Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v esikoispoika hakkaa itseään suuttuessaan! Auttakaa!

Vierailija
03.07.2007 |

Meidän esikoinen on vilkas ja aktiivinen poika. Kuopuksemme on 10kk ja isoveli kiusaa ja kurmuuttaa pikkuveljeään tämän tästä. Sanoo itse että yrittää leikkiä veljen kanssa mutta aina pieni itkee ja kitisee ja meno kuullostaa ja näyttää hurjalta.

No kun tätä hommaa on päivittäin ja koko ajan, tulee välillä ärähdettyä esikoiselle kunnolla ja napattua poika jäähylle ja toruttavaksi. Poika reagoi usein tähän niin että hakkaa itseään päähän ja hokee " en halua sovussa kenenkään kanssa" " mä haluan satuttaa itseäni"

Minun korvaani se kuullostaa kauhealta ja tietysti näyttää pahalta.

Reagoin yleensä sanomalla että älä rakas lapsi itseäsi lyö ja otan hänet halaukseen... en tiedä onko oikein...

Esikoinen varmastikin kärsii toisinaan mustasukkaisuudesta pikkuveljeään kohtaan vaikka ei sitä myönnäkään. Kuopus on kova äidin perään ja vielä rinnallakin. Yritän kyllä kovasti sylitellä esikoista, leikkiä, touhuta ja lukea hänen kanssaan aina niin kuin jaksan.

Onko kokemuksia?

Pelottaa että esikoinen yrittää itsensä satuttamisella saada huomiota ja jos en osaa käsitellä, isompana ja murrosiässä tuollainen on jo ihan kauhea juttu!

Ja ennen kuin joku nyt tulee ehdottamaan että kotioloissamme on jotain hämärää... ei ole. Olemme todella rakastava, tasapainoinen perhe jossa suukottaminen, halaaminen ja sylittely on yleistä ja yhdessä olo tärkeintä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais antaa pojalle kahdenkeskistä huomiota ja jättää 10kk " vähemmälle" hetkeksi.

Vierailija
22/22 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaasta en tiedä. Oma vajaa 3-vuotias hakkaa päätä lattiaan, kun uhmakiukku iskee. Mäkin välillä mietin, että pitäisiköhän jotenkin huolestua, kun toi pään lattiaan hakkaaminen on kai enempi alle 2-vuotiaiden juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme