Millä keinolla saa liian pitkään viihtyvät vieraat lähtemään?
Kysyy äiti, jolle huomenna tulossa kylään vieraita, joiden vierailu kestää aina useita tunteja...
Kommentit (5)
Tuo järjetön kasa albumeita valmiiksi, jotta tajuavat kuinka paljon katsottavaa vielä on. Ehkä heille sitten tulee " kiire kauppaan" .
alat itse tehdä iltatoimiasi, mennä suihkuun jne. Kerran yksi raskaana oleva tuttu alkoi pestä hampaita yms. klo 19.30 kun väsytti niin pirusti, tajuttiin kyllä vihje ja häivyttiin. Mutta miksi oli pitänyt kutsua meidät viettämään iltaa? Kuudelta oltiin tultu kylään.
Mun mielestä voi myös ihan hyvin sanoa jo kutsuttaessa, että teidän pitäisi saada alkaa rauhoittua iltapuuhiin viimeistään klo jotain. Ja sitten jos vieraat eivät sitä " muista" , niin sanokaa se uudestaan joskus puolta tuntia ennen määräaikaa.
Kerran yhdet lapsettomat vieraat oli kylässä tosi myöhään, johonkin aamukahteen. Vauva friikkasi puolilta öin ja minä olin siitä lähtien makkarissa. Mutta eivät silti älynneet lähteä. Sen jälkeen sovittiin miehen kanssa, että vieraat ohjataan ystävällisesti ajoissa ulos, jos eivät itse tajua lähteä.
" Kohta voisi olla hyvä aika teidän lähteä kotiin niin mekin päästään vähän rauhoittumaan iltapuuhiin"
ja jos ei sanomisella ole vaikutusta niin ohjaat ystävällisesti kohti eteistä ja ojennat takkia tai hattua ja sanot että " Oli hurjan kiva että kävitte ja voitaisiin nähdä uudestaan jossain vaiheessa, vaikka tullaan vastavierailulle tai lähdetään porukalla uimarannalle"
Jos iltavieraat, sano " sammuttakaa valot lähtiessänne" :)
a) lähteä jonnekin, esim. keksitte menon joka on välttämätön ja ajoittuu vierailun jälkeiseen aikaan
b) laittaa lapset kylpyyn
c) alkaa valmistautua yöpuulle, aamulla on aikainen herätys