Powerparkin työntekijä kuoli tapaturmassa
Kesätyöntekijä lähti noutamaan pudonnutta kenkää laitteen ollessa käynnissä.
Alahärmässä sijaitsevan huvipuisto Powerparkin työntekijä on kuollut työtapaturmassa, kertoo Pohjanmaan hätäkeskus. Hätäkeskus sai asiasta tiedon kello 15.43.
Aamulehden verkkosivujen mukaan onnettomuus sattui, kun koneenhoitajana ollut nainen lähti noutamaan pudonnutta kenkää laitteen ollessa käynnissä. Kesätöissä Powerparkissa ollut nainen ilmeisesti luuli ehtivänsä hakemaan kengän turvallisesti.
Turma tapahtui Typhoon-nimisessä laitteessa, joka on hankittu Powerparkiin vuonna 2004.
Powerpark on Etelä-Pohjanmaalla sijaitseva monitoimipuisto.
Lapuan poliisi tutkii onnettomuutta.
(MTV3-STT-Aamulehti)
Hyi vitsi.:(
Kommentit (33)
Vai että suurin osa onnettomuuksista johtuu tyhmyydestä?! Valitettavan usein se rattijuoppo tai hurjastelija tappaa kyllä aivan viattoman (teidän mielestänne ilmeisesti tyhmän) tyhmyydellään. Suurin osa onnettomuuksista johtuu inhimillisestä virheestä, ja inhimillisiä virheitä teemme me kaikki. Tohtoreista duunareihin.
Ja yleensä juuri idiootit pitävät itseään muita parempina. Että miettikääs nyt toinenkin tovi ennenkuin puhutte luonnon valinnasta.
Raumanmeren juhlilla kuoli 3 oman tyhmyyden vuoksi, hukkuneissa aikuisissa pään tyhjyys on yleisin syy, palokuolemat ym..
Vähän voi miettiä pysyykö kengåt jalassa vai ei. Uusavuttomuuden huippu.
Tuskin kenkien pudottaja oli itse sieltä laitteesta kesken kaiken huudellut, että hae mun kengät, eihän hän olisi niitä kesken ajon saanut takaisin jalkoihinsa laitettua....
Mutta välkky työntekijä ei viitsinyt muutamaa minuuttia odottaa, että laite olisi pysähtynyt ja kengät saatu turvallisesti haettua.
Vierailija:
Vähän voi miettiä pysyykö kengåt jalassa vai ei. Uusavuttomuuden huippu.
Ne kengät tippu edellisellä kierroksella olleelta kersalta. Uudet ryntäsi jo laitteeseen ennenkuin kakara sai sanottua kenkien jääneen maahan. Voi vittu mikä järjen jättiläinen. Huuteli koneesta jee!
jätkä syytteen kuolemantuottamuksesta?
Vierailija:
Ne kengät tippu edellisellä kierroksella olleelta kersalta. Uudet ryntäsi jo laitteeseen ennenkuin kakara sai sanottua kenkien jääneen maahan. Voi vittu mikä järjen jättiläinen. Huuteli koneesta jee!
Oikeastiko olet sitä mieltä, että kengät tai niiden omistaja on syyllinen, eikä se turvallisuussääntöjä räikeästi rikkonut työntekijä joka kuoli?
Työntekijä teki väärin, oli jo toista kesää töissä, joten ehkä oli liian varma, että ehtii hakea kengän. Mutta jokaisessa huvipuistossa ja tivolissa on TARKAT turvaohjeet, jotka tehdään kaikille työntekijöille selväksi. Tämä työntekijä teki väärin ja valitettavasti se maksoi hänelle henkensä.
Ainakin siinä huvipuistossa, jossa itse olen töissä, turvallisuusmääräysten rikkomisesta seuraa irtisanominen. Se kerrotaan jo koulutuksessa. Omaa tai muiden terveyttä tai henkeä ei saa koskaan vaarantaa.
Laitteen hoitajan velvollisuuksiin muuten kuuluu myös tarkistaa se, ettei kenelläkään laitteeseen menevällä ole laukkua, hattua, kenkiä tai muutakaan sellaista, joka voi irrota ja lentäessään vahingoittaa jotakuta.
Räikeä turvallisuusrikkomus työntekijän puolelta, pakko sanoa, vaikka kirpaisikin kun kuulin huvipuistotyöntekijän kuolleen.
että lähteekö ne liikkeelle jos joku turvapuomi ei ole paikallaan? Eli joskushan voi käydä niin, että laitteenpitäjä unohtaa tarkistaa jonkun turvapuomin eikä se asiakaskaan sitä huomaa itse laittaa kiinni. Kuvitellaan nyt vaikkapa Linnanmäen raketti. Siinähän on vielä se erillinen ketju, mutta voiko olla mahdollista, että turvapuomi jää laittamatta kiinni ja laite lähtee matkaan?
vaikka yhden vaunun toinen turvakaari ei ollut kiinni. Sillä paikalla istunut mies sai kuitenkin pidettyä sen kaaren alhaalla käsivoimillaan ja hänelle ei käynyt kuinkaan.
Vierailija:
että lähteekö ne liikkeelle jos joku turvapuomi ei ole paikallaan? Eli joskushan voi käydä niin, että laitteenpitäjä unohtaa tarkistaa jonkun turvapuomin eikä se asiakaskaan sitä huomaa itse laittaa kiinni. Kuvitellaan nyt vaikkapa Linnanmäen raketti. Siinähän on vielä se erillinen ketju, mutta voiko olla mahdollista, että turvapuomi jää laittamatta kiinni ja laite lähtee matkaan?
täytyisi käydä kolme asiaa samaan aikaan:
- tekninen vika (turvakaari ei mene alas)
- laitteen hoitajan huolimattomuus (ei huomaa asiaa)
- ko. henkilön vaikeneminen asiasta (ei hihkaise, että hei, vierustoverin kaari laskeutui jo mutta mun ei, tai ei karjaise mitään kun laite lähtee liikkeelle)
Vierailija:
että lähteekö ne liikkeelle jos joku turvapuomi ei ole paikallaan? Eli joskushan voi käydä niin, että laitteenpitäjä unohtaa tarkistaa jonkun turvapuomin eikä se asiakaskaan sitä huomaa itse laittaa kiinni.
You tubeen joku ois voinu kyllä laittaa.