Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jorvi vs. Naistenklinikka

08.07.2007 |

Raskaus on ihan alussa, mutta heti alkaa nää jutut mietityttämään. Tilanne on tämä: Esikoinen syntyi naikkarilla 06. 41+1 käynnistettiin korkean verenpaineen takia ja lopulta uhkaavan hapenpuutteen takia päädyttiin kiireelliseen sectioon. Olimme todella tyytyväisiä naistenklinikkaan kaikin puolin. Käynnistyksen kanssa ei aikailtu vaan heti sanottiin, että tänään käynnistetään, kun näytille menin. Samaten, kun alkoi vauvan käyrä tehdä tepposia ei jääty arvailemaan vaan toimittiin heti sen mukaan.

Tällä kertaa muutamme kesken raskauden Helsingistä Espooseen ja Jorvi olisi lähempänä. Siellä on kuulemma tehty remonttia ja kieltämättä synnyttäneiden osasto, jossa on esim. vessat ja suihkut omassa huoneessa vähän houkuttelee. Toisaalta, kun viimeksi ei synnytys mennyt ihan putkeen, on mielessä, että Meilahdessa on sitten lastenklinikat ja kaikki mahdollinen siinä samoissa ympyröissä. Viimeksi vannoin, etten koskaan tule synnyttämään missään muualla kuin naistenklinikalla, mutta mutta...

Oliskohan kenelläkään mitään kommenttia tai jos peräti olisi molemmista paikoista kokemusta niin kumman jatkossa valitsisit?

Kiitokset etukäteen!

Äitsy rv 5+0

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisi synnytys mulla edessä valitsisin Naistenklinikan vaikka mulla 3 synnytystä oli Jorvissa, viimeksi muutama kuukausi sitten ja edellisestä muutama vuosi ja tällävälin Jorvissa muuttunut jokin ehkä liittyminen Hussiin, liikaa potilaita, kiire tai jotain. Vaikka asiantuntemusta kyllä Jorvistakin löytyy ja hoitajat aivan ihania niin silti nyt valitsisin Naistenklinikan.

Vierailija
2/6 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanenko kysyä mitä sulle viime synnytyksessä kävi, mullakaan ei mennyt viimeksi kaikki ihan putkeen, synnytys pitkittyi ja tuli kaikenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo olen kai sokea eli siis sulle tehtiin hätäsektio. Mulla oli sama tilanne mutta ei tehty hätäsektiota.

Vierailija
4/6 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin jorvissa esikoisen vajaa puoltoista vuotta sitten ja ehdottomasti haluan sinne tämän toisenkin kanssa. Kaikki meni todella hienosti, poju ei ottanu laskeutuakseen eli oli virhetarjonnassa niin tehtiin sitten sektio jonka kanssa ei sitten viivytelty (muualla oon kuullu et sektioon vasta kun sikiön sydänäänet romahtaa tms. viivyttelyä). Kätilöt oli tosi ystävällisiä ja mitään pelkoja ei sitten jääny. Kokemusta ei kylläkään ole muualta... tervehdyin nopeasti ja potitiivinen kokemus jäi Jorvista.

ronttis

Vierailija
5/6 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran voi valita parhaan, ottaisin sen - ja otankin, nyt raskaana 37+2 ja NKL:lla synnytän.

Oon itse sh ja ollut mm. sectiosalissa, ja kyllähän se niin on, että jos kaikki menee putkeen on aivan sama missä synnyttää. Sitten se vasta punnitaan, kun jotain menee pieleen. Ja kun synnytyksessä voi sattua sekä äidille että lapselle, itse pidän tärkeänä juuri lastenklinikan laitteiden ja henkilökunnan läheisyyttä. Joskus ne tilanteen vaan tulee eteen niin nopeasti ja ennalta arvaamattomasti, ja jos on mahdollista valita, niin miksi ei sitä Suomen huippuosaamista ottaisi kun kerran saa. Erityisesti ajattelen lapsen kannalta; lastenklinikallehan kriittisesti sairas lapsi siirretään - jos ehditään. Jos itse olet sitten vaikkapa kättärillä (tai Jorvissa), olet aika kaukana vauvastasi.

Mutta luultavastihan kaikki menee hyvin, olit sitten missä hyvänsä. Oon vaan itse nähnyt niin monenlaista että pelaan mahdollisimman varman päälle.

Vierailija
6/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävi niin ikävästi, että mä en vielä maaliskuussa kummassakaan paikassa synnytäkkään.:( Vuoto alkoi varmuuden vuoksi just eilen, kun näitä juttuja kyselin. Mutta sama mietintä meillä on kuitenkin joskus edessä, joten ihan hyvä, että tuli jo kyseltyä.

Hyvää jatkoa kaikille!

Äitsy