**Maalismussukat** (su-ke)
Huomenta!
Aattelin aloittaa uuden pinon, kun oli jo niin pitkä tuo vanha!
linkki edelliseen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10672926&p=2&mpage=6&tmod…
Kommentit (36)
Sinuvi: * Iso halaus* Olen niin pahoillani! Voimia koko perheelle.
Itsellä ja masuasukilla tuntuu menevänihan hyvin.Väsyttää,mutta tänään ei onneksi ollut kovin paha tuo pahoinvointisuus.
Päivä kerrallaan.
Neuvolatäti tulee lomilta vasta 16.7 joten sinne asti on odotettava että voin varata ekaa neuvola aikaa.
Kovastui haluttais mennä jo ultraan,mutta tuota rahaa nyt ei ole liikaa tällä hetkellä....lintsille pitäis mennä tai särkänniemeen esikoisen kanssa ja niissähän sitä rahaa meneekin ihan kivasti:)
Mutta ei nyt tänään tän enempää,
Onnittelut " uusille" plussanneille!!!!
Hanan rv 6+0
" kuullostit" jotenkin niin tutulta...mutta sitten kekkasin,sait vauva 01/07!!!
Luin odotus aikanani teidänkin pinoja itse siis kun olen maalismasu2007!!
No ei täs sen ihmeellisempää mut sain vaan sellasen AHAA-ilmiön:)
Hanan
Sinuville ensin iso halaus ja pahoittelut! :( Voimia kovasti.
Itse on ole ehtinyt pariin päivään edes lukemaan kun on äiti ja sisko kylässä ja tänään oli 1-v. synttärit neidillä :D Tuli sitten kerrottua ihan lähisukulaisille kun ei tuo ukkokaan osannut pitää suutaan kiinni :)
Edelleenkin on hassu olo kun ei oikeastaan muita oireita ole kun iltapäiväväsymys.. Ei sitä jotenkin osaa ajatella että siellä masussa on joku kun hösöää muuta koko ajan ja päällepäin ei tunnu miltään. Ja vielä ikävää että neuvolan kätilö on lomalla ja tuuraajaa ei ole, eli vasta elokuun puolessa välissä kannattaa edes soitella :S Sen siitä saa kun asuu korvessa ;)
Mutta nyt pitämään seuraa vieraille! Onnittelut vielä uusille mammoille :)
Mamasaurus rv 5+1
Sinuvi, pahoittelut sinulle! Toivotaan et vuoto lakkaa pian, sitten se olokin vähän helpottuu..mulla on noita keskenmenoja ollut ja rankkaa se on nyt tulee viimesimmästä viisviikkoa, tipuin tammikuisista.
Mulle sanottiin et keskenmenon jälkeen tulis helpommin raskaaksi, syytäen saanu selville ja mulla piti paikkansa, plussasin maanantaina!
Jos suinkin vain jaksatte niin kannattaa alkaa vain uutta yrittään.
Niin, mä olisin nyt sitten uus tässä porukassa, plussa tosiaan tehty, yksiäkään menkkoja ei keskenmenon ja kaavinnan jälkeen tullut niin yhtään en tiä miten laskis la:n puolenkuun jälkeen kummiski.
Neljättä lasta ootellaan, meillä on poika06/00, tyttö 06/05ja poika11/06
Kovasti yritän olla hyvillä mielin ja et hyvin tää nyt menee, etten ihan hermoraunio olis...mahaa nippailee, paleltaa ja pahoinvointi kohtauksia tulee, noita samoja mitä muissakin raskauksissa ollut aina.
Tänään olis nuorimalla 8kk neuvola ja aattelin siinä äitiysneuvolan puolella piipahtaa myöskin, täällä on siitä ihana tilanne et neuvolassa ultra niin pääsee vähä aikaisemmin varmistaan et näkyykö syke jne.
Siis ihan aikaa vain varaamassa tänään ja vähä kyselen et miten ne viikot nyt laskis ja koska pääsis ultraan.
Jahas, täytynee alkaa pukemaan ja valmistautuun lähtöön ton veijarin kanssa.
Tuuli
Tuli sitten tehtyä varmistustesti ja nyt täytyy jo alkaa uskoa! =)
Tikkuun tuli kirkkaanpunainen jopa kontrolliviivaa vahvempi viiva samantien, kun tikku koski pissaa!
Siis mua helpotti niin paljon, että ihan itketti!
Nyt jaksaa paljon luottavaisemmin odottaa ensi viikon ultraan!
piipaa rv 5+1
ihana kun täällä on hyvä tsemppihenki päällä!
Ja onnittelut plussanneille.
En malta ihan totaalista eroa tänne tehdä, joten laitan muutaman rivin.
Piipaa00 - ihanaa, olen iloinen puolestasi! Nyt saat heittää epävarmuuden korpeen, ja alkaa nauttia raskaudesta!!
-s-
Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 9.8 eli 9:lle viikolle. Siellä oli sijainen puhelimessa ja jotain se höpisi sydän äänistä. Ultraako ne sillon vai mitä ne tekee? *kummissaan* Käskivät varta aikaa 1,5 tuntia. Mulla ei oo enää muita oireita kun väsymys ja outo tunne vatsassa, kaikki on ihan uutta kun esikoista odotellaan.
esikoista odottelen, aika äimän käkenä kun ei ole yhtään ajatellu koko asiaa ja kaksi viivaa paukahti testiin viikko sitten.. Ehkäisy jätettiin joskus vuodenvaihteen tienoilla ja sen jälkeen on ollut menkat aika sekaisin (väliä 40-60 päivää). Mitenkään ei olla yritetty vaan tyyliin " tulee jos on tullakseen" . Vauvakuumetta mulla ei oo oikeastaan koskaan ollut mutta kai tässä nyt on 9kk aikaa sopeutua ajatukseen.
Niin joo, oon 26v, ja Tampereelta. Mitään oireita ei oo ollu lukuunottamatta rintojen kipeytyminen, onkohan tää normaalia??
RV 6+5 (kait se muuttuu, kun menkkojen välikin on ollu niin suuri???)
Vähän esittelyä: Meillä on ennestään tytöt 12/03 ja 02/06. Kolmoskuumeilijoita aloin seurata jo vuos sitten kesällä, menkat alkoi syyskuussa kuopuksen jälkeen ja nyt sitten vasta tärppäs, mutta kiva näin :) Maanantaina kp 40 vaihtui iloisesti rv 5+4. Mulla edellisen kanssa la siirtyi ultrassa 2 vkoa eteenpäin. Nytkin varmaan vähän siirtyy, jos sinne asti päästään. Tyttöjen välillä mulla ollut km rv 7.
Pahoinvointia pukkaa välillä ja väsymys on iskenyt. Kotona oon noiden sirpukoiden kanssa ja mies onneks kesälomalla, niin kyllä tässä selvitään.
Joku ihmetteli sitä, kun ekaan neuvolaan pitää varata paljon aikaa. Ekalla kerralla neuvolassa on niin paljon taustatietoja täyteltävänä, että siinä menee aikaa. Meillä päin ei ultrata, on aika paikkakuntakohtaista.
No, ei kun paisutellaan vaan masujamme!
H-M rv 5+6
Ensimmäisellä neuvolakäynnillä yritetään saada sydänäänet kuulumaan Dopplerilla. Eli kuunnellaan ei katsella :)
No kun joku oli menossa jo kuudennella viikolla ultraan.. Vai ymmärsinkö väärin? Kiitos vastauksesta :)
Mulla on ihan täysin sama tilanne kun sulla, me on jätetty ehkäsy pois jotain 1,5 vuotta sitten eikä oikeestaan laskeskeltu mitään. Olin tosi järkyttyny plussasta viikko sitten, monta päivää meni paniikissa. Mullakaan ei oo ollu koskaan vauvakuumetta ja tämä on laitettu alulle miehen halusta. Olin jo hieman helpottunut ja ajattelin ettemme saa lasta, mitä vielä! Mulla oli alkuun tosi huono olo mutta osaksi henkisesti mutta nyt on vaan rinnat kipeenä ja vanhat liivit kirraa.. Painokin on noussu vaan johtuuko siitä että oon syöny pahaan olooni:) Samaa olen ajetellut että 9kk aikaa tottua mutta en voi sanoa olevani riemuissani, hämmentynyt on oikea sana. Minä myös Tampereen seudulta.
No sehän sattui että oot vielä täältä Tampereelta päin! Mä en oo vielä varannu neuvolaa mutta kyllä varmaan pitäis kun joku jossain kehotti varaamaan mahdollisimman aikaisin ettei oo ruuhkaa. Sitten tän alkaa varmaan tajuamaankin ihan " oikeesti" kun neuvolaan menee..
Mää ootin melkeen viikon ja sit varasin. Asun tässä Ylöjärvellä ja täällä on nämä kunnalliset palvelut aika kohdillaan, aikoja riitti. Tampereesta en osaa sanoa. Ei kai siitä haittaakaan ole ajoissa varata aikaa. Koko sana neuvola tuntuu hassulta ja yleensä se että on lapsi tulossa -oikeasti:D Mua askarruttaa se että kai ne äidin vaistot jotka tällä hetkellä on aivan olemattomat jossain vaiheessa herää?? Ja entä jos ne ei herääkään, mitä sitten.. APUVA!
Heips.
Eli kenties kuulun samaan klaaniin kanssanne, kun testi pukkasi plussaa. Voi tätä ihmetystä....
Olen tämä mielessäni elänyt niin monet miljoonat kerrat, mutta nyt kun se on totta niin ei voi vielä uskoa ennen kuin kuulee pienen piiperoisen sydämen äänet.
Pesun laskurin mukaan LA olisi 16.3.2008 ;)
Aina ajattelin, että saan kesävauvan, mutta kuninkas kävikään...
Ja tervetuloa turkkuuseen! Mansesta mäkin tänne aikoinaan tulin, nyt kylläkin asutaan jo saaristossa! =)
Mä oon synnyttänyt kaksi kertaa tyksissä ja esikoisen kohdalla oli todella huono kohtelu osastolla, muutoin olen hyvin tyytyväinen kokonaisuuteen. synnäri oli ok ja kätilöt ja muut tosi mukavia.
Menisin kyllä mieluusti sinne vielä kerran..