Huolestuttaako ilmastonmuutos? Miksi? EV
Kommentit (18)
Vierailija:
Joten jos kyseessä olisi joku vaarallinen ilmiö niin miksi he eivät lopettaisi sitä ökyilyään?
" Jos kyseessä olisi joku vaarallinen ilmiö" on aika vanhentunut käsitys nykyään, kun ollaan varmoja, että kyseessä on vaarallinen ilmiö. Jos ei huolestuta, on joko välinpitämätön tai tyh... tietämätön. Monet ovat hoksanneet, ettei ilmastonmuutoksen vaikutukset ehdi liian pahaksi omana elinaikana, joten ei tarvitse välittää.
muuttamaan nousevien markkinamaiden Kiinan ja Intian saastuttamisvimmaa vähentämään!
Ilmastonmuutoksen arvioidaan aiheuttavan vakavia ympäristötuhoja sekä inhimillistä kärsimystä. Ilmastonmuutokseen liitettyjä uhkia ovat mm. merenpinnan nousu jäätiköiden sulaessa, tulvien ja myrskyjen yleistyminen sekä toisaalta kuivuus joillakin alueilla. Useiden eliölajien ja ekosysteemien pelätään häviävän ilmaston lämmetessä.
Ihmisiä uhkaavat luonnonkatastrofit, ruokaturvan heikkeneminen kuivuuden vuoksi, vesipula ja trooppisten tautien leviäminen. Merenpinnan nousu ajaa rannikolla asuvia ihmisiä kodeistaan.
Lainaus:
ilmasto piste org
niin järjettömän haavoittuva. Pelkään että ilmastonmuutoksen aiheuttama laajempi katovuosi yhdistettynä vaikkapa laajaan epidemiaan tyyliin lintuinfluenssa romahduttaa korttitalon.
Kyllä mua pelottaa varsinkin kehitysmaiden puolesta. Siellä se kuivuus vaikuttaa kahta kauheammin. Ja ihmisiähän tässä kuitenkin kaikki ollaan.
Silti on vaikea luopua omastaan. Olen yrittänyt vähän sammutella koneita kotona sen takia.
Mua pelottaa ja surettaa kehitysmaiden puolesta (mulla on kehitysmaissa kummilapsi, mites sulla?), mutta ::PELOTTAA:: omasta puolestani.
Vierailija:
Kyllä mua pelottaa varsinkin kehitysmaiden puolesta. Siellä se kuivuus vaikuttaa kahta kauheammin. Ja ihmisiähän tässä kuitenkin kaikki ollaan.
artikkelisarja löytyy vielä hs .fi Muuttuva ilmasto hakusanalla.
Ihan konkreettisesti ajatellen siellä on kartta kodistani, joka hukkuu jos vesi nousee 2 metriä. Silloin en myöskään enää pääse kätevästi työhöni.
maksan myös Unicef lapsilisää, mutta ei se estä mammoja ostamasta lapsille kaapit täyteen kertakäyttöisiä muovileluja.
Ei näytä Al Goreakaan huolestuttavan kun hänen kulutuksensa on moninkymmenkertainen kuin tavallisen länsimaisen pulliaisen. Kun ei tuollaista paasaajaa huolestuta niin miksi pitäisi muitakaan???
Ja kyllä ne ratkaisivammat asiat tehdään ihan muualla kuin Suomessa.
vihreää taloa. En ehtinyt lukea juttua, mutta siis kuvittelen että jotain ekologisten ratkaisujen esimerkkitaloa..?
" Goren ympäristöneuvonantaja Kalee Kreiderin mukaan raportti ei anna koko kuvaa Goren energiankäytöstä. Nashvillen talon sähkö ostetaan vihreän sähkön tuottajilta ja talossa on aurinkopaneelit. Gore tavoittelee myös hiilivapaata elämäntyyliä, jossa ostetaan esimerkiksi vihreitä sertifikaatteja, joiden avulla henkilökohtaisesti aiheutetut hiilidioksidipäästöt tasataan."
" Goren kuvaus siitä, miten hän omassa elämässään noudattaa oppejaan, oli hyvin ympäripyöreä. Hän sanoo perheensä elävän hiilineutraalia elämää, keinona kuului olevan rahan lahjoittaminen hiilidioksidipäästöjen vähennysprojekteihin. "
Mua ärsyttää se, että pieni Suomi, joka ei ihan älyttömästi vaikuta ilmastonmuutokseen, tekee aika paljon sen ehkäisemiseksi. Sit taas suuret maat, joiden teoilla on oikeesti paljon merkitystä, ei halua/ymmärrä/viitsi tehdä mitään :(
Voisko joku pistää linkin jos tietää sen?
Joten jos kyseessä olisi joku vaarallinen ilmiö niin miksi he eivät lopettaisi sitä ökyilyään?