***Ensikot heinäkuussa***
En ainakaan huomannut uutta pinoa. Missäs kaikki on? Varmaan lämpösiä kesäpäiviä viettämässä. Tulkaahan linjoille :)
Me lähetään Jonskun kanssa kohta sinne sukuloimaan, mutta sitä ennen piti vaan tulla kertomaan, että Jonsku otti äsken pari askelta :) Hihii!!! Tästä se lähtee. Kannattaa tänne aina valittaa, niin heti toi poika alkaa oppimaan ;)
Nyt meen. Moooooi!
pesukarhu ja Jonsku
Kommentit (52)
Tulin vierailulle tänne taaperopuolelle, kun piti kysäistä noista syysvaatteista. Ainon hoitoonlähtö lähenee, ja pitäisi hankkia nyt kun on vielä aikaa, noita vaatteita syksyksi ja talveksi. Mutta ei olekaan ihan helppo tehtävä ummikolle... :)
Meillä on opittu nyt ihan pienessä ajassa istumaan, konttaamaan, nousemaan seisomaan... Kaksi ensimmäistä hammastakin on vihdoin viimein puhjenneet. Aikamoista hulinaa siis ollut viime aikoina. Mutta aivan ihana hurmuri neitokainen on, kova tutkimaan ja höseltämään kaikkea.
Vähän jännittää tuo töihinmeno ja Ainon päivähoidon aloitus, vaikka hyvin se varmasti menee. Alkuun teen " toimistotyöaikaa" kun pitää olla perehdyttäjä aina paikalla, mutta sitten työ muuttuu vuorotyöksi ja Ainon ei tarvitse olla pitkää päivää hoidossa. Äitini pitää syksyn mittaa lomia ja tulee meille välillä Ainon kaveriksi - jotenkin on kivempi ajatus että Aino voi olla välillä viikollakin kotona, eikä tarvitse aina olla hoidossa.
Sellaista tänne meille. Vähän kipeinä ollaan mutta eipä haittaa näillä keleillä. :/ Olikohan vielä tulossa kesäkelejä vai muistanko ihan väärin?
Vilkutukset kaikille!
Karssuli & Aino kohta 10 kk
Viimeistä viedään... Ja huomenna meen sitten töihin... Siellä ehkä pääsen lukemaan, mutta katotaan nyt voinko (uskallanko) lähtee kirjoittamaan... Sen näkee sitten.
Meille ei ihmeitä, tulin vaan tämän nostamaan, ja katsomaan josko täällä muita, mutta vaikuttaapi aikas hiljaiselta...
Kiva kun Karssuli oli käynyt moikkaamassa. *vilkutus* Ja ihania taitoja teidän Aino on oppinut!
Vaatteista kyselit, mä oon hankkinut Eetulle pari haalaria, yhen kirppikseltä, yhen osti mun äiti ja sitten on vielä yksi joka EHKÄ mahtuu päälle. Mä ostin (tai siis mun äiti osti) Eetulle kokoa 92 haalarin, jotta menis sitten keväälläkin... Onhan se vähän iso vielä nyt syksyllä, mutta ei hirveesti, toivon että Eetu ei tee nyt mitään äkkipyrähdystä! Ja sitten on kurikset ja kumpparit hommattuna myöskin. Mä vaan mietin josko hommaisin toisetkin niin ei tarttis sitten kotiin niitä aina hoidosta raahata... No, kattoo nyt miten lähtee hoitotaival alkuun... Ja sitten talveksi on kaksi haalaria kokoa 86, täytyy vissiin talvella (joulun jälkeen) hommata haalari kokoa92, jos näyttää siltä. Ja eihän se haittaa vaikka talvihaalari olis vähän isompi, jos tulee kylmä talvi niin mahtuupahan vaatetta alle! Hmmm, kävin tuolla vauvojen puolella kurkkimassa Ainon kasvua ja on aikas siro vauveli, niinkuin mä vähän muistelinkin... Mä kyl varmaan ostaisin 80cm välikausipuvun syksylle ja toppapuvun kanssa samaa kokoa... Ja sitten kannattaa ostaa kunnon kengät, vaikkei Aino vissiin vielä kävele, niin ihan sisällekin kannattaa hommata.. Toivottavasti oli jotain apua...
Kissankello kyseli Eetun hoitoonalkamispäivää (???) Eetu aloittaa hoidon vasta maanantaina, mies on viel tämän viikon lomalla (piru vie!) ja vie Eetun torstaina tutustumaan ja jättää Eetun sinne muutamaksi tunniksi, aamulla vie noin klo 9 ja lounaan jälkeen n klo11.30 hakee pois. Ja toivottavasti saa viedä vielä perjantainakin, ja sitten maanantaista lähtien " joutuu" sinne joka päivä... Kääk!
Tuun kertomaan sitten ens viikolla miten onnistuu... Ja mukavalta kuulosti tuo vapaa-aika... heh!
Mulla oli eilen täällä kotona tupperit, ja meidän naapurin tyttö oli täällä myös (ikää huimat 2,5v) ja Eetu halaili tyttöä mielinmäärin, tyttö ei kyl oikein ollu samaa mieltä. Onko muilla tällaista?
Niin ja sitten puri tämän tytön äitiä... ja myös muita paikalla olijoita! Mä en sitten yhtään tajua, mistä on moisen " taidon" oppinut! ja millä ihmeen ilveellä sen sais kitkettyä? Vinkkejä? (joo, ja siis mähän oon ammatiltani päivähoitaja... heh)
Mut joo, nyt häivyn ja jään oottelemaan muidenkin juttuja!!! Jenni, Ankka, Pikkumilli, Napnap, huhuu missä ootte???
napero ja Eetu kohta 1v6kk
Mä en kans ole jaksanut kirjotella liiemmin, vaikka oon käynyt melkein joka päivä kurkkimassa muita :S.
D kävelee melkein pelkästään. Joskus saattaa kontata, jos ei tarvi siirtyä kuin pari askelta tai ulkona, jos kyllästyy kaatuiluun.
Tänään oltiin Raxissa syömäs koko perhe. D sai ekaks purkista omat ruuat ja sit omalle lautaselle kaikkia naposteltavia salaattipöydästä (ei ihan pizzaa vielä kehdattu antaa ;) ). D oli ihan onnessaan, kun sai sotkea niillä ruuilla ja maistella oman mielen mukaan montaa makua (Raxin tädit ei ehkä ollut ihan mielissään, vaikka yritettiin pahimpia siivota ennen lähtöä :D ). Maitoakin joi hirveen määrän pillillä cokis-mukista :).
Toivottavasti Eetulle on alkanut maistua ruuat paremmin! Mua eniten ärsytti tai turhautti se, et monta kertaa päivässä otan ruuat esiin, yritän syöttää ja lopuks kaavin samat ruuat biojätteeseen. Tuntu, et ihan turhaa koko homma ja molemmille tulee vaan paha mieli. Mä taas olen ihan innoissani menos kouluun. Jotenki alan olla niin kyllästynyt kotona olemiseen. (Ihme kyllä vasta nyt, etukäteen ajattelin et jo viime syksynä oisin kiipeillytseinille täällä..) Toivottavasti molemmilla alkaa työt ja päiväkoti sujua hyvin :).
Kissankello: D on ihan innoissaan kaikista lapsista. Osaa kyllä varmaan pelottaa, kun tuo yka alkaa aina hirveesti hihkua ja riehua kun näkee lapsia. Rattaistakin melkein riuhtoo ittensä irti :O. Ja ihan selvästi D kyllästyy kotona oleiluun, jos ei käydä tarpeeksi ulkona..
Pesukarhu: Ihanaa, et teillä on sukulaisia lähellä. Mustakin ois kiva, jso ois jotain lähempänä, mut meillä kaikki asuu kaukana tai tooosi kaukana :(. Musta on jotenkin hassua, et molemmat D ja Joona oli (ehkä) yhtä varovaisia kävelyn kans, kun kuitenkin ovat luonteeltaan aika erilaisia.
Karssuli: me on hankittu vasta kuravaatteet ja saappaat ja syksyks haalari + kirppikseltä takki &housut varaulkovaatteiks (+ tasku- ja aio-vaippoja päiväkotia varten). Pitäis vielä ostaa jotkut sisätossut ja pieni reppu D' n tärkeille tavaroille. Talvihaalarin ostan vasta sit lähempänä, kun tietää miten tuo ipana kasvaa. Ton syyshaalrinkin ostin nyt jo vaan kun oli tosi hyvässä alessa. Ja tietty tarvii vielä sit jokun pipon ja hanskat yms. syksyks. Tosi paljon Aino on oppinut. Meilläkin oli joskus 7-8 kk hirveetä kehityshaipakkaa ja sit tuntu et ei mitään uutta pitkään aikaan.
Jenni ja D 1 v 1kk
Oliko nää nyt sitten ensiaskeleet? Vai olikos se Jonsku tepsutellut jo aikaisemminkin? Siitä se lähtee!
Tämä viikko vielä töitä, sitten kolme viikkoa lomaa! Arvatkaa vaan huvittaako olla töissä... ja vielä kun ulkona on ihana ilma.
On muuten aika hurjaa kun nyt heinäkuussa tuolla päiväkodissa on kaikki lähiympäristön päivähoitolapset... ei niitä lapsia siellä nyt ihan hirveesti ole per ryhmä, mutta kun kaiken ikäiset on siellä sekasin... vaikka hyvinhän tyttö oli siellä eilisen pärjännyt, kai... no, tämä viikko ja loppukuun tyttö onkin sieltä pois.
Tulkaapas jutustelemaan!
Onnea uudesta taidosta!
Meille ei mitään ihmeitä kuulu, Eetu sai tänään kirjeen postista, tuli tieto siitä korvienputkituksesta... Tai no, ei siinä viel mitään päivää ollu, muuta kuin että lähettävät sen myöhemmin... Saa nähä koska tulee! Kiireysasteeksi olivat merkanneet alle 3kk. Että ei tässä kauhian kauan luulis menevän, tai sit menee.
Tänään ollaan menossa mun vanhemmille syömään, lähetään heti kun Eetu on päikkäreiltä heränny.
Lauantaina oltiin meidän kummipojan vanhempien häissä, hauskaa oli, ja tällä mammalla meni lujaa... Ja saatiin kuulla siellä erään kaverin mieheltä, kuinka ihanaa on kun kaksi lasta/useampia lapsia... Mulla meni sitten hermot (pienessä sievässä, kun olin...) ja sanoin, että kaikille se ei vaan ole niin helppoa! Heillä ittellään on kaksi vuotias tyttö ja n5kk poika! Kun taas toisella kaveriparilla on viisi lasta!!! Eivätkä ole joutuneet lapsettomuudesta kärsimään!
Dlle vielä tälläkin puolella onnittelut! ja tervetuloa tänne puolelle! Kohtahan sieltä jo muitakin tulee...
Mitäs sä Napnap teet työksesi? Oot vissiin sen sata kertaa sanonut, mutta kun ei muista niin ei muista...
Joo, huomenna onkin sitten Tampereella treffit, kivakiva!!!
napero ja Eetu 1v5kk
Onnea Joonalle askelista! Mä haluun kans, et D alkais kävellä pian. Seisoskelee ilman tukea aika pitkiäkin hetkiä jo, mutta ei mitään aikomustakaan siirrellä jalkoja.
Meillä on unikoulun toinen yö tulossa. Ensimmäinen meni niin hyvin, et en uskalla odottaa samaa nyt. Viime yönä D heräs vaan kerran ja vajaan tunnin tassuttelulla nukahti uusiksi. Sai vaan ihan pienen kiukkukohtauksen, kun ei päässyt syliin, mutta se meni tosi nopeesti ohi. Mä tosin vessassa käydessä kolistelin ja herätin D' n. Uusiksi nukahtaminen vei 20 min. Tuttia jouduin laittaman suuhun pari kertaa ton kunnon heräämisen lisäksi. Aamulla nukutti 6 asti, mikä on ihan ok (illalla nukkumaan klo 20).
Nyt on mentävä peseen nää värit pois..
Jenni ja D 1 v ja pari päivää
Siitä se lähtee! Ekat askeleet otettu ja kohta vauhti on niin hurjaa, että et perässä pysy! Ostitko pesukarhu Jonskulle teidän koulusta sellaisen hauskan leijonapaidan? Mun veli toi sellaisen tuliaisena quulle. Siinä on siis kyseisen ammatin harjoittaja leijona ja tassunjäkiä valkoisessa t-paidassa. Tosi suloinen!
Jennille tsemppiä unikouluun! Toivottavasti seuraava yö menee yhtä hyvin kuin eka!
Napero, tiedän tunteen. Mäkin oon tässä keväällä törmännyt pariin ihan käsittämättömän ajattelemattomaan ihmiseen, ja kyllä se pahalta tuntuu. :(
Vilkutuksia kaikille taaperoille ja taaperoiden äideille!
-Q- ja -q-, vauva vielä kuukauden ;)
Onpa ihana olla kotona, mutta ihana oli kyllä matkakin! Kaikki meni tosi hienosti ja Aksu jaksoi lentokoneessakin aika hyvin. Varsinkin tänään paluulento meni kivuttomasti kun Aksu nukkui yli puolet matkasta.
Uusia asioita Aksu oppi reissussa :D hienoimpana varmaankin juokseminen ja jalkojen tömistäminen. Sanavarastoon tuli uusi sana: KAKKA ja sitäpä sitten kailotettiin kovaan ääneen mm. härkätaistelussa (joka oli muuten tosi hieno!!). Niin ja kaksi uutta hammastakin puhkesi heti ekana yönä reissussa.
Ja jäipä sieltä äidille ja isillekin jotain uutta käteen... ihan kirjaimellisesti. Mentiin nimittäin kihloihin. Vaikkei nyt karkausvuosi olekaan ;)
vielä en ehtinyt perehtyä teidän kuulumisiin kun kotiuduttiin vasta illalla, mutta ainakin Jonsku oli tainnut ottaa askelia!! Hienoa!!! Niin ja D:lle superhyperjättionnittelut ekoista synttäreistä näin jälkikäteen!!!
Tuolta löytyy muutamia kuvia reissusta (Aksusta lähinnä)
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=millipilli&album_id=1642373
pikku-milli & Akseli 1v2kk
Ihan ekaksi aijon vähän valittaa, ottaa päähän. Nimittäin nää päivähoidon kesäjärjestelyt. Mä ymmärrän että ihmisiä on lomalla ja hoitopaikat on yhdistelty, mutta mutta... vähän tuntuu siltä ettei lasten perään hirveesti katota. Tai mistä minä tiedän kun en siellä päivällä ole näkemässä, mutta kun eilen hain tytön, siellä se seisoi liukumäen rappusissa yläpäässä, oli varmaan sinne ite kiivenny, arvatkaa osaako se tulla sieltä nätisti alas... joskus osaa, mutta usein ei. Sieltä sen sitten kiipesin hakemaan, mun hermot ei kyllä kestä katsoa osaako se tulla sieltä ite alas kaatumatta vai ei, vaikka aika paljon annankin tytön ominpäin kaikenlaista tehdä. Ihan tietoisesti en kuitenkaan halua sen hampaita katkaista tai päätä kolauttaa. Mun olisi siitä pitänyt tietysti hoitajille sanoa, mutta jotenkin en sitten saanut taas suutani auki. Kai mä odotan että jotain taas tapahtuu ennen kun reagoin oikealla tavalla. En mä tiedä olenko mä vihanen ittelleni vai hoitajille... Mies on koko viikon vienyt tytön tarhaaan, sinne se jää itkien ja illalla osoittaa isälleen mieltä. Ei taida tyttö viihtyä ei. Mä olen harkinnut että otan tytön perjantaina mukaan töihin, ettei tarvii viedä sitä tarhaan. No, se siitä.
Napero, mä olen toimistohommissa. Konttorirotta.
Ajattelemattomia ihmisiä on niin paljon. Luulisi ihmisten olevan nykyään jo valveentuneita ja tietävän että kaikille lapsien saaminen ei ole helppoa. En itsekään tietysti tiedä, miltä se tuntuu kun en ole lapsettomuudesta kärsinyt, mutta miehen vanhemmat tekivät lasta 11 vuotta. Aiheesta on siis tullut keskusteltua kerran jos toisenkin. Uskon että hermo menee tökeröiden tyyppien kanssa!
Ihania kuvia Aksusta! Ja onnittelut millille kihlautumisesta! Joko rupesitte häitä miettimään? Ja hyvä että reissu meni hyvin. Tervetuloa takaisin.
Hyvä jenni että D:n unikoulu alkoi hyvin. Mites viime yö meni?
NapNap + tyttö 1v4kk
Mä nyt pikaisesti kirjoittelen...
Eilen tuli postissa tieto että ollaan suoraan leikkausjonossa siihen korvienputkitukseen, alle3kk oli kiireellisyys... Sitten mä siitä haluisinkin kysellä, että mitenkäs sairasloma määräytyy moisesta? Elikkäs enpä usko että tulee nyt tässä kuussa vielä kutsua, vaan menee ens kuulle taikka sitten jopa sinne lokakuulle. Mutta kun mä oon sillon jo töissä, ja Eetu hoidossa, niin kuinka nopeeta hoitoon voi putkituksen jälkeen viedä?
Pikkumillille onnittelut kihlautumisen johdosta! Ja aivan ihania kuvia oli Aksusta!
Jaahas, ukkeli heräs joten täytyy vissiin mennä.
napero ja Eetu 1v5kk
Lapsen voi viedä jo seuraavana päivänä päivähoitoon putkituksen jälkeen. Ainoastaan sen putkituspäivän on pois hoidosta ja isä/äiti pois töistä.
Kauhee kiire on ollut, että ei oo tännekkään paljon ehtinyt. Viestien määristä päätellen ei oo paljon muutkaan ehtinyt kirjottelemaan. Me muutettiin tänään anoppi tänne samaan kylään. Mukavaa, että Joonalla melkein kaikki isovanhemmat asuu nyt tässä lähellä :)
Naperolle tsemppiä töihin. Varmaan ikävää alottaa työt, jos haluaisi vielä olla kotona. No, nopeesti niihin töihinkin tottuu ja onneksi on vapaapäiviä ja lomia jne. Tsemppiä myös Eetulle päivähoidon alotukseen. Tulkaahan sit kertomaan, miten meni.
Jaa, pojat jättivät Kissankellon yksin kotia. Hyvä, että sait jynssättyä. Sullahan oli sitten railakas päivä yksin kotona ;)
Meille ei sen kummepaa kuulu. Jonsku on lopettanut jo melkein kokonaan konttaamisen ja kävelee vaan :) Nyt se nukkuu tuolla muutosta ihan rättipoikkiväsyneenä.
Amyn Emmille onnittelut konttaamaan oppimisesta! Heinoa Emmi :)
Ja sitten paljon plussatoivotuksia Niameylle Tammikuussa. Toivottvasti alat sit heti tonskailemaan :)
pesukarhu ja Jonsku 1v3kk