Totuus on että miehelle on kamala pettymys jos kaikki lapset ovat tyttöjä
Kyllä se yksi poika pitää olla että mies olisi tyytyväinen. Miesten joukossa onkin niin että mies jolla vain tyttöjä on nynny.
Miehelle asia on vielä tärkeämpi kuin naiselle se että saisi tytön.
Kommentit (64)
Vierailija:
ainakin toivoo meille tyttöä. Esikoinen tulossa, emme tiedä kumpi mulla on masussa, mutta miehen toive " isin prinsessasta" on käynyt selväksi. :)
saada puristettua ulos kumpaa se toivoo enemmän, mutta ei ole tuottanut tulosta. Eli on oikeasti niitäkin miehiä, jotka haluaa ennen kaikkea lapsen ja SUKUPUOLELLA EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ!
Itsellä myös samanlaista kokemusta et mies sanoo naiselle toivovansa tyttöä, ettei pettyisi myöhemmin, salaa kuitenkin toivoo poikaa. On ne miehet ovelia :-)
onnitteluviesti tädiltäni kuopuksesta:" Hyvä ja onnea että oli poika!"
" siis miksi ihmeessä pitäis olla poikia perheessä?"
Meillä on tyttö ja toka tulossa, molemmat toivovat toista tyttöä. Miehellä ajatus että tyttö on jotenkin " helpompi" ja toisaalta kun on tyttöön jo tottunut..Isosiskonkin ois ihana saada pikkusisko.
Pojilla on niitä vaikeuksiakin enemmän kun tytöillä:lukihäiriöitä,motorisia ongelmia,kehityksen viivästymistä ja kaikenmaaiman dysfasioita ja tarkkailuluokkia.
Salainen haaveeni on kolme tyttöä, mies ei ole vielä liputtanut kolmannen puolesta!
Miehellä itsellä on ollut vaikea lapsuus joten kai hän alitajuntaisesti pelkää ettei osaisi olla pojankoltiaiselle hyvä isä niinkuin on tytölle, jos tulee oma lapsuus mieleen..Tai jotain.
mutta muuten..eletäänhän me 2000-lukua?
Miehesi ajatukset eivät ole todenmukaisa vaan kuvitelmia. Tytöt ei todellakaan ole helpompi kuin ihan pieninä, koska ovat usein rauhallisempia.
Kyllä toi " poika pitää saada" asenne on sitkeässä vielä nykyäänkin. Jopa täällä Helsingissä.
Oma mies myös toivoi poikaa esikoiseksi, niin minäkin. Poika saatiin. Kuopuksesta toivottiin tyttö, ja tyttö syntyi.
Kiva kun toiveet sukupuolista toteutui, mutta ei olis ollut mikään katastrofi jos olis sitä " väärää" laatua syntynyt.
Isosisko on nyt 3 v ja pikkusisko 4 paivaa.
Ja mies tuossa itkea pillittaa tata kamalaa epaonnea kun ollaan kahden terveen suloisen tyton vanhempia. Pahempaa tuuria tuskin olisi kenellekaan voinut kayda. Varsinkin kun lisaa lapsia ei ole enaan tarkoitus saada.
Meita kannattaa tosiaan nyt saalia.
- Voi luoja naita juttuja talla palstalla...
paha niitä poikia on tehdä jos hänellä on vaan tyttösiittiösoluja! Tuo on paskapuhetta et naisen elimistö jotenki vaikuttas siihen et kumpi sieltä tulee, niinku on ennenvanhaan uskoteltu.
Meillä mies uskoo tytön tulevan, appiukko taas on ilmaissu ihan selkeesti et tyyliin on pettyny jos ei tule poikaa kun suvussa heidän puolellaan on kaikki lapsenlapset tyttöjä tähän mennessä...
Tosi lapsellista ruveta syyttelemään miehen siittiöitä ym.
Ja siksi tähän maailmaan vieläkin syntyy niitä poikia enemmän.
Sen lisäksi että oviksen mukaan voi valitakin sen sukupuolen.
t: kolmen äiti, joista kaksi on " valittu"
Nykyisellä miehelläni ennestään kaksi poikaa ja haluaisi vielä tytön, minä en. Itselläni on tyttö sekä poika ja pojan kanssa menee kaikki helpommin. Tyttö aika hankala tapaus, on jo 15v
Meillä on poika ja tyttö, joten en tiedä. Raskaana ollessani mies on kyllä aina pojista puhunut, mutta ei ton tytön syntymä mikään pettymys näyttänyt olevan.
Mä olen onnellinen siitäkin että on tyttö ja poika, molemmat.
sille miehelles vähän totuuksia siitä, kumpi sen vauvan sukupuolen määrää
Vierailija:
Mutta. Hämmästyin suuresti ihmisten asennetta, kun synnytin poikani. Minulle tuli moni sanomaan että: onpa ihanaa, poika sen olla pitää! 90 -vuotiaalta papaltani tämän jotenkin ymmärrän, mutta kieltämättä hämmästytti (lukuisten) muiden samanlaiset kommentit. Itse en erityisesti toivonut kumpaakaan sukupuolta, vaan sitä tervettä lasta.
Hämmentävä kokemus tällä vuosituhannella.
Tytöstäkin onniteltiin, mutta poikaa hehkutettiin.
Kyllä on pakko nyt sanoa että syvällä kokemuksella voin kertoa, että poikien kanssa on ollut paljon helpompaa teini-iässä. Sitä ennen lapset ovat yksilöitä, eikä ole ollut luokiteltavissa sukupuolen mukaan.
Meidän kolme poikaa on yhteensä helpompia kuin kaksi tyttöä..ja puhun juuri ajasta 12 ikävuoden jälkeen.
Ja kyllä täytyy myös kertoa se, että mies toivoi esikoisesti avoimesti poikaa ja sen myös sai! Muilla sukupuolilla ei väliä, eikä mullekaan kun toisesta tuli se tyttö.
Housut roikkuu niin että perse puoliksi näkyy, haistatellaan ja puhutaan hävyttömiä. Usein ovat epäsiistejä, hiukset ja iho hoitamattomat ja likaiset. HYH! Kyllä pojat ihmistyy vasta likempänä 20.
Vierailija:
...tarkkailla teini-ikäisiä. Ne tytöt on raivostuttavia pissiksiä, jostain syystä pojat käyttäytyy rauhallisemmin eikä se esitys ole niin säälittävää.
Itse voin myöntää, että olisin ollut pettynyt, jos en olisi ollenkaan saanut tyttöä (myös moni tuttu äiti tätä mieltä, eräätkin yrittävät kolmatta lasta että äiti saisi pikku-prinsessan itselleen). Onneksi meillä on sekä tyttö että poika, se tuo tiettyä monipuolisuutta, kun jostain syystä tyttöä kuitenkin enemmän tuntuvat kiinnostavan ne " perinteiset" tyttöjen jutut ja poikaa tekniikka ym. asiat , joita isän kanssa harrastavat. Eikä mitään roolimalleja ole meillä tuputettu (itse olin lapsena enemmän ns. poikatyttö), mutta näin se vain on mennyt.
Vierailija:
Rekkakuskilesboja ja/tai punkkareita tulee niistä kutenkin ;)