Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhana sinä sait mennä ilman vanhempia uimaan?

Vierailija
06.07.2007 |

Näistä eilisen tapauksista ja heränneestä puuttuvan valvonnan arvostelusta tuli mieleen. Itse en tarkkaa ikää muista, mutta kyllä olen ollut reilusti alle kymmenen kun olen saanut kavereiden kanssa pyöräillä tutulle rannalle uimaan. Mitään ei sattunut, eikä edes ollut läheltä piti -tilanteita. Miten teillä muilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökillä omaan rantaan (savi pohja, nopeesti syvenevä) ehkä noin 12-vuotiaana

Vierailija
2/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne me ei kyllä menty kuin reilusti lähemmäs teini-iässä. Siis sanotaanko 13 - 14 -vuotiaana. Naapuritontilla aina mökkiläisiä paikalla, me kaikki lapset hyvin taitavia uimareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tytön kanssa muistan käyneeni monet kerrat, olin yhdeksän kun hän muutti naapurista muualle, joten alle sen olin.

Vierailija
4/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla yläasteikäinen, kun äiti antoi mennä uimahalliin kaverin kanssa.

Olin/olen muutenkin surkea uimari.

Vierailija
5/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Naapurin tytön kanssa muistan käyneeni monet kerrat, olin yhdeksän kun hän muutti naapurista muualle, joten alle sen olin.

Naapurin tyttö on siis saman ikäinen ja tutulle rannalle on matkaa n. 3 km, jossa ilman valvojaa pyörällä käytiin.

Vierailija
6/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa ja mökillä heti kun opin uimaan.

Vierailija
7/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siinä että äiti pelkäsi tyttölasten turvallisuuden puolesta. Eikä ihan syyttä: 11-vuotiasta siskoani yritti kopeloida ja kouria ja seurata 50-v äijä uimahallissa, kun hän oli uimassa lastenaltaassa. Sisko sai mennä uimaan kaverinsa kanssa sillä luvalla, että setäni, joka on uintivalmentaja, oli tulossa hallille ja hänen piti opettaa siskoa isossa altaassa. Rikosilmoitus siitä sitten tehtiin. Sakot se elukka sai.

En päästä omaa tyttöäni ja poikaani uimaan ilman valvontaa.

Vierailija
8/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuntematon 50 v mies terv. 6 & 10

Vierailija
9/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 7- vuotias, kun pyöräilimme saman ikäisen kaverin kanssa joka aamu jo ennen kasia maauimalaan ja vasta iltasella tulimme takaisin. Mietin itse tätä asiaa eilisiä uutisia lukiessani. Äitini on himouimari ja siitä johtuen me lapset olemme vaippaikäisestä asti viettäneet kesät uimarannoilla. Hyvä ettei suomuja alkanut kasvaa siitä pulikoimisen määrästä. Opin ihan naperona uimaan. Hyvä uimataito on kullan arvoinen asia. Haluan opettaa omatkin lapseni uimaan mahdollisimman pienenä.

Vierailija
10/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen tilanne, että meillä oli eräs kesämökeistämme kahden talon päässä, joen rannalla ja kotimme vieressä oli myös mattolaituri samaisella joella. Toinen kesämökki oli lammen rannassa. Kyllä nyt viimeistään 10-vuotiaana sain mennä yksin uimaan.

Vierailija
11/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan varmasti kävimme uimassa järvellä (matkaa noin 2 km talolta, aikuiset töissä päivisin)jo ala-asteikäisinä. Mukana meillä oli minua kolme vuotta nuorempi serkkutyttö. Vanhin serkkuni oli taas minua nelisen vuotta vanhempi poika, joka ei omalta uimiseltaan paljoa meidän perään katsellut.

Ei siellä kukaan hukkunut, myöhempinä vuosina tosin yksi tyttö sukelsi pää edellä ja halvaantui. Hänet tuo vanhempi serkkupoikani sukelsi pohjasta ja pelasti hukkumiselta.

Vaan eipä tulisi enää mieleenkään päästää omia lapsia ilman valvontaa uimaan.

Vierailija
12/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat oli samassa pihapiirissä, ranta loivasti syvenevä.

Uimahalliin taisin päästä joskus 8-9 v:nä kaverin kanssa, samoihin aikoihin uimarannalle.

Vierailija
13/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on luotto omiin lapsiin nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän