Olen ajatellut ottaa avioeron miehestäni
Olen ollut naimisissa jo 4 vuotta ja nyt mittani on täysi. Meillä on kaksi pientä lasta normaali omaisuus -talo, auto jne... ja velkaa keskivertoperheen verran. En vaan enää kestä, olen miettinyt tilannetta jo vuoden verran ja päätökseni päähän tullut. Onko muita kohtalotovereita ja kuinka olette selvinnyt erosta ja miten lapset ovat sopeutuneet ? Lapset halaun ottaa mukaan muuten en mistään välitä -meille kelpaa kerrostalon vuokrakolmio jne...
Kertokaa miten olette jaksaneet ? Vai olisiko vaihtoehto lasten takia jäädä huonoon suhteeseen? Oletteko jääneet ja kuinka " säännöt" toimivat?
Kommentit (2)
useampaan otteeseen mutta hän vaan ei tunnu välittävän. Meidän ongelma on vaan se että hän menee omia menojaan ja minä hoidan lapset ja muun kodin. Itse en ole vuosiin käynyt missään ja tuntuu jos en pääse edes jonnekin vaikkakin vain kampaajalle en tosiaan jaksa enää. Hän käy harvoin baareissa mutta kun käy niin laittaa haisemaan koko kuun ruokarahat ja niistä selviäminen jää minun harteille eli laskujen eräpäivän siirrot yms..
Kaikki tuntuu hänelle olevan hälläväliä ja on kyllä sanonut ettei halua erota ja että asioiden pitää muuttua mutta ei mitään ole tapahtunut. Hyvin olen väsynyt tähän koko " huushollin" huolenpitoon , ihan kuin perheessämme olisi yksi aikuinen ja kolme lasta.
Nyt en ole jaksanut edes noita laskuja pähkäillä kun niitä vaan kasaantuu ja ruokaakin pöytään pitäisi saada. En tiedä tosiaan mitä enää tekisin muuta...
Onko syy oikeasti avioliitossa vai jossain ihan muussa. Se pitäisi ihan ensimmäisenä selvittää itsellensä.
Oletko puhunut miehellesi tuntemuksistasi? Eikö olisi reilua häntä kohtaan, että hänkin tietäisi missä mennään ja että yrittäisitte hakea apua ongelmiin. Ja vasta sen jälkeen tekisit päätöksesi.
Parisuhteen ongelma voi olla korjattavissa (tai sitten ei, riippuu asiasta) tai jos ongelma onkin jossain ihan muualla (oma kasvukriisi tms.) niin siihen avioero ei todellakaan ole ratkaisu.
t. äiti, jonka ex-mies jätti ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta ja mahdollisuutta korjata ongelmia