Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö, että taantuma tulee? Oletko alkanut varautua siihen jollain tavalla?

Vierailija
09.10.2008 |

.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakityöt on molemmilla, ja kohtuullisesti asuntolainaa (ei muita lainoja).

Vierailija
2/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. säästämällä ylimääräistä rahaa joka kk, lopettaa törsäys turhaan, ostaa esim halvempia ruokia jne. Ei vaihda työpaikkaa tai asuntoa tällaisena epävarmana aikana jne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen normaalistikin niin, että säästän - toisaalta törsään kun huvittaa ja on tarpeen.

Nyt varauduin taantumaan shoppaamalla Hullulilla Päivillä villinä.

Mä siis ostan sen mitä tartten ja haluan. Mammalomalla, joten työpaikan vaihto ei ajankohtainen juuri nyt. SAa nähdä kun palaan (jos on töitä enää sillon, mutta sitä turha murehtia nyt)

Mitä se extra-säästäminen auttaisi? Tietty niillä jotka OIKEESTI elää yli varojensa - mutta mä en ikinä törsää mihinkään mihin ei ois varaa, eli vaikka joskus shoppaankin, niin ostan jotain mitä voisin muutenkin ostaa. Ja mulla on aina pankissa rahaa, vähän enemmänkin.

Vierailija
4/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan yrittäjänä hommia edelleen hyvällä tahdilla jamukavalla laskutuksella.

Vierailija
5/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lainaa, on oma asuntoa ja säästöjä enemmän kuin tarpeeksi jne. Omakotitaloa olemme katsoneet, tarkoituksena on joko rakentaa tai ostaa uudehko taloa haluamaltamme alueelta - nyt on ostajan markkinat =)

Vierailija
6/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei asuntolainaa, opintolainaa on

-olen hoitovapaalla, ei työpaikkaa, teen sh-keikkatyötä, ollaan eletty yhden palkalla plus mun keikkatuloilla, ä-päivärahalla ja kotihoidontuella vuorotellen viimeset kuusi vuotta

-ei huolestuta, koska menot pienet

-varaudutaan seuraavasti: ei oteta lainaa/osamaksua ja ollaan säästetty vuoden ajan 50 euroa kuussa, se on vähän mutta parempi kuin ei mitään

-sh ammatti hyvin työllistävä, jos mies jää työttömäksi minä menen kokopäivätyöhön

Vierailija
7/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset vielä ymmärrä, että taantuma on jo.... miten se sitten jokaisen hlökohtaiseen elämään tulee vaikuttamaan, se nähdään pienellä viiveellä.

Vierailija
8/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten siis myytiin rahastot ja saatiin voittoa. Rahat korkotilille Kaupthingiin (paras korkotuotto) ja viikko sitten nostettiin ne ja hajautettiin eri pankkeihin. Kun seuraa uutisia ja maailman menoa, niin ei ole ongelmia.

Vierailija
9/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset vielä ymmärrä, että taantuma on jo.... miten se sitten jokaisen hlökohtaiseen elämään tulee vaikuttamaan, se nähdään pienellä viiveellä.

ei se nyt jokaisen elämään tule vaikuttamaan. Itse olen elänyt 90-luvun pahan laman ilman mitään kolhuja. Opiskeluja ja töitä, tuskin edes tajusin koko lamaa. No, toisaalta 2000-luvun it-huumakin meni ohi samoissa töissä...

Vierailija
10/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset vielä ymmärrä, että taantuma on jo....

Taantuma on silloin, kun kansantalouden kasvu on miinuksella kaksi vuosineljännestä peräkkäin. Eli Suomessa ei ole taantumaa. Lähelläkään.

Vierailija
11/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä niin ongelmia tulee useimmille ilman lamaakin.

Vierailija
12/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tainneet vielä ikänsä puolesta elää muuta lamaa. Tai olivat vielä sillon lapsosia vanhempien hoteissa, kun edellinen lama oli 90-luvun alussa.

Ei se nyt NIIN iso juttu ole. Itsestään selvää, että on ylämäkiä ja alamäkiä. Sitä vaan elellään kuten tavalliset ihmiset.

Ikinä ei pitäis elää kauheasti yli varojensa.

Ja työttömyys voi tulla nousukautenakin, tai ero, kuten joku kirjoitti.

Vierailija
13/16 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää on vain se, miten hitaasti se on heijastunut Eurooppaan ja tänne Suomeen.

Vierailija
14/16 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän päivän kerrallaan ja murehdin sitten kun siihen on jotain aihetta. Tällä hetkellä mulla on vakituinen, tosin osa-aikainen työ, vähän säästöjä ja vähän enemmän velkaa. Mulla on myös maailman ihanin lapsi ja kiva koti. Nyt on kaikki hyvin, enkä viitsi hyvää oloani pilata murehtimalla asiaa, jolle en itse mitään voi.

Vierailija
15/16 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla voitu säästää kun olen ollut kotona lasten kanssa. Jatkossa kuitenkin tarkoitus säästötilille jotain hätävaraa kerätä.

Vierailija
16/16 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkojen on ennustettu laskevan!

Mikäs sen parempaa? Tuntuu ihan kivalta näin hoitovapaalla olevan lompakossa jos niin käy.

Työttömyys tuskin on uhkana meillä kummallakaan eikä avioliittokaan ole menossa karille.

Mikäs tässä porskutellessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan