Jos lapsen paa viela melko ylhaalla (tuntuu viela kokeiltaessa) ja viikkoja 39+5, niin onko todennakoista, etta raskaus jatkuu pitkalle la:n yli?
Vai onko jollain kokemusta, että pää ei olisi ollut vielä kokonaan kiinnittynyt ja synnytys olisi silti käynnistynyt?
Kiitos! Kuuma ja alapäätä juilii, ei jaksaisi enää.
Kommentit (4)
Minulla meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan, mutta eipä lapsi laskeutunut saati kiinnittynyt ennenkuin synnytyssalissa. Tuli " rytinällä" ulos, mutta tosiaan tuosta laskeutumisesta ei aina voi varmaksi sanoa yhtään mitään. Minulla myös edellisenä päivänä neuvolassa sanoi ettei tietoakaan että vielä syntyisi koska on niin korkealla. Mutta samana iltana alkoivat supistukset ja lapsi syntyi puolentoista vuorokauden päästä.
Meilläkin esikoinen oli laskeutunut jo rv 38 todella alas ja povasivat kättärillä, että parin päivän sisään syntyy. Meni " yli" viikoille 41+5.
Hyvä jos kokemuksia niinkin päin, että myöhään laskeutunut syntynyt " ajallaan" .
T: Ap
Minulla eka syntyi laskettuna aikana, vaikka sanottiin että menee yli kun ei ollut vielä edes laskeutunut paria päivää ennen syntymää. Tokasta sanottiin viikolla 36 että on valmis tulemaan, syntyi 41+4 ;)