Miten muka lapsenne eivät käy joka ilta suihkussa?
Mä en ainakaan laita hiekkaisia ja hikisiä lapsia sänkyyn näin kesäaikana. Meillä suihkutellaan joka ilta ja tarvittaessa sitten rasvataan. En itsekään halua mennä nukkumaan ilman suihkua.
Kommentit (69)
Ja kuvittelee, että taivas putoaa niskaan jos joskus tekee eritavalla kuin tavallisesti.
koska se on aamurituaali ja iltarituaali jota ilman en herää enkä nukahda :/ Lapset käyvät suihkussa kun ovat hikisiä, muuten saunassa kerran viikossa. Käytännössä siis pesu kaksi kertaa viikossa (ei hiukset) talvella, joka ilta kesällä. Peppu pestään joka ilta.
Ettekö te pyyhi persettä kun paskalla käytte ?
Joka ilta peppupesu. Jos on jalat likaiset, ne huuhdotaan. Hikoilee niskastaan joka päivä, mutta se hiki kuivuu nopeaa. Olen todennut asian niin, että kyllä se iho sen oman hikoilunsa kestää, liika pesu on pahempaa.
Teinit käyvät päivittäin, mies myös, koska urheilee paljon. Itse käyn aika harvoin suihkussa, 1 - 2 kertaa viikossa, koska en hikoile ollenkaan. Leikki-ikäinen pestään kesällä keskimäärin joka toinen ilta, talvella kerran viikossa.
kyllä vaan meidän lapset on vauvasta asti hikoilleet! Ja poika 3v hikoilee kirjaimellisesti kunnon valuvia pisaroita nyt kesällä kuumassa!
Pesulla käydään tarpeen mukaan.
mutta näin kesällä ei kyllä ole jäänyt montaakaan päivää väliin ilman suihkua, lapset on lähes koko päivän pihalla ja hien, pölyn ja hiekan määrä on ihan kauhea. eli kesällä suihku päivittäin, pääsääntöisesti.
Jos ovat hiekkaisia tms. toki silloin.
Itse käyn suihkussa ehkä 2-3 kertaa viikossa, jos ei ole rajua liikutaa tiedossa. Lapset samalla tavalla. On aivan turhaa käydä päivättäin suihkussa jos ei ole hikinen tai likainen. Peppuani en pese minäkään, niin miksi sitä lapsilta pitäisi pestä iltaisin tai edes päivittäin.
Jalat pesemme joskus iltaisin, jos muistamme tai jaksamme. Emme ota pesuista mitään ongelmaa. Kukaan lapsi ei ole koskaan kuollut siihen että on likaiset jalat tai ei ole käynnyt suihkussa 2 päivään.