Totuus on että miehelle on kamala pettymys jos kaikki lapset ovat tyttöjä
Kyllä se yksi poika pitää olla että mies olisi tyytyväinen. Miesten joukossa onkin niin että mies jolla vain tyttöjä on nynny.
Miehelle asia on vielä tärkeämpi kuin naiselle se että saisi tytön.
Kommentit (64)
ja olen ollut isän silmäterä kaikki nämä vuodet, edelleen vaikka ikää 30.
Vierailija:
tekevät koko ajan lisää lapsia. Ja teko loppuu siihen kun tulee poika.
Kaksilapsisissa perheissä on taas tyttö ja poika
Meilläpä oli jo kakkosta odotettaessa päätetty, että kolmas lapsi saa tulla heti toisen perään, eikä tällä ollut mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
Meillä siis on esikoinen tyttö ja toinen poika, ja kolmatta odotellaan.
Ja mies toivoi kakkosestakin tyttöä, on kyllä ihan sujut sen asian kanssa, että kakkonen nyt sattuu olemaan poika, mutta kolmannestakin toivoo vielä tyttöä, kun on saanut jostakin päähänsä, että tytöt olisivat jotenkin helpompia :)
Meille on syntymässä toinen lapsi nyt ja mies kovasti toivoo, että olisi myös tyttö niinkuin esikoinenkin. Jos tämä on poika, niin ei siinä mitään. Mulle se on ihan sama, mutta vähän kyllä toivon, että sitten kun se selviää niin sulattais se vauva iskän sydämen vaikka poika oliskin. Ja en itse sitä epäile. Se on sitten kuitenkin niin eri tilanne. Ja siihen on sopeuduttava tietenkin. Enkä epäile, etteikö isä olisi ylpeä pojastaan, se vaan tykkää niin paljon esikoisesta, että jotenkin on tottunut tyttöön..
että ne naiset jotka väittävät, että kahden tytön jälkeen mies toivoo vielä tyttöä, puhuvat puppua. Mulla on yksi tuttavaperhe, jossa kaksi tyttöä ja vielä kolmatta yrittävät (poikaa) vaikka äiti on jo nelissäkymmenissä. Ja toisaalta, mies voi " syyttää" vain itseään, nimittäin hänestähän se riippuu kumpi tulee....
Eikös joku sanonta kerro, että suuret rakastajat tekevät tyttöjä..?
Ja heillä siis kolme vanhinta poikia ja neljäs oli tyttö. Kaikkihan automaattisesti olettivat että tyttöä oli yritetty noin kauan. Vaan hepä olivat sopineet alun perinkin että lapsia saa tulla viisi jos Luoja suo. Kyllä siinä sukulaistätien naamat venähti ;)
Vierailija:
tekevät koko ajan lisää lapsia. Ja teko loppuu siihen kun tulee poika.
Kaksilapsisissa perheissä on taas tyttö ja poika
Mullekin sanottiin kun meille oli kolmas tulossa että miksi ihmeessä, eihän teidän tarvii enää kun teillä on jo tyttö ja poika. Siis täh, ei kai kukaan tee lapsia siksi että tarvii vaan siksi että haluaa lapsen?!?
tollasten urpojen perheeseen ei synny ollenkaan tyttöjä väheksyttäväksi
Ekasta ei ollut yhtään pettynyt (isän silmäterä) mutta toisesta oli pettynyt ja olin ihan ihmeissäni. Okei, jos meille olisi tullut kaksi poikaa niin tietysti olisin toivonut toisesta tyttöä mutta en olisi pettynyt. Siihen muksuun rakastuu samantein kun se ulos pollahtaa. Ehkä miehellä on eri juttu. No, anyway, molemmat tytöt ovat hänen silmäteriään ja varsinkin esikoinen.
Yksi nuoruuden ystäväni (mies) sanoi aikanaan, että hän haluaa 3 tyttöä jotta voi kaupungilla kävellä ylpeästi vanhana kauniit tyttäret hänen käsipuolessaan:) Että kyllä poikkeuksiakin on.
Mutta. Hämmästyin suuresti ihmisten asennetta, kun synnytin poikani. Minulle tuli moni sanomaan että: onpa ihanaa, poika sen olla pitää! 90 -vuotiaalta papaltani tämän jotenkin ymmärrän, mutta kieltämättä hämmästytti (lukuisten) muiden samanlaiset kommentit. Itse en erityisesti toivonut kumpaakaan sukupuolta, vaan sitä tervettä lasta.
Hämmentävä kokemus tällä vuosituhannella.
Oma mieheni on yläasteen ope ja ehkä oman kokemuksensa vuoksi toivoi esikoisestamme tyttöä (ovat kuulemma helpompia kasvatettavia). Tytön saimme, toista lasta mies ei sitten enää halunnut, mutta sain loputtua puhuttua yli ja perheeseemme tuli toinenkin tyttö. Nyt on ehdoton ei kolmannelle, enkä usko, että enää onnistun hänen päätöstään muuttamaan.
usein, että jos on jo tyttö ja poika ei enää TARVITSE lapsia tehdä. Kaverillani on tyttö ja poika ja minäkin sorruin ajattelemaan, että nythän he eivät enää lapsia sitten halua. He kuitenkin haluavat kolmannen ja toivovat tyttöä. Heidän mielestään tytöllä kuuluu olla sisko, koska siskokset ovat usein niin tärkeitä toisilleen koko elämänsä ajan.
mutta minä yläasteen opena olen eri mieltä: teini-ikäiset tytöt ovat paljon pahempia kuin pojat! Minusta se menee näin: pojat ovat vaativampia pieninä, mutta tytöt ottavat sen takaisin kymmenkertaisesti teini-iässä!!!!!
Että tuskin tytöt olisivat olleet pettymys.
Tosin muutti mieltä kun aloin odottamaan ja sanoi että olisi kuitenkin ihanaa saada poika. Poika tuli.
Onkohan oma isäni ollut pettynyt meistä siskoista kun tuli siis 3 tyttöä? Ei ole ainakaan sitä koskaan näyttänyt ja hän on KAUKANA nyhveröstä. Coolimpaa miestä saa hakea kuin isäni.
...tarkkailla teini-ikäisiä. Ne tytöt on raivostuttavia pissiksiä, jostain syystä pojat käyttäytyy rauhallisemmin eikä se esitys ole niin säälittävää.
ainakin toivoo meille tyttöä. Esikoinen tulossa, emme tiedä kumpi mulla on masussa, mutta miehen toive " isin prinsessasta" on käynyt selväksi. :)
Itse mielisin vielä kolmatta, mulle ei sukupuoli ole tärkeää vaan se että saan terveen lapsen. Sekin on jännää että on OK toivoa jotain tiettyä sukupuolta mutta on kamala tabu sanoa että ei halua vammaista lasta?