsestaan.

Vierailija
14/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perhekerho tarjoaa vauvojen ja leikki-ikäisten vanhemmille tuokion muiden aikuisten seurassa.

Kerhoissa keskustellaan, kuullaan alustuksia lasten kasvatukseen ja vanhemmuuteen liittyvistä asioista, tutustutaan uusin ihmisiin ja viihdytään yhdessä pienen tarjoilun kera.

Lapsille on omaa ohjelmaa. "

Minä tulkitsisn tuon niin että kerho ei ole perhepäivähoitajille. Mutta kyllä niitä käy siellä. Meidän kerhossa ei muuten ole lapsille omaa ohjelmaa (eikä paljon muutakaan ohjelmaa) koska se on niin täynnä.

Vierailija
15/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyn yksityiseksi, joten mulle kukaan ei järkkää mitään "perhepäivähoitajien omia kerhoja" yms. vaan ihan itse aktiviteettini keksin. Jos pari kertaa kuussa käydään hoitolasten kanssa seurakunnan perhekerhossa ja kaikki muut aamupäivät keksitään muuta tekemistä (lähinnä ulkoilua, mutta myös retkiä yms.), niin voi voi, jos mun perhekerhossa käymiseni häiritsee jotain muuta! Ja mun työpäiväni ei todellakaan lopu klo 17 yhtään sen enempää kuin kotiäitienkään, koska itselläni on kaksi alle kouluikäistä lasta...

Vierailija
16/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänellä jos kenellä on yleensä rutkasti kokemusta erilaisista lapsista, joten miksi hänen antama tuki ei sitten kelpaa?????

Vertaistuki on sitä, että jakaa kokemuksia sellaisen ihmisen kanssa, joka on samassa elämäntilanteessa. Samalla voi verkostoitua ja saada itselleen ja lapsilleen seuraa toisista vanhemmista ja lapsista. Ei pph voi sitä tarjota.

Vierailija
17/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon pph ja mulla on kaksi omaa ja kaksi hoitolasta. Näillä kriteereillä en saisi siis käydä srk kerhossa...Mun omat lapset haluaa käydä siellä ja hoidokeitten vanhemmilta oon luvan kysyny et saako käydä. Täällä kerho on jokatoinen viikko ja välillä on enemmän ja välillä vähemmän porukkaa. Itse koen (omille) lapsille tärkeäksi uskonnollisen puolen kerhossa, koska en itse osaa uskonto-asioista niin hyvin/luonnollisesti kertoa...

Vierailija
18/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

srk: n perhekerhossa, koska emme ole kristittyjä, mutta minun mielestäni eivät pph: t kuulu perhekerhoon.

Pph tekevät työtään, perhekerhot on tarkoitettu vertaistueksi/ seuraksi kotihoidetuille lapsille ja heidän vanhemilleen.

Käyn kyllä lapsen kans Avoimen päiväkodin perhekerhossa, maksullisessa. Kylläkin teen myös työtä, kuten lapsen isäkin, mutta hoidamme lapsen silti kotona.

Vierailija
19/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kirkkoon kuulumattomille. Saati pph:lle ja pienille lapsille !

Järkyttäviä ajatuskulkuja teillä ! Siis jos lapsi ei pääse oman vanhemman kanssa kerhoon, ei saisi tulla ollenkaan !

Lapseni olivat pph:lla jolla oli myös kaksi pientä lasta. Tutustuimme kerhossa, ja hän aloitti silloin , meidän lapset oli ekat. Erikseen toivoin, kun aloittivat, että jatkaisivat kerhoissa. Koska siellä oli taas vähän erilaista, kavereita, virikkeitä ja muuta ohjelmaa.

Kerrron vielä jotain hirveää: Kun muutimme toiselle paikkakunnalle, ja lapseni kävivät joskus kylässä entisellä pph:lla, koko porukka saattoi mennä lasten entiseen kerhoon tapaamaan tuttavia !

Jääkää itse ensi kerralla kotiin häpeämään. Mutta äänestäkää silti vaaleissa sellaisia edustajia, jotka tarjoavat lapselle muutakin kuin kokopäivähoitoa päiväkodeissa.

Vierailija
20/22 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.oulunseurakunnat.fi/perhekerhot

Perhekerhoon ovat tervetulleita kaikki lapset hoitajineen tai vanhempineen. Yhteisen puolitoistatuntisen aikana aikuiset saavat tilaisuuden keskustella kahvikupposen ääressä mielen päällä olevista jokapäiväisistä iloista ja huolista mutta myös syvemmälle luotaavista elämän peruskysymyksistä. Hetki antaa virtaa arjen pyöritykseen ja rytmittää viikon kulkua mukavasti.

Lapset viihtyvät ikäistensä seurassa leikkien ja askarrellen lastenohjaajien ohjaamina. Myös vapaalle olemiselle on varattu aikaa, eikä ohjelma ole tiukasti aikataulutettua.

Perhekerho aloitetaan yhteisellä hartaushetkellä. Perhekerho ei maksa mitään, sinne ei tarvitse ilmoittautua etukäteen ja mukaan voi tulla milloin vain.

Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän