Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman pelastaisit, oman vai kaverisi lapsen ensiksi, jos meinaisivat hukkua ?

Vierailija
07.07.2007 |

Kauhea tilanne, kait sitä omansa pelastaisi, mutta mikä kauhea syyllisyys oli lopun ikää. En taida ottaa enää ketään uimaan mukaani.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotenkin tuntuisi aivan kauhealta jos vieras lapsi hukkuisi minun valvonnassani.

Vierailija
2/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverin lapsi kuolisi, se olisi ihan hirvittävää, MUTTA elämäni jatkuisi.

Oman lapseni kuolema taas pilaisi elämäni, sekä läheisteni elämän. Ja koska rakastan läheisiäni enemmän kuin naapuria (naapurihan se oli, joka oli hukkuneen tytön kanssa rannalla), ei valinta olisi vaikea.

Luonnonlaitkin sanelee sen, että emo puolustaa ja suojelee poikastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikinä en edes ota vahtiakseni ystävän lasta uimarannalla,hän vahtii omaansa ja mä omaani.

Vierailija
4/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tekisin kaikkeni että joku muu tulisi pelastamaan, jos en itse pysty.

Vierailija:

Kun jotenkin tuntuisi aivan kauhealta jos vieras lapsi hukkuisi minun valvonnassani.

Vierailija
5/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lukuisat vanhemmat menettävät lapsensa vuosittain, mutta silti heidän elämänsä JATKUU. Moni pystyy kaikesta huolimatta elämään ihan tasapainoista ja onnellista elämää lapsen menetyksestä huolimatta. Etkä myöskään voi tietää selviäisitkö ikinä sen ylitse, että olet naapurin lapsen " tapattanut" laiminlyömällä valvomisen.

Vierailija:

Jos kaverin lapsi kuolisi, se olisi ihan hirvittävää, MUTTA elämäni jatkuisi.

Oman lapseni kuolema taas pilaisi elämäni, sekä läheisteni elämän. Ja koska rakastan läheisiäni enemmän kuin naapuria (naapurihan se oli, joka oli hukkuneen tytön kanssa rannalla), ei valinta olisi vaikea.

Luonnonlaitkin sanelee sen, että emo puolustaa ja suojelee poikastaan.

Vierailija
6/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ta äideille. oma menee aina muiden edelle.

Vierailija
7/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti edes siinä tilnteessa ehtisi ajatella muuta kuin että äkkiä lapsi pois vedestä...en siis varmasti ehtisi ajatella että ensin oma ja sitten muiden, vaan toimisin " kuin kone" ja yrittäisin pelastaa sen mitä pelastettavissa on...ilman " arvojärjestykseen" pistämistä.

Vierailija
8/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin omatunto soimaisi lopun ikääni ja elämä olisi siltikin jollain lailla pilalla kun ajattelis ettei pystynyt toisen lasta auttamaan. Rukoilen ja toivon ettei tälläistä tilannetta ikinä tulisi

Vierailija
9/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lähempänä kaverin lasta ja kaverini on lähempänä minun lastani, on loogista että kumpikin pelastaa sen lapsen johon ylettyy.

Jos taas olen yksinäni kahden lapsen kanssa uimassa, joista toinen omani ja toinen kaverin, pelastaisin lähempänä olevan ensin, oli kumpi tahansa. Ja kaikkeni tekisin ja huutaisin apua jotta kukaan lapsi ei hukkuisi, olin sitten valvomassa heitä tai sivullisena uimarannalla.

Vierailija
10/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lähempänä kaverin lasta ja kaverini on lähempänä minun lastani, on loogista että kumpikin pelastaa sen lapsen johon ylettyy.

Jos taas olen yksinäni kahden lapsen kanssa uimassa, joista toinen omani ja toinen kaverin, pelastaisin lähempänä olevan ensin, oli kumpi tahansa. Ja kaikkeni tekisin ja huutaisin apua jotta kukaan lapsi ei hukkuisi, olin sitten valvomassa heitä tai sivullisena uimarannalla.

Vierailija
11/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen puolesta tekisi mitä tahansa.

Vierailija
12/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan olleet onnettomuudessa, jossa ihmiset on vallannut paniikki? Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa et ole ehtinyt ajatella vaan toiminta on tullut jostain syvemmältä, vaistoista?

Minä olen kerran elämässäni ollut sellaisessa tilanteessa, ja voin kertoa että etukäteen ajatellut jutut eivät silloin pidä paikkaansa.

Niin jalolta kuin se kuulostaakin, että pelastaa sen joka on lähinnä, se ei luultavasti tule menemään niin... Noin minäkin ajattelin, kunnes eräänä päivänä juoksin suoraan ja epäröimättä, muut tieltä tönien suoraan lapseni luokse pelastamaan hänet. Se on jonkinlainen emotionaalinen pakko, omaa lastaan ei yksinkertaisesti pysty " uhraamaan" toisten takia. Pelko oman lapsen kuolemasta tuntuu fyysisenä kipuna, oma lapsi on pakko pelastaa.

Vierailija
13/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ottaisi uimareissulle naapurin lasta, joten sellaista mun ei tarvitse miettiä.

uimarannalla pidän lapset lähietäisyydessä ja se tarkoittaa todellakin lähietäisyydessä.

meillä 2 lasta ja silloin kun mennään uimaan, niin on aina 2 vanhempaa mukana, näin tekee naapuritkin.

vesi on vaarallinen elementti lapsille.

käydään aina uimassa aamupäivästä, kun väkeä on vähemmän.

paljon näkee sellaisia mammoja, jotka makaavat silmät kiinni ja lapsia ei todellakaan valvota.

Vierailija
14/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa rakastaa, vierasta ei.

Vierailija
15/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin ihan kumman vaan joka sattuu olemaan näkyvissä.

Vierailija
16/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaisi lasten olevan kuolemaisillaan, niin paniikki oman lapsen menettämisestä olisi varmasti niin suuri, ettei siinä tulisi muiden lapset edes mieleen. Muutenkin oman lapsen suojelu on aika vaistonvaraista, esim. autolla ajaessa valvoo jotenkin paljon tarkemmin sitä puolta, jossa lastenistuin on, ettei kukaan tule kylkeen siltä puolelta. Olen myös huomannut monissa tilanteissa että lasta jotenkin vaistomaisesti suojelee " omalla ruumiillaan" .

Vierailija
17/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tilanteessa sanoisin, että omani, mutta voi olla myös, että vaistonvaraisesti pelastaisi lähempänä olevan lapsen tai pienemmän lapsen. Voihan se lähin/pienin olla oma.

Vierailija
18/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannalla ja hyvin harva meni auttamaan etsinnöissä.

Vierailija
19/19 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää tuolle isälle toivon, tietenkin myös tyttärensä menettäneelle perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi