Johan oli taas tapaus leikkipuistossa!
Näin siis tämän omin silmin tänään leikkipuistossa!
Vähän yli 2v poika leikki leikkimökissä (siivosi sitä kepillä)yksin, leikkimökkiin oli menossa sisälle pieni tyttö yli 1v kun poika huitaisi sitä kepillä ja tietenkin tyttö pelästyi ja kaatui ja osui tuoliin kaatuessaan pyllylleen. Tytön äiti (joka oli koko ajan ihan tytön perässä) meni huutaen tytön luo: Voi herranjumala kamalaa, ei noin saa tehdä, ei saa lyödä.... Pojan äiti istui ihan leikkimökin vieressä koko ajan ja näki myös varmasti mitä tapahtui koska hän myös meni mökille heti ja sanoi pojalle ettei saa lyödä ja huitoa.
Tytön äiti HUUTAA pojalle kokoajan, herrajumala ei noin saa tehdä, etkö sinä ymmärrä ettei vauvaa saa lyödä...(onko n 1,5v vielä vauva??)
Tytön äiti huutaa myös pojan äidille: voisit vähän paremmin vahtia lastasi, pojan äiti siis oli kokoajan ihan vieressä, johon pojan äiti sitten sanoo: ole sinä hiljaa minähän olin ihan vieressä koko ajan.
Äiti kaappaa tytön syliinsä ja lohduttaa huutavaa tyttöä, pojan äiti sanoo pojalle että menee pyytämään anteeksi ja poika menee, mutta kun tyttö lasketaan maahan hän alkaa huutamaan ihan kamalasti ja siihen äiti sitten sanoo: no ei ole ihme ettei uskalla maahan tullakkaan...
Tyttö ja äiti lähtevät heti rattailleen ja äiti tulee vielä huutamaan: voisit vähän pitää kuria, keppi pois tuollaiselta pitäisi ottaa koko päiväksi. Tytön äiti menee repimään kepin pojan kädestä ja huutaa: tollaselle ei pitäisi antaa keppi viikkoon.
Poika lähtee naisen perään itkien ja pyytää keppiä takaisin,nainen kyykistyy pojan eteen ja sormi pystyssä huuttaa: et saa keppiä koska löit N...aa, et saa lyödä N...aa!
Tämä tytön äiti siis huusi kokoajan pojalle ja sen äidille, mielestäni ei ollut edes kovin kaukana ettei tämä nainen olisi käynyt pojan kimppuun.
Pojan äiti oli kokoajan ihan mökin vieressä pienemmän lapsensa kanssa ja tämä toinen kulki tyttönsä perässä eikä laskenut tätä metriä kauemmas itsestään.
Miksi äidit ei anna lastensa leikkiä rauhassa vaan kulkevat perässä kokoajan vahtien ja kytäten ettei kukaan vaan koske heidän pikku nuppuunsa....
No kukin tyylillään....
Kommentit (29)
Mä oon ainakin ihan vitun kyllästynyt siihen, että isommat lapset tukistaa ja läpsii pienempiään. Esikoiseni (nyt 2 v 2 kk) ei enää innostu leikkipuistoon lähtemisestä kokemustensa jälkeen.
En voi käsittää tuolaisia aikuisia ihmisiä, jotka käyttäytyvät kuin lapset. Huutaa nyt 2 -vuotiaalle lapselle. Eikä anneta lapselle mahdollisuutta anteeksipyyntöön.
Ap, kuulosti hyeenaleijonalta joita on. Ja selvästi vielä/vasta esikoinen. Kyllä se siitä taantuu kun saa muutaman muksun lisää.
Jos olisi mun pojan kädestä kiskonut kepin niin olisi kuullut se akkakin kunniansa....
Toki poika teki väärin mutta 2-vuotiaalle riittää rangaistukseksi että pyytää nätisti anteeksi ja selitetään että teki väärin.
mutta kyllä sillä tytön äidillä taisi mennä vähän överiksi.
Tytön äidin olisi pitänyt pojan äidille antaa tilaisuus selvittää asiaa poikansa kanssa eikä hyökätä kimppuun kun yleinen syyttäjä.
Ap:n tapauksessa toki poika teki väärin (tekikö tahallaan vai ei?), mutta tytön äiti oli kieltämättä aika hysteerisen tuntuinen. Ja huutaa vieraalle lapselle... Olen itse kanssa sitä mieltä, että minua ahdistaa leikkipuistoissa nuo lapsiaan vahtivat täydelliset äidit. Itsellä vilkkaat 3- ja 4-vuotiaat, joten heidän kanssaan sattuu ja tapahtuu.
Siis mökissä ei ollut silloin ketään muuta kun poika siivosi siellä. Ja pojan äiti meni heti sinne ja sanoi ettei saa noin tehdä. Olen tietenkin sitä mieltä ettei saa lyödä ketään, mutta oli toi todella lapsellista toimintaa siltä tytön äidiltä,ja kun se tyttö selvästi pelästyi enemmän sitä että kaatui siihen tuoliin.
- pojan äiti tietysti olisi mennyt lähemmäksi ja ottanut kepin pois ja tytön äiti käyttäytynyt kuin aikuinen - ei se 2-vuotias tajua, mitä kepillä saa aikaan.
Tais tyttö säikähtää ja itkeä äitinsä jatkuvaa huutoa paremminkin!Omituista käytöstä, johtusko raskaudenjälkeisestä..
Ja en siis ole yhden lapsen äiti.
mutta mielestäni pojan oman äidin olisi pitänyt ottaa keppi pois pojaltaan. Ja mielellään jo silloin kun huomasi vaaratilanteen olevan lähellä.
Ja leikkipuistossa on kyllä niin että jos joku siellä toisia lyö tai tönii tai huitoo niin kyllä ihan varmasti puutun tilanteeseen ja otan sitten vaikka sen kepin pois jos sillä jonkun lapsi siellä huitoo muita.
En todellakaan ole sen pojan enkä tytön äiti vaan itse käyn päivittäin siellä puistossa ja tiedän kyllä näistä molemmat!
Ettei varmasti tapahdu mitään eikä vahingossa opi itse sosiaalista käytäytymistä.
En todella inhoa naista en edes tunne häntä, tiedän vaan puistosta heidät molemmat, enkä koita ketään mustamaalata sanoin vaan oman mielipiteeni. Molemmissa toki vikaa.
Ap/22 ja selvästi huomaa, että inhoat tytön äitiä. Totta, että käyttäytyi hysteerisesti, mutta selkeästi mustamaalaat häntä, ja päästät pojan äidin pälkähästä, vaikka hänessäkin
vikaa.
Siis menikö se poika lyömään sillä kepillä montakin kertaa ja olan takaa? Oisitte kutsunu mellakkapoliisin. Tais olla vain lasten leikkejä. Huh huh.
Onneksi täälläkin on sellaisia jotka ymmärtävät vielä jotakin. Lapset on lapsia, pojat on poikia. Eiminulla tulisi mieleenkään mennä huutamaan vieraalle lapselle tuollalailla. kyttäävät haukat puistoissa on kuvottavaia!
Pikku fakta silti, jos lapsi lyö ihan ketä tahansa, ottaisin minäkin kepin pois ihan kenen lapselta tahansa, koska ketään ei lyödä.