**MAALIKSET viikolla 27**
Tässäpä olisi taas edellinen viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10617076&p=2&tmo…
Kommentit (28)
Ollaan koko päivä lähes asuttu ulkona. Oli niin nätti päivä ja siis lämmin! Ystävä tuli lapsineen meille piipahtamaan ja olivatkin sitten koko päivän tässä. Oli tosi kiva kun saatiin kunnolla vaihtaa kuulumisia ja kahvitella. Esikoisen päikkärit jäi välistä (joka sitten illalla näkyi kyllä käytöksessä...) ja keskimmäinen nukkui ihan tyytyväisenä kaiken hälinän keskellä :) Kuten myös tuo mein pienin. Oma sänky = Paras paikka. Ei meinaa millään viihtyä rattaissa :/ Vähä kurjaa siis ulkoilu meillä kun kannella pitää aika paljon. Rintareppua siis harkitsin, liina löytyy mutta tuntuu helteellä tuhottoman kuumalta päällä! En tiedä kauanko poika siinä viihtyisi, mutta itsellä alkaa hiki suorastaan virrata siinä puuhassa!
Meillä rytmi tämä : Aamulla syö siinä 7-8 välillä ja nukkuu sitten vielä 9 saakka. Sitten aamupesut ja tissiä, nukahtaa jos sisällä ollaan, rattaissa/ulkona valvoo. Syö päivällä 2-3 tunnin välein ja nukkuu miten nukkuu ;) Sisällä pinniksessä paremmin ja ulkona rattaissa vain tovin jos ollenkaan. Illalla iltapesut n. 20-21 aikaan ja syö rintaa ja nukahtaa. Syö siinä 23 maissa ja nukkuu seuraavalle syötölle n. 2-3 saakka. Siitä taas sinne 5-6 saakka ja sitten tankkailee siinä aamusta enempi (6-8 välillä).
TAIKINAMAHA täälläkin!!! Ei tää lähe koskaan pois. Oon siitä ihan satavarma. Ei miulla ikinä mikään timmi maha ole ollukkaan (paisti raskaana ollessa ;) ) mutta siis esikoisen jälkeen tää on ollu tällänen lörpäke. On se nyt vetäytynyt, alkuun kun oli sellainen " roikkuva laatta" tuo maha, mutta tämmänen ruttunen ja löysä tää on. Vähä niiku rusina ;) Painoo oon saanu pois kaikki 5,7 kg mitä raskausaikaan kertyi ja vielä lisäksi -2 kiloa :)
Mutta kohta nukkumaan.
t. K@tju ja poitsu viikon kuluttua JO 4kk!!!
Olette aivan ihania.
Vieläkin olen siis ihan pihalla,en voi uskoa että taas maaliskuuta kohden masu vaan kasvaa ja kasvaa...
LA tällä kerralla jo 4.3 ( arvioitu)joten eihän Safia kerkee edes yksi vuotiaaksi kun jo on tulossa isosiskoksi:)
Miehelle soitin,se on taas työmatkalla, ja se kysy olenko ihan varmasti raskaana! Lupasin uusia testin vielä tällä viikolla,huomenna siis apteekin kautta kotia.
Safia nukkuu keinussansa unirätti kainalossa tiukassa puristuksessa, ja ihmettelen vaan tätä uuden elämän ihmettä.
Tänään huomasin kun loikoilin Safian kanssa sängyllä,että neiti on ruvennut liikkumaan jo kovasti.Selällään kovasti keinuttelee itseään ja jaloilla antaa vauhtia.Mihin se masulleen kääntyminen unohtu ja entäs konttaus?:)
Safialla olis neuvola nyt torstaina,pitäisköhän jo silloin varata neuvola aikaa itselle ja masuasukille??
Nyt on joku uus meillä terveydenhoitajana, ja ajattelin kyl soittaa sille meidän edelliselle( sanoi et saan soittaa ihan milloin vaan jos tulee asiaa) ja kertoa hänelle vauva uutisesta ihan ekax.
KYSYMYS:
Irtooko teiltä paljon hiuksia?
Mä olen tulossa kovin pian kaljuksi,apua!! Suihkussa jää tuppoja käteen,harjaan tarttuu sit viel lisää..
Nyt jos menis yrittään taas nukkumista.
Hanan rv4+6
Ihanaa nähdä HANAN;in nimmarin perässä taas r-viikot :D tuntuu hassulta.
HIUKSET:
jeah, mä olen kohta kans kalju..tai ainaki melkein, vasta pari vkoa sitte huomasin että hiuksia jää suihkussa käsiin ihan älyttömästi.
hitsin vaikee kirjottaa Leevi sylissä kun se on tälläne vänkyrä kiemura...
Tappeeeert ja Lettu
Tappi: Mä kyllä niin kaipaan sua tonne odotus puolelle!!!!!!!
Harminpaikka se teidän koira juttu.
Yhes tuttava perhees koira kävi tosi pahax vauvan tullessa taloon,et ei ollut muuta vaihtoehtoo kuin nukutus...onnex teillä on se anoppila ja koira viel ihan täysjärkinen;)
Dumle HOI!!!
Miten niit helkkarin listoi oikein laaditaan????
Siis Safia on ruvennut liikkumaan ihan tajuttoman paljon,ei voi tosiaankaan sängylle yksin jättää edes hetkex kun melkein heti on jo tippumas jostain reunalta alas.
Pitäisköhän mun kohta ruveta taas miettiin niit päivän 3 parasta;)
Hanan(, Osku 6 vee, Safia 3kk, ja salamtkustaja rv5,siin melkein koko hoito....)
lomasuunnitelmat.
Oskun ( esikoispoika) uimakoulu loppuu ens torstaina ja sitten mä lähden lasten kanssa meidän malle loppu kesäx,tullaan sit elokuus takas kun eskari alkaa.
Siel voi olla ulkona koko ajan ja uida järvessä kun laituri on melkein vieres...
et sellasta loppu kesän suunnitelmaa.
Hanan taas
Ja ihan ekana ONNEA Hanan!!! Eka plussannut maaliksissa, eikö?
Saas nähdä alkaako kohta lisää kuulua masu uutisia ;)
Meillä taitaa olla lapsiluku täynnä, ainakin muutamaksi vuodeksi. Koti alkaa olla tälle sakille jo ahdas ja isompaa pitäisi etsiä. Töissäkin voisi välillä käydä naamaansa näyttämässä kun sielä oon ollu jo aika kauan sitten kaikkineen pois. Haikeelta tuntuu aatella, et onko tää mein viimenen pikkuinen... mutta toisaalta, odotan kyllä hetkeä jolloin taas pääsee vähän helpommalla ja lapset isompia ja itsenäisempiä.
Onkos kukaan muuten töihinlähtöä vielä miettinyt, siis että kauanko meinaa kotona olla? Itse olen nyt ainakin sinne kunnes poika 1v. mutta viihtyisi sitä kotosalla varmalla pidempäänkin.
Hiustenlähdöstä, täällä tää pehko ei harvene, vaikka saisi vähän harvetakkin ;) Miulla on kamalan paksut hiukset, ollut aina ja imetys ei ole siihen ainakaan toistaiseksi vaikuttanut.
Mutta kello on jo kamalan paljon, nyt nukkumaan.
t. K@tju ja poikakolmikko
Käy kurkistelemassa keskustelujen etusivulla olevasta saitista sanottua ohjeita kävijöiden kesken tai jotain sinnepäin. Siinä on ohjeet miten saa erilaisia värejä ja miten tehdään sydämiä ja muitakin kuviota. Voin yrittää neuvoakin jos et osaa jotain. Sitten kun saat tehtyä mieleisen näköisen listan talleta se koneelle. Siihen voit helposti käydä muokkaamassa tarvittavat tiedot eikä tarvitse aina väsätä koko listaa uusiksi.
Toisella kertaa kirjottelen kuulumisia....
eli täälläkin vatsalihakset kadonneet, ei meinaa millään nousta vatsalihasliikkeet vaikka ennen oli ihan helppoa. maha on todella taikina löllöä ja näyttää kuin olisin edelleen raskaana, painoa pitäisi puottaa 5-7 kiloa, mutta ei jaksa ja herkut on liian hyviä, olisi edes kaveri joka potkisi minua lenkille ym. liikkumaan...