Jos mies hakkaa vaimoa mutta ei lapsia
eikä koskaan hakkaa vaimoakaan lastennähden, niin kärsiikö lapset siitä jotenkin, vai kärsiikö ne enemmän jos vanhemmat eroaa?
Kommentit (58)
Vierailija:
Väitän siis tosiaan, ettei lapset ole vielä vaistonneet mitään, koska kotonamme on hyvä ilmapiiri eikä mitään vaistottavaa ole.
Mutta en kyllä kärsikään siitä, että elämme saman katon alla, silloin kun minua ei lyödä.
Jos lapsia ei olisi niin olisin haistattanut pitkät jo ajat sitten.
Ainoa asia on tosiaan se, että kumpi on lapsille parasta, nykytilanne vai ero. Kyse ei ole minusta ja minun haluamisistani, vaan siitä mikä on parasta lapsille.
Jos lapset joutuisi katsomaan kun minua hakataan, tai kuuntelemaan sitä, tai jos lamaantuisin kaikesta niin etten kykenisi hoitamaan heitä, niin tottakai eroaisin. Mutta nyt siis elämämme on normaalia ja rauhallista kaikilta muilta osin, paitsi siltä että minua lyödään ajoittain.
Silmä ei ole koskaan ollut musta, kasvoihin ja päähän ei olla lyöty, jos sillä muka mitään merkitystä on.
Ap
Yritätö todistella itsellesi, puolustella miehesi täysin anteeksiantamatonta käytöstä ja väittää itsellesi ihan pokkana, että kodissa, jossa mies hakkaa vaimoa, olisi hyvä ilmapiiri. No, jos olette jotain sadomasoporukkaa, niin sitten ehkä...
Mutta lakkaa nyt ainakin itseäsi petkuttamasta. Kukaan muu ei nimittäin usko tuota mitä väität.
se kertaa, kun olet silmä mustana ja lapsesi kysyy miksi tai miehesi hakkaa sinut " toisin kuin yleensä" lastesi silmien edessä.
Mitä ihmettä oikein ajattelet?
SINÄ olet myös tärkeä, ei pelkästään ydinperheidylli lapsillesi! KUKAAN EI SAA LYÖDÄ SINUA! Kenelläkään ei ole oikeutta siihen. Lähde ihmeessä, vielä kun mitään pahempaa ei ole sattunut ja lapsetkin ovat onnellisen tietämättömiä noista riidoistanne. Lapsille on parempi, että heillä on äiti, jonka ei tarvitse kestää iskuja puolisoltaan ja äiti, joka saa sanoa mielipiteensä ja toimia sen mukaisesti, tehdä päätöksiä ja ELÄÄ elämäänsä! Tuhlaat aikasi ja elämäsi tuollaisen nyrkkikallen kanssa.
Yksinkertaisesti LÄHDE vielä, kun voit!
Tajuan kyllä mikä paska hän on aviomiehenä, mutta isänä hyvä.
Olen miettinyt ja miettinyt kotimme ilmapiiriä, ja kyllä minun on hämmästyksekseni todettava että se on ihan oikeasti hyvä. Läheisin ystäväni, joka käy meillä lähes päivittäin, ja jonka olen tuntenut ala-asteelta saakka, ei ollut havainnut mitään ja oli kuin puulla päähän lyöty kun kerroin lopulta tilanteestamme. Ja hän on sellainen henkilö, joka yleensä huomaa asioita tosi hyvin.
Väännän vielä kerran rautalangasta, että en nauti tästä tilanteesta, mutta ei siitä ole kyse. Siedän sitä lasten takia, koska heillä on ihan oikeasti hyvä olla. Olen siitä tällä hetkellä 100% varma. Jos tilanne muuttuu, niin harkitsen toki uudelleen.
Ap
Vierailija:
Yritätö todistella itsellesi, puolustella miehesi täysin anteeksiantamatonta käytöstä ja väittää itsellesi ihan pokkana, että kodissa, jossa mies hakkaa vaimoa, olisi hyvä ilmapiiri. No, jos olette jotain sadomasoporukkaa, niin sitten ehkä...
Mutta lakkaa nyt ainakin itseäsi petkuttamasta. Kukaan muu ei nimittäin usko tuota mitä väität.
Sanot miehellesi että ainut mikä saa sinut ja lapset pysymään on se että hän hakee ammattiapua. Ja heti. Mieluummin kerää todistusaineistoa lyönneistä etukäteen.
Minä itse lähtisin, ja lähtisin heti, mutta sinä ilmeisestikin haluat jäädä jostain käsittämättömästä syystä ( en usko että lapset ovat oikea syy, mieti nyt itseäsi lapsena. Olisitko halunnut että äitisi jää isäsi luo joka hakkaa??)
" kaikkeaan" eläessään ko. kaksoiselämää. Salaamisen sijaan ottaisin asian puheeksi lasten ja miehen läsnäollessa. sitten mieskin näkisi, miten lapset reagoivat. kannustan hakemaan apua, kenenkään elämää ei saa satuttaa ja valuuttaa " hukkaan" väkivallan vuoksi. Mies terapiaan ja uhaus, jos vielä lyö, tulee poliisiasia.
Äitiä ei tosin hakattu, mutta petettiin eri naisten kanssa jatkuvasti, ja hänelle nälvittiin. Mä voin kertoa vaan omasta ja siskoni puolesta sen, että ei me mitään koskaan vaistottu tai kärsitty. Iskä oli ja on vieläkin meille aina tosi hyvä. Jos he olisi eronneet, niin me oltaisiin varmaan kärsitty siitä. Äiti uhrasi oman onnensa meidän takia, ja se oli häneltä ihan liian suuri teko. Itse en varmaan tekis samaa. Mutta me siis ei arvattu mitään tai kärsitty siitä että vanhemmilla oli kulissiliitto.
Jos mies on hyvä isä lapsille, niin hyvä. EROSSA lapset eivät menetä isäänsä, joten se hyvyys jatkunee sitten eronne jälkeenkin.
MUTTA älä riskeeraa / tuhlaa omaa elämääsi tuollaiseen " elämään" . Jokainen tutkimus kertoo, että väkivalta alkaa yleensä pienestä ja pahenee ajan myötä. Missään ei sanota, että pysyy samana ja että miehesi ei vielä hakkaisi sinua sairaalakuntoon tai lastesi nähden. KERRAN, kun se kerran tapahtuu, se on suunnaton järkytys lapsillesi, jotka eivät tiedä taustoja. Älä anna sen tapahtua. Ajattele oikeasti LASTESI parasta!
kysymys kuuluukin, mikä sinua siinä erossa oikeasti pelottaa (lapset kyllä pärjäävät ja ovat onnellisia, jos heillä kerran on hyvä isä ja hyvä äiti)? Ja et ole vieläkään kertonut, MIKSI annat miehesi kohdella sinua noin huonosti? Nautitko siitä jollain tasolla? Tykkäätkö olla marttyyrina, katuuko mies aina lyömisiään ja on sen jälkeen mielin kielin? Saatko siitä jonkunlaisen voitonriemun? Nimittäin et voi olla henkisesti tasapainoinen (ja samalla hyvä äiti) jos annat miehesi kohdella sinua ala-arvoisesti ja rikollisesti.
eikö oma hyvinvointisi merkitse mitään? sitäpaitsi rakastaisit miestäsikin laittamalla hänet ja hänen teot päivänvaloon. vain totuutta katsomalla silmiin ihminen voi kehittyä, ei niin, että autat häntä salaamaan omat ongelmansa.
Sillä voihan mies joskus kilahtaa, hakata lasten nähden, vaikkei olisi sitä koskaan ennen tehnytkään. Eikö muka?
Vierailija:
Missään ei sanota, että pysyy samana ja että miehesi ei vielä hakkaisi sinua sairaalakuntoon tai lastesi nähden. KERRAN, kun se kerran tapahtuu, se on suunnaton järkytys lapsillesi, jotka eivät tiedä taustoja. Älä anna sen tapahtua. Ajattele oikeasti LASTESI parasta!
Voiko kotona olla todella hyvä ilmapiiri, jos yhdessä ollaan vain lasten takia? ja siihen yhdessä oloon kuuluu myös säännöllistä pahoinpitelyä?
Vierailija:
Väännän vielä kerran rautalangasta, että en nauti tästä tilanteesta, mutta ei siitä ole kyse. Siedän sitä lasten takia, koska heillä on ihan oikeasti hyvä olla. Olen siitä tällä hetkellä 100% varma. Jos tilanne muuttuu, niin harkitsen toki uudelleen.
Ap
Väkivallalla on tapana pahentua. Valitettavasti.
Tosin mulle sillä ei olisi väliä, olen niin itsekäs että lähtisin jos mua lyötäisiin, ei paljoa kiinnostaisi mikään muu.
Vierailija:
Jos mies on hyvä isä lapsille, niin hyvä. EROSSA lapset eivät menetä isäänsä, joten se hyvyys jatkunee sitten eronne jälkeenkin.
KUKA HULLU JÄÄ SUHTEESEEN, JOSSA ON HENKISTÄ JA FYYSISTÄ VÄKIVALTAA? Niin huonosti ei asiat voi olla, että se on parempi vaihtoehto.
Siis lapsesi eivät huomaa että mikään olisi vikana, eikä tulevaisuudessa ole mitään uhkia, joten miksi sitten heille voisi olla parasta että eroat?
Et ole masentunut, allapäin, pelästynyt, kiukkuinen tms? Aika kone olet, jos ei hakkaaminen sinusta mitenkään näy. Ja jos näkyy, sehän ei ole kovin hyvä lapsille, vai mitä.
Lapset huomaa kyllä, ennemmin tai myöhemmin. Ja sen jälkeen siinä saattaa käydä niin että lapset ovat enemmän vihaisia sinulle kuin isälleen siitä että annat hänen hakata sinua.
Lasten ei ole hyvä olla kodissa jossa ilmenee väkivaltaa, usko pois!
ajattelisi, että miehen iskut ovat kuitenkin aika kovia.
Seuraavan kerran, KUN lyö (varmasti lyö, kun on kerran tapana), soitat poliisit paikalle. Teet rikosilmoituksen.