Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taalla kun keskustellaan usein lahjojen arvosta, niin mitas mielta olette siita, kun meidat on kutsuttu ylioppilasjuhliin ensi viikonloppuna.

Vierailija
07.07.2007 |

Miehen suku on päättänyt, että lahjaksi annetaan 10 euroa per perhe (meidän perheessä 4 henkeä). Juhlakalu on mieheni serkku, jonka olemme nähneet vissiin kolme kertaa eli ei kovin läheinen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingo!

ap

Vierailija
22/28 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Samaiset sukulaiset tuovat esim. 5-vuotislahjaksi tuon samaisen 10 euroa, enkä käsitä ollenkaan, miten tuollaisen summan kehtaa antaa ylioppilaslahjaksi (tai ylipäätään miksikään lahjaksi aikuiselle ihmiselle).

Mietin, että jospa emme osallistuisi tuohon kimppalahjaan, vaan laittaisimme oman kortin ja omat rahat, mutta tiedän, että siitäkin tulee napinaa, " kun ei yhteinen lahja taaskaan kelvannut" .

ap

Vierailija
24/28 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 50e per perhe olisi hyvä summa.

Toki on fiksua ottaa huomioon taloudellinen tilanne, onko monet juhlat tiedossa samana vuonna jne.

Vierailija
25/28 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itse yleensä lasten kavereille synttärilahjoiksi noin kympin arvoisia juttuja, joskus kalliimpiakin. Me ollaan yli 40-vuotiaita, ikämme töitä tehneitä ihmisiä, joille omaisuutta ja rahaa on karttunut ihan mukavasti, joten ihan oikeasti en käsitä ollenkaan tuollaista summaa.

ap

Vierailija
26/28 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tuo summa perustuikin. Tulossa myös häät, joihin ostettu kimppalahja, joka maksoi 14 euroa /henkilö. Osallistujina näistä juhlijoista 7 henkeä, mutta ei esim. meidän perhe.

Itse sijoittaisin häälahjaankin huomattavasti enemmän.

Hulluinta on, että tämä ylioppilas on juhlijoille biologinen sukulainen, häälahjan saaja ei.

ap

Vierailija
27/28 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taitaa olla kyseessä IB lukiosta kirjottanut, eli kansainvälisen yo kirjoituksen läpi käynyt henkilö, eli yleensä vielä arvostetumpi tutkinto kuin pelkkä suomalainen yotutkinto. Kun kerta juhlat on siis nyt heinäkuussa. Niiden tulokset selviää näillä main.

Vierailija
28/28 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, voit hyvinkin olla oikeassa, koskapa tyttö on ainakin lähdössä jonnekin ulkomaille. Juuri siksi on pyytänyt lahjaksi rahaa.

Aion ehdottaa miehelleni, että emme osallistu tuohon kimppalahjaan, vaan annamme oman, muut nolatkoon itsensä millä summalla lystää.

Tiedän vaan, että siitä tulee sanomista, koska ovat sitä mieltä, että enemmänkin saa antaa, minä taas olen sitä mieltä, että jos enemmän antaa, lahjan saajan tulee myös tietää, että toiset ovat maksaneet enemmän kuin toiset.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän