Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousfirmaa käyttävät - annatteko palautetta ja miten? (siis valituksia...)

02.07.2007 |

Nyt on kolme kertaa käyneet siivoojat, ja en tiedä saanko laatutasoa ikinä sellaiseksi kuin oletan.

Kaikki on siis paperilla yksityiskohtaisesti, mitkä asiat toivon tehtävän ja mihin kohtiin kiinnitettävän huomiota - aina silti jotain jää.

Ilmeisesti papereita ei lueta (tai ei lueta kunnolla), vaikka olen joka kerta esittänyt toiveen että niistä katsottaisiin (nämä on sovittu ja sopimuksessa mainittu erillinen työohje).

Ymmärrän kyllä että aluksi kestää oppia paikat, ja että aina voi jotain unohtua. Mutta koen etten saa oikein täyttä hyötyä hintavasta siivouksesta, jos en voi siirtää täyttä luottamusta siihen, että ne hommat joista kuvittelen maksavani, on myös tehty niin että minun ei niitä tarvitse enää perään vahtia ja paikkailla jälkikäteen.

Ajattelin jättää aina lappuja sinne tänne huomauttaakseni seikoista jotka oli jääneet huonolle, ja nyt jätinkin, mutta sekin tuntuu vähän tyhmältä täyttää kotiaan jollain liimalapuilla. (Ja edellyttää sitten kauhean " tarkastuskierroksen" .)

Ja näköjään jos olen kerran jostain sanonut, se tehdään seuraavalla kerralla mutta sitten taas ei...

Mikä olisi paras tapa antaa asiallisesti palautetta (olen nyt laittanut s-postia ekan kerran, aina kun tulevat nätisti esittänyt pari toivetta, ja laittanut kerran noita lappuja muutaman)?

Oletteko muuten koskaan käyttäneet ainakin meidän sopparissa olevaa kohtaa, että tulevat siivoamaan uudelleen jos ei laatu miellytä?? Oiskohan pokkaa tehdä noin... toisaalta ei viitsisi muutamien " pikku" asioiden takia juoksuttaa, jos päällisin puolin tehty ne isot jutut mitä pitääkin.

Se vaan, että pidemmän päälle kun näitä " pikku" juttuja kertyy, niin kohta meillä on jotain ihme kohtia missä pinttynyttä pölyä, likaa, tahroja... jotka ei sitten enää oikein lähde.

(Nyt kuulostaa että olen tosi nipo pölykammoinen. Kyse ei ole siitä, olen jo määritellyt meidän siivoustason/kerrat mielestäni aika minimitasolle, eli paljon tämän alle ei isossa perheessä voi mennä tai eletään tosi liassa.

Esim. lattiat pestään vain kerran kuussa, paitsi eteinen ja keittiö ja kylppärit tietty useammin.)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele tutuilta (tai vaikka täällä palstalla) mitä firmaa he ovat käyttäneet ja kokeile vaihtaa firmaa.

Vierailija
2/6 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on kumman herkkä asia, että läheskään kaikki alalla ei siedä palautetta ollenkaan.

Mulla vasta kolmas tärppäsi - ensimmäinen ei reagoinut palautteeseen millään tavoin, toinen suuttui ja loukkaantui- mutta kolmas teki niinkuin minä, palvelun tilaaja, pyysin . Ja tämä kolmas oli itsellinen yrittäjä, kaikki asiat oli helppo sopia eikä tarvinnut mitään esimiesbyrokratiaa.

Onhan niin että sulla on sopimus aikaveloituspohjainen.

Eli pitää sopia että siivooja siiivoaa kello xx- yy , muuten siivooja on " valmis" aina etuajassa ja työt " unohtuvat" helpommin.

Mulla oli ainakin paperilla määriteltyjen " joka kerta tehtävien töiden" lisäksi sitten vielä hommia joita voi tehdä kun aikaa jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oli hyv' idea et esimies tarkastuskierrokselle. Min' sanoin my;s heti alussa jutuista jotka ei ollut niinkuin piti. Sen j' lkeen kaikki sujui tosi hyvin. Meill' siivosikin firman omistajat. Oli super mukavia ja yst' v' llisi' ja pinnat oli todella puhtaat. Kiitos heille!! Yleissiivous on firman nimi PKS lla.

Vaihda siis firmaa jos ei tyydyt' tulos. PKS lla valitettavasti on vaikea saada siivoojia.

Vierailija
4/6 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi siivooja reilun vuoden ajan, koko ajan samasta firmasta. Ensimmäinen siivooja oli loistava. Teki hyvää jälkeä ja piti kiinni sovituista siivousajoista.

Sitten tämä ihannesiivooja lähti muihin hommiin. Tilalle tuli uusi, joka osoittautui huonoksi. Ensimmäisen siivouskerran jälkeen huomasin, että sängyn sohvat ym. aluset oli täysin siivoamatta. Otin digikuvia huonosta siivousjäljestä ja laitoin menemään firman esimiehelle. Naapurilta kuulin, että siivooja oli ollut meillä reilun tunnin, kun sopimuksessa lukee että viikkosiivous kestää 3h. Tässä vaiheessa soitin esimiehelle. Hän oli kovin pahoillaan ja lupasi että tuosta siivouskerrasta ei veloteta mitään. Ja lupasi kehoittaa siivoojaa siivoamaan paremmin. Olisi hauska tietää yrittikö siivooja veloittaa firmalta kuitenkin kolmen tunnin siivouksesta :(

Seuraavalla kerralla jälki oli melkein yhtä huonoa. Jälleen laitoin sähköpostia esimiehelle. Vielä kolmannen kerran katselin ja huonon lopputuloksen jälkeen laitoin viestiä firmaan että tahdon irtisanoa sopimuksen. Se onnistui ilman irtisanomisaikaa, ilman mitään ongelmia.

Uutta sopimusta en ole vielä tehnyt. Vaihdoin työpaikkaa ja yritän ehtiä itse siivoamaan. Jotenkin tuntuu, että siivoajista rupeaa olemaan niin pula, ettei kunnollisia tahdo saada millään. Mutta asiakas joka palvelusta maksaa, on oikeutettu saamaan rahoilleen vastinetta.

Vierailija
5/6 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mitään post-it lappuja laittele ympäri asuntoa, voin sanoa, että se ei ainakaan tilannetta paranna päinvastoin.

Mieleen tuli, että puhuttekohan " samaa kieltä" palvelun tuottajan kanssa. Omien asiakkaitteni kanssa on ollut jonkin verran ongelmaa siinä, että käsitteet ymmärretään eri lailla. Esim. jos palvelunkuvauksessa lukee, että tahrat poistetaan lasipinnoilta, asiakkaan mielestä se tarkoittaa ikkunan pesua, kun meillä se taas tarkoittaa, että sormenjäljet pyyhitään pois.

Pyydä esimies laatukierrokselle siivouksen jälkeen, niin ettei kotona ole ollut ketään siivouksen jälkeen. Kiertäkää asunto ja katsokaa onko siivous tehty sopimuksen mukaisesti.

Itse en edes ota asiakkaaksi kotitalouksia, kun asiakkaan odotukset ja hänen ostamat palvelut eivät usein yksinkertaisesti voi kohdata. Asiakas ostaa viikkosiivouksen ja odottaa, että asuntoon on tehty perussiivous (suursiivous katosta lattiaan).En tarkoita, että teillä olisi näin,mutta kotisiivousket on todella taitolaji.

Vierailija
6/6 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti samana päivänä esimiehelle, jos on ollut huomautettavaa. Ensimmäisen firman kanssa oli tosi paljon " ongelmia" eli siivous tehtiin hutaisten eikä sovittuja asioita tehty (esim. listojen pyyhintä tai kph:n seinien pesu, tavarat oli väärillä paikoilla). Jos sanoin asiasta suoraan siivoojille niin nakkelivat niskojaan. Esimies käyttäytyi aina asiallisesti. Sanoin kyllä, että annankin palautteen sinne, koska en halua kotona alkaa selvittämään näitä suoraan siivoojien kanssa, kun en heidän työnantajansa ole enkä ala tuollaista käytöstä katselemaan. Saimme aina hyvitystä tai uuden siivouksen, mutta olin aika pettynyt näihin siivoojiin ja päätimme koittaa toista firmaa ajatuksella, jos ovat samaa tasoa niin kai se sitten on se yleinen taso. Suureksi onnekseni ja ilokseni nämä siivoojat ovat kullan arvoisia ja koti on aina kun kiillotettu. Joskus jotain pientä on voinut unohtua, mutta viis siitä, kun perustyö on kerta kaikkiaan hyvää =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän