Miten voi joku olla niiiin tyhmä, että luulee tarvitsevansa jopa 20 rattaat/vaunut?? =DDDD
Anna mun taas kaikki kestää!!!! Ihmettelen aina näitä älynriemuvoitto-ihmisiä, mutta sitten taas tulee uusia ihmetyksen aiheita.... =DDDD
Kommentit (18)
Ei kait oikeesti kellään ole 20 rattaita tai vaunuja????
Minusta 3-4 on ihan max! En tiedä ketään jolla olisi sitä enemmät vaikka useampi pieni lapsi! Missä ne edes säilyttää kaikkia kaksiakymmeniä? Oma autotalli vaunuille?
Mutta jos on monta lasta eikä ole ollut tilaa säilytellä. Kirppareilta saa tosi hyväkuntosia halvalla eikä ne uudetkaan niin paljon maksa kun ei osta aina sitä emmaljungaa tai sitä uusinta huutoo vaan sen takia et tällä palstalla kaikki äidit niitä ostaa. ABC:t saa 200-300 ja on tosi makeita. Itse ostan mieluummin uudet vaunut joka vauvalle, ettei tule allergiaa/korvatulehdustartuntaa yms.
Se on minun valintani eikä pitäisi teitä ketään haitata.
meillä siis 3 lasta ja 10 menopelit olleet
Otatko huomioon, että täälläkin on vanhempia äitejä, joilla on useampi lapsi. Pitäiskö yksien vaunujen kestää 20v? Jos ikäerot on 3v ja enemmän, ei välttämättä ole tilaa säilyttää vaunuja tai edes tietoa siitä, tuleeko lapsia enemmän.
Hyvin on pärjätty ja rahaa säästynyt. Ei kannata sitten valittaa, että ' ei ole varaa olla lapsen kanssa kotona' jos ' käyttää rahansa niin kuin huvittaa' ...
millä mekanismilla vanhat vaunut muka aiheuttaa allergiaa tai korvatulehduksia tai miten uusien vaunujen ostaminen estää em. sairauksia? Saatika jos kirpparilta ostaa joka vauvalle omat käytetyt vaunut niin miksi se on muka parempi kuin että käyttäisi edellisen oman vauvansa vanhoja vaunuja?
matkarattaat, tuplat, yhdistelmät ja sitten vielä mökkivaunuja erikseen niin ei oikein mee läpi se selitys ettei ole tilaa säilyttää vaunuja
Vierailija:
millä mekanismilla vanhat vaunut muka aiheuttaa allergiaa tai korvatulehduksia tai miten uusien vaunujen ostaminen estää em. sairauksia? Saatika jos kirpparilta ostaa joka vauvalle omat käytetyt vaunut niin miksi se on muka parempi kuin että käyttäisi edellisen oman vauvansa vanhoja vaunuja?
Sanoin vain että kirpparilta saa halvalla käytettyjä hyviä, joita jotkut ostaa. En sanonut itse ostavani sieltä.
Meillä ainakin vauvat ovat viettäneet tosi paljon aikaa vaunuissaan. Olen ostanut uudet patjat joka vauvalle meidän taloon, niin miksi en olisi ostanut vaunuja?
Ja meillä ei ole ollut tiloja säilytellä vanhoja. Ja jos säilytän esim. 4,5 vuotta vaunuja, niin hyi hitto kuinka kälyset ne sen jälkeen ovat! Siis vaikka kuinka pesisi, niin hyi hyi yök! En itsekään nukkuisi toisten vanhoissa, miksi helkkarissa laittaisin vastasyntyneen sellaisiin????
Vierailija:
matkarattaat, tuplat, yhdistelmät ja sitten vielä mökkivaunuja erikseen niin ei oikein mee läpi se selitys ettei ole tilaa säilyttää vaunuja
Kun niitä kerran käyttää, niin niille tehdään se tila. Esim. meillä matkarattaat oli aina auton takakontissa, vaunut eteisessä paraatipaikalla ja tuplat kasattuna eteisen nurkassa.
Mutta en kai nyt helvetissä niitä tolla lailla säilyttäisi vuotta tai kahta jos niille ei olisi käyttöä, ihan vaan sen takia, että jos sitä joskus vielä vauvan tahtoisi =O Hoh!
Matkarattaat on auton takaluukussa, yhdistelmät voi olla sisällä kun niillä on käyttöä.
Mutta et kai oleta, että kuljetan matkarattaita takaluukussa, pidän yhdistelmiä eteisessä silloin kun minun lapset ei niitä enää tarvitse. Meillä ei ole varastoa, mihin laittaisin ne seuraavalle säilytykseen. Kyllä minä ne siinä tapauksessa myyn ja ostan seuraavalle uudet.
Lapsia on useampia ja ikäerot n. 3v.
Syy oli se että neljä ja puoli vuotta vanhat vaunut on rumat.
Ja mitä siihen allergiaan tulee, niin olen itse vauvasta asti kärsinyt erittäi pahasta atopiasta. Jos lääkärini suosittelee, että en ottaisi vauvalleni käytettyjä vaunuja, edes säilyttäisi niitä esim. tuota neljää vuotta odottamassa seuraavaa vauvaani, niin enköhän sitä usko.
En todellakaan halua ainoallekaan lapselleni samaa kärsimystä, mitä minä olen sekä fyysisesti että henkisesti joutunut atopiasta kärsimään.
Ja ihan tiedoksi: kaikki 3 lasta ovat säästyneet äidin perinnölliseltä atopialta!
mitään muuta syytä atopiaan ei ole kuin vanhojen vaunujen käyttö. Voi äly sentään.
Kyllä huomaa, ettei sinulla siitä itselläsi kokemusta ole
kaksia rattaita olen nyt ostamassa ennen kun tää pikkuinen tulee masusta ulos
Halusin itse eliminoida kaikki mahdolliset allergeenit lasteni elämästä noin pienenä.
Oliko vaikeaa ymmärtää?
Kakkosella ei ole atopiaa ja hän käytti esikoisen vanhoja.
Jos kirjoitat että et käytä vanhoja vaunuja jotta lapset eivät saisi atopiaa ja sitten ilmoitat voitonriemuisina todistusaineistoksi että lapsillasi on ollut uudet vaunut ja heillä ei ole atopiaa niin mitä muutakaan tästä voisi päätellä kuin sen, että mielestäsi vanhat vaunut aiheuttavat atopiaa? Jos et sitä tarkoittanut niin ulosantisi on kyllä tavattoman epäselvää.
Siitä on jonkin verran näyttöä että ylihygieenisyys pahentaa allergiataipumusta pikemminkin kuin parantaa sitä.
Miksi jollain on 10 kengät? Jollain toisella on 2 autoa, mootoripyörä ja skootteri. Miksi naapurin Nico-Petterillä on 3 talvihaalaria? Miksi pomolla on kaksi asuntoa?
Mitä väliä sillä on, mihin toinen rahansa käyttää?