***Ensikot heinäkuussa***
En ainakaan huomannut uutta pinoa. Missäs kaikki on? Varmaan lämpösiä kesäpäiviä viettämässä. Tulkaahan linjoille :)
Me lähetään Jonskun kanssa kohta sinne sukuloimaan, mutta sitä ennen piti vaan tulla kertomaan, että Jonsku otti äsken pari askelta :) Hihii!!! Tästä se lähtee. Kannattaa tänne aina valittaa, niin heti toi poika alkaa oppimaan ;)
Nyt meen. Moooooi!
pesukarhu ja Jonsku
Kommentit (52)
D on tänään kävellyt enemmän. Muutamia ihan pieniä pätkiä lidlin mainoksen kanssa aamupäivällä ja nyt illemmalla käveli oikein koko olkkarin poikki! Josko tässä joskus meilläkin ois kävelevä lapsi ;).
Jenni
Onpas täällä hiljasta! Vissiin on kaikilla muilla tärkeämpääkin tekemistä kuin notkua koneella...
No, siitä huolimatta aattelin muutaman rivin kirjoittaa.
Ensiksi kiitokset kaikille Tampere-treffeillä olleilla! Ja niinkuin Pikkumilli sano tuolla isojen vauvojen pinossa (vai oliko treffipino ???) että juoksi Aksun perässä, samoin minä... ja hyvinhän se meni! Ja Eetulta vielä erikoiskiitokset ¿rallikaverille¿ (siis Ossen typylle...)
Huomenna olis täällä Rengossa markkinat, ihana tuollainen pikkukylän ¿oma juttu¿ joka kesä. Ja näkeepi siellä sitten välillä joitain tuttujakin...
Ja sunnuntaina ollaan menossa Tampereelle mun yhden serkun rippijuhliin. Eka mietittiin että oltais menty kirkkoonkin, mutta se jää meiltä pois, kun veikkaanpa ettei päästä viel puol ysiltä lähtemään sinne... Ja toiseksi eipä tuo pikkuepeli jaksa siellä olla! Joten säälimme omia sekä muiden hermoja jättäytymällä pois sieltä kirkosta. Saapi Eetu sitten iltapäivän painaa pitkin pihaa.
Jenni, nyt mä oikeesti tiedän miltä tuo tuskailu noiden syömisten kanssa on! Tai siis sen kun EI syödä! Mikään ruoka ei mee alas. Viinirypäleet ja tomaatti on nyt AINOO ¿ruokalaji¿ mikä menee AINA! Jopa niin että toisten lautasiltakin sitä halutaan *noloo*. Tätä on nyt meillä ¿jatkunu¿ noin kolme-neljä viikkoo, joten en vielä oo kauheen huolissaan, mutta kyllä se silti alkaa ¿sattumaan¿, kun ei tuolla jätkällä tuota painoo (eikä kyllä pituuttakaan) oo paljon, ja kylkiluut senkun vilkkuu vaan... niisk
Ulkoilusta, me ulkoillaan vähän miten sattuu, tai no aikas usein ollaan aamupäivällä, sitten kun ollaan syöty aamupala ja tehty aamutoimet (siis äiti saanut kattottuu Serranon perheen...). Ollaan joko tuossa puistossa (siis tien toisella puolella) taikka omassa pihassa taikka lähetään koirien kanssa lenkille. Mutta sadepäivinä olen kyllä niin laiska että ollaan sisällä aamusella... Ja sitten välillä käydään välipalan jälkeen ja vielä ruoankin jälkeen pihalla. Mutta riippuu yleensä ilmasta/onko muuta menoo yms.
Ei meillä vaan Eetu vielä(kään) syö ite, tai no jos on sellasta ruokaa että voi napsii omin sormin, niin sitten mutta lusikan/haarukan käyttö on ihan kauheeta (siis äitistä) Eetu tykkää siitäkin ja koirat...
Napnap, kyllä se sitten olit sinä!!! Siinä rannassa (?) jonkun kahvilan/kioskin luona, istuttiin eka pöydässä ja sitten lähettiin toiseen suuntaan kävelemään kun te, teidän tyttö käveli maassa, ja meillä Eetu oli rattaissa (siniset Briot). No, voi rähmä kun en uskaltautunut tulla juttelemaan... Ehkä seuraavalla kerralla... Niin ja siinä kahvilan/kioskin vieressä oli sellainen aitaus, missä piti kai olla joku kärppä/saukko (mä oon tosi huono noissa eläimissä, sorry) tai jotain... (siitä kioskista sai hodareita kuitenkin... ton tiedän varmuudella, koska sellatteet syötiin!)
Joo, nyt kyllä poistun oottamaan muidenkin juttuja!!!
napero ja Eetu 1v5,5kk niisk
ps, mulla enää " lomaa" jäljellä puoltoista viikkoo, nyyh
Pitipä tulla nostelemaan, kun ihan vallan on pino pudonnut. Vilkutuksia vaan kaikille! =)
-Amy ja Emmi 9kk, joka oppi viikonlopuna konttaamaan
ps. täälläkin yks äippä, joka katselee Serranoja ;o)
Tulin vähän kurkkimaan ;)
Kiva Jenni kun olit noita " vanhoja" keskusteluita linkittänyt!! Oli kiva lukea elokuulta omia tuntemuksia.. Rv 41+6 :) Ihan tippa linssissä täällä..
Pian se meidän tiitikin täyttää jo vuoden.. Miten se aika noin menee?!
Iglulle onnittelut plussasta :)
Meillä pillerit jää pois tammikuulla ja sitten jännätään miten käy...
Mutta nyt tyty heräs unilta! Palaan kuukauden päästä ;)
Niamey ja Aino 11kk 6pv
Ekana onnittelut Millille ja tervetuloa takaisin koti-Suomeen=)
Mua väsyttää ihan hirveästi, Allu ei malta nukkua hoidossa ja eilen sitten simahti yöunille jo 20, sillä seurauksella että heräsi kolmelta aamuyöllä, valvoi pikku torkkuja lukuunottamatta yhdeksään kaikkea mahdollista ilkeyttä tehden. Tyttö ei usko sitten pätkääkään vaikka kuin kieltää, nauraa vaan...hemmetin uhmis, pakko sanoa!
NapNap, mä en olisi varmaan myöskään saanut suutani auki=/ Toivottavasti tuollainen ei pääse toistumaan.
Pakko yrittää tässä tehdä jotain, olis yksi ohjaus ja tuntikin tänään ja vasta puoli kahdeksan maissa oon typykkärassuanikin hakemassa kotiin=/
-Ankka-
Kiitos kaikille onnitteluista.
NapNap. rohkeesti vaan sanomaan sinne päikkyyn!!!
Olikos tällä puolella kenelläkään pikkuenskalla mitään maitoyliherkkyyksiä? Mulle on nyt iskenyt oikein kunnon epäilys siitä, että Akselilla on jotain allergiaa maitoon liittyen. Tai ei oo epäilyskään vaan oon siitä kyllä jo varma. Lehmänmaitoonhan me siirryttiin vallan siinä vuoden paikkeilla ja kaikki on mennyt ihan hyvin mutta... kakka on ollut Aksulla aina löysää. Mä vaan ajattelin että se johtuis siitä, että sitä maitoo menee niin paljon kun on saattanut helposti juoda lähemmäs litran maitoo vuorokaudessa. No, nyt kun oltiin reissussa ja Aksu joi siellä paikallista UHT-maitoo niin kakka olikin ihan normaalia koko ajan. Eilen sitten kun kotiuduttiin ja palattiin kotimaiseen kevytmaitoon niin eikö ollut heti tänäaamuna maha kuralla. Pitää huomenna soittaa neuvolaan... vähälaktoosista maitoo kävin kyllä jo hakemassa ja kokeillaan nyt korjaako se asian.
pikku-milli & Aksu 1v2kk
Ankka, hemmetin uhmis tosiaan! Meillä ei kyllä tyttö naura kun sitä kieltää, vaan alkaa hirvee itku! Naama vääntyy ihan ruttuun ja kauhee vollotus. Välillä menee pitkin pituuttaan lattialle makaamaan, tai jos yrittää nostaa syliin niin menee ihan veltoksi. Kyllä välillä itseänikin itkettää jos koko ilta menee tytön kanssa taistellessa. Mutta ei se onneksi tätä koko aikaa ole!
Oletko sä Ankka kuntosalilla ohjaajana, niinkös se oli?
Onkohan Aksulla laktoosi-intoleranssi? Kirjotetaanko se noin...? Vähän kyllä kuulostaisi siltä.
Mä vein tänään tytön tarhaan, nyt tyttö ei varmaan tiedä kummalle kiukutella, mulle vai isälleen... ehkä sitten molemmille. Tänään aamulla isi ei kelvannut pukijaksi, vaan äiti. Huomenna ei kelpaa varmaan kumpikaan. Sinne se jäi taas itkien tarhaan... huominen enää, jaksaa jaksaa...
NapNap + tyttö 1v4kk
NapNap, koitahan jaksaa vielä viimenen rutistus=) Varmaan ihanaa päästä lomalle, mulle ei sitä vielä tänä kesänä kerrykään..
Meillä oli kans tuo vaihe että aina kun kielsi niin meni nassu ruttuun ja oli joko los spagettina sylissä tai sitten mahallaan lattialla. Onpa kerran iskenyt nyrkkiä sängynpäätyynkin kun tyhmä äiti on kieltänyt tekemästä jotain, voitte uskoa että oli melkoisen korni näky, tuommoinen pieni tirppana hakkaamassa nyrkillä tyyliin " minä haluan" ...Nyt on sitten tullut tuo nauruvaihe ja oikeastaan oli paljon helpompaa kun kieltäminen nosti huudon; silloin sentään uskoi mitä sanottiin mutta nyt ei, tosiaan vaan nauraa ja jatkaa pahantekoa:s
Ja niin juu, kuntosalilla oon=)
Millille en osaa muuta sanoa kuin että kannattaa varmaan tutkituttaa jos epäilet että Aksulla on jotain tuon maidon suhteen.
Nyt pitää alkaa taas töihin, palailen...
-Ankka-
toissa yönä tassuttelin kerran 35 min. Viime yönä kaksi kertaa. ensin 5 min ja toisella kerralla 10 min. viime yönä D tosin ei varsinaisesti herännyt, mutta pyöri ja yritti alkaa kampeamaan itseään seisomaan.
Me oltiin tänään koko perhe SeaLifessa käymässä. D oli ihan innoissaan ja osoitteli kaloja iih-huutojen kanssa koko ajan. vaara-näyttelyn merirosvoa pelkeäsi, mut muuten ei pelottanut hämärässä ollenkaan (kalat oli niin hienoja). Retken päälle D vetäsikin 2,5 h unta eli oli ilmeisesti kovin jännää :D.
Millille ja miehelle onnittelut!
Tässä teille yksi linkki http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7945662&t=7942982&appid=&… .
Nyt meen kurkkaan, mitä D raivoaa isälleen olkkarissa..
Jenni ja D
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7705749&t=7705749&appid=&… Josko tää ois se mitä hain..
Oli muuten jänskä lukea... kun ei noita aikoja oikeesti enää edes muista!
Huomasin vasta pari päivää sitten että olit laittanut meiliä! Kiitos, se oli tosi huomaavaista! Viime aikoina on mennyt paremmin, ja selitys löytynee paremmin nukutuista öistä. Ajattelin, ettei oo mitään järkeä vaipua siihen alakuloon ja väsymyksen suohon jos kerta perhepedissä nukutaan paremmin ja nyt siis Aino nukkuu taas vieressä ja yöheräilyt on vähentyneet siedettävään määrään. Vaikkakin edelleen siis yöllä heräillään...
Kiva kuulla että unikoulu menee hyvin ja D on alkanut syödäkin paremmin! Varmasti iso huojennus!
Huiskutukset ja hyvän viikonlopun toivotukset muillekin taaperoporukan enskoille! =)
Karssuli & Aino 9kk
Meidän unikoulu on sujunut ihan yli odotusten! Viime yönä jo päästiin siihen, et mun ei tarvinnut kertaakaan nousta sängystä (pinnis on ihan vieres, mutta kun pohja on alhaalla ei sängyssä maaten jaksa kauaa tassutelle kun alkaa sattua olkapäähän, käteen tms.). Pari kertaa annoin tutin (kai?) ja kerran joskus 4.30 aikaan hetken tassuttelin (varmaan alle 5 min). Eilen aamulla sain jopa D' n jatkamaan unia klo 5 heräämisestä 25 min tassuttelulla. (Yleensä nää on vaatinut tunnin tappelun ja nukkumaan D on käynyt ihan hikisenä huutamisesta. Nyt ei edes itkenyt paljon mitään.) Myös päikkäreille meno on helpottunut paljon.
Täällä on ollut niin hiljasta, etten nyt keksi mitään muuta..
Jenni ja D 1v.
Meilläkin on sit ekat askeleet otettu :). Houkuttelemalla D kävelee muutaman askeleen. Ihan hyvin vois varmasti kävellä enemmänkin, muttei uskalla vielä.
Onnea kihlauksesta milli!!! Ihanaa ja niin romanttista, kun oli vielä sama paikka, mistä " haitte" Aksunne! :)
-Q- ja -q- huomenna 11kk
Onpas moni Enska-taapero nyt päättänyt lähteä tepsuttelemaan ihan itsekseen! Onnea vaan kovasti uusista taidoista! Jonskua en ole pitkään aikaan nähnytkään, mutta Daniel ainakin vaikutti jo viimeksi nähdessä siltä, että menohalut on kovat.
Meillä pikku-quu on tänään oppinut nousemaan kyykystä seisomaan ilman tukea. Askeleita ei ole vielä uskaltautunut ottamaan, mutta taputtaa kyllä vimmatusti itselleen, kun on päässyt ylös. ;)
NapNap, onpa kurjaa, että teidän tyttö ei viihdy enää tarhassa. :( Mikähän siinä voi olla? Kun aluksi neiti kuitenkin kai jäi sinne ihan iloisena. Kannattaisiko jutella ihan niiden ohjaajien kanssa ja yhdessä pohtia, jos jotain voisi tehdä toisin? Nauttikaa nyt lomasta ja siitä, että saatte olla tytön kanssa ihan rauhassa! Mitäs teillä on lomasuunnitelmissa?
Jännittää ihan kamalasti toi quunkin päivähoidon aloitus! Onneksi siihen on vielä melkein pari kuukautta. Elokuun puolella käydään muutaman kerran yhdessä siellä tutustumassa, mutta syyskuun alusta vasta aloitan työt. Jenni, meneekö D joka päivä hoitoon? Pikku-quu menee vain 2-3 päivänä viikossa. Yleensä varmaankin vain kahtena päivänä, niin mun mies saa olla hiekkalaatikkoiskänä yhden päivän viikossa. Pitäis mennä tarhareppua ostamaan ja miettiä muitakin hankintoja. Kertokaas muut kokeneemmat, mitä tarhaan kuuluu hankkia?
Ja sitten vielä kysyisin, että juoko teidän lapset vielä maitonsa tuttipullosta vai miten te teette? Me just vasta havahduttiin, että tää maitohomma on meillä vähän hassusti tällä hetkellä, eli sitä menee vähän liikaa. Mutta siis, annatteko ruoan päälle enää tuttipullosta ollenkaan maitoa vai vaan ruoalla nokkiksesta/mukista jne.? Annatteko iltamaidon pullosta?
-Q- ja -q- tänään 11kk
Tarhaan mennessä piti olla valmiiksi kumpparit ja kuravaatteet, ne oli ihan ehdottomat=) Lisäksi toivottiin sisätossuja, mutta jos ei lapsi vielä kävele niin ei ole välttämättömät. Varavaatteet ja vaipat tietty myös mukaan!
Meillä A juo unimaidon vielä pullosta mutta muuten käytetään nokkamukia.
Siinäpä ne tais ollakin..? Mihin tää viikonloppu taas hurahti, nukkumaan täytyy mennä ja huomenna taas uusi työviikko edessä...=/
-Ankka-
Onpas täällä hiljaista! Huhuu, missä kaikki on?
Mä nyt aattelin kirjoittaa, kun mies on isänsä kanssa hommissa pihassa, ja Eetu mun vanhemmilla, niin on aikaa kerrankin rauhassa kirjoittaa¿ Ja ens viikolla kun en välttämättä jaksa/kerkeä täällä hirveesti notkumaan¿
Mulla alkaa sitten keskiviikkona työt, ei kyllä pätkääkään kiinnosta mennä! Mä en vaan haluais viedä Eetua vielä hoitoon, varsinkaan kun ei saatu Eetua sinne minne oltais haluttu! Mutta pakko mikä pakko!
Me käytiin torstaina Särkänniemessä, ja voi että kun Eetu nautti, ihan hirmuisesti paikasta! Mun kaksi serkkua oli mukana (ikää heillä 15v ja 13v) joten oli vähän apuakin heistä. Oli tarkotus mennä heidän kotiin syömäänkin, mutta aika vaan jotenkin venähti, ja sitten olikin jo kiire kotiin päästämään koiria pissalle, joten jäi ruokailut väliin.
Ja maanantaina käytiin asuntomessuilla. Eetu oli todella kiltisti koko päivän, vaikka päikyt jäi vähiin. Ja löytyi sieltä muutama ihan hyvä talokin, ja saatiin ideoita, miten tätä taloa EHKÄ sais vielä järkevämmäksi, kun olis vaan rahaa/aikaa laittaa¿ No, ehkä sitten ens kesänä.
Ja Serranoja täälläkin kattellaan, onneksi ostettiin tuo tallentava digilaite, niin saa sinne talteen ne¿ Joten voi mennä sinne töihinkin. Heh!
Joo, mutta eipä nyt tänne muutakuin, että itku kurkussa täällä vietetään nää viimeset kolme ja puoli päivää, mitä ¿lomaa¿ on jälellä¿ Niisk!
Napero ja Eetu 1v5,5kk
Naperolla alkavat työt jo parin päivän päästä! Tsemppiä töihin! Aloittiko Eetu vasta muutaman päivän myöhemmin tarhassa, vai menettekö molemmat yhtä aikaa töihin ja tarhaan? Käyhän kertomassa tarhan aloituksesta, kunhan ennätät!
Minä olen täällä nyt ihan yksin kotosalla, miehet ovat Lapissa mummulassa. Minä raukka käyn töissä, ja joudun siksi olemaan täällä ihan yksin. Aika on onneksi mennyt nopeasti töissä käydessä. Äidin ensimmäinen vapaailta kuluikin rattoisasti saunaa ja kylppäriä kuuratessa... Oli niin kivaa, kun ei ollut kukaan jaloissa pyörimässä, vaan sai rauhassa jynssätä.
Matias on hyvin kuulemma viihtynyt mummulassa, eikä ole ollut ollenkaan itkuinen. Byääh, eiköhän raukka edes huomaa, ettei äiti ole ollut paikalla?? Odotan kyllä jo kovasti poikien kotiinpaluuta.
Meillä muuten on nyt kesällä ollut havaittavissa, että Matias taitaa ikävöidä ainakin tarhakavereitaan, kun on nyt joutunut olemaan vain aikuisten kanssa koko kesän. Leikkipuistossa poika on ihan onnessaan, kun tulee muita pieniä lapsia ja kauheasti yrittää jutella ja leikkiä muiden kanssa. Muut lapset vain näyttävät vähän jopa säikähtävän, eivät ehkä ole tottuneet niin innokkaisiin leikkikavereihin.
Äh, nyt menen laittamaan ruokaa!
Kissankello ja M 1v 3kk
Täällähän on ihan muotia nyt ottaa ensiaskeliaan! Onnittelut quullekin askelista! Varmaan hassun näköistä, kun niin pieni kävelee.
Meillä on oikeastaan viikon verran jo kävelty pääsääntöisesti. Ainoastaan auton kanssa konttailee lattioilla, kun täytyy autoa kuljettaa mukana ja päristellä. ;) Ulkonakin M jo kävelee pitkiä matkoja. Välillä tulee kyllä johonkin niin kova hoppu, että mennään vielä kontaten, mutta aika harvoin enää. M pääsi kontaten niin lujaa, ettei kävelylle ollut sen vuoksi kiirettä.
Minäkin kyllä odotin sitä kävelyä kuin kuuta nousevaa, kun tuntui, että moni asia helpottuisi sen myötä. Yhä ulkoillessa joutuu varautumaan siihen, että M heittäytyy kontilleen, joten vaatevalinnat täytyy tehdä sen mukaan.
Uusia sanoja M suorastaan ahmii. On tosi kiinnostunut kaikista sanoista, mikä mikäkin on. Ja paljon matkii äitin ja isin hokemia sanoja, vaikkei ne välttämättä jääkään päähän. Ymmärrys on jo uskomattoman hyvä, joutuu vähän harkitsemaan, mitä sanoo. Yksi päivä juttelimme miehen kanssa päivän tapahtumista, ja mainitsimme sanan " leikkipuisto" . M tietty oli korvat höröllä kuunnellut vieressä ja alkoi hokea " kiik-kuu, kiik-kuu" ! Samoin mainitsin kerran puheessani " Pikku Kakkonen" , niin M viiletti telkkarin ääreen ja alkoi hyräillä tunnussävelmää.
Onnittelut Iglulle plussasta! Ihanaa saada uusia tonskia!
Kissankello ja M 1v3kk