Kuinka usein kakkaat päivässä? Oletko hoikka?
Kommentit (78)
Onko edes normaalia kakata yli kahta tai peräti kolmea kertaa/vrk??
se on aika yleinen vaiva.
normaalipainoinen olen, vatsa toimii kolme kertaa viikossa.
Minusta ei ole normaalia jos vatsa toimii kolme kertaa päivässä?
No miksei se olisi normaali jos uloste on esim. ihan normaalia? Eli kyse ei kuitenkaan ole ripulista tms.
Millä luokittelet sitten sen, ettei se olisi normaalia?
koko ikänä kakannut n. 2-5 kertaa päivässä, 30-vuoden ajan. Mitään allergioita tai ripuleita ei ole koskaan ollut, eikä muitakaan suolisto-oireita, ei närästystä, ei ilmavaivoja, ei turvottelua. Ruoka maistuu (liiankin hyvin) eikä kakkaaminen liity mitenkään ruokailuun että esim. heti pitäisi ruuan jälkeen mennä tms.
Minulla ei myöskään ole stressivatsaa enkä jännitä muutenkaan vatsallani vaan päälläni.
Eli vatsa toimii, se on kunnossa ja se on vaan aktiivinen - ollut aina.
T. Nro 22
Niin ilmankos sitä paskaakin sitten tulee...
on kuulemma normaali vaihteluväli. Olen myös lukenut että normaalia olisi aina ruokailun jälkeen.
Tunnen hoikkia ihmisiä jotka paskovat pari kertaa päivässä ja sellaisia myös jotka parin päivän välein. En usko että sillä on tekemistä painon kanssa paljoakaan.
Sitä olen vaan ihmetellyt että jos paskoo vaikka joka toinen/kolmas päivä niin kuinka paljon sitä paskaa täytyy tulla kerralla.
Onko normaalia kakata vain kerran viikossa?
:/
Ihan vain huomautuksena, että nopea aineenvaihdunta ei ole = monta kertaa päivässä paskominen.
Aikasemmin n 10-20 kertaa päivässä. Nyt 0 kertaa päivässä/viikossa/vuodessa.
Kuka arvaa? :)
Painan 56kg ja 1-5 kertaa riippuen paljonko olen lenkkeillyt ja juonut vettä.
2-3 kertaa päivässä. Lähes aina aamulla kaksi kertaa, yleensä vielä kerran myöhemmin. Ja hoikka oon, bmi jotain 18.5 Syön suht terveellisesti myös, mutta kyllä tällä syömisellä vois olla paljon lihavampikin. Uskon, että vilkas aineenvaihdunta vaikuttaa siihen, etten liho ollenkaan helposti. Olen ollut suurin piirtein tämän painoinen koko aikuisikäni, lukiolaisesta asti. (Nyt melkeen 40 v.)
Ärtyneen suolen oireyhtymä, joten vaihtelee välillä kolmesti päivässä ja kaks kertaa viikossa.
Ehkä 3-4 kertaa viikossa, bmi 19.
8 kertaa ja kerran yöllä.
Olen hoikka.
Kerran päivässä ison kasan, mutta olenkin vegaani joten ruokavalioon kuuluu pähkinöitä, siemeniä ja tuoreita kasviksia. Olen 168cm/56kg
Kakkaan ehkä 4 kertaa VIIKOSSA. Olen hoikka, mies sen sijaan käy monta kertaa päivässä ja on myös hoikka.
normaalipainoinen olen, vatsa toimii kolme kertaa viikossa.
Minusta ei ole normaalia jos vatsa toimii kolme kertaa päivässä?
Kolme kertaa viikossa kuulostaa tosi oudolta. Kyllä kaikki perheenjäseneni (lapsuudenperheen ja nykyisen) kakkaavat useita kertoja päivässä.
Itse kakkaan n. 4 x pvä. Olen hoikka ja syön paljon. Minulla ei ole allergioita eikä keliakiaa. Uloste on sopivan pehmeää, ei ripulia eikä papanoita.
Olen hoikka, en liho helposti, voin syödä mitä vaan ja ehkä siit
johtuenkin joskus vatsa toimii vaan kerta viikkoon.
on normaalia ulostaa aina syönnin jälkeen. Itselläni vatsa toimii kuin kello . Puoli kahdeksan aamulla on päästävä pytylle.
en ole hoikka