Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-,_,-' _`-,_,- HELMIEN' 06 heinäkuu -,_,-' _`-,_,-

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna mennään miehen kanssa sinne hotelliin yöksi ja anoppi tulee lapsia hoitamaan. Niin ihanaa päästä rauhassa syömään, bilettämään jne.!!! Toi on toinen yö, kun olen Helmistä erossa (muistaakseni). Yritän parhaillaan lopettaa imetystä. Eihän tässä viimeisen kuukauden ajan ole ollutkaan kuin aamuimetys jäljellä, mutta nyt on ollut pari viikkoa sellainen olo, että nyt riittäisi imetys äidille. Esikoinen lopetti itse viikkoa vajaa 1 v 5 kk iässä ja Helmi on nyt 10 päivää yli ton 1 v 5 kk, joten aika samoissa mennään. Erona on vaan se, että Helmi ei haluaisi vielä lopettaa. Aamulla kun Helmi herää, hän kiipeää pinnasängyn laidan yli meidän sänkyyn ja vetää mun yöpaidan ylös. Jos vedän paidan takaisin alas, alkaa huuto. Ja koska esikoinen ei saisi tuolloin vielä herätä, on imetys ainoa keino vaimentaa Helmi. Eilen illalla laitoin sitten täältä lukemani vinkin mukaisesti nännien päälle laastarit ja aamulla Helmi oli ihan ihmeissään. Meinasi alkaa huutamaan tai alkoikin vähän, mutta kiipesi sitten takaisin omaan sänkyyn ja lepäili siellä vartin ennen kuin tuli uudestaan mun viereen ja sitten noustiinkin ylös. Sama juttu edessä huomenna.

Meillä lapset (esikoinen siis 4 v) leikkivät tosi paljon yhdessä. Muutaman kerran päivässä poika haluaa leikkiä rauhassa ovi kiinni lastenhuoneessa, mutta yleensä ovat aina n. metrin säteellä toisistaan. Lempileikki on tällä hetkellä piilosen leikkiminen. Esikoinen menee piiloon, josta sitten huutelee Helmiä etsimään ja kertoo samalla, missä on piilossa. Helmi juoksee etsimään ja sitten kuuluu hirveää kikatusta, kun löytää veljen. Toinen lempileikki on kaikenlainen riehuminen. Se on tiettyyn pisteeseen asti äidistäkin ihan hauskaa, mutta jossain vaiheessa alkaa käydä hermoille. Jos pojalla on paha mieli, Helmi hakee oma-aloitteisesti pojan rakkaan nallen ja antaa sen veljelle. Jos taas Helmiä itkettää, poika juoksee viivana etsimään Helmin rakkaan hauva-pehmolelun ja peiton, jota Helmi kantaa mukanaan ja tuo ne Helmille. Ovat kyllä kaikki kaikessa toisilleen! Poika sanoo usein ihan yhtäkkiä kuinka paljon rakastaa Helmiä ja tykkää tosi paljon pussailla ja halailla Helmiä. Helmi ei taas noista hellyydenosoituksista kamalasti tykkää, vaan lähinnä ärtyy niistä. Muuten kyllä haluaa olla veljen seurassa koko ajan.

AUSTEN: Onnittelut masuasukista! Olitko töissä ennen Reetan syntymää? Jos olit, niin sittenhän sä saisit samat äitiyspäivärahat kuin Reetankin vauva-aikana, vaikka et olisikaan ollut välissä töissä. Mutta jos et ole ollut töissä ennen Reetan syntymää, niin sitten jäisit tosiaan minimille, jos et mene välissä töihin. Vaikeita asioita. Mä tykkään kanssa Keltinkangas-Järvisen jutuista liittyen noihin tempperamentteihin. Oletko lukenut hänen kirjaansa aiheeseen liittyen? Harmi tosiaan, että niin usein päiväkodeissa ei juurikaan huomioida lasten tempperamentteja, vaan kaikkien pitää olla " reippaita" . Eihän se lasta niin paljon haittaa, jos lapsi on " reipas" , mutta jos lapsi on esim. arka tai vastaavasti kovin villi, niin silloin yhtälö ei ole kovinkaan toimiva. Onneksi päiväkodeissakin on eroa, mutta mistäs löytäisi sen hyvän päiväkodin? Jos päätät mennä töihin, käy suht perusteellisesti kaikki alueenne päiväkodit läpi ja kuulostele ja katsele meininkiä. Ja kysele puistoissa ja muualla vanhempien kokemuksia eri päiväkodeista. Tsemppiä valinnan tekoon!

Nyt nukkumaan...

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
42/60 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännän loma on lopuillaan ja mielenkiinnolla odotan, mitä Silppu tuumii isijumalan töihinmenosta :). Eilen sai kamalan huutokohtauksen kun isä ei ottanutkaan syliin kesken ruoanlaiton. Minä en kelvannut ollenkaan. Kun ei raivari ottanut loppuakseen istutin tytön olkkarin nojatuolille ja selitin, että pois pääsee kun rähjääminen loppuu. Se päättyi siihen.

Birdy, ois kiva nähdä, eiköhän saada tapaaminen aikaiseksi!

Hupulinäiti, kiitos kysymästä, hyvin kaikki tuntuu sujuvan. Suppareita tosin on jatkuvasti, mutta meidän suvussa taidetaan olla supistelevaa sorttia. Menen ylimääräiseen ultraan muutaman viikon päästä, istukan paikka tarkistetaan. En usko että siitä(kään) tulee ongelmia, mutta saapahan taas nähdä vauvan :).

Juu ja ne liukuesteet -sitä jyrsimistä on mietitty meilläkin, mutta totta on että tällaisessa koirahuushollissa ne on hetken päästä aivan mustat. Ei siinä mitään, saahan ne Universal Stonella puhtaaksi, tai ainakin harmaiksi... Tarranauhat ei nekään ole täydelliset, keräävät likaa ja alkavat repsottaa, mutta ehkä ne on helpompi vaihtaa. Sellaisia mustia kumijarruja en millään haluaisi, vaikka ne kai olisivat paras vaihtoehto :I. En muuten tiedäkään että onko niitä muun värisinä?

Kuumetta, tarkkailen tota nivusta, nyt näyttäis ehkä hieman paremmalta. Soitan tänään labratuloksista, voi olla että se mun hassu omalääkäri haluaa vielä kattoa tilanteen (viimeksi oli sijainen).

Eilen tuli muuten radiossa Serranoista juttua -sarjan suosio kun on yllättänyt kaikki :). Joku oli oikein tutkinut asiaa ja todennut, että sarja vetoaa kaiken ikäisiin ja katsojat tykkäävät, kun sarjan hahmot ovat taviksia.

Austen, ai hehkua pitäisi! Not me! Mitäs sitä sanotaankaan -tyttäret tekee äidin rumaksi, pojat laittavat hehkumaan, mä olen tasan yhtä ruma kummastakin (olettaen että poikaa odotellaan).

Älä ajattele tommosia " uhraan lapseni" -ajatuksia. Mistä sitä tietää, saattaa Liisa Keltinkangas-Järvinen olla guru tädeillekin, lukee ne alan kirjallisuutta :).

Apua, meillä on lastenneuvola klo 11, nyt tuli kiire!

KL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on onneksi tässä aivan lähellä, ei sinne kestä kuin viitisen minuuttia.

Kuulumiset:

paino 10680 g (ed. 9860 g)

pituus 85,1 cm (81,7 cm)

päänympärys 49,3 cm (48,5 cm)

" Reipas, touhukas tyttö. Tasaisesti kasvaa. Hyvin kehittyy. Sanoja tulee mukavasti" .

KL.

Vierailija
44/60 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten tuo aika menee niin nopeasti...Ollaan molemmat lomalla, vielä ensi viikko ja sitten paluu arkeen, plääh...

Eetu on ihan mahdoton menijä, kiipeää joka paikkaan ja kun yrittää komentaa, niin on kuin ei kuulisikaan...Sanoja tulee kokoajan enemmän, uusimpana popo (mopo). On ihan heikkona moottoripyöriin.

Me ollaan loma melkein vain reissattu, kahlattu kaikki sukulaiset ja kaverit läpi. Pojan kanssa on jo helppo matkustaa, viihtyi autossa tosi hyvin, vaikka ajeltiin pitkiäkin pätkiä. Jos ei muuta keksinyt, niin sitten otti tirsat.

Meidän kaveripiiriin on tullut kaksi uutta vauvaa, poikia molemmat! Toinen miehenalku syntyi kesäkuun lopulla ja käytiin jo pojua katsomassakin. Toinen syntyi tämän viikon ke ja innolla odotan pikkuherran tapaamista!

Ensi viikolla 1v6kk neuvola, siellä sitten näkee uudet mitat ja laitetaan rokotus, auh.

Niin, onnittelut uusille vauvoille ja raskautuneille!

Nyt leipomaan!

Kesäterkuin Sasuliini ja Eetu

Vierailija
45/60 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos jotain pitkästä aikaa kirjoittais¿ Meillä alkaa ens viikolla ¿uusi aika¿. Menen nimittäin töihin ke. Mies tosin on lomalla vielä ensi viikon, mutta Eetu menee harjoittelemaan muutamaksi tunniksi hoitoa.Mun ei sitten yhtään tee mieli mennä töihin. Mutta pakko mikä pakko, kun ei tällä rahalla millään tulla toimeen. Ja tuossa keskiviikkona soittelin töihin, ja kyselin aikatauluja yms. niin vielä vähemmän tekee mieli. Tuntuu että siellä on sama meno päällä kuin sillon kaksi vuotta sitten. No, toivottavasti en joudu kauan olemaan...

Meille ei muuta ihmettä, Eetu oppi 1v2kk vihdoin kävelemään, ja sen jälkeen onkin sitten mennyt kuin tuulispää joka paikkaan.

Sanoja ei vielä ole kuin muutama äiti, iti=isi, anna, ota, ei, älä. Niillähän jo pärjää pitkälle. Mutta kovasti kyllä odottelen että tulisi enemmän, niin ymmärtäisi vielä mitä toinen tarkoittaa. Kiukkua ja omaa tahtoa Eetulta löytyy kuin pienestä kylästä! Ja se myös näytetään. Mutta VAIN JA AINOASTAAN kotona! Kylässä kun ollaan niin ei Eetu näyttelee pientä enkeliä, eipä taida kukaan uskoa millainen pieni riiviö meillä asustaa... heh!

Onkos teidän lapsukaisilla tällaista puremis/läpsimis/lyömis ¿vimmaa¿? Eetulta meinaan löytyy sitäkin! Varsinkin äitiä ja iskää ollaan puremassa koko ajan. Ja siihen ei sitten auta mikään, oon kokeillu kieltämistä, puristamista leuoista/niskasta, poistamasta sylistä yms. mutta mikään ei auta. Toivottavasti ei ala lyömään tuolla hoidossa kavereita...

Tähän väliin Onnittelut kaikille raskautuneille, ja pienten vauvojen saaneille!

Ja huomasin tuossa että aikas moni on menossa nyt syksyllä takaisin töihin, joten onnea heillekin. Kyllä se vaan jännittää, ainakin meikäläistä.

Mutta joo, eipä meille muuta, joten oikein hyvää syksyä kaikille! Kun en tiedä koska innostun taasen kirjoittamaan...

napero ja Eetu 1v5,5kk

ps. Hämeenlinnan porukka, mulla on torstaina se aamuvuoro, mutten yhtään tiedä minkä aikaan pääsen... Mutta jos nähään, niin mielellään sitten iltapäivällä, ja me tullaan jos keretään...

Vierailija
46/60 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta kyseli,että kelle on seuraavana tulossa vauva :) Luulen,että meille. Nyt on rv 37+3,joten montaa viikkoa ei välttämättä jäljellä oo. vaikka supistuksia ei oo kyllä ollut joten yli tämäkin varmaan menee :)

Kohtalaisen hyvin olen voinut. Maksa-arvoja on seurattu useaan kertaan.Kutinaa on ollut oireena. Arvot on viiterajojen sisällä mutta koko ajan noussut kylläkin va en usko että niiden kanssa mitään ongelmia tulee. Viime neuvolassa eilen,verenpaine oli koholla joten sain verenpainemittarin kotiin,että pitää aamua iltaa nyt paineita seurata ja alkuviikosta soitella Th:lle,että millä mallilla ne on. Jos kaikki on ok niin ens pe seuraava neuvola. Turvotusta on tullut nyt parin viikon sisään ja häpyliitoskivut+nivuskivut on vaivana. Oksentelen myös silloin tällöin ja migreeniäkin on va kyllä tässä silti ihan ok vointi on ja ihan kohtalaisesti jaksaa tuon pojan kanssa touhuta.

Vauva kasva hyvin ja potkii kovasti..

Aleksi on edelleenkin yhtä touhukas ja menevä kuin ennenkin. Joka paikkaan kiivetään ja juostaan. Ei ole verta kyllä tullut kuin kerran pari ja mustelmiakaan ei ole ollut kuin muutama. Kiipeily ja kaikki muut temput sujuu niin hyvin,ettei itteään oo paljoa loukannut.

Hampaita pojalla on 16 kpl. Joten suu alkaa olemaan aika täynnä.

Pottailtu on 1v1kk iästä ja pottaan kaikki kakat kakattu.Ehkä kerran pari kuukaudessa sattuu vahinko. Pitäis varmaan koittaa pian vaipoista päästä kokonaan,kun niin hyvin tuo kakkaaminenkin jo onnistuu ja välillä jos ei kakata niin pissaa pottaan.

Va nyt pitää lopettaa,kun poika heräs päikkäreiltä ja lähteä lämmittämään ruokaa tuolle suloselle naperolle.

Viikko oltiin mummolassa ja isi on toista viikkoa kesälomalla. Vielä pari viikkoa jäljellä+mahdollinen isyysloma perään jos hyvin käy :)

-Mirjami 37+3 ja Aleksi n.1v5kk 2vkoa

Vierailija
47/60 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Austenille myös onnittelut plussasta.

Tamperelaisethan on hyvin edustettuina noissa plussanneissa, puuttuisko enää Nonnulta ja Marcelilta plussat, niin kaikki olis uusintakierroksella. Niin ja tietty Siniliilalta, mutta sullahan oli jo niin monta pienellä välillä:)

Mä oon jo kahden viikonpäästä taysissä vauva kainalossa, kun tehdään sektio, niin se on jo tiedossa. Kaikki on muuten mennyt hyvin, mutta nyt on paineet ollut pilvissä 170/105 ja silleen. Pitäis levätä, mutta milläs lepäät ton termiitin kanssa:) Yleensä koitan kyllä päikkärit ottaa, mutta tänään jäi niin johan oli paineet 175/111. Kunhan ei vaan tulis raskausmyrkytystä.

Jaksamista kaikille ja toivottavasti pääsen joskus myös tapaamiseen vaikka uuden nyytin kera.

-niisku

Vierailija
48/60 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meinannut millään tyttö nukkua, sit 1,5 tunnin jälkeen suostu tai siis sammui meidän sänkyyn.

Tiedättekös niisku ja Mirjami jo sukupuolia?? mä jäänkin jännityksellä odottamaan vauvauutisia ja synnytyskertomuksia, tai no niiskulta ei juuri oo odotettavissa kellotuksia suppareista jne ;)))

nyt nukkumaan

kuumetta

Vierailija
49/60 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ei taida olla kyllä kovinkaan lämmin mutta mulla on oma lämpöpatteri joten hikeä riittää :)

verenpaineet näyttää pysyvän kuitenkin ihan kondiksessa,kun niitä olen nyt seuraillut. Turvotusta on kyllä ihan riittämiin.

Kuumetta kyseli vauvan sukupuolta. Ei ole tiedossa,koska ei oo haluttu tietää :)

No,se on Niiskulla sitten pian oma nyytti kainalossa.

Eilen meillä kävi meidän kummityttö 2.5kk kylässä.Oli tosi sulonen. Sitä,kun sylissä piti niin tuntui hassulta että meillekin tulee pian vauva. Jotenkin se on välillä vieläkin ihmeellistä vaikka näin lopussa raskautta ollaan.

Ei nyt kyllä ajatus juokse yhtään.

Pitänee jatkaa netissä surffailua.

Kun isukki nousi päikkäreiltä tuon taaperon kanssa leikkimään. Nukuttiin Aleksin kanssa jo päikkärit,un poika heräs poikkeuksellisesti jo klo5.30. Nyt sitten valvoo iltaan asti va mahtaa hieman aikasemmin tänään alkaa iltamarinat kun normaalisti.

-Mirjami rv 37+5 ja Aleksi-

Vierailija
50/60 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä loma loppui ja meillä arki alkoi. On tällä viikolla kaiken lisäksi aika monta iltaa pois, joten saamme täällä keskenämme viihtyä. Mies ei ihan ehtinyt lomallaan repiä kaikkia vanhoja tapetteja pois lastenhuoneesta, mutta aika hyvässä vauhdissa sekin homma. Vanhan kirjahyllyn ym. laittoi huuto.netiin myyntiin ja vaatekaapit menevät jonnekin. Uudet kaapit ajattelin Ikeasta ostaa, kun siellä oli kivannäköisiä suht' edullisesti. Tykkäisin Laulumaan kaapeista, mutta kovin ovat hintavia. Koen lastenvaatekaapeissa aika turhaksi sen tangon, pärjättäisiin vallan hyllyillä.

Ai niin, kellariremontti siirtyi ensi vuoteen.

Mulla on kasa vaatteita, joita en itse enää käytä, ajattelin nekin myydä joko kirpparilla tai huuto.netissä. Jos seuraavassa ultrassa varmistuu että toi potkunyrkkeilevä silakka on poika niin lajittelen tyttövaatteet erikseen ja pikkuhiljaa myyn tai lahjoitan pois. Olen aivan varma että käy klassiset ja meille syntyykin tyttö ;).

Tämä sade syö naista, liian paljon on kökitty sisällä kun ulkona tulee kaatamalla vettä. Onneksi Silppuri viihtyy sisäleikeissäkin, mutta mun tarttis päästä välillä repimään rikkaruohoja kasvimaalta. Emmää siitä työstä niin tykkää, vaan pitäis satoakin saada. Toissapäivänä viimeksi nyhdin samalla kun katsoin Silpun perään -ehdin nyppiä yhtä kohtaa noin 4 sek. kunnes piti taas siirtyä pukelon perässä jonnekin toisaalle. No meiltä niitä rikkiksiä löytyy menit minne tahansa, muttei yhtähään penkkiä tai maata saanut kerralla valmiiksi :).

Niin ja mun vuosien varrella keräämät hienot säilykelasipurkit olivat joutuneet roskalavalle kellarin tyhjennyksen yhteydessä. Asiantila selvisi kun kyselin mieheltä että missäs purkkisäkki on (niitä oli vajaa jätesäkillinen säästössä), kun tarttis avomaankurkkuja kohta säilöä. Hitusen kiehahdin koska olin nimenomaan tänä vuonna laittanut kurkkuja säilöntämielessä kasvamaan. Mies itsekin pyysi mansikkahilloa -jostain löytyi hikiset kaksi lasitölkkiä, joista toiseen tein oman maan mansikoista hilloa.

Mirjami-80, hyviä vointeja vaan sinne, kohta on sulla vauva kainalossa :). Minäkin mittaan verenpaineita, ekassa raskaudessa kun oli se lievä toksemia. Toistaiseksi paineet olleet kotona ok, neuvolassa mitataan jonkin verran korkeampia.

Meidän verenpainemittarihan saatiin niin, että mies osallistui apteekissa tietokilpailuun jonka oikeat vastaukset minä kerroin ja mies voitti mittarin.

Pukelo haisee tiedätte-kyllä-mille, vaipanvaihtoon siis ->

KL.

Vierailija
51/60 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi viimeistä lomapäivää viedään! No, onneksi seuraava pidempi ' loma' jo häämöttää : )

Mäkin olen lajitellut vauvanvaatteita, säkillinen huonompia meni roskiin, sitten on vielä isot läjät semmoisia mitä en aio enää käyttää. Jos olisi joku jolle lahjoittaa niin antaisin, kirppikselle en jaksa laittaa. Meillä molemmat isovanhemmat ostaa vaatteita siihen tahtiin, ettei kaikkia edes ehdi käyttää.

Täällä on kyllä sitkeästi ulkoiltu säällä kuin säällä, tai siis puen lapset kuravehkeisiin ja istuskelen itse lasiterassilla. Ihan innoissaanhan tuon ikäiset vielä on lätäköissä lutraamisesta, ja itsekin pakko saada ulkoilmaa.

Vaippoja en käytä enää Siirillä ollenkaan, usein osaa itse sanoa jos on hätä tai ainakin yleensä tulee jotain pottaan kun laittaa. Lomalla oppi käymään pöntölläkin. Esikoinen kohta 4v sen sijaan tarvii edelleen yövaipan, mutta kuulemma siihen ei voi mitenkään edes opettaa, pakko vaan odotella.

Tamperelaisia olis kyllä kiva nähdä! Menen tosiaan keskiviikkona töihin, mutta joku lounasmiitti kaupungissa tai iltatapaaminen sopisi!

FannyK

Vierailija
52/60 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans sataa ja sataa... Ja remontti hommat seisoo. Mies ihan tuskissaan, kun ei pääse naulaamaan lautaa seinään. (" kun kesäkin loppuu just" ) Toivotaan että elokuu olisi aurinkoinen ja syyskuu kans:)

Eino myös viihtyy melko hyvin sisällä. Mä olen niin laiska pukemaan kura tamineita ja inhoan itse olla sadevaatteet päällä " hikoilemassa" ulkona. Täytys ostaa kunnon ulkoilupuku, täysin vedenpitävä! Merkki suosituksia kellään????

Jännityksellä odotamme kumpi kerkee ennemmin Niisku vai Mirjami ;))) Paljon voimisia loppu viikoille!!!

Mulla olisi täällä lasi purkkeja vaix kuinka... Mä oon kans säilönyt kurkkuja aikaisempina vuosina, mutta enpä tiiä nyt jaksanko (sitäkään) säilöä. Marjat ollaan säilötty (minä) suoraan puskista vatsaan. Eino ei enää suostu syömään marjoja!!? Ajattelin antaa suurtakin herkkua Hepulle, mut irvistää vain ja sylkee pois... Ennen oli suurinta herkkua nuo marjat ja pakastimesta varsinkin.

Olikos Sasuliinin Eetulla huomenna " puolitoistavuotis-synttäripäivä" ? Muistelisin vain että nämä meidän pikku ukot olisi synt samana päivänä;) Onnea siis.

Mut nyt tuolla heräillään päikyiltä, mut palailen ;)

Vierailija
53/60 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on vielä päikkäreillä, kohta varmaan pitäis käydä herra herättämässä...

Ompa kyllä kurja ilma tuolla ulkona! Nyt hieman aurinko pilkistelee pilvien välistä mutta tuulee kovasti. Saa nähdä pitääkö meidän raahautua pihalle vielä tänään... Mulla on sama ongelma ettei ole oikein kunnollisia vedenpitäviä vaatteita. Me ollaankin nyt ihan jumissa täällä kotona, kun mies meni autolla töihin. Ei viitsi tuohon säähän lähteä rattaillakaan mihinkään kauemmas.

Olis kai tässä vaikka mitä hommaa, kun vaan jaksais alkaa tekemään. Lattiat pitäis pestä ja jääkaapissa on puoli sankollista mustikoita siivottavana. Eilen siivottiin jo 1½ sankollista. Ensi viikolla saa varmaan alkaa poimimaan mustaherukoita pensaista ja mehustamaan. Entisiäkin on monta muovikassillista pakastimessa...

Mihinkäs muuten Viljaa on kadonnut? :)

Juu, eipä mulla nyt ajatus kulje yhtään. Taidan käydä herättämässä tuon pojan niin ei mene yöunet kamalan myöhäisiksi. Jaahas, sepä ehtikin herätä jo...

kumppari&Onni

Vierailija
54/60 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään sadetta vastaan (paitsi kesällä, jos sataa usein), mutta tuulta inhoan. Ja nyt on ihan syysmyrskykeli. Meidän on pakko ulkoilla ainakin kerran päivässä, mieluiten aamupäivällä sekä illalla. Helmin kanssa varmaan meniskin joskus yksi päivä kokonaan sisällä (siis kotona, kylässä tms. on eri juttu), mutta esikoisen kanssa ei. Tänään käytiin aamupäivällä kävellen kirjastossa (no, Helmi oli kyllä rattaissa), joten siinä tuli aamupäiväulkoilu, mutta Pikku Kakkosen jälkeen pitää vielä lähteä jonnekin. Mies ehdotti, että lähdettäis pyöräilemään, mutta mun pyörä ei kyllä kulje tässä tuulessa mihinkään. Mulla on ollut duuniajoista lähtien kunnon sadevarusteet, kun pk:ssa tietenkin ulkoillaan säällä kuin säällä. Nyt ostin just uuden vedenpitävän ulkoiluasun tai takki on eri kaupasta/merkkiä kuin housut. Edelliset oli jotenkin liian isot. Ja kumpparit on tietty myös, vaikka tekisi mieli ostaa jotkut Goretex-kengät, kun noilla kumppareilla ei ole kiva kävellä (=lompsia) pidempiä matkoja.

FannyK: Meillä on myös esikoisella (4 v) yövaippa käytössä, vaikka on ollut yli 2 vuotta päiväkuiva. Kokeiltiin miehen loman alkuun, miten yö menisi pojalla ilman vaippaa, mutta 6 yön jälkeen luovutettiin, kun poika kasteli sänkynsä 1-2 krt/yö, vaikka käytettiin 2 krt/yö vessassakin... Ei edes herää pissahätään. Mutta eipä asialle voi mitään tehdä, joten jatketaan sitten yövaipan käyttöä. Esikoinen oli jo alle 1,5 v iässä kotona hereillä ollessaan yleensä aina ilman vaippaa, mutta Helmi ei ole varmaan puoleen vuoteen tehnyt pissaa pottaan. Istuu potalla kyllä nykyään oikein mielellään, mutta ei KOSKAAN tee sinne mitään. Voi, kun tekisi edes ne löysät " puuromaiset" kakat pottaan, niin ei tarttis joka päivä montaa kertaa pestä kakkapyllyä ja (kesto-) vaippaa, mutta ei niin ei.

Hitsi, mä olen vieläkin ihan poikki siitä meidän pe-la 4. hääpäivän vietosta. Mentiin puol 4 aikaan nukkumaan ja klo 9 piti herätä aamupalalle. Aamupalan jälkeen nukuttiin vielä pienet tirsat, mutta nyt kun on tottunut nukkumaan 7-8 h putkeen, aiheuttaa pari tuntia vähemmän unta mulle heti jonkun kestoväsymyksen. Mies oli vielä silloin seuraavana iltana ulkona juhlimassa veljensä synttäreitä ja tuli kotiin 04.30. Mä en ois pystynyt. Mutta kivaa oli!

T:Fassiloora ja Helmi (1 v 5 kk)

Vierailija
55/60 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas mikä ilma, vaikkei edes satanut kovaa mut tulipa syksy mieleen. mä inhoon vesisadetta tuulen kanssa, mut Dunsku kiipeili seinillä ni kaivelin kaikki kaapit kun kurikset oli hukassa. tunnin verran tyttö loiski lammikoissa ja hiekkiksellä, sit kauheen raivoomisen kanssa tultiin takas sisälle. Mun pitää kans ostaa joku ulkoilupuku ja ne kumpparit.

Että oikeen säilötte kurkkuja, minä säilön ne mahaan muitten säilykkeiden joukkoon ;))Hitsi et mulla tekee mieli karkkia ihan koko ajan, kivaa tää imetys.

Sunnuntaina koetettiin elämää vällyjen välissä, sehän on kyllä ku pyörällä ajo: kun sen kerran oppii jne. Pitäs vaan äkkiä saada se kierukka ettei käy vanhanaikaisesti. Ja mä en halua enää yhtään lasta lisää. Onko muuten kellään kokemusta hormoonikierukasta??? Mielellään kuulisin +/- kokemuksia.

Nyt lähtee näppis tästä alta kun Dunsku laulaa 5 pientä ankkaa..tänään muuten huusi mua äiti kulta!!! ja kaupassa koiranmakkarahyllyllä sanoi nanunfuokaa eli ransun ruokaa.

must go hakemaan namia ja tyttö istuu nyt sormet korvissa ettei itse kuule lauluaan

kuumetta ja penskat 12v, 1,5v ja 5vko 4pv

Vierailija
56/60 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassiloora, meillä aivan sama juttu -Silppu menee potalle ihan mielellään ja jaksaa siinä istuakin, mutta ekan ja tokan osuman jälkeen ei taas ole tullut yhtään mitään :). Isi sai saalistettua pottaan toistaiseksi ainoat pisut! Ilmeisesti siis potattajan vika...

Silvanderi ilmoittaa sujuvasti " kakka" , mutta jälkikäteen. Useasti ilmoitukset ovat haamuja, ties mitä pieruja päästelee.

Tänään saatiin nauraa kauppamatkalla -pukelo on ihan hiljaa takapenkillä, yht' äkkiä kuuluu " kakka" ja sen jälkeen " tui... tui!" (Tuiki, tuiki, tähtönen ;)). Kuulosti jotenkin niin koomiselle.

Ja ne muut suosikkilaulut ovat " aha, aha!" (Saku Sammakko) ja " haa, haa" (Ihhah-haa, ihhah-haa, hepo hirnahtaa..." .

Päivällä kuuntelin kun anoppi raateli tunnetuimmat lastenlaulut -jos lapselle suodaan lauluääntä en tosiaan osaa sanoa mistä se tulee.

KL.

Vierailija
57/60 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kaatui eilen niin, että ylähuuli halkesi ja nenästäkin tuli hieman verta. Onneksi ei käynyt mitään pahempaa, hampaille ei näyttänyt tulleen mitään vahinkoa. Huutelin isäntää apuun ja lapsi isän sylissä tyrehdytin verenvuotoa, joka loppuikin nopeasti. Seuraavaksi huollettiinkin isukkia, joka naama valkoisena ja koivet oikosenaan vaikeroi sohvalla kun tuli niin huono olo.

Tänään kummankin vointi lienee hyvä, Silvanderi tosin näyttää turpiinsa ottaneelta nyrkkeilijältä.

Kunhan isi nousee sängystä lähden tapettikaupoille, taas. Mallit on päätetty, mutta tarttee kattella mistä saisi edullisimpaan hintaan. Lastenhuoneen vaatekaapit menevät nekin uusiksi, entiset ovat niin kamalan näköiset eikä niitä voi helposti siirrellä kun ovat niin isot rohjot. Vanhoille löytynee meiltä vielä käyttöä ja jollei, laitetaan huuto.netiin myyntiin.

Lämmintä ja aurinkoista alkavaa viikkoa!

KL, Silppu ja silakka rv 20+5

Vierailija
58/60 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ravannut vieraita nyt siihen tahtiin etten ole juuri koneelle ehtinyt. Nyt on muutaman päivän tauko ja torstaina tulee sitten miehen veli tänne viikoksi ja kun hän lähtee niin tulee tuttavaperhe kahdeksi viikoksi. Me nautimme kun saamme vieraita. On tekemistä ja saa puhua omaa kieltä :) Välillä on todella rasittavaa puhua saksaa varsinkin kun ei sitä vielä kovin hyvin osaa. Vieraat tuovat mukanaan ruisleipää (jota ilman en voi elää) sekä elokuvia (dubbaus on syvältä!). Myös lehdet ja kirjat suomesta ovat erittäin tervetulleita.

Alinalla on nyt muutama viikko lomaa tarhasta. Valitettavasti on ollut niin sateista ettemme ole juuri ulos päässeet. Käymme kuitenkin paljon uimahallissa, kirjastossa ja kotona ollessa askartelemme sekä pidämme muotinäytöksiä ja leikimme Playmobileilla (joita meille on kertynyt valtavat määrät). Tytöt tykkäävät myös shoppailla joten kaupoissakin tulee kierreltyä.

Terveenäkin olemme pysyneet lukuunottamatta miestäni joka köhii jo neljättä viikkoa. Täytyy toivoa ettei sama tauti iske meihin muihin.

Inkeri on ihastunut viinimarjoihin (punaisiin) ja söisi niitä kaiken aikaa. Myös mansikat, tomaatti ja tuore ananas tekevät hyvin kauppaansa.

Inkeri päätti herätä päikkäreiltä juuri nyt, tietenkin silloin kun olen koneella. Myöhemmin siis lisää..

Birdy

Vierailija
59/60 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi kaatui anoppilan tenniskentälle naamalleen just pari tuntia ennen kun piti lähteä sinne kaverin häihin. Olikin oikein edustava, kun toisessa poskessa oli " poskipunaa" . Vasta tänään näkyi myös nenässä ja huulessa jäljet kaatumisesta. Ja otsassa on aikaisemmin jostain tullut mustelma vielä koristamassa neitiä. Noiden lisäksi Helmille ei ole kaatuilusta ja törmäilystä juurikaan jälkiä jäänyt, ihme kyllä. Hassua, kun luulin jo monta kuukautta sitten, että Helmi on kova kiipeilemään (niin kuin olikin verrattuna veljeensä, joka ei kiipeilyä ole kamalasti harrastanut). Väärässä olin. Nythän se pahin kiipeilyvaihe on vissiin vasta tullut. Helmi kiipeää ihan koko ajan ja ihan joka paikkaan, mihin vaan pääsee. Eilen aamulla kiipesi matkasängystäkin pois, kun se oli meidän (tai appivanhempien) sängyn vieressä ja jotenkin sai sitten sitä sänkyä vasten jalkansa. Esikoinen oli vuotta vanhempi, kun kiipesi samaisesta sängystä ekan kerran pois. Täytyy muistaa laittaa toi matkasänky seuraavan kerran irralleen muista huonekaluista, ettei saa niistä kiipeilyapua. Vaarallisia tilanteita syntyy koko ajan, koska esim. meidän syöttötuoli (sellainen perusmalli) kippaa, jos sitä pitkin kiipeää. Samoin muoviset pyykkikorit jne. No, niin kauan asiat on vissiin hyvin, kun Helmi ei kiipeä tiskipöydälle tai kirjahyllyyn. Mies oli lapsena yrittänyt kiivetä kirjahyllyyn ja vieläkin on siitä muistona arpi päässä.

Oletteko olleet paljon isoissa juhlissa näiden 1-vuotiaiden kanssa? Meillä oli nyt ekat isot juhlat Helmin kanssa, kun oltiin siellä kaverin häissä. Vieraita siellä oli n. 100 ja aika perinteiset häät ne olivat. Helmi nukahti autoon matkalla kirkkoon, mutta heräsi, kun siirrettiin autosta rattaisiin. Ehti nukkua n. 10 min ja siihen ne unet sitten jäikin. Yritettiin nukuttaa Helmiä muutaman kerran uudestaan, mutta eihän tyttö tietenkään nukahtanut. Ihmeen hyvin onneksi jaksoi juhlissa. Kumpikaan lapsista ei saanut mitään megaraivareitakaan =) Mutta oli kyllä tosi rankkaa olla noiden kahden kanssa häissä, vaikka mies oli 100 % hommassa mukana. Ei kyllä montaakaan sekunttia ehditty miehen kanssa siellä istumaan, kun koko ajan piti juosta lasten perässä. Helmi rypi oikein kunnolla siellä pihalla (missä oli ensin jyrkät portaat rakennuksesta ulos ja sitten jyrkkä mäki parkkipaikalle ja tielle) ja vaaleanpunainen prinsessaunelma on nyt kivoja ruskeita ja harmaita länttejä täynnä. Saa nähdä, lähteekö pesussa puhtaaksi. Miehen vanhemmat hakivat lapset pois klo 19 aikaan ja sen jälkeen meillä alkoi miehen kanssa iltaloma. Ihan heti en lähtisi uudestaan lasten kanssa häihin. Onneksi seuraaviin häihin ei ole lapsia kutsuttukaan.

Ai niin, se pitää vielä kertoa, että Helmi on vihdoinkin alkanut toistelemaan sanoja. Ei edelleenkään toista niitä kovinkaan aktiivisesti, mutta edes vähän. Ja viikonloppuna oppi sanomaan " pappa" (=miehen isä). Eilen lapset pääsivät myös pulikoimaan anoppilan rantaan. Helmi kävi vain kerran veden pinnan alla huppeluksissa. Meitä oli siinä 4 aikuista ja 2 lasta ja se oli aika hyvä suhdeluku.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
60/60 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut Kuumetta ja koko perhe!

Sitten vähän meidän kuulumisia, kun on taas tämä kirjoittelu unohtunut. Aikaansaamattomuutta... Meillä Emma rakastaa ulkona olemista ja ollaankin ulkoiltu tosi paljon! Kovasti on mukana kaikissa touhuissa ja höpöttää, minkä ehtii. Tosin siitä puheesta nyt ei kukaan saa mtään selvää... Tulee niitä oikeita sanojakin jo tosi paljon. Olen ihan yllättynyt, miten nopeasti oppii uusia sanoja, vaikka meillä onkin kaksikielinen perhe.

Noista juhlista: Missään siommissa juhlissa ei olla Emman kanssa käyty. Juhannuksena oltiin rippijuhlissa (tosin ei menty kirkkoon). Loppukesästä on tiedossa kavereiden häät, mutta oon ajatellut, ettemme ota Emmaa mukaan. Saan sitten itse olla rauhassa eikä tarvi juosta koko päivää Emman perässä. Emma kun on aika vauhdikas kaveri eikä kauhean kauaa viihdy paikoillaan... Tuolla rippijuhlissakin vietin suurimman osan ajasta Emman kanssa paikkoja tutkien ja ulkona leikkien...

Odotus taas sujuu ihan hyvin, maha kasvaa vauhdilla ja lokakuuta jo odottelen! Ai niin, Fanny K:llekin onnittelut masuvaavista! Kiva, kun meille tamperelaisillekin noita vauvoja on tulossa jo lisää!