HUHTIKUISESTA HAAVEILEVAT
Ajattelin aloittaa meille oman pinon. Jos joku vaan osais ja viitsis sitten tehdä esittelykoosteen tms., niihin en kämmärinä veny ;) En vaan oikein motivoidu enää kirjoittelemaan maaliskuisten seassa, kun itellä täti kävi. Jos tästä kierrosta tärppäis, niin laskuri näyttäis lasketuks ajaks 2.4. Eli ovis olis tulevalla viikolla, peukut pystyssä petiin siis ;) Meillä on siis kolmannen yritys aloitettu viime kuussa, muksut on jo melko isoja(2/99 ja 4/01) ja iltatähteä kaivataan. Mä oon 31v. ja iskä 43v.
Niin malttamattomana vauvaa odottelen, että aloitin virkkaan pienelle torkkupeittoa ;) Kaupasta tarttui mukaan ihanan pehmeää Bambu-lankaa. En tiedä miten värivalinnan tein, mutta lankojen värit on vaaleanpunainen, limen vihreä ja suklaanruskea. Tosi suloisen näköinen siitä tulee, mutta jos meille poikavauva tulee niin ei sitä sillä voi käyttää. Jotenkin vaan on ajatuksissa ja unissa kovasti tyttövauva vaikka ei mulla koskaan varsinaisesti ole sukupuoli toivetta ollut. Ehkä se on kahden pojan äidin alitajunta joka keppostelee. Hupsu olen!
Mutta nyt lenkille! Kirjoittelemisiin!
-kevät76
Kommentit (49)
Toki sitä maaliskuunkin pohjaa saa käyttää. Olen pitänyt uusinta versiota itselläni aina Wordiin tallennettuna niin siellä säilyy sitten tallessa värikooditkin ym. Sinne sitten vaan aina tekee tarvittavat muutokset ja kopioi tekstin tänne.
Eilen epäilin tuolla maaliskuisten pinossa, etten varmaan ihan heti jaksa pinoutua tänne, kun tuolta maaliskuisista tipahdin.. Näköjään kuitenkin eksyin heti tänne, kun koneen avasin. :)
Täällä näyttäis olevan aika paljon ihan outoja nimiä, mutta myös tuttuja tuolta aiemmista kuukausipinoista. Eiköhän nuo oudotkin tule tutuksi, kun täällä taas melkein kuukauden päivät vaihdetaan ajatuksia ja toivottavasti mahdollisimman moni jatkaa juttua vielä senkin jälkeen tuolla odotuspuolella. Hieno nimi tuo huhtihippuset.. Tykkään. :)
Oudommille kerrottakoon, että me ollaan vähän päälle kakskymppinen pari Pohjois-Pohjanmaalta. Tarkemmin en viitti paikkaa määritellä, kun tämä on niin pieni paikkakunta, että meiän lisäksi täällä asuu varmaan jotain viis ja puoli asukasta. No ehkä vähän enemmän, mutta kuitenkin.. Esikosta ollaan haaveiltu joulukuusta 2006 lähtien. Välillä meinaa jo epätoivo iskeä (ainakin aina ensimmäisenä kiertopäivänä!), kun sitä toivottua lasta ei vieläkään kuulu, mutta hanskoja ei oo vielä lyöty tiskiin ja toiveet on aina korkealla, kun pahimmasta tädin iskusta on toivuttu. Tänään sain tietää, että pääsin opiskelemaan terveydenhoitajaksi! :) Hieno homma, mutta lapsi on kuitenkin edelleenkin tervetullut heti, kun vain on meidän vuoro saada se pieni nyytti.
No enköhän ole jo lätissyt riittämiin näin ensimmäiseksi kommentiksi tässä pinossa. :) Nyt katseet kohti huhtikuuta... Kunhan vaan tämän tädin niljakkeen saan häädetyksi...
Khaos kp3/25-30, yk8
Täällä kans haaveissa huhtikuu. Kaks lasta ennestään tyttö 09/03 ja poika 04/05. Eipä pitänyt enää lapsia tehdä enempää mut minkäs teet kun kuume iskee. Kierukka otettiin pois kesäkuussa ja nyt toiveissa jos tärppäis. Vähän on epäsäännöllinen kierto yleensä ollu mut onneksi niin päin et melko lyhyt kierto. Vähän on vaikee ennustella ovista mut luulisin et oli tällä viikolla! Nyt sitte vaan odotellaan. Aikamoinen oli urakka et sain miehen ylipuhuttua mut lopulta sitte suostui tarkan harkinnan jälkeen.
Hieno homma! Eilen en päässyt koneelle ja heti on väkeä kuin vilkkilässä kissoja. Heipparallaa vaan kaikille! Kiitos listaemoillemme, jotka ovat lupautuneet sitä hommaa pyörittään. Meillä on nyt menossa yk2 ja kp 13/30 eli ovis on lähellä. Joka toisen päivän taktiikalla taidetaan tässä kuussa edetä ainakin näin oviksen tuntumassa. Jännittää jo, että kuinka käy. Odotukset on kovat kun edelliset on saaneet alkunsa tokasta ja ekasta kierrosta ja nyt olis siis toka kierto menossa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, ikääkin on kertynyt molemmille lisää jonnin verran viime kerrasta. No peukut pystyssä pupuillaan. Samalla koitan tiputella hieman painoakin, sitä kun on n.20 ylimääräistä kiloa kertynyt matkan varrella. Eli täällä on projektia kerrassaan, onneks on loma ;) Katselin tuossa että jos tästä kierrosta tärppäis, jäisin äitiyslomalle juuri isompien lasten hiihtoloman kynnyksellä (kai). Sehän sopis hyvin. Toisaalta kesävauva olis kiva. Puolensa monessa.
Kirjoittelemisiin!
Täällä mä jumaliste edelleen kitkutan eikä tädistä tietoakaan >:| nyt alkaa jo suoraan sanottuna ottamaan tää tilanne päähän kun ei pääse aloittamaan uuttaa yritystä >:| Ei mitään oireita eikä mitään muutakaan, ihan täysin normaali olo >:|
Lastwish kp55/33
Terolutit menossa kuitenkin :/
Täällä on jo kivasti porukkaa... kohta se alkaa täälläkin kuumeilu ja odotus kuinka käy. Nyt on menossa kp16 ja ovis oli ehkä kaks päivää sitten kun mä en oikeen ole koskaan sitä ajatellut ja en tiedä tunnenko mä sitä ollenkaan millon se on, mutta sillon nyt ainaskin tunsin jotain sen tapaista. toivottavasti osasimme ajoittaa oikein hommailut, mutta vähän epävarmalta vaikuttaa. Katsellaan!
Helmeeee
Meillä on niin samanlaista tarinaa.... samanikäiset lapset, samaan aikaan yritys aloitettu eli samoissa mennään, kolmatta yritellään, samaa ikäluokkaa ja painoakin liikaa saman verran ;)
Itse mietin kanssa samaa, että kun ikää on jo reippaasti, ei mitenkään voi heti tärppää, vaikka niin toivookin. Edelliset lapset tulivat puolivahingossa ;)
Yksi iso syy, etten raskautuisi on tämä höllyvä ylipaino. Siksi myös minä tässä loman lopun kunniaksi aloitin terveelliset elämäntavat. Ei mitään kitudieettiä, mutta alkoholit ja herkut pois ja pieniä aterioita usein. Vähän kuin raskausdiabeetikon ruokavalio.
Tsemppiä painonpudotukseen!!!
-fatmama-
Mäkin bongasin jonkin aika sitten, että meillä kävi moni asia yksiin. Hauskaa kun joku on melki kirjaimellisesti samassa veneessä!
Mä vedän täällä huolella lonkkaa loman kunniaks. Muksut painaa pihalla kavereiden kans ja roikun täällä tai makaan kirjan kans sängyllä. Välillä nousen sapuskaa laittaa. No, nyt alkaa oleen sellainen olo että huomenna vois vaikka oikeasti tehdä jotain... Tai sitten ei ;)
Me on koitettu ahkerasti pupuilla tällä viikolla, tosin mitään ovistuntemuksia ei vielä ole ollut ja varmaan tuleekin vasta viikonlopun pintaan. Jännitys alkaa mussa selvästi nouseen... Voi kun ihanaa olis tehdä plussatesti ennen töihin paluuta, huoh.
Mutta kaikille kovasti plussatuulia! Josko kohta oikasis taas kirjan pariin.
-kevät76
p.s. Ette arvaa mikä sen kirjan nimi on? No tietysti: Vauvakuume! ;)
Eikö ole ihanaa kun lapset ovat jo niin isoja ja voi tosiaan ottaa kirjan/lehden ja uppoutua siihen rauhassa. Esikoinen on meillä niin pienikokoinen, että lähtee vasta nyt kouluun ja kuopus siis eskariin.
Olisi ihanaa jäädä äippälomalle ja olla se " pullantuoksuinen" äiti vähän aikaa isommille :)
Ovis olisi ensi keskiviikon paikkeilla, joten pikkuhiljaa pitää alkaa touhuamaan tiheämmin. Meillä nuo muksut menevät suht myöhään nukkumaan, joten saa välillä taiteilla " pupuilu aikoja" ;)
Ja kun vielä tehdään ristiin vuorotyötä, niin ihan kalenterista pitää katsoa, että milloin on edes mahdollista ;)
Onnea ja plussatuulia !!
-fatmama kp 7/26, yk2-
Täällä yksi uusi ilmoittautuu mukaan joukkoon. Meillä tyttö tulee ens viikolla 1v 1kk. Itse olen 21 ja mies 29. ens vuonna sit 30 juhlitaan. Hui. Nyt tässä sitten aloitettu toisen yritys tässä kierrossa ehkä vasta oikeesti. Aiemmin lupa kyllä jo myönnetty mutta nyt se yrittäminen vasta aloitettu tarkoitan sillä että äiti seuraa kalenteria pupuilulle (ja liikkuu vauvapalstoilla.) Muuten ollut vain pupuilua aiemmin.Hih Hedelmällisimmät päivät pitäisi olla nyt menossa ja joka päivä kyllä touhuiltu nyt vaikka se joka toinen päivä ois ehkä se parempi mut mut.. Nyt vaa oottelemaan tuleeko täti toiv. ei Mä niin toivoisin huhti-toukokuun vauvaa koska ite olen helmikuussa syntynyt, mies maaliskuussa ja tyttö kesäkuussa niin pitäs se väli täyttää siitä kahdella vielä. heh.. Miehelle sanoin että jos ei noihin tärppää niin sit pitää pitää taukoa ja heinäkuussa saa taas syntyä..kun en halua kahta samalle kuukaudelle syntyväks.. et sitten kun on synttärit niin varmaa tulis vietettyä ne kerralla kummatkin ja siitähän tulis varmaa vaa lapsilta sanomista.. kaikkea sitä miettiikin.. Pöhkö minä..
Mutta tälläistä tänne..
Tuli tehtyä pieni oulunreissu ja nyt taasen kotosalla täällä keski-pohjanmaan lakeuksilla :) Tännehän oli tullu ihan kivasti jo juttuakin ja porukkaa on kasassa jo melko paljon.
Painosta kun täällä juttelitte jotkut niin mulla kans n. 20 kg ylipainoa. Pitäs saada pois, mutta tökkii tökkii... noh, hissuksiin, kunhan nyt ei lisääntyis enää tuosta. Hitusen sain jo pois mut nyt on jumittunu motivaation puutteen takia.
Varmaan osaltaan tuo ylipaino vaikuttaa mulla siihen ettei ole tärpännyt. Vaikka eihän se kaikilla vaikuta, mutta mulla näemmä ainakin. Tai voihan tää olla jo ikäkysymyskin, vaikka en mä kai nyt niiiiiin vanha vielä ole, että mitään menopaussia tarttis pelätä. :)
Dodiih, mutta kattellaan nyt taas tämä kierto miten menee. :)
Mukavaa loppuviikkoa!
Koralli73 kp 5/25-27 yk13
Mitä sulle lääkäri sano kun kävit hakees terot? Kauanko siitä nyt onkaan? Sulla on vissiin nyt sit jäänyt ovulaatioko tulematta ja sen takia vuotokin viipyy, vai??? Todella kurjaa! :( Oisko se tiputtelu sulla merkannu sen ajankohdan ku vuodon olis pitäny tulla mut sitä ei sit tullutkaan kun ei ovista ollut tapahtunut?
Mä en noista teroista kyllä oikein tiedä, kun en ole koskaan käyttäny niitä, että kuinka pian niiden pitäs saada menkat tulemaan.
Toivottavasti sulla selviää tilanne pian!
Niin voihan se olla ettei ole ollu ovistakaan kun kierto näin kovasti venyy. Nyt on onneksi jo lämmöt laskeneet ja toivon saavani menkat pian. Lääkäri sanoi hormonihäiriöksi joka voi edelleen johtua viime lokakuussa poistetusta kierukasta. Sinänsä en ole vielä huolissani meidän tilanteesta kun tosiaan se kierukka oli kaikki hormoniehkäisy on aina sekoittanu mun kiertoni ikävästi. Eikö ole muuten kumma, että sillon kun toivot ettei täti tule niin se ryntää paikalle salamana ja sitten kun toivot että nyt se täti saisi tulla niin sitä ei näy eikä kuulu :(
Lastwish kp57/33
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Mä voisin kanssa ilmottautua uutena joukkoon, kun ollaan sen verran ahkerasti nyt viimenen viikko pupuiltu =) Alotettiin jo viime kuussa, mutta ei sitten tärpänny. Me ollaan ensimmäistä työstämässä, ja toivotaan, ettei menis kovin kauaa siihen tärppiin, mutta niinpä kai kaikki toivoo, jotka tätä hommaa ovat tekemässä.
Mun mies on intialainen, ja sillä tuntu vähän kolahtavan itsetunnolle, kun ensimmäisellä yrityskerralla ei tärpännytkään. Sillä kun on jostain kumman syystä sellanen uskomus, että vauvoja tehdään tosta noin vain, etenkin intialaisilla geeneillä (siellä kun niitä ihmisiä on jonkin verran päälle 1 miljardi..). Olen yrittäny selvittää sille, ettei se nyt ihan noin vaan käy, mutta eihän se usko. Pidetään kuitenki peukut pystyssä, että hän on oikeassa ja pääsee sanomaan mulle piakkoin " I told you so" ! =)
Mulla on just mankat nyt ja innolla odottelen, että saan ruveta tekemään ovistestejä, jotka nyt sitten hankiin, kun kahdella kierrolla ei ole tärpännyt ja kiertokin tuntuu olevan taas vähän sekaisin. Meidän ei pitänyt niin yrittämällä yrittää, mutta eipä näytä tämä raskaaksi tulo niin helppoa olla. Ykkösen kohdalla vauva sai tulla jos oli tullakseen ja heti tärppäsi..
ne ketkä haaveilevat alkuhuhtikuun vauvoista, niin saavat pian tietää plussaavatko:) Plussaonnea vaan!!!!!!!
Eilen en päässy palstalle ollenkaan, tulin nimittäin kipeäksi tässä. Toissa yön oli niin kipeä maha että en pystyny nukkumaan koko yönä. Soitin päivystävälle lääkärille ja aamulla pistäydyin siellä, mul on sit virusperäinen suolistotulehdus! Mistähän mä sellasenki itselleni kehitin... onneks lääkkeet auttoi kipuihin jonkin verran. Edelleen oon kuitenki niin kipeä et täytyy yrittää lepäillä mahdollisimman paljon, ja siinähän ei ole ongelmaa kun ei ole lapsia ja lomalla olen. Tajusin myös et jos se tulehdus oli kehitteillä jo jonkin aikaa niin sepä se selittäis myös ne oudot alavatsatuntemukset jotka sai raskaustoiveet nousemaan viime kierrossa... :-/
Kiva että meitä on jo suht iso porukka koossa! Toivotaan että tulee niitä plussia sitten ihan mielettömästi kiertojen päätteeksi.
Täällä vasta kp 5/25. Su aloitan oviksen testailun ja samalla aloitamme harrastamaan lempeä joka toinen päivä.
lastwish, toivotaan et ne menkat ilmaantuis pian.
En nyt kauheesti pysty kommentoimaan ihmisille henk.koht., on niin uus porukka ettei oo vielä nikit jääny mieleen. Mut plussaonnea kaikille tasapuolisesti! :)
Majita
Täti tuli \o/ mahtava juttu, taas olisi uusi mahdollisuus \o/ olipas se pitkä kierto 57 päivää :E No mutta nyt uutta putkeen ;) Enpä ole aikoihin iloinnut näin kuukautisten alkamisesta x)
lastwish kp1 yk 6
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Ihanan tyhjä kalenteri ;)
Pääset sinäkin nyt huhtikuisesta haaveilemaan. Hieno homma!
Minulla loppui nyt just menkat ja olen taas siitä iloinen. Viime menkkoja kun edelsi se tiputtelu niin tässä on n. 2 viikkoa vuodettu jollain tavalla. Nyt pääsee yritys meilläkin alkamaan taas :)
Koralli73 kp 7 yk13
Antaa toivoa taas kun uusi kierto alkaa, Terolutit ainakin toivat menkat mulle sillä eilen otin viimesen pillerin ja tänään alkoi vuoto joten ;) Toivotaan että niistä on hyötyä :)
Jotenkin puhkun taas uutta intoa ^^
lastwish
Koralli, ei siinä mitään, sori ku en tullu ajatelleeksi et sä olit nähnyt jo ison työn. Kiitos sulle siitä! Mä en oo niin tarkkaa värien sun muiden kanssa, että saa nähdä alanko muuttelemaan... Mut nyt loppuu esittelypinolöpinä ja jatketaan muilla jutuilla! :)