Kuinka monta kertaa maitoa/pv 7-8kk ikäiselle?
Hei,
meillä 7,5kk ikäinen vauva on nyt alkanut hermostua siihen, ettei rinnasta saa maitoa riittävän nopeasti. Unisena eli illalla ja yöllä syö kyllä ok, mutta päivällä rimpuilee ja rinta ei oikein kelpaa. Nyt sitten testasin ja tarjosin omaa maitoa pullosta, kun oli kolmesti kieltäytynyt rinnasta (eri asentoja ja mahd. rauhassa yritin, huoh.), niin veti 100ml.
En tiedä, tarjoanko rintaa liian usein vai missä vika, mutta tuskin hän huvikseen söi pullollista maitoa pian rinnan tarjoamisen jälkeen. Ehkä nyt olisi sopiva aika vieroittaa, vaikka se tuntuu yllättävän vaikealta. Vesi kelpaa myös hyvin pullosta.
Varsinainen kysymykseni on, että kuinka monesti annatte/vauvanne ottaa maitoa päivässä? (Kiinteitä meillä on 3-4 ateriaa päivässä.) Pystyisin vähän paremmin suhteuttamaan tätä meidän menoa, jos kertoisitte. Kiitos!
- tiukkis
Kommentit (2)
mun vaavi nyt 7kk,eikä ole enää vähään aikaan suostunut tissiä ottamaan päivisin,joten olen antanut mukista korviketta ruoan yhteydessä.imetän sitten yöunille mentäessä,2krt vielä yöllä ja sitten aamulla kun heräillään.
päivällä juo maitoa vain muutamaan otteeseen,olenkin miettinyt että juoko liian vähän..vettä ei suostu lainkaan juomaan.
ja nyt olen huomannut että oma maito alkaa vissiin olla vähissä kun vaippa aamuisin kuiva,toivottavasti alkaisi yösyötöt jäämään pois jos sieltä ei juuri mitään enää saa..
illalla syö 2dl puuroa ja maitoa päälle,ettei pitäisi kyllä nälässä olla..meinaan vaan noita yösyöttöjä..
Imetykset klo 4, 6, 11, 14, 18 ja 20. Kunnon imetyksiä siis noin 6, voi noitten lisäksi käydä muutaman kerran vähän maistamassa... Toki nuo ajat voi vähän heitellä suuntaan tai toiseen. Määristä vaikea sanoa muuta kuin että vaipat on aina tosi märkiä.
Kiinteitä 4 kertaa päivässä.