Lehtien irtonumeroiden tarjoushinnat. Onko ihan sattumanvaraista, milloin joku lehti on myynnissa tarjoushinnalla? Saako kauppa itse valita, mita lehtia tilaa myyntiin tarjoushinta
painatuksella ja mistä lehdistä puuttuu tarjous, eli on normaalihintainen? Jos lehti on lähikaupassa norm. hintainen, kannattaako sitä etsiä jostain muusta kaupasta tarjouksessa? Vai ovatko kaikki lehdet aina samaan aikaan tarjouksessa ja samaan aikaan normaalihintaisia?
Kysyy irtonumeron ahkera ostaja
Kommentit (4)
Itsekin toimin aika ajoin lehtipisteenhoitajana, eikä tällaista ole tullut vastaan. Elleivät sitten ole jotain omaa sopimusta tehneet tietyn kaupparyhmän kanssa...
olen ostanut lehden normaalihinnalla ja sitten se onkin vaikka myöhemmin toisessa kaupassa tarjouksessa. Siis ihan lehteen painettu tarjoushinta, ei mikään kaupan oma hintalappu. Kun aika usein ostaa lehden, ajattelin vain, jos joku tietäisi tämän jutun ihan varmaksi, että kannattaako olla ostamatta lehteä normihinnalla jos se myöhemmin tuleekin tarjoukseen vai onko se niin, että jos lehti ei ilmestyessään ole tarjouksessa, se ei sitä ole myöhemminkään.
ap
Tätä olen ihmetellyt jo useamman vuoden...
mutta yleensä lehdet tulee sieltä lehtipisteeltä tietyllä hintaa, jos tarjous, niin ovat siellä tarrottaneet. myymättömät lehdet palautetaan, ja jos jostain syystä jollekin lehdelle ei saa palautuslupaa (esim. vanhentunut palautus), sen voi kauppa halutessaan laittaa takaisin myyntiin tarjouksella.