Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla vauva-alkioita pakastettuna?

Vierailija
05.07.2007 |

Mitä tekisimme, kun usean vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen saimme oman vauvan ja pakasteessa on muutama alkiovauva, joiden kohtalosta pitäisi nyt päättää. Oletko ollut samassa tilanteessa? Olemme iloisia terveestä lapsesta ja nyt pitää päättää mitä teemme muiden alkioiden kanssa. Vaihtoehtoja on kolme:

1. Yritämme toista lasta

2. Luovutamme alkiovauvat, joista syntyy tai ei synny biologisen lapsemme kanssa samaa perimää oleva lapsi/lapsia

3. Pyydämme tuhoamaan alkiot.

Voisitko perustella, miksi olette päätyneet kyseiseen ratkaisuun, koska meillä asia on erittäin ajankohtainen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten mietimme, haluammeko käydä taas koko prosessin läpi toivoen/pettyen ja kaikkien muiden mielentilojen kanssa. Takana on kaksi piekeen mennyttä yritystä. Ensimmäinen lapsemme on nyt 2 vuotta vanha ja pikkusisaruksen aika olisi nyt eikä viiden vuoden kuluttua. Tuntuu vain, että klinikatkin elävät epätietoisuudessa hedelmöityshoito-, perintö- ym lakien kanssa.

Vierailija
2/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka kyse on nelisoluisesta alkiosta, onko se elävä? Eli jos alkio tuhotaan tai käytetään tutkimuksissa, onko se abortti? Entä kun olet käynyt läpi kovan prosessin, käyttänyt paljon omia ja yhteiskunnan euroja, haluatko antaa toiselle perheelle mahdollisuuden saada oma lapsi. Te olette luovuttajia, saajat vanhempia.

Tää on asioita, joissa muiden tai ympäristön mielipiteellä ei ole yhtään mitään arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti luovutamme alkiot muille pariskunnille, jotka kaipaavat luovutettuja alkioita.

Emme henno tuhota alkioita emmekä luovuttaa niitä tutkimuskäyttöön, koska sekin tavallaan tuhoaa ennen pitkää alkiot.

Itse emme käytä enää niitä, koska perheessämme on useampi koeputkilapsi.

Haluan auttaa pareja, jotka eivät voi muuten saada lapsia.

Vierailija
4/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti saanut lapsesi ilman hoitoja, siis jos sinulla lapsia on?

On hirveän helppoa sanoa, että en voisi ikinä tehdä niin tai näin, jos ei tilanne ole sattunut omalle kohdalle. En itsekään olisi voinut kuvitella (itse asiassa en ollut koskaan edes miettinyt asiaa) luovuttavani munasoluja, mutta kun jouduimme turvautumaan luovutussiittiöihin, sai asia aivan uudet mittasuhteet.

" Minä en pystyisi edes munasoluani luovuttamaan, en haluaisi ajatella että jossakin ties missä ja millaisissa oloissa on lapsi joka on " minun" muttei olekaan sitä."

Vierailija
5/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan näin mielenkiinnosta! Mitäs te alkioita pakastaneet äidit olette mieltä abortista? Ette kai vastaan voi ainakaan olla, kun samanlailla se alkio abortissa tuhotaan kuin teidän tapauksessakin.

Minä en siis saarnaa aborttia vastaan..ei en missään nimessä! Minusta valinnan vapaus on aikuisella itsellään. Mutta Olisipa taas mielenkiintoista kuulla onko joku abortinvastustaja oikeesti niin törkeä, että tekee itse ihan samaa mistä syyllistää toisia?!

Vierailija
6/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta on jo hoidoilla ja kolmatta varmaan yritetään vielä. Jos alkioita vielä sen jälkeen jää niin en osaa sanoa mitä niille teemme. Tuntuisi jotenkin pahalta heittää ne roskiin. Osaisiko joku kertoa tarkemmin mitä tuo " tutkimuskäyttö" pitää sisällään?

Vierailija
7/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vastaukseni nro 23

5 / 7 / 23 jne

Vierailija
8/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mielestäni abortti on ihan oikeutettu tietyissä tapauksissa. Ehkäisy voi pettää jne.

Jos nyt saisin tietää olevani raskaana, tekisin ilman muuta abortin ihan silmää räpäyttämättä. Tosin ei ole mahdollista, koska miehellä ei siittiöitä ole. Toisaalta, maailmassa tunnetaan muutama tapaus, jossa nainen on tullut raskaaksi, vaikka miehellä ei muka ollut siittiöitä.

Olen 42-vuotias, avioero tulossa, olen työtön jne.

5 / 7 / 23 jne

Vierailija
9/33 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätettiin kun tokan jälkeen pakkasessa oli alkioita että vauvaa yritettään lopuista. Sulatuksesta ei kaikki selvinnyt eikä eka hoito tuottanut toivottua tulosta, mutta tokalla kerralla viimeinen alkio selvisi ja saimme ihan vauva. Nyt haluaisimme vielä yhden mutta en taida enään jaksaa rankkoja hoitoja, jos pakkasessa olisi ne käyttäisimme kyllä.

Yrittäkää ihmeessä toista sillä kyllä luulen että kadutte myöhemmin jos jätätte alkiot käyttämättä.

Vierailija
10/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesimme että uuteen icsi-hoitoon emme voi lähteä ja tahdoimme sisaruksen esikoisellemme. Kaikki alkiot käytettiin ennen kuin tärppäsi ja saimme perheeseemme pienen tytön :)

Vierailija
11/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä mitä lopuille tehdään, ehkä ne joudutaan vielä sulattamaan ja käyttämään, mikäli tämä raskaus päättyy ennen aikojaan.

Vierailija
12/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut munasoluja, mutta en halunnut antaa alkioitamme kenellekään. En pidä ajatuksesta, että lapsillamme mahdollisesti olisi täyssisaruksia jossakin. Mieheni oli samaa mieltä.

Vierailija
13/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen luovuttanut munasoluja, mutta en halunnut antaa alkioitamme kenellekään. En pidä ajatuksesta, että lapsillamme mahdollisesti olisi täyssisaruksia jossakin. Mieheni oli samaa mieltä.

Vierailija
14/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään en tiedä, onko luovuttamistani soluista ollut apua jollekin, tiedän vain, että menivät pitkään jonossa olleelle pariskunnalle ja että soluja oli paljon.

Omat lapsemme ovat saaneet alkunsa luovutussiittiöillä, siksi katsoin asialliseksi luovuttaa vuorostani munasoluja.

Suosittelen lämpimästi, siitä on vieläkin hyvä fiilis ja luovutuksesta on sentään aikaa jo melkein 8 vuotta.

5

Vierailija
15/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vaihtoehdoitasi puuttuu se vaihtoehto, että annatte alkiot tutkimuskäyttöön.

Minä yrittäisin vastaavassa tilanteessa vielä toista lasta, mutta muussa tapauksessa antaisin alkiot tutkimuskäyttöön. Missään tapauksessa en antaisi tuhota, enkä antaisi toiselle perheelle.

Mietimme asiaa pitkään ja hartaasti. Pelkkiä munasoluja tai siittiöitä voisimme luovuttaa, mutta emme yhdistelmää, joka on meidän " perhettä" .

Vierailija
16/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis täyssisaruus, oletko valmis, että jonakin päivänä täysi-ikäinen sisko tai veli soittaa ovikelloanne ja kertoo olevansa lapsenne. Miten uusi hedelmöityslaki? Perintöasiat??

Ap

Vierailija
17/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovutin munasolut niin, että vastaanottaja-perhe ei saa tietää henkilöllisyyttäni. Ei siis ole mahdollista, että ovikello soisi jonain päivänä. Tai soi se useinkin, mutta yleensä siellä on lastemme kavereita, jotka pyytävät lapsiamme ulos ;)

5 / 7

Vierailija
18/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ovat niin isänsä näköisiä, ettei voi erehtyä kenen lapsesta on kysymys. Olisi aika hurjaa törmätä tuollaiseen ihmiseen myöhemmin tai edes ajatella sitä mahdollisuutta, että meidän perheen lapsi olisi jollain toisella perheellä.

Vierailija
19/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, karkasi liian nopsaan

Meillä on kanssa muutama alkio pakkasessa, nyt ekan lapsen raskaus menossa. Mä uskon, että yrittäisimme itse käyttää pakkasessa olevat alkiot ensin jos sinne asti joskus päästään. Tämä ekakaan raskaus ei alkanut kovin helposti, joten on mahdollista, että pakkasalkiot eivät edes riitä mahdollisen pikkusisaruksen hankintaan.

Jos niitä jäi si todella yli, niin luultavasti tutkimuskäyttö olisi hyvä vaihtoehto.

Vierailija
20/33 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasoluja tai siittiöitä voisimme mekin luovuttaa, mutta emme alkioita.