Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSSISSIT loppuviikko to-su

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaiskaan.. Levittelin eilen illalla varastosta tuodut vauvanvaatteet ym. tytön vanhoja vaatteita + vaatehuoneesta löytyneet varastoon menevät vaatteet, olohuoneen lattialle! Ja on tosiaan sen näköistä kun pyörremyrsky olis käynyt, illalla se ei näyttänyt yhtään näin pahalta :P

[b]Apinaemolle[/b] ihan ekaksi toivottelen ihanaa hääpäivää :D

[b]Uma[/b] - Mulle on ainakin merkattu äitiyskorttiin äitipolin ja synnytyssalin(?) numerot. Eikö se äitipoli oo just se mihin mennään synnyttämäänkin, siis aina auki?! Ja sinne numeroon on käsketty neuvolan taholta soittaa jos on jotain pientäkin kysyttävää liikkeistä tai supistuksista ym. Silloin siis kun neuvolaankaan ei voi soittaa.. Tai jos haluaa käydä tarkistuttamassa tilannetta jostain syystä jne.

Kummiasia pitäiskin ottaa mietinnän alle!! On niin vähän vaihtoehtoja, ellei nyt sit tule samat kummit kuin tytölläkin - siskoni ja hänen miehensä. (Minäkin olen heidän lastensa kummi) + sitten aina lisänä jotain muita..

Samoin tuo ehkäsy, kiitos muistutuksesta vaan :) Meille ei ainakaan ihan heti tämän jälkeen ole tulossa uutta tulokasta. Ja mua kiinostas tuo kierukka, jota ei siis koskaan ole ollut.. Pillereitä olen aikanaan monia kokeillut (ja laastarit ja renkaat), mikään ei tunntu sopivan :/ Nyt oltiinkin pari vuotta ilman ehkäisyä, ennen kuin raskauduin - eli ai vähään aikaan ole tarvinnut moista miettiä!

Meillä on tytön kanssa loistava sotasuunnitelma tehtynä, näin sateiselle sunnuntaipäivälle :D - Pakataan lompakot laukkuun ja lähdetään shoppailemaan! Haluan nyt kerrankin laittaa nuo kaikki vaatteet ym. kunnon laatikoihin varastoon, joten haen niitä kartonkilaatikoita yhden läjän! (anttilassa oli tarjouksessakin) Sit albumeja, meillä ei ole vielä yhtäkään albumia, jos ei lasketa tytön omia albumeita. Ja kun nyt innostuin tilaamaan kasoittain valokuvia, haluan ne ennen vauvan tuloa myös albumeihin nätisti. Eli jonkin näköistä paesänrakennusviettiä(kö) ilmassa?

Tyttö saa ottaa synttärilahjaksi saamiaan rahoja mukaan ja ostaa sitten itselleen vaikka jonkun lelun :)

Btw, Kiitoksia uusista kuvista jälleen!

Dumle rv 29+3 - kohti 30..

Vierailija
42/47 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ruoan laiton lomassa tulin lukaisemaan uusimmat käänteet..

Kummeista oli ollut puhetta.. Meillä on kummit valmiina pyydettynä.. Lapselle tulossa kaksi kummisetää ja yksi kummitäti.. Tehtävä ei ollut vaikea, sillä oli sekä minun, että mieheni sisaruksista vielä yhdet käyttämättä kummitehtävään.. Kaikki olivat oikein mielissään kun asiasta heiltä kysyimme.

Uudet potut kiehumassa ja mies lähti hakemaan läheiseltä lohipaikalta loimutettua lohta.. Nam!

Kantoliinoistakin oli juttua.. Itse sain tilaajalahjana kantoliinan.. En sitten tiedä millainen se on käyttää, mutta ajattelin kokeilla. En vain ole vielä perehtynyt sen ihmeelliseen käyttömaailmaan.. =) Aiemmin en siis ole moista käyttänyt, ei kai silloin ollut muodissa tuo juttu.. Johan tästä vauvailusta on vuosia aikaa.. =)

Mutta nyt kohti ruoka pöytää, että kerkiän vielä shoppailemaankin tänään..

Havahduin tänään siihen tosiasiaan, että vauva tosiaan saattaa syntyä milloin tahansa.. Ja aion nyt pestä vauvan vaatteet ja hankkia kaiken lopun tarpeellisen..

Mutta asiasta viidenteen.. Mulla tuli aamupala pöydässä valtavan huono olo ja en enää pystynyt edes syömään kun luin aamulehteä ja siellä oli ikävä kuolinilmoitus.. Ihan vastasyntynyt.. Pakko oli poistua pöydästä, kun kyyneleet kihosi silmiin.. Elämä voi olla tosi julmaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Apinaemolle vastauksesta kantoliina asiaan ja hyvää hääpäivää :) !

Uma, iltaisin ja öisin hätätilanteessa voit ottaa yhteyttä lähimpään päivystävään yksikköön esim. meillä täällä sairaalan päivystykseen tai soittaa synnytysosastolle, josta antavat ohjeet/neuvovat miten toimia. Käsittääkseni äitipoliklinikat toimivat suurimmaksi osaksi arkisin klo 8-16, mutta ainakin suurimmissa kaupungeissa on ympärivuorokautisia vastaanotto-yksiköitä, joista sitten pistävät tarvittaessa eteenpäin esim. osastolle. Kannattaa kuitenkin selventää oman paikkakuntasi käytäntöjä seuraavalla kerralla kun käyt neuvolassa. Vauvan liikkeistä sen verran, että riittää kun tunnet masu-asukin liikkuvan vatsassa säännöllisesti päivittäin. Kätilösisareni on ainakin sitä mieltä, että odottavalle äidille tulee aivan liian suuri stressi, jos alkaa " kuulostelemaan" liikkeitä jatkuvasti. Joissakin ohjeissa todellakin puhutaan siitä 10 liikettä per tunti, mutta vauvat ovat kovin erilaisia liikkeissään ja esim. istukan sijainnilla on merkitystä liikkeisiin.

Dumle, ajattelin itsekin noita satoja ja satoja kuvia, jotka pitäisi viimein saada albumiin. Ennen vauvan tuloa olisi kyllä jossakin välissä ehdittävä siihen puuhaan.

Eilen illalla liukastuin kodinhoitohuoneessa sillä seurauksella, että pottuvarpaan viereinen varvas taitaa olla pahasti venähtänyt tai jopa murtunut. Saunan jälkeen lattia oli osittain märkä ja minä kömpelys tietty tällä olemattomalla tasapainollani sitten astuin väärään kohtaan ja tuo pieni varvas joutui koville kannattaessaan koko ruhoa, etten sentään päätäni halkaissut tai römähtänyt persuuksilleni lattialle. Esikoisellehan tapahtui samantyyppinen tapaturma reilu viikko sitten jumppaharkoissa peukalolle. Edelleen on hieman turvoksissa, mutta pystyy jo sen kanssa toimimaan. Itse kävelen nyt, jos vain mahdollista, vieläkin ankkamaisemmin, kun en voi varata vasemmalla jalalleni kunnolla. Sairaalaan päivystykseen en lähde jonottamaan, vaan hoidan omilla konstillani tätä.

Elämää on nyt talossa, kun lapset siis eilen palasivat. Haettiin dvd illalla ja herkkuja läjäkaupalla, kun serkkulikatkin nyt meillä. Neidot valvoivat myöhään, vaikka puoltayötä pidin ehdottomana rajana...No, sallittakoon se lomalaisille :). Ihanaa, kun ovat kotona!

Haikarapolska ja neiti masukki 31+6

Vierailija
44/47 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos haikarapolska vastauksesta. Joo meillä tuo äitiyspoliklinikka on mun tietääkseni auki vain se 8-16. Täytyy tiistaina ottaan neuvolassa puheeks tää juttu, niin saan tarvittavat numerot itelle. Jotenkin turvallisempi olo näin kun mieskin on reissussa. Mulla se istukka on ihan edessä, joten aina ei meinaa neuvolassakaan heti sydänäänet kuulua. Vaikuttaa varmaan liikeisiinkin. Mä taidan vaan olla tällanen hysteerinen kanaemo. Niin kauan ollaan toivottu tätä lasta, että pelkään kaikkea pientäkin. Varsinkin kun ei ole mies täälä kotona rauhottelemassa ja laittamassa järkeä mun päähän. :)

Taas olen innostunut kutomisesta. pakkokin, jos aion saada kaiken minkä meinaan valmiiks syyskuuksi. Eipä mulla paljoa muutakaan tekemistä oo täälä. Tänäänkin oon kahtonu jo kaks elokuvaa ja kohta alotan kolmannen. Välissä nukuin 2 tunnin päikkäritkin. Alkanu tuo uni maistuun mulle kunnolla. Öisin nukun noin 8-10 tuntia ja silti pitääpäivisin nukkua 1-2 tunnin päikkärit. Onko kellään muulla iskeny väsymys?

nyt taas telkun ja kutimien pariin.

uma81

Vierailija
45/47 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiu, luin saman kuolinilmoituksen aamulla lehdestä ja täysin sama reaktio mullakin. Kamalan surullista :( Kumpa itse ei joutuisi koskaan kokemaan moista. Miten ihmeessä siitä selviäisi?

Juu, Uma ei kun rohkeasti asiat vain puheeksi neuvolassa. Ihmettelen suuresti, että sulle ei olla kerrottu käytäntöjä miten toimia tai ylipäätänsä annettu tärkeitä numeroita äityiskorttiin. Itse sain neuvolassa heti ensimmäisellä käynnillä puhelinnumerot ja paikat minne ottaa yhteyttä tarvittaessa. Annahan palautetta terveydenhoitajallesi tästä, on kuitenkin erittäin olleellista tietoa.

Vasemman jalan varvas senkun paisuu ja mustenee...Onneksi kuitenkin muuten vointi nyt parempi kuin parina edellisenä päivänä. Supisteluja ei tule, jos vain malttaa ottaa rennosti. Täytyy hieman kehuskella, meidän etupiha on miltei valmis ja on muuten tosi nätti kaikessa yksinkertaisuudessaan. Erityisen ylpeä olen suurehkosta havu/kivikkokasvi istutuspenkistä kivineen ja koristekivi-katteeneen. Vielä etupihan terassin viimeistelyä, niin voimme siirtyä takapihalle.

Neidot himoitsevat nyt pirtelöä, joten ei kun tehosekoittelemaan.

Huomiseen!

Haikarapolska

Vierailija
46/47 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla siinä kortissa puhelinnumero, muttei mulle oo mitään puhuttu mistään et mihin ottaa yhteyttä, jos jotain tapahtuu tai muuta vastaavaa. Viime neuvolakäynnillä neuvolassa kysyttiin et joko me ehittiin kevään aikana käydä perhevalmennuksessa? Mä olin vaan et missä ja milloin. Ei ollu muistanu puhua meille asiasta ja seuraavat ovat vasta syyskuussa. Anto päivät meille et voidaan mennä jos ehitään.

Liikunta ja raskaus luennolle en sit kerkee ollenkaan. Ja se ois ollu kaikista tärkein mulle tän mun selän takia. Mut mistäpä mä oisin tollasta eka kertalaisena osannu kysellä. Oon ajatellu ett kylläpäne aikanaan kaikki mulle kertoo ja ilmoittaa. Nyt aion pitää huolen et ainakin synnytysvalmennukseen päästää. Mieskin oli vähän pettyny kun ei välttämättä tuohon perhevalmennukseen päästä. Mutta myöhästä se on nyt harmitella. Täytyy näköjään olla ite aktiivisempi neuvolassa. Aion muutenkin kysellä nyt tiistaina kaikenlaista. kuitenkin ekakertalaisena mulla on kysymyksiä kasaantunut. Mulla on eri henkilökin siellä kun vakkari on kesälomalla. Ja tämä tuuraajaa kuulemma pitää synnytysvalmennuksenkin. Toivotaan et sen kanssa asiat selviää kertaheitolla.

uma81

Vierailija
47/47 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, olipas tullut paljon tekstiä! =) ENkä tosiaan muista kaikille kommentoida.. Mut ainakin PippuriMammalla ihan hirveän paljon jaksuja!!! En osaa ees kuvitella kuinka tukala olo sulla mahtaa olla! Ja nää kuumat päivät ei ainakaan todellakaan helpota millään lailla! Onneksi vauva on kuitenkin jo suht hyvän kokoinen, siis mikäli hän päättää jo piankin tulla ulkomaailmaan!

Apinaemolle oikein onnellista hääpäivää =D

Levinia, oli varmaan silti paljon kivempaa kun häissä oli viileää tai jopa kylmä kun että lämmintä olis ollu 45 astetta ja tosi tuskaisan kuumaa.. Mä oon kyl niin turvoksissa ja tuskainen näilläkin lämmöillä että en voi kun hattua sulle nostaa!! Toki oot tottunutkin, mutta silti!!

Ja Uma, mulle sanottiin kättärillä siitä liikelaskennasta sen läheltä piti äkkijarrutuksen jälkeen kun kauhistelin just niitä 10 liikettä per tunti että se tosiaan riittää kun vauva säännöllisesti liikkuu masussa. Ei Kihlis ainakaan liiku välttämättä tunnissa 10 kertaa tai lähinnä sen edessä olevan istukan takia en tunne ihan kaikkea liikettä. Toki sit taas välillä se pamauttelee tyyliin 30 kertaa peräkkäin, mutta se riippuu ihan siitä miten ehdin " kuuntelemaan" liikkeitä ja myöskin vauvan asennosta. Tänäänkin on ollut taas vähän hiljaisempi päivä ja liikkeitä on tuntunut silloin tällöin, mutta ei tosiaan mitään suurta rytkettä ole ollut!

Mä olen nyt vihdoin saanut aikaiseksi pestä niitä vauvan vaatteita! Tai no ehkä olisin sen tehnyt jo aiemmin, mutta kun se kaappi on pystyssä niin saa ne sit suoraan paikalleen. Tänään käytiinkin ostamassa taas vähän uusiakin.. Minkä verran niitä muuten määrällisesti suunnilleen tarvii????? Hirveän vaikea arvioida!!! Eli siis jelpatkaa etten ihan hulluuksiin asti ostele mut sit taas etten joudu ihan joka päivä peseen pyykkiäkään... Tai ainakaa niin ettei vaatteet lopu kesken!! Mä olen tän asian suhteen ihan ulalla!

Mua on alkanut huimaan melkein heti jos joudun seisoskelemaan vähänkin aikaa.. Kävely on täysin ok, vaikka useampi kilometri, mut 10 minuuttia seisomista saa kylmän hien valumaan ja on pakko päästä istumaan. Siistiä!! Kaupan jonossakin joudun varmuuden vuoksi nojaileen sinne sun tänne.. Aika ikävä juttu, voiskohan muka mulla olla alhainen verenpaine??? Vai huimaako korkeapaine myös?

Kamala ikävä koiraa kun anoppi haki miehensä kanssa sen piskin hoitooon. Yhyy!! Lähes väkisin hakivat, vaikka pakko myöntää et meillä on tää eka loma viikko sellasta lentoa että koiran on paljon parempi siellä. Mut silti.. Mun karvainen vauvani.. Taas on parkua pinnassa muutenkin. Hassua mille kaikelle voikaan itkeä.. Mä totesin torstaina et en ainakaan töissä enää lue noita synnyttäneiden juttuja, kun koko ajan kyyneleet valuivat.. On tää niin herkkää aikaa!

Mutta nyt mä lähden nukkumaan! Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!

Colis ja Kihlis 29+3