Katselin tässä juuri omakotitaloja...
Yksi pisti silmään: todella halutulla alueella, oma tontti, reippaasti yli 200 neliötä ja kivitalo, todella tasokas, pyyntihinta yli 400 000e mikä on paljon kun kyseessä ei ole Helsinki vaan pikkukaupunki.
Sitten sisutus; Jyskin huonekaluja yms. halpaa ja mautonta.
Suihkussa Doven shampoopulloja.
Mitä järkeä on rakentaa noin iso linna, jos ei ole varaa ostaa edes kunnon shampoota?
Kommentit (32)
Kysyi noin vikko sitten saisiko alkaa ottaa koiraamme mukaan lenkille, kun muutenkin käy joka ilta lenkillä. Nyt on sitten joka ilta hakenut koiramme tunnin lenkille, mikä tietysti minusta on aivan ihanaa! Mutta mitä ioihmettä keksisin palkaksi tuolle tytölle, kiitoksena koiranulkoiluttamisesta? Eilen annoin pari kuponkia jolla saa ilmaiseksi jäätelöt r- kioskilta, mutta ehdotuksia kaipailen?
Eli kyllä siinä pieni korrelaatio on, halvalla voi saada tyylikästä mutta ei sellaista tosi säväyttävää.
Mielestäni sisustuksessa tärkeintä on yhteneväinen linja eli kokonaisuus sointuu yhteen. Esim. ei laiteta sitä mummon 70 v. sitten kutomaa sataan kertaan pestyä räsymattoa kristallikruunun alle. Jos ollaan sotkaa, niin sitten kunnolla, ei mitään sekasikiöitä. Monesti asuntonäytöissä näkee sellaista kikkailua, mikä ei kuitenkaan näytä hyvältä. Ollaan vaikkapa haluttu saarekekeittiö, koska se on niin hienoa... Ja upeat kaapistot, mutta sitten joku halpismuovimatto lattiassa. Tärkeintähän ei tietysti että itse viihtyy. Mutta jo parilla silmäyksellä kyllä tunnistan nämä wanna-be-rich kodit.
Vierailija:
Rahalla ei saa makua, jotkut eivät osaa sisustaa (mm. minä) vaikka rahaa olisikin. Tosin rahalla saisi kyllä sisustussunniittelijan.
Vierailija:
Ei kaikki sisusta halvalla kallista taloa, vaan talon lisäksi
sisuskin on kalliilla rahalla hankittua.
Silikonia sisältävät shampoot todella tuhoavat hiukset (esim. Elvita, Fructis jne...), mutta saippuamaiset (esim. Talo-shampoo) ovat yleensä suunnilleen yhtä hyviä kuin kampaamotuotteet. Itse olen käyttänyt pitkään jo Taloshampoota yms. ja minulla on todella hyväkuntoisett hiukset. Silikonishampoot tekivät hiuksista liukkaat ja lättänät, koska niihin tuli silikonista kuori.
Kuten esim. omat vanhempani ja moni sukulaiseni. Rahaa sijoitetaan toisaalta järkevästi, asuminen ja tekniset vempaimet ovat huippulaatua. Mutta mikä tulee ns. turhiin eli usein ulkonäköön ja pintaan liittyviin asioihin, siinä halvin on heidän mielestä täysin riittävää.
Meitä on moneksi.
kohdenumero 811539 on hyvä esimerkki!
Koira näkyy sohvalla, senkö takia lattioilla ei ole mattoja?
Anteeksi että haukuin...
Vierailija:
kohdenumero 811539 on hyvä esimerkki!
mielestä hyvää :)
Vierailija:
Yksi pisti silmään: todella halutulla alueella, oma tontti, reippaasti yli 200 neliötä ja kivitalo, todella tasokas, pyyntihinta yli 400 000e mikä on paljon kun kyseessä ei ole Helsinki vaan pikkukaupunki.
Sitten sisutus; Jyskin huonekaluja yms. halpaa ja mautonta.
Suihkussa Doven shampoopulloja.Mitä järkeä on rakentaa noin iso linna, jos ei ole varaa ostaa edes kunnon shampoota?
kun ei ymmärretä vähempikin kuin 200 neliöö riittää.
Meillä on kallis uusi okt, mutta en näe mitään järkeä miksi pitäisi olla myös kallista shampoota? Sehän on vain hiusten pesuun tarkoitettu aine, samaa paskaa eri paketeissa.
Jotain Jyskin lastulevyhuonekaluja en toki minäkään ymmärrä, mutta jokainen tyylillään.
joka on ko. perheelle selkeästi liian kallis?
Niin että ei ole varaa sisustaa tai edes syödä kunnolla?
Mulla lähtee talokuume kun katson noita upeiden talojen karseita, köyhiä sisustuksia :/
En ikinä voisi elää noin.... Jättilainan kanssa ja miettiä mistä ruokarahat tänään?
Ap
Vierailija:
Meillä on kallis uusi okt, mutta en näe mitään järkeä miksi pitäisi olla myös kallista shampoota? Sehän on vain hiusten pesuun tarkoitettu aine, samaa paskaa eri paketeissa.
Toivottavasti kukaan ei koskaan vahingossakaan erehdy urkkimaan meidän vessan peilikaappiin, kun siellä on Doven kosteusvoide.
Ei muuten mitään väliä, mutta ketuttaa jos joku luulee, että meillä nähdään nälkää kun ei ole edes varaa kunnon kosteusvoidetta ostaa. Pesuhuoneessa on kyllä ihan kampaajalta ostettua shampoota. Ei sitä kukaan käytä, mutta brassailumielessä ostin.
asumme halvassa vuokra- asunnossa, mutta sisustamme Artekin huonekaluilla, lastenhuoneessa Muuramea.
Kosmetiikka Lancomea ja Dioria.
tottakai mutta ei ne mua autuaaksi tee. Vähän sama kuin maksaisi Burberryn merkistä vaikka HM kuteetkin toimii. Mielummin käytän ylijäävät rahat asumisen lisäksi matkustamiseen. Mä en vain näe ns " merkkituotteiden" arvoa vaikka niitä on joskus ollutkin, monesti huonompilaatuisia kuin peruskamat.
Vierailija:
asumme halvassa vuokra- asunnossa, mutta sisustamme Artekin huonekaluilla, lastenhuoneessa Muuramea.
Kosmetiikka Lancomea ja Dioria.
Jos ostaisimme edullisempaa, voisimme päästä pois tästä vuokraläävästä omaan taloon. Olet vitun tyhmä!
tuotteisiin. EI tee letistäni yhtään sen parempaa. JOs en sille mitään tee, se on länäletti, jos taas föönaan jne, niin ei siinä todellakaan näy minkän shampoon vaikutukset.
lähes 100 vuotta vanha lasten pöytä&tuolit (Isoisäni peruja, tosin nykyään paremmiksi maalattu), ja sitten Smallworldin tanskasta tilattu kerrossänky?
Mitä tämä meistä kertoo? AI niin ja itse olen ommellut verhot.
Olen nahnyt kauniisti, kivasti ja ihanalla maulla sisustettuja koteja monenlaisella rahalla. Joku tilaa sisustussuunnittelijan ja ostaa sitten hanen suosittamansa listan, joku on vaan luova ja kerailee mahtavan sisustuksen milloin mistakin kirpparilta, artekista, muramelta, ilvasta, laura ashleylta ... ikeasta ...
Jotkut eivat valita sisustamisesta. Haluavat vain vaikkapa edullisia ja kaytannollisia huonekaluja. Toisille sisustus on kaikki kaikessa ... vahan niin kuin autokauppaankin loytyy jos jonkinlaista menijaa.
Jos sitten mietitaan, etta kummassa raha (oletetaan, etta ei kasittamattoman iso lainaraha :-) on paremmassa turvassa taloudellisesti niin varmaan kylla niissa kiviseinissa. Itse toivosin paasevani siihen tilanteeseen, etta olisin tyytyvainen kotiini ja sisustukseeni enka silti ylivelkaantunut ... mutta saas nahda onnistuuko koskaan.
Rahalla ei saa makua, jotkut eivät osaa sisustaa (mm. minä) vaikka rahaa olisikin. Tosin rahalla saisi kyllä sisustussunniittelijan.
Vierailija: