Lääkäriä tai muuten vain munasarjakystasta tietävää paikalla?
Miltä kipu tuntuu? sattuuko kokoajan? Estääkö raskaaksituloa? Voiko sekoittaa menkat kokonaan? (tulee kokoajan viikon välein ja sitten voi olla monen kk tauko menkoissa)
tehdäänkö sille mitään?
Kommentit (8)
Lääkärit luuli olevan umpisuoli joka leikattiin . Siinä ei vikaa ollu ja sit gyne lääkäri katto ja löysi kystän ja sain sitten lääkkeet siihen ja jos eivät ois auttanu ni oisin joutunu uuteen leikkaukseen. Voi vaikuttaa raskautumiseenkin!
osaa sanoa siitä jotain, miltä se tuntuu.
Mulla on ollut, eikä ollut kipeä koko ajan. " Viilteli" siellä joskus ja oli kosketusarka. Jos siis painoi vatsan päältä siitä kohtaa, se oli vähän arka. Istuessa esim. vessan pöntöllä asento oli sellainen, että se tuntui eniten. Eli aavistelin että siellä on jotain ennen kuin se tuli niin kipeäksi että menin läääkäriin. Silloin se oli ilmeisesti puhjennut, eikä sille tarvinut tehdä mitään.
Välillä myöhemminkin tuntunut samantyyppisiä oireita, muttei nyt pitkään aikaan. Kierto on ollut normaali ja raskaaksi tulin helposti.
heti löyty tämmönen " muuten vain munasarjakystasta tietävä"
pelottelemaan.
menkat oli kyllä sekaisin mutten tiedä johtuiko tästä kystasta vai olisko ollu muutenkin
Oisin joutunu uudestaan jos ei lääkkeet ois auttanu 1kk päästä edellisestä leikkauksesta. Sit ois leikattu tuo kystä mut oli onneksi lääkkeillä hävinnyt!
Itse epäilen, kun on tullut ehkä 5 vuoden aikana muutama sellainen kova kipukohtaus, kestänyt muutamankin päivän, sitten kun se on mennyt ohi, kaikki on ollut taas ok
Niitä voi olla ilmeisesti monenlaisia. Minulla ei juuri ole ollut kystista kipua muulloin kuin puhjetessa. Kerran minulla oli kananmunan kokoinen kysta, mutta siitä ei ollut mitään kipuja ja en olisi sitä itse mitenkään huomannut. Olin jo saanut lähetteen leikkaukseen, kun se sitten puhkesi itselleen.
Kuukautisten tihenemistä minulla ei ole ollut, sen sijaan jonkun kerran on kuukautiset jääneet välistä pois kystan takia. Kystan puhjettua ovat kuukautiset jatkuneet normaalisti.
Esikoisen saimme aikaiseksi suht. nopeaan tahtiin, mutta pikkuveljeä yritettiinkin sitten melkoisen paljon pidempään. Tuota tutkittaessa havaittiinkin munasarjassa kysta. Kun se puhkesi, tulin melkein heti sen jälkeen raskaaksi.