Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMAATUSKAT -05 heinäkuu**

06.07.2007 |

Heissan vaan kaikille pitkästä aikaa! Nyt on fiilis että voisi taas vähän pinoillakin. Kiitettävästi on muutama mamma yrittänyt pinoa pitää pystyssä!

Olen jäämässä pojan kanssa kotiin vielä vuodeksi. Muutamaa harrastusta olen tuossa viritellyt pojalle ja itselle tulevalle talvelle, muuten en tiedä kuinka talvesta selviäisin...

Muuten meillä menee hyvin, poika oppii vähän väliä uutta. Hänen terveyskin on hyvä, vajaa kuukausi sitten kävimme sydänkontrollissa ja kardiologi sanoi että erinomaisen hyvä postoperatiivinen tilanne. Ja seuraava kontrolli onkin vasta tammikuussa. Mukava aina kun kontrollien välit pitenee.

Uhmaa meillä kyllä esiintyy myös...huh huh... Kiukutellaan kun ei asiat mene niin kuin pikkuherra haluaa.

Paljoa ei puhuta, sanoja vaan sekä suomen että ruotsinkielisiä, kaipa puhe tulee hänellä vähän viiveellä kun kuulee kaksi kieltä.

Mitäs olette tähän asti kesällä hommailleet? Mitään kivoja retkiä? Linnanmäki, Korkeasaari, Särkänniemi...? Onko kukaan käynyt Muumimaailmassa vielä? Kannattaako tämän ikäisen kanssa sinne vielä mennä? Ollaan mietitty muttei vielä lähdetty.

Nyt pitää lopetella tältä erää, tulkaahan linjoille jahka jaksatte ja kerkiätte!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista päivää vaan kaikille maatuskoille! :)

Silja: Mulla on laskettu aika tasan kuukautta sua ennen eli 30.7. Vaik kyllähän ne ennustajat mullekin väitti et syntyis etuajassa. Toinen veikkas 10.7 ja toinen 11.7 eli aikas jännityksellä tässä odotellaan huomista ja ylihuomista... En mä kyl usko tollasiin juttuihin, mut ku noi päivät meni noin lähekkäin ni vähän pistää odottavaiseks... :)

Ei sen kyllä ihan vielä tarttis tulla. Lapsenvahtikin (mun äiti) on töissä viel tän viikon, mut sit sen jälkeen voiski jo alkaa syntymään. Vaik mäkin kyllä veikkaan et elokuun puolelle mennään, ihan niinku pimukin meni 10 päivää yli.

Odotuspuolella käyn paljon lukemassa heinä- ja elokuisten juttuja, mut en oo ite mitään kirjotellu. Nyt ois kyl aikaa ja ehkä innostustakin, mut tiedän et sit syntymän jälkeen en varmaan ehdi pinoutua ni en sit oo viittiny liittyä aktiiviseen joukkoon vaan pysynyt vaan taustailijana.

Meilläkin alkaa EHKÄ pikkuhiljaa tuo nukahtaminen isoon sänkyyn sujua. Kyllähän se vieläkin aikamoista huutoa ja häsläystä on, mut on nyt kuiteski jo pari kertaa nukahtanu sinne ihan yksin! Kunhan se ennen tämän toisen tuloa alkaisi sujumaan niin olisin täysin tyytyväinen! :)

Olin aika pettynyt tuohon Lastentarvikkeen aleen. Eihän siellä ollut paljon mitään alennettu! Tuntu vähän turhalta reissulta, vaik kyllähän sieltäkin pari juttua mukaan tarttui.

Sit pitäs nopeesti keksii itelle syötävää ennenku pimun kummitäti tule kylään. Jotes palaillaan taas seuraavan kerran! :)

-Sanja (rv37) ja pimu-

Vierailija
2/17 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla ilmottelen, et ei ainaskaa ennustukset pitänyt paikkaansa... Täällä sitä viel yhtenä kappaleena ollaan :) Ehkä sitten elokuussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut tylsän sateinen viikko, lätäköissä ollaan silti pompittu joka päivä. Tänään poju oli isovanhempiensa luona päivän ja minulla oli ' omaa aikaa' yksin kotona ja asioita hoidellen.

Huomenna tulee pojan kummit lapsineen kylään ja lauantaina suuntaamme Tampereelle kyläilemään viikonlopuksi. Tarkoitus olisi käydä Särkänniemessä ja Ideaparkissa.

Sitten vielä viikko niin miehen loma alkaa ja suuntaamme mökille pariksi viikoksi jos sää vain sallii. Kurvaamme sitten loman päätteeksi Jyväskylän Suurajoihin. Käydään varmaan Kuopiossa päiväretkellä joku päivä mökiltä.

Elokuullekin on kivasti sovittua juttuja viikonloppuisin joten nopeasti tämä kesä tässä menee.

Voikaahan hyvin ja osa teistä ' paksusti' ! Ilmoitelkaahan kun te jakaanutte!

Vierailija
4/17 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten käyty itä-suomessa ja pohjanmaalla, oli ihan kivat reissut ja oma vointi oli ihan hyvä. Matkat otti koville oikeestaan vaan Jessen takia, sillä oli aika vaikeeta taas istua paikoilaan vaikka sai purkaa energiaa systerin luona ja mökillä minkä pienestä itsestään sai irti.

Miten ihmeessä te muut selviitte pitkistä matkoista, meillä on noin viiden tunnin ajo matkat noihin reissu kohteisiin ja yks pysähdys. Pyritään lähtemään päiväuni aikaan jolloin Jesse nukkuu noin 1-2 tuntia ja sitten alkaa mulla se show että saan pojan viihtymään, pikku naposteltavaa on (omenaa, viinirypäleitä, rinkeliä, rusinoita, tikkari ym) mutta kun ne on syöty niin taas pitää olla jotain, leluja on (kirjoja, autoja ym sälää) mutta mikään ei kiinnosta pidemmän aikaa. Sit itkee ja kiukkuaa ja kiljuu jos en ymmärrä tai jaksa enää viihdyttää herraa. Alkaa tulla kammo noihin auto matkoihin, joskus lyhyt automatkakin voi olla jo niin tuskaa.

Olen tässä jo pidemmän aikaa epäilly et onkohan Jesse ylivilkas kun ei malta yhtään istua paikoillaan paitsi mönkijän kyydissä, se onkin pojalle kaikki kaikessa ja jos ei sitten istu mönkijässä niin sitten juostaan vaikka ympyrää ja hyristään kun auto/ mönkijä.

Alussa tuntu ihan kivalle kun kaikki sanoi että ompa energiaa ja kylläpä on toimelias poika, mutta nyt alkaa jo tuntumaan pahalle kun ihmiset sanoo, mistä tuo poika saa energiansa, sehän on koko ajan ilmassa. Ei kai ne pahaa tarkota mutta kun se oikeesti on niin ja toivois että poitsu keskityis vaan olemiseenkin. No kyllä se joskus legoilla tai autoilla saattaa leikkiä omassa huoneessa ja silloin en yleensä todellakaan mene häiritsemään ja annan pojan leikkiä.

Taitaa muutenkin olla uhma tulossa kun on ollu vähän raskasta pojan kanssa, on alkanut kiljumaan ties mistä varmaan innostuu tai sitten turhautuu tai muuten vaan kokeilee omaa ääntään, ja sitten nauraa kun kiellän :( kyllä on itellä tosi turhautunut olo kun ei saa kontaktia poikaan. Tietty nyt varmaan ottaa koville Jessellekkin kun oltiin viikko reissun päällä, kahdessa paikassa ja niin paljon erillaista toimintaa. Täytyy tässä nyt yrittää olla kotona ainakin pari päivää että vähän rauhottuis.

Oma vointi kyllä raskauden suhteen on ollu ihmeen hyvä, tosin eilen imuroin auton ja olin sen jälkeen niin väsyny ja rampa että makasin puolisen tuntia sohvalla ihan unen rajamailla. Ottaa selkään tosi herkästi kaikki hommat.

No joops, mitäs muille mammoille ja ipanoille kuuluu täällä pyörii nyt vaan samat mammat, hyvä kumminkin että edes ne :)

T.Silja ja villiviikari

Vierailija
5/17 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aikas rajattu piiri meit maatuskoja enää tuntuu langoilla pyörivän... Onko muut jo palannu työelämään ja et aika ei sit vaan enää riitä? Tai jotai? Tai sit kesälomalla on vaan niin hauskaa ja paljon tekemistä et tää netissä roikkuminen on jääny vähän pienemmälle ;)

Eipä sen puoleen, et ei täällä itekään niin kauheesti tuu oltuu, mut yleensä pimun päikkäriaika sujuu oikeen rattosasti täällä surffaillen. Vaik välistä on kyl pakko mennä itekin nukkumaan. Harmi kun ei pysty säästöön nukkuu noita päikkäreitä, ku kohta kun tässä puhkeaa, ni varmaan aivan turha toivo et sais päiväsaikaan pötkötellä, jos edes yöaikaan... Kauhukuvat pelkästä ympärivuorokautisesta valvomisesta pyörii jo päässä...

No, ei pitäs huolehtia viel ku ei voi tietää vaik kui hyvä nukkuja ois tää seuraava.

Meilläkin on noi pidemmät automatkat aika tuskasia. Lyhyet menee ihan mukavasti, mut just noilla pitkillä matkoilla alkaa kauhee vinkuminen ja valitus ja huuto yms. Eka viihtyy hyvin, sit nukahtaa ja unien jälkeen kaikki onki yhtä helvettiä... Rupee huutaa potalle vaik ei sinne ees haluu, kunhan tahtoo pois istuimesta. On tosi raivostuttavaa matkustaa pimun kaa! Sen takia pyritäänkin välttämään kaikki " turhat" reissut, et sit jos on pakko ni sit mennää.

Mut nii se tuntuu olevan kaikilla lapsilla, et pitkät matkat on aivan p:stä. Niin ne isommat lapset vinkuu ihan samallalailla ku pienemmätki, paitsi et ne osaa valittaa sanoin ku nää vaa huutaa...

Voi olla et joutuu jossain vaiheessa miettimään jotai kannettavaa DVD:tä tai jotai et vois laittaa vaik Himpulat pyörimään jos viihtyis pimu paremmin...

Kiljumista on kokeiltu meilläkin, mut ei onneks paljoo. Enempi riehuu sit puremalla ja lyömällä. Voi että se osaa olla rasittavaa! Ja muuteski tuo tyttö on tosi päällekäyvä vaik ei pahaa tarkoittaiskaan. Toiset lapset on vaan välistä niin kovin hädissään meidän pimun kaa ku se käy niin ronskisti kiinni, vaik yrittääkin vaa halata tjn. Onneks sentä nää parhaat kaverit alkaa jo vähän tottua siihen retuuttamiseen ;)

Tänää meikä pääsekin sitten kasvohoitoon ja huomenna ois aika kampaajalle. Ajattelin yrittää jos ittensä sais vähän parempaan kuosiin ennen tota seuraavaa toukkaa... Ihan ku nää kertalaakit ny mitää auttais mut kuiteski, vähän hemmottelua mammalle.

Jep, parempi alkaa syömähommiin ettei vaan vahingossakaan pääse laihtumaan ;) Yrittäkäähän muutkin tsemppailla ja ilmotella ootteko ees hengissä enää :)

-Sanja 38+2 ja pimu-

Vierailija
6/17 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on tosiaan muutama meikäläistä enään täällä pinoilemassa, ja kohta tekin jakaannutte joten oonko kohta yksin täällä...

AUTOMATKOISTA oli puhetta ja meilläkin esim mökille sellainen 3-4h ajomatka, auto-dvd ostettiin jotta poika jaksaa edes jotenkin kun alkaa narina. Yleensä lähdetään ajamaan siten että päikkärit osan matkasta, mutta autossa ei tahdo mennä enempää kuin tunteroinen unta. Sitten Puuha Pete pyörimään.

VILKAS poika on muuten meilläkin...huh. Virtaa riittää kuin pienessä kylässä ja liikkeessä on aamusta iltaan paitsi päikkäriaikaan. Kova kiipeilemään myös joten haavereita sattuu miltei joka päivä.

UHMA on meillä ollut jo jonkin aikaa, aluksi laimeana mutta nyt kahden viime viikon aikana ihan mahdoton. Eikä varmaan helpota vähään aikaan. Apua! Oma tahto on pojalla ihan valtava. Ja temperamentin on kyllä perinyt ihan multa...nyt sitten saa itse kokea sen mitä vanhemmat kun itse olin lapsi.

Huomenna lähdetään mökille ja onneksi siellä poju voi sitten hillua ulkona mielin määrin, ainakin juhannuksena siellä ollessa viihtyi tosi hyvin ja nukkuikin paremmin kuin kotona. Kotona heräilee 1-3krt yössä ja itse olen aika poikki.

Nyt muihin hommiin, mukavaa kesän jatkoa!

Vierailija
7/17 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmasta: Ajoittain on monta kunnon huutukohtausta päivässä, välillä on rauhallisempaa. Ei ne huudot onneksi hirmu kauaa kestä, ehkä 5-15 min, mutta riittää miehessä ääntä. Onneksi on ollut toistaiseksi melkoisen vieraskorea, eli huudot sijoittuu lähinnä kotiseinien sisälle. Itketään ainakin siitä, että jotain ei saa tehdä: heiluttaa taulua, repiä kukkia, lotrata vettä loputtomasti. Pikkuitkuja tulee toki lisäksi pukiessa ja turhautuessa kun ei heti pääse syliin tai jos äiti istuu välillä koneella tai tekee ruokaa jne.

Matkustaminen: Meillä mummulamatka on yhteen suuntaan 4,5 tuntia + tunnin pysähdykset. Välillä menee hirmu hienosti, viime kerralla kyllä itkeskeli välillä unen jälkeen. Nukkuu yleensä 2 tuntia ja viihtyy maisemia katellen ja kirjojan lukien melko hyvin. Auttoi kovasti, kun käännettiin istuin kasvot meno suuntaan. Nyt oon kyllä vähän pelännyt, että mitä jos tulee se pelätty nokkakolari. Poika on jo kuitenkin aika iso: 90 cm ja 15 kg ja jalat oli kovin koukussa toisin päin istuessa.

Puhetta tapaillaan. Varsinaisia sanoja ei oikein oo, mutta ihan selkeästi on silti edistynyt viimeisten viikkojen aikana. Ja jatkuvasti saa olla lukemassa kirjoja ja nimeämässä tavaroita.

Potalla ollaan harjoiteltu aktiivisesti noin 2 viikkoa. Poika on kotona melkein koko ajan ilman vaippaa ja potta on olkkarissa. Välillä on käyttänyt pikkareita, kun tuntui, että lattialle pissaaminen alkoi olla hauskempaa kun pottaan pissaaminen. Pissaa ja kakkaa tulee sitten kyllä lattiallekin aika paljon, mutta nykyään enemmän jo pottaankin. Melkein aina kun istuu potalle (ei tosin aina halua, kun pyydän), niin tulee ainakin pissa. Etukäteen ei ilmaise pissa/kakkahätäänsä, mutta hiukan sen oon alkanut havaitsemaan, jos vaan satun just silloin poikaa katsomaan. Jälkikäteen ilmoittaa jos kakka tai pissa on tullut lattialle, tai kakasta sanoo myös kyllä, jos on tullut housuunkin. Miten teillä muilla pottaillaan?

Vierailija
8/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas pitkästä aikaa moikkaan..

En tiiä miten tässä ei jouda/jaksa enää mitään..

Kesän oon ollu pojun kans kotona ja ohjelmaa täytyy kehittää ahkerasti, myös päiväunet on heitetty pois joten on tää muori iltosin aika selvää kauraa ku oma aika koittaa 8 jälkeen.. eli yleensä jos jaksanki täällä käydä lueskeleen, niin en esim. jaksa kirjautua ja alkaa näpyttään jne.. ja tietenki kaikki kotihommat on hoidettava joita ei syystä tai toisestä velikullan kanssa oo päivän aikana saatu hoidettua.

Meillä poika erittäin vilkas, touhuaa aamusta iltaan samaa vauhtia.. paitsi jos äiti on laiska eikä keksi mitään kivaa niin kitisee ja roikkuu kimpusa niin että hermot menee, eli parempi on ohjelmaa kehittää, pääsee itekki helpommalla. Kauheasti ei itekseen leiki, että paljo saa olla ite mukana kokoajan.

Puhetta tulee paljon, oikea papupata. Selostaa ihan jatkuvasti tapahtumia tyyliin kun koira juo vettä: " linda nuolee vettä" hän toteaa jnejne. Välillä saan muille ihmisille osan puheesta tulkata on vielä niin omaperäisiä sanoja joita vain minä ymmärrän, mutta paljo myös ihan selvääkin tekstiä.

Pottailua ei ahkerasti oo harjotettu. Oikeastaan alettiin, mutta kun tuotokset oli niin vähäisiä, niin aattelin että ootellaan vähä.. toissa aamuna sitte ite sano mulle että " potta istuu" niin aattelin että kokeillaan ja ensimmäinen iso pissa saatiin saaliiksi ja hyvä etten alkanu vollottaa olin niin iloinen..(noh, saatto olla jollaki muullaki tekemistä herkkyyden kanssa;)..

Niin eli todennäköisesti meille odotetaan pikkusiskoa tai veljeä, on vaan niin alussa vielä että en oikeen uskalla vielä intoilla. ensimmäinen testi näytti +, mutta tilasin vielä pari testiä että saan varmuutta asiaan..

Nyt täytyy lähtä yöpuulle, mutta koitan palata taas asiaan piahkoin

T:Helli

Vierailija
9/17 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulumisia meiltäkin. Hellille heti ekana onnittelut plussasta :), tulehan kertomaan varmuustestienkin tulokset!

Mistähän sitä alottais, vai valittaisko vaan tätä omaa kurjuutta ;)... Nyt on siis 2 viikkoa opiskeltu lastensängyissä nukkumista ja kaiholla muistelen aikoja kun lapset sai vaan " viskata" pinnikseen ja toivottaa hyvät yöt ja pistää itse sohvan selkään ;). Nyt menee toista tuntia nukahtamisrumbassa ja aamut alkavat viideltä entisen kuuden sijaan, tänään jannu tepsutti ekan kerran huoneesta pois 3.30... Meinaa pikkasen olla väsy. Miten teillä muilla on siirto mennyt ja onko hyviä vinkkejä miten saisi rauhoitettua illa? Rutiinit meillä on pysyneet ihan samoina, vain sängyt vaihtui. Tähän asti ollaan toimittu niin, että karkulaiset palautetaan sänkyihin ja poistutaan paikalta ja tämä toistuu etenkin pojan kanssa useita kertoja. Pitäiskö sinne huoneeseen jäädä pitämään vahtia vai tottuvatko sitten siihen että joku istuu vieressä koko ajan? On tämä sitten hankalaa ;)...

Pottailu on aika satunnaista, muutaman kerran on onnistuttu saamaan saaliita. Monesti sanovat " potalle" , mutta sitten kun mennään mitään ei tule. Tytöltä tulee jo paljon sanoja ja pieniä lauseita ja nyt tuntuu että poikakin on ottanut kirin sanojen opettelussa. Mutta kyllä niillä sitä omaa kieltä riittää, sieltä seasta saa sitten napattua " ihan oikeita sanoja" . Välilllä vaan huvittaa miten samaan " lauseeseen" saa ujutettua sanoja, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään.

Uhmaa tuntuu olevan molemmilla ja tytöllä se on 100 kertaa pahempi kuin pojalla. Saattaa huutaa ja karjua suoraa huutoa, jos ei saa tahtoaan läpi. Poika ottaa vähän lunkimmin ja on lähinnä surullisen oloinen, jos hommat ei toimi mielen mukaan. Tytölle on tullut myös hyvin ärsyttävä piirre narista kuin ladon ovi, kun haluaa jotain. Molemmista on tosi kiva viskellä suutuspäissään tavaroita ja hatut on myös kiva viskoa keskelle tannerta. Kaipa nuo kohta ottavat ja polkevat ne vielä kaupan päälle =D?

Matkustaminen autossa on muksuista mukavaa ja molemmat ovat kovia laulamaan autossa :). Meillä ei ole mitään sen kummempia viihdykkeitä automatkalle, tykkäävät katsella maisemia ja bongailla lehmiä ja heppoja ja traktoreita ja rekkoja :).

Masuasukas kulkee edelleen tässä hulinan sivussa, sykkeet vetelee 150. Vakioluku joka neuvolakäynnillä. Viikon päästä olis sokerirasitus *ahdistaa*, toivottavasti en tällä kertaa jää kiinni (tuplista oli keskimmäinen arvo koholla). Painoa ei ole onneksi tullut tähän mennessä kuin 2,5kg, olen tosiaan yrittänyt pitää nyt ruokavalion kurissa. Niin ja viikkojahan on nyt täynnä 25 =O, niin se aika menee...

Mutta mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille, kiva että jotkut jaksavat kirjoitella aktiivisemmin ja pitävät pinoa edes jotenkin pystyssä!

Vierailija
10/17 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on tyttö helmoissa koko ajan, etten vaan pääsis tekemään mitään yksin.. Mutta nyt nukkuu, joten päätin vihdoin rustata pari riviä. Kävin kyllä kerran kirjottamassa romaanin, joka sitten hävis yhtäkkiä ja uuteen ei ollukaan enää aikaa. Mutta nyt heti asiaan.

AUTOILUA harrastetaan aika vähän, yleensä ihan lyhyitä reissuja täällä kaupungissa, joten tyttö ei ehdi tympääntyä matkustamiseen. Mökkireissuilla on viihtynyt kyllä ihan hyvin, mutta sinne ajaakin alle kahdessa tunnissa.

POTTAILU on hyvin satunnaista, enkä ole aikonut ottaa siitä mitään stressiä. Mun äiti yrittää painostaa suunnilleen joka kerta kun ollaan puheissa, että etkö sä nyt opeta sitä ja eikö teillä VIELÄKÄÄN harjotella yms. rasittavaa, mutta mä luotan siihen, että tyttö oppii ajallaan. Meidän keskari esimerkiksi halusi 2,5-vuotiaana itse jättää vaipan pois, ja on ollu kuiva siitä lähtien.. :)

PUHETTA tulee paljon. 3-4 sanan lauseita ihan ymmärrettävästi, mutta myös sitä omaa puhetta, jota ei ymmärrä kukaan. Tytöllä on pari kotiopettajaa (sisko ja sen veli), jotka huolehtivat sanavaraston täydennyksestä tehokkaasti. Pikkusisko kun on niiiin hauska kun se matkii ihan kaikkea!!

UHMAA näkyvissä! Jos tahtoa ei saa läpi, alkaa jumalaton älämölö, joka ei lopu ihan heti! Lohduton, kovaääninen itku ilman yhtään hengenvetoa kuuluu taudinkuvaan.. Kuinkahan mun käy kun syyskuussa pitäis saada tuo pätkä seiskaksi aamulla päiväkotiin? Se kun pistää ranttaliksi niin saattaa muutama hikikarpalo tippua otsalta.. siis mulla.

TUTISTA meillä luovutaan ihan näinä päivinä. Tytöllä on jo jonkin aikaa ollut tutti ainoastaan unikäytössä, ja nyt se saa lähteä kokonaan. Jos se on hyvinkin tuskallinen prosessi, niin mä valvon yöni mieluummin nyt, kuin sitten kun olen taas työelämässä. Ans kattoo mitä tästäkin tulee.. :/

Jaaha, johan näitä rivejä tais tulla se pari, joten lopetankin raporttini täältä tähän. Heipat ens kertaan!

Pähkis

Vierailija
11/17 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hellille plussasta, toivottavasti vaan vahvistuu. Jokohan Sanja on laitoksella vauvan haussa :) alkaa olla viimiset viikot menossa.

Me oltiin tänään kätilöopistolla tutustumassa ja oli aika tylsä kierros kun oli vähän niinku luentoa vaan olisin halunnu enempi niinku kierrellä siellä paikkoja ja silleen tutustua, ei nähty edes niitä huoneita missä sit ollaan vauvan kanssa, onneks helmikuussa miehen sisko synnytti siellä niin vähän nähtiin huoneitakin. Jessen synnytin naistenklinikalla.

On ollu tosi väsynyt olo viime aikoina varsinkin tänään, mies lähti kaakeli ostoksille jo kaheksalta aamulla ja mä soitin sille kymmenltä että alas tulla kotiin mä en jaksa enää, vaikka Jesse oli tosi iloinen ja hyväntuulinen niin mulla oli vaan virta niin poikki. Sit mies olikin jo tulossa ja mä vetäsin peiton korville ja ovi kiinni. No vähän ajan päästä Jesse huutaa ties mitä ja mies ei tee mitään, pakko oli huutaa niille että mitä siellä tapahtuu. Sit se hiljeni hetkeks mutta sit Jesse paukahtaa sinne huoneeseen ja alkaa hyppiä sängyllä ja mulla paloi pinna, aloin vaan itkeä. Mies ei reagoinu edelleenkään mitenkään. Sit pitikin nousta kun piti antaa Jesselle ruoka ja laittaa se nukkumaan. Aloin sit papattaa ukolle että saa välillä sekin nyt nousta aamulla Jessen kanssa eikä aina minä kun kerran on lomalla. Me yleensä ollaan syöty aamupala ja viety koira ulos ennen kun mies pääsee sängystä ylös eli noin klo 9-9.30. Kyllä mullekkin sellanen kävis.

Jessen sanavarasto on edelleen aika suppea mutta hiljaa hyvää tulee ja kyllä se yrittää jotain sanoja sanoa, mutta toiset taas sitten unohtuu.

Pottailu on satunnaista, ei suostu potalle jos kysyn et mennäänkö potalle niin pyöräyttää vaan päätä ja napakasti sanoo en. Mutta menee kyl potalle istumaan jos kädestä pitäen vien sinne, joskus sitten tulee pissa ja kakka.

Nyt en kyl enää muista galluppeja joten taidan mennä suihkuun ja unille että jaksaisin aamulla paremmin.

Hyviä vointeja kaikille mammoille

T.Silja

Vierailija
12/17 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ei olla viel vauvaa hakemassa... Onhan tässä viikkoja jo 39+1 kasassa, et sais pikkuhiljaa alkaa tulemaan! Mut varmaan menee yli ja ei tuu pihalle ku väkisin ;)

Kaikki alkaa muutenki olla jo kunnossa vauvaa varte, ni ei millään malttais enää odottaa! Vaik varmasti helpommalla pääsen nyt ku se viel tuol masussa viihtyy ku sit ku ne huutaa kilpaa tossa isosiskonsa kanssa... Luoja armahda...

Meillä ois miehen kanssa tänään hääpäiväkin, mut eipä oo mitää erikoista ohjelmassa. Töissä se on normaalisti ja ilta varmaa vaan istutaa tos sohvalla niinkuin aina... Tätä tää arki on... Ehkä me sit joskus ku lapset on isoja, ni tehdään jotai kivaa! :)

Hirmusesti onnea plussasta Hellille!!!

Sillo ku me siirrettiin pimu isoon sänkyyn, ni ekaks siel luettiin/laulettiin ja sit piti jäädä istumaan viereen tuolille kunnes uni tuli. Sit seuraavaks istuttiin vaan vähän aikaa lukemisen/laulamisen jälkee ja lähettiin pois, mut ovi jätettii auki jotta kuuli meidän äänet olkkarista (ennen aina nukku ovi kiinni, mut siirron jälkee tuli ain heti pois sängystä jos laitto oven kiinni...). Nyt viedään pimu sänkyy luetaa/lauletaa ja sit vaa pois, mut tietty edelleen se ovi auki ihan kokonaan. Siellä se sit höpöttää ittensä uneen.

Sama toimii päikkäreille viedessä.

Potalla me käydään tosi harvoin. Eikä sinne koskaan mitään saada. Saattaa pimu joskus haluta siihen istumaan hetkeks ku ei oo hätä. Mut jos yrittää houkutella potalle ku näkee et kakka tulos, ni vastaus on jyrkkä EI!!! Eikä suostu vaik mikä ois...

Mut en oo viittiny stressailla viel tuosta, ehtiihän sitä myöhemminkin! Ja varmaan paljon helpompaakin kun pimu ite on valmis!

G: Onkos teillä kenelläkään kokemusta imetysteestä? Tuolla ne odotuspuolella puhuu, et ottaa sitä laitokselle mukaan yms. Edistääkö se maidonnousua tjn? Toimiiko?

Jep, mut vuoro muillekin ennenku mun jorinoihin kyllästytte ;)

Vierailija
13/17 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tarvi enää onnitella.. kesken taisi mennä tämä tai siis meni, hyviä puolia jos täytyy hakea niin onneks meni niin aikasessa vaiheessa, vaikkei tietty kiva oo nytkään.. noh, elämän täytyy vaan jatkua..

aika kauan on kyllä ollu jo kakkonen toiveissa ja tämä oli jo toinen varhainen " keskenmeno" :( Täytyy vaan nyt jatkaa haaveilua perheenlisäyksestä..

T:Helli

Vierailija
14/17 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla paljoa retkeilty kun ei tuolla miehellä mitään lomaa oo ja niin pitkää päivää painaa...

Mutta päästiin me sentään Korkeasaaressa käymään juhannussunnnuntaina. Pimu tykkäs ihan hirveesti. Koko ajan hoki vaan et " kato, kato" ja tuijotteli elukoita onnessaan! :) Suosittelen siis kyseistä kohdetta lämpimästi kaikille! :)

Lintsillä mä haluisin vielä käydä ennen jakaantumista. Saas nähä ehditäänkö...

Mut ei tällä kertaa enempää. Täytyy alkaa pistää typyä yöpuulle pikkuhiljaa.

Palaillaan maatuskat! :)

Vierailija
15/17 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kiva kun muutama mamma on vielä hengissä. Tuolla olen nyt pyörinyt paljon odotus puolella ja eloisten pinoa lukien, itse en tosin ole päässy sinne vielä kirjottamaan kun jotenkin on niin ulkopuolinen olo kun en ole sinne kun pari kertaa joskus ajat sitten kirjotellut.

Ihanaa miehellä alkaa nyt lomat ja saa vähän enempi käyttää sitä hyväkseen. Sais vähän oppia Jessen kanssa kuria kun tuntuu että Jesse kiusaa ja pompottaa isäänsä ihan hirveesti.

Tiistaina olis tarkotus lähteä itä-suomeen ja sitten perjantaina taas länsi suomeen ja sitten maanantaina ehkä takas kotiin. Jos ilmat suosii niin käydään ehkä Ähtärissä. Sitten täällä kotopuolessa taas kierrellään linnanmäet ja korkeasaaret jos vaan jaksan enää. Välillä on tuo käveleminen tosi vaikeeta mutta tässä on nyt taas pari päivää ollut tosi hyviä päiviä. Mahakaan ei ole mikään jätti suuri.

Muumimaailmaan ei taideta tänä vuonna mennä, ei ole meidän poika edes muumeja telkkarista katellut, en ole edes huomannut et koska ne tulee. Linnanmäellekkin mennään vaan ihan kävelemään, tuskin mihinkään laitteisiin, ei osaa vielä Jesse pyytää, ei ainakaan vappuna vielä kun käytiin siellä pyörähtämässä.

Millois Sanja sulla on laskettu aika? Mulla se on ihan elokuun lopussa 30.8 epäilen että meneee syyskuulle vaikka ennustajat (elli ja madam) ennustivat että tulee ennen laskettua aikaa :)

Ostettiin eilen uudet matkarattaat, ne alennus Emman mico rattaat 69e ei ole kyllä mitkään huippu hyvät, kotona kun koottiin rattaat niin vaikutti tosi hyvältä mutta koe ajon jälkeen huomas että miks oli niin halvat. Meillä on niin pitkät jalat miehen kaa että tulee potkittua usein sitä aisaa siellä rattaissa kun työntää ja sitten toiseks jos tulee kynnys niin aika raskas nostaa niitä etupyöriä, onhan siinä kääntyvät etupyörät joten ei onneks niin tarttee nostella mutta on se kyllä niin vaikeeta tehdä noita vaunu kauppoja kun ei aina tiedä että mikä pitää ottaa huomioon. Vielä pitäis ostaa ne tuplavaunut mutta ajattelin ne ostaa käytettynä.

No joops taidanmpä tästä häippästä surffailemaan vielä huuto.nettiin hetkeks.

T.Silja (rv 32+3) ja Jesse

Vierailija
16/17 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hei vaan kaikille!

Meillä on isi ollut lomalla ja remppaa tehty joka nyt ihan valmis JEE! ja sit ollaan vähän reissattu... eli aika vähän olen koneella kerinnyt käydä.

Autossa meillä viihdytään aika kivasti. Esikoinen hoitaa noita pienempiä veikkoja siellä tosi hyvin. Siis kun esikoinen istuu keskellä ja nää pienemmät sit siinä molemmin puolin, niin tarjoaa sitten tuolle keskimmäiselle vettä ja tarvittaessa laittaa tuttia suuhun ym. On reipas apuri :)

Nyt ollaan tehty pari reissua helsingin suuntaan. Käytiin korkeasaaressa ja sitten viikon päästä siitä kummipojan ristiäisissä. Toissapäivänä käytiin tykkimäessä. Nyt alkaa mein pienin olla vähän kypsä matkustamiseen ja autossa töröttämiseen. Se on kummiski yhteensä 6 tuntia autossa istumista jos helsingissä päin pyörähdetään päiväseltään. Mutta isommat pojat taasen nukkuu tai sitten siellä keskenään naureskeleevat ja toisiaan viihdyttäävät.

Pottailua meillä kyllä koitetaan aktiivisesti harrastaa, vaan tuloksetta toistaiseksi. Istuu kyllä, muttei mitään tee.

Tutista meinataan luopua ennen sitä 2v maagista ikää ;) Ihan hirvittää, mitä siitä tulee. Nytkin kun tekee niitä viimosia poskihampaita ja kuolaa kamalasti ja nyrkki alituiseen suussa... niin vaatii päivälläkin tuttia. Vaan ei olla annettu ja siitäkös aina kamalat kiukut tulee.

Puhetta meillä ei tule. Sanojakin vain muutama. Mutta kerkeehän sitä vielä... ANNA ja ÄITIIIIII kuuluu monesti päivässä. Pappa, ei, poppa, yäk ja kakka saattaa välillä lipsahtaa.

Uhmaa meillä on joo. Sitä vaan vaikea hahmottaa, kun tuo poika ollut ihan aina niin hitsin tempperamenttinen. Siis todella herkästi ärsyyntyvä ja lyhytpinnainen. Kun ei mee asiat niiku herra haluaa niin kyllä kuuluu ja näkyy. Kunnon hepulit osaa vetää ja melkoisen näyttävät sellaiset!

Nukkuminen meillä nyt takkuilee. Siis päikkäreille nukahtaa hyvin, mutta illalla ei millään. Saattaa vielä yhdeltätoista kukkua ja marhata huoneessaan ja ei siis vaan kestä siellä sängyssä ja käy nukkumaan :( Mutta jospa se on jotain ohimenevää...

Meille kuuluu siis oikein hyvää.

Mutta missä on Truutta?!?!?! En ole huomannut aikoihin truutan kuulumisa... vai onko mennyt miulta ohi?!

t. K@tju ja poikakolmikko (4v, 1v9kk ja 4,5kk)

Vierailija
17/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti kättelyssä sitten Hellille pahoittelut :(.

Ei ole kauheasti meitä säät suosineet... Huomenna ajateltiin Särkänniemeen yrittää lähteä, miehellä on viimeinen lomaviikko. Täytyy toivoa ettei ainakaan kauheasti sataisi. Lähinnä nyt delfinaarioon, akvaarioon ja lasten eläintarhaan ois tähtäimessä tutustua, jätetään ne härvelit vielä tulevaisuuteen.

Edelleen utelen noista sänkyhommista ;). Siis lasten siirrosta " isojen" sänkyihin. Meillä on ollut aika tahkoamista tämä ja alkaa olla vähän mehut vähissä :(. Muutenkin muksut ovat olleet ihan hirveitä, luulen että johtuu liian vähistä unista. Etenkin ton jätkän kanssa olen helisemässä, kun tuntuu ettei mitkään kiellot tai ohjeet mene jakeluun. Tämä on kyllä tehnyt ihan hyvää miehelle nähdä tätä tohinaa, ymmärtää nyt paljon paremmin miksi joskus olen kuin persiiseen ammuttu karhu, kun palaa töistä. Mutta jotenkin tuntuu että ollaan kohta ihan hukassa näiden tuholaisten kanssa. Hetkeksikään ei voi kääntää selkää, ettei jotain epämääräistä ala tapahtua. Vinkkejä otetaan vastaan, hyviä kasvatusneuvoja ja etenkin mistä äidille lisää pinnaa. Olen niin turhautunut, kun sorrun sitten viime kädessä huutamiseen :(. Huhuilen tässä samalla myös muita kaksosten äitejä, Jännä ja Kervinen (menikö oikein) tulkaa linjoille kertomaan miten teillä menee!

No mutta, mukavaa alkavaa elokuuta ja pistäkää joku uusi pino taas pystyyn. Pino on aina pino, vaikka lyhytkin ;)!

P.S. Viikon hyvä uutinen; sokerirasituksessa olin eilen ja sain " puhtaat paperit" :).