Harkitsen rintojen kohotusleikkausta
Kommentit (12)
Ihmettelen, miksi kauneusleikkauksia pidetään turhina ja niitä paheksutaan. Pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on...helppo on niiden puhua, joilla ei tällaista ongelmaa ole! Vertauksena vaikkapa henkilö, jolla on hampaat suussa vinksin vonksin. Pitäisikö nekin hyväksyä sellaisena kuin ovat ja luopua turhamaisesta ajattelusta, että olisi kaunis hammasrivistö?
Miksi hampaita saa korjailla mutta rintoja ei?
ap
eli en koe, että kukaan paheksuisi, jos esim. minä kävisin hankkimassa " kunnon rinnat" . Kuvittelisin, että myös esittelisin niitä ylpeänä tai ainakin kertoisin kavereille, mitä olen tehnyt.
Minulla on oikeasti maailman rumimmat rinnat. Vaatteet päällä näyttävät hyvältä, mutta alasti pilaavat täysin muuten kivan kroppani. Onneksi lasten myötä tällaisilla asioilla ei ole enää niin paljon merkitystä eli en sinänsä sure asiaa, mutta jos ylimääräistä rahaa joskus löytyy, tämä olisi minusta kyllä hyvä sijoituskohde niille.
Silikoneja en uskaltaisi laittaa, vieras esine elimistössä tuntuu vastenmieliseltä, mutta rintojen kohotuksessahan asia on eri kun kroppaan ei laiteta mitään ylimääräistä.
11
Mulla on kyllä ihan ok rinnat nytkin, mutta vähän turhan roikkuvat. Tätä lukiessa täytyy kyllä kiittää äitiä siitä, että pakotti mut aloittamana rintaliivien käytön heti 12-vuotiaana, kun ne vähänkin alkoi kasvaa. Eipähän olleet roikut ennen imetyksiä, vaikka 80D-E kuppi aina ollut.
Leikkaus arvet tulevat nännien ympärille ja suoraan nännistä alas. Parantuminen kestää n. 2 viikkoa ja leikkauksen jälkeen joutuu pitämään urheiluliivejä yötä päivää kuukauden ajan. 2-3 yötä sairaalassa ja pariin viikkoon ei saa kantaa mitään raskasta.
Minkälaisia riskejä tuollaisessa leikkauksessa on? Kuinka näkyviksi arvet jäävät?
ap
Paitsi tietenkin jos työsi vaatii kantamista. Riskit on samat kuin silikonejen laitossa mut tietty ilman hylkimisiä yms. Riskejä on esim haavan parantuminen, tulehdus yms. Arvet vaalenee suht näkymättömiksi. Nännien ympärille ei jää näkyviä arpia, ainoastaan arpi joka kulkee suoraan alas jää vaaleaksi viivaksi. Riippuu tietenkin arpikudos tyypistäsi. Seuraavana päivänä on aika kipeä ja sängystä on hankala päästä ylös.
Niin sanotussa rintojen ripustuksessa roikkuvista rinnoista poistetaan ylimääräistä ihoa ja rinnat nostetaan leikkauksen avulla takaisin entisille paikoilleen. Nännit siirretään niin, että ne tulevat kokonaisuutta ajatellen oikeille kohdille.
Rintoja pienennettäessä leikkausviilto alkaa yleensä nännipihan ympäriltä, jatkuu siitä rintaa pitkin suoraan alas rinnanaluspoimuun ja tekee siellä kaaren. Leikkauksen loppuvaiheessa leikkauspöytää nostetaan niin, että potilas on lähes istuvassa asennossa. Toimenpiteen tarkoituksena on tarkistaa, että rinnoista tulee toivotun näköiset. Leikkaus voidaan yleensä tehdä niin, että imettäminen on mahdollista. Toimenpide tehdään useassa kudoskerroksessa. Rintakudosta, rasvakudosta sekä ihoa muotoillaan. Rauhaskudosta ja rasvaa voidaan tarvittaessa poistaa jopa yli kilo rintaa kohden. Tällä tavalla saadaan parempi ja pysyvämpi tulos.
Rintojen pienentämis- ja ripustamisleikkauksen jälkeen
Leikkausarvet hoidetaan erityisen hyvin esteettisen kirurgian leikkauksissa, jotta ne jäisivät mahdollisimman huomaamattomiksi - juuri esimerkiksi rintaleikkauksissa. Yksi tapa hoitaa näitä ja muita arpia niiden " kypsymisvaiheessa" on pitää arpien päällä ohutta ja pehmeää silikonilevyä. Hoito parantaa arven ulkomuotoa ja nopeuttaa arven kypsymistä mahdollisimman näkymättömäksi.
Minulla ei ole koskaan ollut kauniita, terhakoita rintoja, joten nännien " entisiä paikkoja" ei ole olemassa.
Suoraan sanottuna olen katkera siitä, että edes nuorena minulla ei ollut kauniita, normaalin näköisiä rintoja. Tuntuu epäreilulta, että sellaiset pitää leikkauttaa ja maksaa itsensä kipeäksi.
Juu....tiedän, joillakin ei ole tarpeeksi ruokaa tai kattoa päänsä päällä ja sitä rataa... mutta kuitenkin.
ap
Ei ole kolmen muksun imetykset pilanneet rintojani, kun ne olivat jo valmiiksi pilalla...
aina roikkuneet ihan samalla tavalla, ja se on järkyttävää:(
Neljännen mukulan jälkeen kun lapset ovat siinä,menen leikkauttamaan rintani. Mies on luvannut kustantaa ne kuhan laihdutan 20kg, se on sitten palkinto:)
Oijoi, sinulla on suunnitelmat jo noin pitkällä! Minulla vasta haaveilun tasolla.
Kyllä olisi ihanaa, että olisi oikeat rinnat eikä roikkuvat pussukat. Moni manaa imetyksen vaikutuksia rintoihin. Kumpa se olisikin imetys joka olisi rintani tipauttanut!! Sehän tarkoittaisi sitä, että minulla olisi joskus ollut normaalit rinnat.
Voi....pitäisiköhän alkaa säästämään ja asettaa ihan joku tavoite, jolloin leikkaukseen menisin...Täytyy ottaa kunnolla selvää operaatiosta ja miettiä vielä asiaa joka puolelta ennenkuin sen teen.
ap
Minulle pullahti yläasteiässä D-kupin rinnat (suhteettoman isot siihen nähden, että olen aina raskauksia lukuunottamatta ollut n. 165 cm/50 kg), jotka on aina olleet tosi roikut. JEi tietoakaan teini-ikäisen terhakoista tisseistä: useimmilla ei pysy edes lyijykynä rinnan alla, minulla pysyy vaikka olutpullo - täysinäisellä en ole uskaltanut kokeilla mutta pysyisi varmaan sekin. =)
Liiveillä saa paljon aikaan ja rintsikoihin olenkin kuluttanut omaisuuden, mutta aina uimahallissa ym. tilaisuuksissa, joissa pitää olla ylävartalo paljaana, hävettää.
Nyt, kahden lapsen pitkän imetyksen jäljiltä rintani ovat yhtä raskausarpea, iho on on venynyt ja " kuollut" kuin 8-kymppisellä mummolla. Varsinaiset ajokoiran korvat. Malli on siis kyllä aina ollut lattana, poikanikin sanoi että mulla on pitkät tissit, mutta nyt näky on entistäkin järkyttävämpi. =) Tuollaisesta leikkauksesta olen minäkin joskus haaveillut, mutta riskit pelottavat.