SYYSSISSIT loppuviikko to-su
Kommentit (47)
On käyny teidän jutustelujanne päivittäin lukemassa mutta en oo jaksanut mitään kirjoitella/kommentoida.
Nyt oon pari yötä saanut nukuttua hyvin eikä ole tarvinnut käydä tyhjennykselläkään kuin kerran(muistaakseni).
Mulla on vaivannut tuo nukahtamisen ongelma joka on kyllä kyrsinyt ihan todenteolla,mutta joskos nyt taas olis nukkumatti armollisempi...
Kommentoitavaakin olisi ollut paljon mutta nyt en enään muista..
Ainiin " työleskiä" löytyy joukostamme.Eipä kyllä ole mukavaa kun mies on reissussa pitkiä aikoja mutta siihenkin tietty tottuu.Toivotavasti kuitenkin kaikki pääsisivät synnytykseen mukaan!Mutta jos ei niin toivottavasti kuitenkin löytyy apua teille ketkä tarvisevat kotiapua esikoisten hoitoon!
Mulla ei ole tuollaisista pitkistä reissuista tietoa,mutta miehen ed.työ oli kyllä aika reissaamista ja hotelliöitä pahimpina kuukausina enemmän kuin kotiöitä.
Jotakin hyvääkin siinä oli,sillä silloin kun olin kotona niin reissasin aika paljon mukana joten tuota maakunta matkailua on tullut harrastettua ja sokos-hotellien aamupaloja maistellut useissa eri kaupungeissa.
Viime kesänä olin yhden työrupeaman mukana ja lapsetkin osan aikaa mukana ennenkuin menivät toisille vanhemmille.
Lapset tykkäsivät tosi paljon Tuurin-hotellista,Waasa-landiasta(jossa oltiin kaikki ekaa kertaa)ja porin yyteristä:)
Nyt onkin paljon hillitympää tämä tämän kesän reissailu.Lapset on olleet paljon mökillä äitini kanssa kun en voi niiden kanssa päivisin oikein mitään tehdäkkään kortittomana ja supisteljen takia ei viitsi noilla julkisillakaan kauheasti reissata.Eilen mies kävi kesken työpäivän hakee meidät rannalle ja oli tosi kivaa:)
Nyt tyttöjen isä haki tytöt viikoksi mökkeilemään ja tykkimäkeen ja kummien luokse....
Viikon päästä ollaan sitten koko poppoo yhdessä ja sitten käydään puuhamaassa ja yhdessä vietetään aikaa myös mieheni kotipaikkakunnalla ihanalla paikalla maalla veden äärellä:)
Tiistaina menen neuvolaan vielä tarkastus käynnille ennen reissua.
Vaatehankinnoista:kaikki on hankittu ja eilen pesin kaikki vauvan vaatteet.On ne kyllä niin tosi pieniä kun melkein kaikki mahtu yhteen koneelliseen:)
Harmi kun " haikaranpolskan" kuvat ei näkyneet:((
Joku kyseli aiemmin maidontuotannosta.Mulla tulee maitoa tipottain silloin tällöin, mutta en tarvitse suojia niinkuin aiemmin on ollut jo kovassa käytössä näillä viikoilla.
Kestovaiposta:en ole ajatellut jaksaa niitä käyttää,kun tuota pyykättävää muutenkin on niin valtavasti ja vuori vaan tulevaisuudessa kasvaa..huh
Muistinpas siltikin jotakin kommentoida.
Täystyhjäpäisyyteen onkin vielä onneksi Vähän matkaa;))
Eipä tässä muuta tällä erää.Mies soitti juuri lähtevänsä töistä.
Sitä meidän uutta autoa ei ole vielä kuulunut kun seisoo jossain Haminan satamassa.vvoi kökkö.ei taida ehtiä caara ens viikolla kesäloma reissuun mukaan;/
Mutta nyt toivottelen teille mukavaa perjantaita a viikonloppu.
möhis+rakkausvauva 31 tasan.
Meillä alkoi loma viikko sitten ja nyt ollaankin oltu niin vauhdissa, että tänään tulin ekaa kertaa kotikoneelle.
Kotosalla periaatteessa ollaan kyllä oltu, mutta on ollut vieraita, käyty veneilemässä, Korkeasaaressa ja muita päiväreissuja tehty. Nyt lähti mies viikonlopuksi kavereidensa kanssa mökkeilemään, joten me ollaan pojan kanssa kaksin tämä viikonloppu. Äsken heräsin päikkäreiltä ja nyt yritän tuota poikaa saada tuolta sängystä virkoamaan.
Vm78 kyseli, että kuka ei ole vielä vauvan vaatteita ottanut esille. Täällä ilmoittautuu ainakin yksi - siis mitään vauvan vaatteisiin tai tarvikkeisiin liittyvää en ole tehnyt -eikä millään huvittaisikaan. Vähän tulee jo huono omatuntuo vauvan puolesta kun ei vaan meinaa jaksaa eikä kiinnostaa. Ehkä sitten miehen kesäloman jälkeen elokuussa kun arki taas alkaa. Ja kun olen asennoitunut ja muka varma siitä, että la:n yli mennään niin kiirettä ei muka vielä ole..
Kestoista on myös ollut juttua. Jotenkin en vaan koe, että olisi meidän juttu. Pyykkiä riittää muutenkin ja lisää vaan tulee, joten meidän perhe pitäytyy kertiksissä kuten esikoisellakin.
Kantoliinoista vähän sama juttu, kokeillut en ole enkä varmaan kokeile nytkään ellei sitten vauva vaadi jatkuvaa sylissäpitoa ja kantamista. Rintareppu meillä on, esikoista siinä kannettiin tasan pari kertaa lentokentällä ja siihen sekin sitten jäi. Esikoinen tosin viihtyi tosi hyvin vaunuissa ja muutenkin lattialla ja sitterissä, joten en vaan kokenut tarvetta rintarepun käyttöön.
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta enpä nyt muista mitä..
Oma napa voi hyvin ja paksusti. Tänään kävin neuvolassa, nythän niitä on sitten kahden viikon välein. Kaikki oli kunnossa ja vauveli pää alaspäin. Hyvä niin.
Mukavaa viikonloppua kaikille
Jondeliini ja pikkuinen 31+6
http://www.aijaa.com/v.php?i=700193.jpg
Moikka kaikille!
Viime yö meni hieman huonoksi ja senpä takia koneella ja palstalla niin myöhään eilen yöllä. Olipahan aikaa opetella erinäisiä " vaikeita" systeemejä :) Liekö vieläkään hallussa. Colis on saanut musta oikean blondikaverin ainakin mitä tulee tietsikan käyttöön. Antakee armoa :) ! Siis eilisestä sen verran, että kaiken kotipuuhastelun jälkeen sain soitettua hyvälle ystävälleni ja sovin hänen kanssa treffit keskustaan, käytiin syömässä ja kierreltiin pitkin cityä. Erittäin antoisa ja mukava reissu vaikkakin väsyttävä, jalat olivat turvoksissa oikein kunnolla ensi kertaa tämän raskauden aikana sen kävelemisen jälkeen. Kun pääsin kotiin, en malttanut olla siirtymättä pihatöihin, vaikka oltiin sovittu miehen kanssa, että jatketaan hommia vasta kun hän palaa reissusta. Kattia kanssa, istuttelin epämukavassa asennossa puolitusinaa havuja ja levittelin kivet, soramurskeet päälle. Sen jälkeen olin kuin piesty, selkä aivan tulessa ja eihän se uni tullut oikeastaan kunnolla koko yönä, kun oli niin vaikeata. Eipä löytynyt sellasta asentoa, jossa olisi ollut hyvä olla. No, itseäni voin syyttää tästä kaikesta. Pitäisi olla malttia ja järkeä päässä enemmän ennen kuin vastustaa luonnonlakeja tuohon malliin. Tänäänkin on ollut hieman kankeata tuo liikkuminen ja väsyttänyt vallan kamalasti. Mies kuitenkin tuli kotiin jo ajoissa, joten käytiin taas taimien hankintareissulla. Tänään en sittten kuulema saa tehdä muuta, kun pitää hänelle seuraa. Käy mulle oikein hyvin.
Kestoilusta ja kantoliinoista; tarkoitus on kokeilla kumpaakin. Mun edellisestä raskaudesta on reilu 10-vuotta, jolloin kestovaipat eivät olleet vielä kovinkaan käytännöllisä ja kantoliinoista en ollut kuullutkaan. Nyt aion katsastaa miten nuo istuvat meidän arkeen. Mitään stressiä tai pakkopullaa en aio aiheesta kehittää elikkäs perehdyn rauhassa ja jos tuntuu meidän jutulta otan käyttöön ja jatkan. Uskoisin, että noiden kestovaippojen suhteen toimitaan tilanteeseen sopivalla tavalla eli reissussa ehdottomasti kertovaipat.
Äityispakkauksen vaatteet ovat vielä pesemättä, muuten homma alkaa olla kaikin puolin hanskassa. Tai no, se pinnasänky on vieläkin hakematta, mutta onhan tässä vielä aikaa.
Nyt täytyy antaa tilaa jo teille muille!
Palataan pian :)
Pippurimamma, paita oli tosi kiva :) !!!!!
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
Haikarapolska ja neiti masukki 31+4
Ja samanlainen paita ku mullakin, tosin erivärinen ;)
Vm78, minä olen se joka ei ole vielä vaatteita ottanut esille ja taisi olla pari muutakin, Huldio ja Jordeliini taisi olla!!
Mut mulla vielä niin reilusti aikaa Laskettuun aikaan ja yli menee varmasti tälläkin kertaa että hyvin ne vielä ehtii laittaa :) Tosiaan äitiyspakkauskaan ei ole vielä tullut, ehkä kuun lopussa..
Dumle: Kyllä täällä vilskettää riittää, välillä vähän liikaakin!! :)
Jepulis, mutta nyt syömään.
outs@
:)
Heippa täältä Espoosta!
Oma fiilis ollut jo pari päivää positiivisempi, olen yrittänyt ajatella positiivisesti ja jättää itsekin valitukset vähemmälle.
Pippurimammalle kovasti haleja ja tsemppiä! Toivotaan, että vauva nyt vähän aikaa vielä pysyisi masussa, tosin hyvä että on jo reilun kokoinen. Koeta jaksaa lepäillä!
Vyöhyketerapiasta: Vika viikkoja viettävä ystäväni oli juuri tänään vyöhyketerapiassa ja äsken juuri laittoi viestiä, että mukavasti jo supistelee. Sovittiin vielä, että mennään illalla kävelylle. Että jospa vauva sitten syntyisi! Ja siis tuo vyöhyketerapia voi hyvinkin edesauttaa synnytyksen käynnistymistä.
Kantoliinoista: Minä olen ehdoton huggis-fani. Kolmosta kannoin liinassa ja kyllä oli kätevä. Sienimetsääkin päästiin. Rintareppukin mulla on ollut, mutta siitä en niin välittänyt, kun ei siihen ihan pientä voi laittaakaan. Mutta meitä on moneksi... Huggikset saa muuten tosi hyvin myytyä käytettynä, eli niistä maksetaan käytettynäkin ihan sumeesti.
Meillä on huomenna ykkösen ja kakkosen yhdistetyt synttärit ja samalla kesäjuhlat kamuillemme. Väkräämistä riittää, mutta eiköhän se tästä. Juustokakku odottaa valmiina jääkaapissa ja aamulla täytän kakut. Pitäis vielä hakea metsästä tuoreita mustikoita koristeeksi toiseen. Tytölle mansikkakakku ja pojalle mustikkakakku...
Levinialle myös helteen keskelle terkut, hassua, että yhtäkkiä sitten palelette häissä! Colikselle mukavan loman toivotukset.
Ai niin, neuvolassa oli kaikki hyvin, pikainen käynti. Vauva oli jo pää alaspäin, mutta liikkui vimmatusti ihan tutkimuksenkin aikana. Vilkas tyttö tuntuu olevan. Terkkari/kätilö muuten arvasi sukupuolen sykkeiden perusteella!
Mutta nyt kotihommiin... pärjäilkää!
apinaemo 30+5
Olin eilen ystäväni baby showerissa. Oltiin siis naispoppoolla syömässä ravintolassa ja vietiin ystävälleni pienet lahjat, joita sitten availtiin ja ihasteltiin. Ihana tekosyy rentoutua kaiken hässäkän keskellä!
Katsotaan sitten lähempänä syyskuuta, tuleeko meidän poppoolle vastaavia kenellekään!
apinaemo taas
sateinen päivä taas täälä keski-pohjanmaalla. Ihan hyvä vaan. Paljon parempi mulle.
kestovaipoista oli puhetta. Meillä ne jää varmaan käyttämäti. Ei innosta yhtään alkaa pesemään mitään ylimääräistä. Mies haluais käyttää niitä,mutta sanoin et saa käyttää ihan vapaasti jos hoitaa pyykkäyksenkin sit. :)
Rintareppu meillä on hankittuna ja samoin kantoliinan hommaan. Sen saan onneks siskoltani lainaan. Mulla tuo selkä on niin huono et nuo molemmat auttaa kantamisessa. Töihinhän lääkäri on kirjoittanu mulle lapun et en sais kantaa yli 5 kg painavia tavaroita ym.... Ja sehän on mahottomuus meillä töissä. Selkäni takiahan mä olen sairaslomalla ollu joulukuun alusta saakka. Synnytyksen jälkeen mun täytyykin mennä ottaan uudet kuvat rangasta,jotta nähään onko nikama painunu enemmän kuin sentin sisäänpäin. Äitiysloman jälkeen,jos ei työpaikastani löydy kevyempiä töitä, joudun mennä uudelleen koulutukseen tai työkokeiluun...
Kyllä on taas maha täynnä.Päätin pitää tänään (niin ku ei joka päivä olis!) herkuttelupäivän ja söin ison annoksen ranskalaisia ja makkaraa. Ei jaksa aina laittaa pelkästään itelle ruokaa,nyt kun mies on siellä reissun päällä. Huomena taas sitten alkaa kevyemmät päivät. Kesäkeitto värkit odottaa jo valmiina kaapissa.
Mulla on alkanu nykyään närästään. Ei ole aikaisemmin ennen raskauttakaan tarvinnu siitä kärsiä. Nykyään joudun kieltäytymään kokonaan kaaliruuista, teen juontia pitäny vähentää, suklaakin lievästi närästää jne. Tosi kivaa! Koko talven oottanu kesää ja sitä et saa uutta kaalta ja voi tehä kaalilaatikkoa. Mut eipä tehäkkään.
Huomena pitäs järjestää vauvan vaatteet parempaan järjestykseen lipastoon ja sulattaa pakkanen. Ajattelin kohtapuolin alkaa leipoon jotain sinne, jotta on valmiina syksyks kun vauva syntyy. En kuitenkaan sitten enää jaksa/ehi ja ois se kiva kun ois tarjottavaa vieraille kun ne tulee kattoon vauvaa.
Mutta nyt lähen värjäämään tämän pääni. Saan senkin pois alta.Siitä tulikin mieleeni, että Tuttavani ystävä joka on kampaaja oli sanonu et raskaana ei kannattas värjätä hiuksia kaupan väreillä jossa on ammoniakkia. Se menee kuulemma verenkiertoon. Vetyperoksidi ei kuulemma mene. Kampaajillahan itellä on käytettävissä värit joissa ei ole ammoniakkia. No tästäsyystäsit kävin vähän kauoan värejä läpi ja hitsit vieköön. kestoväreistä en löytäny ku yhen merkin jossa ei ammoniakkia ollu.Eipähän tarvinnu vaivata päätään sillä minkävärin ottaa. Toivotaan nyt et lopputulos ois hyvä. Varsinkin kun viikon päästä ois serkun häät! Joku tais olla menossa naimisiin jos oikein muistan? Kovasti onnitteluja!
Uma81 30+0 Vihdoin rikki tuo 30 raja!!!!
Joo, ei täälläkään mitenkään erityisemmin olla vauvan juttuja laitettu valmiiksi. Vaatteet on valmiina lipastossa, koska niitä tulee tasaiseen tahtiin siskolta takaisin tänne päin. Pesen ja silitän ne vielä kuitenkin. Ja esikoisen vauvanvaatteet on vielä varastossa, ne kyllä aion hakea vielä tämän päivän aikana. (yritin jo hakea niitä, mutten yksin saanut)
Oishan tässä vielä aikaa :)
No nyt tuli [b]Haikarapolskan[/b] kuva perillekkin asti ;) Jes, en ole ainoa pieni mahainen :P
[b]Tonttis[/b] - Hemoglobiiniin voisi saada nousemaan rauta-annosta nostamalla, eli 2tbl/pv, jos vaan maha kestää.. Mulla auttoi ainakin nyt alkuun on noussut 99 -> 108. Kestää vaan aikansa ennen kun auttaa. Kurjia varmaan nuo rytmihäiriötkin, mutta apua ei taida kauheasti löytyä.. Onnittelut koira-vauvasta :)
[b]Levinia[/b] - Mulla taas on ruvennut pistämään molempiin kylkiin! Itse päättelin sen johtuvan ihan kohdun kasvusta, jotkut vatsalihaksetkin voi siellä paukkua. Mikä siellä nivusissa sitten paukkuu..? " Kohdunkannattimet" ?
Huojentavaa kuulla [b]Apinaemosta[/b] hieman positiivisemmalla mielellä :) Toivottavasti juhlat saa vielä paremmalle tuulelle!
Hiustenvärjääminen raskaus aikana taitaa jakaa aika monipuolisesti mielipiteitä.. Samaa olen kuullut kuin [b]Umakin[/b]. Mutta sitten olen kuullut siitä toisestakin puolesta.. Mikä sitten pitääkään paikkansa, minä ainakin huomasin automaattisesti välttäväni hiusten värjäämistä. Toissapäivänä sitten en jaksanut enää kulahtanutta kuontaloani katsoa ja ostin kevytvärin! Nyt siis uuden karhea väri päässä :)
Jepulis, tässä tämä. Päivä suijui mukavissa merkeissä täällä kotosalla, siskon kera lapsien viihdyttämänä. Tehtiin ruokaa ja ulkoiltiin, koko päivä siinä mennä vierähti. Meidän tuliterät Emmaljungatkin tuli testattua ihan ulkokäytössä - kummitytön 3kk kyydittämänä. Hyvät oli :D
Nyt kyllä passitan tuon ukko-kullan hakemaan ne vaatteet!
Dumle rv 29+1
Maidontuotannosta vielä.. Minä siitä aikasemminkin jotain yritin tuoda esille :) Voin nyt todeta että IHANAA, se on vähentynyt huomattavasti! Yhden yön jo nukuin ilman liivejä ja suojia. Päivälläkin riittää yhdet suojat. Esikoiseltakin tuli paljon maitoa (tässä vaiheessakin jo), muttei ihan niin että desin-mitan kanssa sais tiirata.. Niin kuin nyt on ollut.
Terveiset Ähtäristä, Kuopiosta ja Savonlinnasta!
Olipas tullut tekstiä, yritin niitä lukaista, mutta en nyt rupea kommentoimaan mitään.. Pari tuntia sitten kotiuduttiin ja heti oli päästävä koneelle.. =)
Oma olo suht ok.. Kirjoittelen huomenna enemmän!
Vetäydyn nyt syrjään viikoksi. Menemme mökkeilemään keski-suomeen. Näyttää vain olevan huonoja kelejä luvassa ensi viikolle. Harmi. Tytöt niin odottaa uimista ja muuta mökkielämää.
Hih! Naapurin pojalla bileet. Lököpöksyjä nuoria miehiä tupakoi ikkunan alla! Taitavat suunnata nyt keskustan iloihin.
En jaksa koskaan oikein kirjoittaa. Alkaa sattua takalistoon jo silloin kun olen lukenut teidän tekstit.
Pippurimammalle jaksua huilailuun. Muilla ei taida olla niin kovia supisteluvaivoja. Onneksi. Nyt vaikka pyykkipoikaa alapäähän vielä muutamaksi viikoksi. ;)
Olin torstaina sokerirasituksessa ja tulipas tosi inha olo. Onneksi pääsin viimeiseksi tunniksi makuulle. Ei sitten tullut oksua ja testi onnistui. Tuloksetkin oliva ihan normaalit. Eli mussutus voi jatkua. Nyt olen yrittänyt hiukan lenkkeillä. Mulle sopivaa vauhtia pitää neiti kolme vuotta. Hän käyttää minua nykyään lenkillä. Hän juoksee pätkän ja sitten odottaa että minä lyllerrän perään.
Tytöt odottavat kovasti pikkuista. Isompi laulaa vauvalle tuiki tuiki tähtöstä ja pienempi rasvaa minun mahaa mielellään. Toivottavasti nyt kaikki sujuu loppuun saakka hyvin. Olisi kamala suru tytöillekin jos jokin menisi vikaan. Kyllä vain tätä pelkoa riittää.
Kantoliinailua suunnitteleville. Kannattaa harjoitella etukäteen. Minä en esikoisen synnyttyä yksinkertaisesti ymmärtänyt liinan ohjeita. Olin niin väsynyt ja hermostunut pitkään. Eli vielä kun on " pää selvä" kannattaa harjoitella sitomisia.
Kestovaipat meillä on ruskovillan systeemejä ja niitä aiotaan käytellä ositain. Yövaipat ovat varmaankin kertavaippoja ja reissussa myös. Saan myös ostettua lisää kestoja ystävältäni joka on ihan hurahtanut tähän lajiin. Hänellä on nyt kaksi lasta kestovaipoissa. Hän on aina ollut arjen sankari, mutta kyllä nostan hiukan hattua että jaksaa pyykätä ja värkätä noidenkin kanssa kun on kaksi pientä. Minä en jaksanut meidän kakkosen kanssa. Nyt aion taas yrittää.
Nyt meen maate. Hyvää viikkoa kaikille. Lippu korkealla ja vauvat tanakasti masussa! Mansikat on nyt ihania, herkutellaan.
terv peikkoäet ja turkulainen 27+6
Meillä kuopuksella käytettiin koko vaippaikä kestoja, tosin oli kertiksiäkin lähinnä öisin ja reissuilla ja hoitajia varten. Odotusaikana keräilin vähän erilaisia systeemejä ja kokeilemalla meille selvisi meille sopivat vaihtoehdot. Nyt tarkoitus on ainakin mennä ensin harso+kuori systeemillä, myös muutaman pieni taskuvaippa on olemassa. L-koon taskuvaippoja meillä onkin koko arsenaali odottamassa, kuopus oli sen verran isokokoinen että noihin L-kokoisiin siirryttiin jo alle puolen vuoden iässä ja ne riittikin sitten vaippaiän loppuun asti.
Kantoliinoista sen verran että rengasliina oli musta tosi kätevä, siihen vauvan sujautti tosi nopsaan. Just metsälenkeillä koiran kanssa käytettiin paljon ja ihan kauppareissuilla. Sidottava liinakin on näppärä kun sen voi laittaa valmiiksi päälle. Tosin en sitten tiedä miten helppoa se on 20 asteen pakkasessa kaupan parkkipaikalla yrittää toppatakin sisään änkeä vauvaa kantoliinaan :) meillä edellinen vauva syntyi huhtikuussa niin kesä oli helppoa aikaa liinailla.
Neuvolassakin tuli viime viikolla piipahdettua. Kovin terkka jo kyseli että mitäs ehkäisyä sitä on raskauden jälkeen suunnitteilla. Meillä kun ei paljon ole noita lapsia tehty vaan ovat olleet suurinpiirtein tulossa siinä vaihessa kun on alettu miettiä josko vauvaa alettaisiin tehdä. Mies on vakaasti ajatellut menevänsä piuhojen katkaisuun, lapsiluku meillä todellakin on tässä. Toisaaltaan haikeaa ajatella että ei enää koskaan raskaana mutta toisaalta on sitä elämässä niin paljon kaikkea muutakin. No, terkka oli mulle kovin tarjoamassa hormonikierukkaa, katsotaan nyt. Hemppa oli laskenut taas sinne sadan nurkille, painoa tullut nyt yhteensä 10kg, tuon verran on ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa rv 30 eli ei huolta sen suhteen, tuon tiedän saavani myös pois. Paineet ja pissa ok. Olen kyllä yllättynyt että pissa on edelleen puhdas, siis tällä määrällä sokeria mitä mä syön ;) Vauva on tajunnut kääntyä pää alaspäin, närästys loppui kuin seinään kun ei pää paina enää ruokatorvea. Pienet jalat ne yrittää kovasti tuonne kylkiluiden alle änkeytyä varsinkin tässä koneella istuessa.
Mutta nyt aamukaffelle
minttupipsa rv 30+5
Maaginen luku, kuinkahan moni pari saa tänään toisensa, miten moni vauva nimensä ja kuka onnellinen syntyy tänään...? Päivämäärä on ainakin helppo muistaa :).
Siis hei taas kaikille!
Viime yö meni taas huonosti, pelkäsin jo, että tulee lähtö synnäriin. Sen verran kovia suppareita ja hankalaa oloa koko alku yö. Taas voin syyttää itseäni, yritin kovasti olla eilen illalla tekemättä mitään pihalla, mutta tuo pienikin puuhastelu tuntuu nyt olevan liikaa. Mies oli jopa vihainen ja piti tunnin saarnan mulle yöllä aiheesta " olet raskaana" . Juu, tiedän. Mun on alettava oikeasti oloneuvokseksi, ei auta itkut markkinoilla.
Kiitos kommenteista liittyen masukuvaani. Täytyy sen verran sanoa, että masu todellakin näyttää pienemmältä kuvassa, kun se oikeasti on, ilmeisesti johtuen kuvakulmasta. Nimittäin nappasin kuvan itse kännykkäkameralla, katsoen peilista kännykän ruutua, jotta edes hieman näkisin mitä kuvaan. Mun fundusmitta oli viimeksi reilu viikko sitten 31cm ja mitä noita kommentteja ja omaa peilikuvaansa on uskomista, niin kyllä tämä vatsa ihan reilun kokoinen on. Dumle, kyllä sä vieläkin olet ihan omassa sarjassasi :) ja Outs, multa löytyy samainen toppi myös musta-valkoisena. Kovasti olivat mun makuun, joten tuli sitten hankittua molemmat :).
Tänään saan lapset kotiin. Ihanaa! Mulla onkin jo ollut niin kova ikävä. Papalla olikin asiaa kaupungiin, joten tuo meidän lapset ja serkkulikat samalla. Serkut ovat meillä sitten ainakin yhden yön, kun vanhemmilla menoa. Kivaa, kun tulee elämää taloon! Mä en todellakaan ole mikään yksineläjä lajia, vaikka tietty omasta rauhasta aina välillä saa ja täytyykin nauttia.
Piiu, tervetuloa takaisin palstoille! Miten loma onnistui?
Noista kestoliinoista vielä. Olikohan apinaemo vai huldio, joka mainitsi Huggies liinasta. Kysyisinkin tarkempia tietoja tästä, millainen sidottava, mitä maksaa jne? Onko hyvä vastasyntyneestä taaperoon? Vauva-lehdessä ja odotus-lehdestä luin näistä kantoliinoista, mutta vielä en ole sisäistänyt kaikkea lukemaani, noita malleja ja sidontoja tuntuu olevan miljoona. No, siskoni on myös luvannut opastaa asiassa, mutta teiltä asiasta jotain tietäviä olisi kiva saada infoa.
Ehkäsyasiaa oli minttupipsa jo miettinyt. Meidän lapsiluku on tämän kolmannen jälkeen myös tässä, mutta ihan vielä en ajatellut piuhoja pistää poikki, vaikka se siinä sektiossa kävisikin aika helposti. Mieskään ei vasektomiaa vielä halua. Mulla on ollut ehkäisykeinona hormonikierukka ja se on kaikilta osin toiminut hyvin, joten todennäköisesti siihen palataan taas. Parasta siinä on, kun ei tule enää kuukautisia ja mieli-alakin pysyy tasaisena ja leppoisena :) (tämä viiimeinen virke oli suoraan mieheni suusta :) ).
Tänään näyttää olevan hienompi sää kuin eilen, taidan siirtyä terassille odottamaan lapsosia.
Haikarapolska ja neiti-masukki 31+5
Ja niin poksui ne vikat kympit meillakin; vihdoinkin!!
Meilla ei yliaikaseks paasteta, varsinkaan kesaisin, eivatka edellisetkaan ole jaksaneet rv40 varttua, joten hip hei ja hellurei ja aletaan haaveilla.
Viime yo oli taallakin aikaste painajaisia, oikeaa katta sarki ja jo aamusta oli etusormi turvoksissa ja sarki ranteeseen asti; oisko sitten vaan normaalia turvotusta tai sitten jotain jannetuppia? Tarkkailen, heh. Ja tuo oikea jalka varpaista asti on taas niin ' kaunis' turvotus vaan lisaantyy... anopin vp mittarilla oli lukemat 120/80 joten ihan normeissa ollaan...
Eilen hain ystavalta jokusen vaatteen; eihan silla loppujen lopuks niin paljon niita ollukaan, kun edellinen lapsi on maaliskuussa syntyny, joten kaikki pikkusen vaatteet ovat liian paksuja talle elo-syys vauvalle!
Mitahan viela, pitikaan... ei nyt tule mieleen. Ruoka ei muuten maistu ollenkan, vakisin syon kun on pakko! Makeaa ei tee mieli, aamupalalla yritan jotain kauknpalaa tms. vetaa eta edes hiukan sokereita saisin! Pitaa varmaan alkaa ylimaaraista kalsiumiakin vetaa, aamusta oli eka kramppi pohkeessa!
Mutta voikaahan hyvin ja heips kaukomailta!
- levinia ja Hope rv 30 vihdoinkin!!-
******* Nyt valivalia ihan ensin:
Mulla hengailee tuo keilapallo tuolla ja kipeästi. MIKÄÄN asento ei ole hyvä ja koko ajan jomottaa!!! Olo on tuskainen ja hikinen ja väsyttäisikin, MUTTA kun ei saa nukuttua. Mikään asento ei taasKAAN hyvä ja selkään sattuu ja lonkat puutuu ja ja ja.....aargh!!!!
Sitten positiivista:
Mun on PALJON helpompi hengittää nyt :)
Ja vielä pahoitteluni etten kommentoi mitään. En pysty istumaan koneella.............aargh siitäkin!!
Ja ihan vaan kiusaksi vielä kuvatusta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=702939.jpg
PippuriMamma & " MatiasMatilda" 32+1
Oi kun oli mukava nukkua viime yö omassa sängyssä!
Toki oli oikein mukava ja onnistunut reissu, mutta oli taas kiva kotiinkin palata.. Auto matkoilla välillä tuntui masussa ahdistavalta ja sainpas muutamat ärhäkät supistelut aikaiseksi kiivetessäni Sulkavalla jollekkin maisemapaikalle, mutta muutoin vointi ok. Tiistain neuvola käyntiä odottelen ja 17.7 olisi sitten se ultra.. Ja pääsee sitä kakkuakin tässä maistelemaan kun on pian nuo omat synttärit.. Hyvä syy taas leipoa herkkuja! =)
Tänään otin vanhimman tyttäreni mukaan ja lähdettiin hieman alennus myynteihin.. Muutaman paidan itselleni löysin.. Imetys rintaliivit piti itselleni ostaa, mutta jos huomenna kun ajelen tuohon naapuri kaupunkiin, niitä kävisin katsomassa.
Siinä katselin kun tytär etsi itselleen uusia rintaliivejä rekistä ja ajattelin, että on tuo jo iso.. Juuri hänet vein kavereita ja " poikaystävää" tapaamaan.. Haen sitten muutaman tunnin päästä pois.. Ja samalla kun tyttö itsenäistyy päivä päivältä enemmän kasvaa minussa uusi ihmisen alku.. Huoh! Vaan eipä sillä, etteikö tuo vanhinkin vielä kovasti äitiä tarvitsisi, onhan hän vasta kohta 13..
Huomenna lapset lähtevätkin viikoksi isälleen ja me miehen kanssa ajateltiin pyörähtää Tallinnassa..
Tässä masukuva päivitystä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=703495.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=703510.jpg
Kylkiluut painavat välillä istuessa ikävästi vatsaa.. Vaikkakin vatsa tuntuu olevan aika alhaalla..
Mulla oli mukamas kovasti ja paljon asiaa, mutta nyt ihan tyhjä pää.. Palailen pian!
Ihania uusia masukuvia! Niitä on AINA kiva katsoa!
Piiu ja 007 rv 33+1 (Meniköhän oikein noi viikot?)
Mun hiusten värjäys oli katastrofi. Hiuksista piti tulla aika vaaleet. Värinä tais olla tuhkanvaalea tai jotain. Mutta paskanmarjat. (anteeksi kielenkäyttö) Niistä tuli harmaan vihreet!!! Olin jo valmis leikkaamaan kaljuks, mutta onneks äiti tuli hätiin ja hain tutulta kampaajalta raita aineen, hupun ym. Äiti sit laitto koko pään täyteen vaaleita raitoja ja nyt taas kehtaa näyttää päätänsä pihalle.
Äitii oli muutenkin apuna mulle. Sulatteli pakkasen ja samalla tuli sekin siivottua. Vauvan vaatteitakin kahteltiin omille paikoillleen. Mun piti jättää herkuttelukin vähemmälle, mutta ei ole oikein onnistunut kun yksin kotona oleilen. Eilen onneks mies soitti Tanskasta. Vielä ei ole tietoa milloin pääsee tuleen kotiin,, mut toivotaan et sekin selviää ens viikolla. Ikävä on jo kyllä valtava.No onhan se jo kohta viikon ollu poissa...
Mulla on eilen ja tänään supistellukkin aika useesti. Muistuttaa tiesti siitä,et ois hyvä välillä levähtääkin eikä vain koko ajan mennä touhottaa. Pikkusen liikkeetkin ollu vähäsempiä mielestäni. Jonkin aikaa sitten kokeilin tunnin ajan laskea liikkeitä, mut en mielstäni saanu kuin noin 6-7. Milloinhan pitää huolestua? Pitkin päivää on välillä muutama liike tuntunu, mut ei mun mielestä kertaakaan kovin montaa peräkanaa. Muuten jos tulee jokin hätä niin meenkö päivystykseen vai voinko soittaa synnärille vai mitä? Mulle kaikki on ihan uutta ja viime päivinä yksin olen tuollaisia miettiny. En yhtään tietäis mihin pitäs soittaa tms. Tyhmyys taas loistaa mussa...
Ihania masukuvia taas ollu esillä. Munkin pitäs laittaa sellanen vihdoin ja viimein tuleen,mut kun ei ole kuin yks kuva ja siinä loistaa kasvot mukana. Täytyy koittaa saanko leikattua kuvasta pään pois. Jos ei´onnistu täytyy oottaa et mies palaa ottaan kuvia.
Mukavaa viikonlopun jatkoa.
uma81 30+1
Tulin just kaverin kaverin hippi-hippaloista.Kaikki oli pukeutuneet mikä oli tosi kiva.Mä en tosin ihan kympillä panostanut asuun mutta löyty mulla kaapista hippipaita jonka laitoin farkkucaprien kanssa,kukkia päähän molemmin puolin pinnillä ja luomivärit+huulikiillot joten ihan hyvin sulauduin joukkoon.
Muut joivat boolia ja minä ehkä 2l vettä kun oli niin kuuma joten tiedän nyt sitten varautua istumaan vessassa tän illan.
Mulla on nyt jotenkin tosi tukalaa istuskella koneella.
Vauva on myllertänyt masussa aamusta saakka,kai se välillä on nukkunutkin mutta sätkii sitten varmaan unissaan.
Kaupoilla käytiin päivällä ja löysin anttilasta uudet verhot jotka vielä tänään haluan tähän olkkariin:)
Mäkun olen raportoinut noista meidän pihan eläimistä niin eilen vasta olikin söpö näky kun istuskeltiin miehen kanssa myöhään pihalla jutskailemassa niin peura ja pieni (siis ihan new born)bampi käveli emonsa kanssa meidän pihan poikki metsään ja mulle meinasi tulla itku (ai mitenkä niin oon nyt herkkis:))kun ne näytti niin söpöiltä!
Kiva kun oli uusia kuvia:))
Nyt taas vessaan.................
Huomenta,
täällä Espoossa sataa, mutta hääpäivä on alkanut ihan paisteisesti. Nautittiin aamiaisen jälkeen palat kakkua (eilisestä juhlasta) ja lasit kuohuvaa.
Haikarapolska: olen käyttänyt hug a bub -kantoliinaa, joka on niitä markkinoiden kalleimpia ohuita trikoisia kantoliinoja. Hankin sen kaverin suosituksesta ja tykkäsin kovasti. Se maksaa uutena 80 euroa muistaakseni, mutta siitä saa käytettynä kevyesti 60 euroa, jos ei ole reikiä, eikä niitä kyllä mulle ainakaan tullut vaikka paljon käytin ja pesin. Katso lisää vaikka babyidea.fi-sivuilta. Se on pitkä liina, jossa voi olla vaivaa sitomisessa, mutta mulla se sujui kyllä ja vauvaa voi kantaa heti syntymästä. Vauvan kantaminen liinassa on mun mielestä ihan eri luokkaa kuin kantaminen rintarepussa. Rintareppu ei ole läheskään niin ergonominen. (Mutta tämä minun kokemus!)
Meillä oli tosiaan eilen kesäjuhlat ja ykkösen ja kakkosen synttärit. Vieraita vajaat 40. Sateista oli mutta yllättävän tilavaa sisälläkin. Oli kivaa! Mukana myös sellaisia vieraita joita ei ihan viikottain tule nähtyä. Ja yhdet kummitkin jo lupautuivat " hommaan" masuasukille!
Jokos te muut olette valinneet ja kysyneet kummeja? Meillä on kolmas kummi jo mietittynä, mutta ei ole vielä kysytty.
Minä siirryn taas nettipimentoon, kun lähdetään mökille viikoksi. Katsotaan millainen viikko tulee, kun on sadetta kovasti luvassa. Täytyy sitten käydä retkillä siellä sun täällä.
Oikein mukavaa heinäkuun jatkoa muille ja piiulle synttärionnittelut jo etukäteen, milloin onkaan virallinen päivä?
apinaemo rv 31 tasan
Huomaa et mies on reissussa, kun koko ajan notkun täällä lukemassa uusia juttuja. paljoa ei ole tekemistä. Ja yöt alkaa oleen aika ikäviä selän kanssa. Mitenkään ei ole hyvä nukkua. Eipä sitä ole vaihtoehtoakaan kuin nukkua joko oikeella taii vasemmalla kylellä. Selkäni ei vaan taho kestää sitä.
Sen kanssa ollut muutenkin vuosia jo ongelmia. Selkä kramppaa öisin kovasti, eikä makaamisesta tuu mitään. vaivat helpotti kun jäin sairaslomalle töistä, mut nyt ne on taas alkaneet vaivaa. Johtuu tiesti kasvavasta mahasta.
Mulla selkä menee koko ajan huonompaan suuntaan. Saa nähä kävelenkö enää ihan loppuvaiheessa ollenkaan. Ei taida pystyä alkaa yrittään toista heti tämän jälkeen. Pakko saaha selkä ensin kuntoutettua. Tietää paljon salilla käymistä, vatsa ja selkälihaksia. kaikki maastavedot, selänkierrot ym. mulla on kielletty. Ainoastaan fysioterapeutin ohjeiden mukaan voin käydä salilla.
Ja synnytys on alkanu mietityttää lähinä sillä et, miten tää selkä tulee vaikuttaan siihen. Esim selinmakuulla en pysty oleen oikeestaan ollenkaan. Ultrassakin kun olen käynyt, ei taho sen jälkeen pystyä nousta ylös ollenkaan kun alaselkä kramppaa ja on niin pirun kipiä. Menee ihan jumiin. Yleensäkin makuulta mun on tosi vaikee ja kipee nousta. Olin sit kylelläni tai selälläni. Täytyy varmaan ottaa asia puheeks tiistaina neuvolassa kun käyn.
Sain eilen lopulta ne kymmenen liikettäkin lskettua. Kyllä helpotti. Alko jo oleen niin kova huoli asiasta. Nyt vaan edelleen mietin et mihin voin soittaa ja kysyä asiasta vastaisuudessa jos äippäpoli on jo kiinnu. Eli iltosin ja viikonloppusin?
Kaippa se on mentävä jatkaan pyykinpesua. Mukavaa sunnuntain jatkoja!
uma81 30+2
etta voi juhlinnasta vasya!! Eilen oltiin haissa 80 kilsan paassa ja tuo autossa istuminen koko porukalla (6h) on jo aikas kurjaa; menomatka menee kun edessa olen, mutta kun 4v tulee uni takaisin tullessa niin mamin pitaa olla erotuomarina takapenkilla, etta 11v ja 8v voivat kans nukkua... Esikko onkin sitten tyytyvaisena edessa.
Karsee tuulikin oli jo iltapaivasta; onneks varustauduin ja puin ylleni tarpeeks vaikka hihaton puku ylla olikin (alle mahtu hyvin vaatetta). Ja likoillakin villatakit mukana! Ei oikein tuntunu haatkaan miltaan kun kaikilla hampaat kalisi ja peruukit lenteli!
Mua on jo neljatta paivaa painanu jokin selvasti vasemmalle nivuseen... kaveleminen sattuu, olokin on hiukan tukala. Taytynee vaan juoda vielakin enemman, vaikka olo alkaa muistuttaa delfiinia. Oikee jalka on ja pysyy turvoksisssa, mutta muuten kaikki okei naissa helteissa! Eika taalla oikeestaan oo ees helteita, normaalilampojahan nama +30° ovat meillapain!
Ja onneks ne palleakrampit loppu, kun hain gavisconia apteekista!
Kestoilusta: Mullahan on eka Suomessa syntyny, joten halta on aitiyspakkaus, jossa oli tuo kesto jo siis 15v sitten! Se on kylla lasten leikeissa kun en yhdellakaan sita tosissani olis kokeillu. Ei vaan oo mun juttu, vaikka nuo vaipparoskikset arsyttaakin!
Liinoista: Niita ei taalla ole, mutta netista olen monia sivuja lukenu, ja taidan siinakin pysya ' vanhalla' linjalla ja tuossa rintarepussa vaan; tosin se on hitsin kuuma vaihtis nain kesavauvalla! Mun keskimmaiset on syntyny helmi- ja maaliskuussa ja niitten kaa toimi mainiosti kun piti olla enemman vaatettakin ylla! Vanhin ja nuorin on kesavauvoja (niinkuin taa syyskuinenkin lasketaan) joten katsotaan miten kay; kaapissahan tuo kumminkin on valmiina.
Vaatteet ja tarvikkeet: Osa vaatteista mita hain miehen siskolta on laitettuna lipastoon, muttei pestyna tms. kaverilta pitais viela hakea toinen mokoma, niin sitten ne pesen kaikki yhella kertaa... mutta kun vielakin mietitaan muuttoa nin muita tarvikkeita en oo aatellukaan ennen sita laittaa valmiiksi?!!
Mutta se naista
Voikaahan hyvin
- levinia ja Hope rv 29+6-