*-*- Ensikot viikko 27 *-*-
Uusi viikko uusi pino! Ps. voiko joku linkittää edellisen pinon, kun kännykällä se ei onnistu...
Kommentit (81)
[color=red]Nyt pääsin vihdoin viimein läpi sinne neuvolaan kun se vaihteessa oleva nainen vaan sinnikkäästi käänsi puhelun takaisin neuvolaan. On kyllä ihme touhua että jos on paikalla niin ei voi vastata! Eikä siitä neuvolaan soittamisesta mitään apua ollut kun ei se sijainen mitään tiennyt, sanoi vaan että soita synnärille tai varaa aika omalle lääkärille. No, soitin synnärille kun se meidän alueen oma lääkärikin on mitä on, enpä usko että sekään olis mitään kantaa asiaan ottanut ja olis tullu ihan turha keikka sinnekin sitten. Synnärillä sanoivat sitten että jos ei tule selkeää verta tai en epäile että se vuoto olisi lapsivettä ja vauva liikkuu hyvin niin ei pitäisi olla mitään syytä huoleen. Käskivät seurailla tilannetta ja tulla sitten näytille jos siltä tuntuu. Ei kuulemma kuitenkaan pelkän valkovuodon takia tarvitse näytille tulla, enkä kyllä ole ollut lähdössäkään kun matkaakin synnärille on 60km. Ei siellä tosiaan kehtaa turhan päiten ravata. Ei siis selvyyttä oikein tullut vielä tähän vuotoasiaan mutta en minä huolissanikaan ole kun ei mitään tulehduksen oireita tms. ole. Että silleen.[/color]
Missä kaikki tosiaan luuraavat? Hiljaista on ollut aamun jälkeen tällä palstalla.
Meikäläisellä taas oli hyvää tuuria ja onnistuin telomaan itseni äsken liukastumalla eteisen liukkaalla lattialla. Ryntäsin taas yksiltä päiväunilta pistämään kiinni keittiön ikkunaa, jonka luulin kolisevan, vaikka kolinan taisikin aiheuttaa töistä palaava mies. Mies saikin kunnon tervetuliasshokin, kun vaimo lensi leuka edellä lattiaan, kun oli liikaa vauhtia. Suojasin varmaan vaistomaisesti mahaa, johon ei sattunut, mutta leukaan tuli pieni haava ja nyt istun tässä jääpussi leuan alla, jotta leuka ei kamalasti turpoaisi ja jotta siihen ei tulisi mustelmaa. Mies pääsikin säikähdyksestä toivuttuaan luuttuamaan lattiaa, jonka liukkautta olemmekin päivitelleet päiväkausia. Ilmeisesti mies on viimeksi siivotessaan lurauttanut ihan miehekkään määrän pesuainetta siivousveteen tai jotain, mikä tekee lattian tavallista liukkaammaksi. Vesipesun jälkeen ainakin tuo lattia tuntuu paremmalta. Toivottavasti jääpussi auttaa, enkä näytä huomenna miltään perheväkivallan uhrilta... :-(
t. pikku-Juska
Peipposka lienee vieläkin täällä, sup sup...
Titi: toivottavasti vuoto kohta loppuu tai saat jonkin selvän selityksen sille. Tosi kurjaa, että neuvolasta saa noin huonoa palvelua.
Juska oli tehnyt mahalskun, toivottavasti et pahemmin satuttanut. Jännästi sitä kyllä mahaa alitajuisesti suojelee, itse olen sen huomannut esim. täydessä metrossa jossa tulee kyllä pysyttyä kaukana kanssamatkustajien heiluvista kyynärpäistä.
Olen viettänyt ekaa lomapäivää osin ahkerissa ja osin laiskoissa merkeissä. Kävin tilaamassa Minille pinnasängyn Kodin ykkösestä, se tulee parin päivän päästä. Muut kalusteet saatiinkin eilen Ikeasta. Varasin myös ajan näöntarkastukseen, on viime aikoina näkö selkeästi huonontunut joten uusien lasien hommaaminen on ajankohtaista. Sitten onkin istuttu kavereiden kanssa terassilla meren äärellä jätskin ja kylmien juomien kera... Olin ajatellut olla kunnon kotirouva nyt kun loma alkoi ja laittaa miehelle ruokaa kun hän tulee töistä, mutta päädyinkin soittamaan terassilta että tässä saattaa vähän venyä... Mies kävi sitten mäkkärissä syömässä. No, ehkä huomenna paremmalla onnella.
Missäs kaikki muut luuraavat?
Tipu & Mini 30+5
Täälläkin ollaan edelleen yhdessä kasassa.
Vähän on suppaillut tälleen iltaisin vähän. Tai maha kiristyy aika pitkäksi aikaa, selvästi erilailla mitä aiemmin harjoitussupparit. Ja tuntuu vähän paineentunnetta tuonne persuksen suuntaan. Supparit kestää ehkä minuutin, vähän toista. Mutta niitä tulee äärettömän harvoin eikä ne varmaan mitään se kummempaa saa aikaiseksi.
Mutta toivossa on hyvä elää että tässä jotain alkais tapahtua. ;) Lauantaihin mä jaksan odottaa, sitä 070707 mä olen veikannut itse melkein alusta saakka. Sen jälkeen sitten loppuu kärsivällisyys. =)
Näköjään on muutkin vielä yhdessä koossa. Katsotaan kuka kerkee ekana. ;)
Jushka ja Naksu 39+4
ja väsyttä aivan sairaasti, vaikka nukuin 2 tunnin päikkärit... Peipposkako se leveili ylimääräisellä energialla? Kyllä kiitos! Anna tulla vaan kyllä mä kestän :) Mun elimistölle ei vaan sovi tuo neljältä aamulla herääminen. Kuumakin töissä on ku h*lvetissä... Jo ennen kuutta aamulla oli 37 astetta. Voin kertoa että alushousut on märät kun päivä on ohi. Työhaalaritkin alkaa olla sen verran piukeet et ei siellä paljon happi vaihdu... Töissä pomoille kerrottu asioiden tilasta ja yövuorot ovat nyt historiaa joksikin aikaa. Se on positiivista se.
Jännittää teidän loppupääläisten puolesta jo, milloin onpi aika :) Titi-uulle onnittelut sängyn johdosta. Kyllä nyt kelpaa pikkuisen tulla.
Toivottavasti Juskan leuka on kasassa.
Nyt ei vaan jaksa enää, uni kutsuu... Huomenna lisää tai sit joskus ku on taas vapaapäivä...
Pore&Papunen 13+1
Töissä ei oikein mitään ehdi kirjoitella ja kotona on sitten niin väsy ettei silmät meinaa auki pysyä. Mökilläkin viikonloppuna nukuin varmaan suurimman osan vuorokaudesta. Siksi siis harva kirjoitustahtikin.
Mies totesi mökillä ollessa että sen mielestä on ihanaa että meistä tulee perhe. Isompaa asuntoakin on nyt haettu.
Tulin nopeesti lukaiseen kuulumiset, lähinnä tsekkaamaan onko kukaan lähtenyt synnyttämään...
Oli raskas päivä töissä joten ilta on mennyt päiväunilla ja sohvalla pötköttäessä. Anteeksi kun en jaksa tän kummemmin kommentoida, ajatuksissani olette kuitenkin. Varsinkin te loppupään enskat joille lähettelen edelleen suppareita sup*sup* =)
Huomenna aamuvuoro ja sit olis ke vapaa, sillon on neuvolakin.
Palailen taas, voikaahan hyvin =)
hengessä mukana hermione ja Onni rv26+6
Täälläpä sitä edelleen ihan yhdessä kasassa eikä pikkuinen edelleenkään osoita mitään ulostautumisen merkkejä. Saa nähdä, kuinka pitkään tässä vielä saa odotella.
Minulle on ilmestynyt kamala kasa raskausarpia vatsan alle/sivuille ja muutama reisiinkin. :-( Olen kyllä ahkerasti yrittänyt ihoani rasvailla, mutta eipä tuosta ole tainnut suurempaa hyötyä olla. Aika pitkään kyllä kesti, ennen kuin noita alkoi ilmestyä. Harmittaa, kun nyt ne tulivat ihan viime metreillä, juuri kun olin melkein huokaisemassa helpotuksesta. No, vaalenevathan ne sitten aikanaan...
Leuka on yhtenä kappaleena, mutta edelleen toinen puoli siitä on turvonnut. Mitään isompaa mustelmaa siinä ei onneksi ole, joten taisi siitä jääpussista jotain hyötyä olla. Kipeä se kyllä edelleen on. Pitää kyllä käydä kaupasta ostamassa jotain kunnollisia mikrokuituliinoja lattioiden moppaamista varten, sillä meillä ei kyllä tämän jälkeen tuolla samaisella pesuaineella lattioita pestä! Onneksi voi olla äitiyslomalaisena kotona, ettei tarvitse tätä runneltua naamataulua kenellekään esitellä, ennenkuin turvotus on laskenut.
Pistäs Peipposka meille muille loppupääläisille tuota energiaasi! Olen kateellinen tuollaiselle tarmokkuudelle! Oma päivä menee tyyliin: aamiainen, päikkärit, lounas, päikkärit, jotain puuhaa, päikkärit... Toisaalta näköjään alkupääläisiäkin vaivaa ihan samanlainen voimattomuus ja teidän raukkojen (siis alkupääläisten) pitää vielä käydä töissä.
Ai niin, Peipposkalle vielä, että minkälaisella kännykällä noita viestejä lueskelet ja lähettelet? En ole omalla Samsungillani tänne palstalle uskaltautunut, kun tahtoo olla aika hidas ja täällä noita mainoksiakin riittää...
Parasta palata aamutoimien pariin. Suppareita kaikille loppumetriläisille (mulle myös!)
t. pikku-Juska 39+5
Heipsan!
Ei ole kukaan ainakaan ilmoittanut lähdöstään ;)
Tipulle hei! Tiesitkö, että raskaus- ja imetysaikana tuo näkö voi heitellä, joten ainakaan mitään kovin kalliita laseja ei kannata ostaa, jollei ole ihan pakko. Itselläni on sama tilanne, että tekisi mieli vähän parantantaa näkyvyyttä ja uusia samalla lasit, mutta eivät suosittele sitä ennen kuin on imettämisen lopettanut. Olen tyytynyt osaani, koska näillä miinuksilla pelkät linssit maksaa jo mansikoita :(
Juska on mennyt telomaan itsensä! Auts. Toivottavasti se leuka palailee normaalitilaan piakkoin :)
Omassa navassa ei mitään mainittavaa... Live rv 36+6
Live: enpä tiennyt että raskaus voi vaikuttaa näköönkin! Hyvä kun tuli puheeksi. Menen nyt kuitenkin perjantaina näöntarkastukseen ja kyselen sitten optikolta tarkemmin, mitä kannattaa tehdä. Mun lasit on aina kalliit kun silmät on ihan oudot, molemmissa linsseissä on sylinteri ja linssit vaativat kaiken maailman erikoishiontoja etc. Edellisestä näöntarkastuksesta on 3 vuotta, joten voi kyllä olla, että näkö on ihan oikeasti huonontunut, mutta radikaalisti jotain on tapahtunut tässä kevään aikana, eli raskausaikana.
Täältä taas suppareita kaikille niitä kaipaileville! Taidan lähteä kirjastoon ja rannalla käväisemään.
Tipu & Mini 30+6
Viikot vaan vierii ja tuntuu, ettei mitään tuu tehdyksi, paitsi töitä. Suurin osa energiasta sinne taitaakin mennä...
Odottelen tässä kovasti josko maha alkaisi muistuttaa raskausmahaa. Pikku hiljaa alkaa tuntua, että alkaa pömpöttää enemmän, mutta maha näyttää kylläkin vaan läskimahalta. Haluaisin esitellä mahaa ilman, että luultaisiin, että oon vaan lihonnut. Noh ehkä muutaman viikon päästä.. tai sitten ei.
Kuinka paljon teillä ensikot on alkuraskaudesta nippaillut mahasta? Mulla nippailee päivittäin muutaman kerran mahan sivuilta, mutta ei kuitenkaan mitenkään kipeästi. Luulin, että nippailu tasoittuisi jossain kohti, mutta ainakaan vielä ei ole ollut näköpiirissä sellaisia merkkejä.
Nyt lepäilemään tunniksi ja sitten töihin...
Susanna 14+2
Missäs kaikki (Liven lisäksi) loppupääläiset ovat? Joko on tullut joukkoryntäys synnärille? :-)
Susannelle: Minulla ainakin nippaili mahasta aika usein alkuvaiheessa ja silloin tällöin myöhemminkin. Kaippa nuo nipistelyt johtuvat kohdun kasvamisesta. Välillä teki mieli ihan levätä, kun kävellessä nippaili enemmän. Päivittäistä tuo ei tainnut olla, toisina päivinä nipisteli enemmän, toisina ei ollenkaan. Tuskinpa noista tarvitsee olla huolissaan. :-)
Pitäisiköhän sitä ruveta laittelemaan pikkuhiljaa lounasta? Tulee aina lykättyä lounasta välipalan voimin, jotta jaksan sitten odottaa päivälliseen, joka on meillä viime aikoina myöhästynyt kovasti...
t. pikku-Juska
Edelleen yhtenä kappaleena, mutta saas nähdä kuinka kauan! Viime yö tuli sitten vietettyä synnärillä osastolla, kun eilen iltamassa sain kotona melko yhtäkkiä takykardiakohtauksen eli sykkeet huiteli lähemmäs 180 tai enemmänkin. Säikähdin sitä niin paljon, kun meinasi jalatkin lähteä alta, että lähdettiin sitten käymään synnärillä ja sinne sitten jäin seurantaan yön yli. Sydänfilmissä ei näkynyt siinä vaiheessa mitään erikoista ja vauvallakin kaikki hyvin. Käyrillä makoillessa suppareita piirtyi 5min välein, mutta niitä en itse tuntenut. Yön aikana kipeämpiä suppareita tuli tunnin välein ja sama jatkunut tänään. Muutamia saatiin käyrillekin piirtymään tämän päivän aikana.
Sain siis luvan tulla takas kotiin, kun kunnon rytmihäiriöitä ei osastoseurannassa tullut ja kun suppareitakin tuli niin harvakseltaan. Lääkäri oli meinannut vaan, että synnytyksen jälkeen tutkitaan sydän tarkemmin, jos rytmihäiriöt jatkuu. Toki menen heti takaisin, jos tuollainen kohtaus uusii. Pelästytti nimittäin aika raakasti ja nytkin saa melko hissukseen olla, että pulssi pysyy tasaisena. Kätilö veikkaili myös, että saattaa hormonitoiminta olla kiihtymässä lähestyvän synnytyksen vuoksi ja siksi sydän oireilee enemmän. Oishan se hurjaa, jos ens yönä pitäis takaisin lähteä suppareiden lisääntyessä! Olen laitellut kotiin tulon jälkeen supparit ylös ja kyllä ne tasaisesti tunnin välein tulevat. Tuntuvat siis selässä menkkakipuna ja yhtäaikaa mahan puolella kovettumisena.
Ymmärrettävästä syystä en nyt jaksa kommentoida muille, mutta yhteisesti kaikille hyvää vointia ja meille loppupääläisille suppareita lisää! Oon ite ihan innoissani suppareista!
Huomenna neuvola, joten jospa niitä kuulumisia jaksaisin tulla sitten kertoilemaan.
Hoyt rv39+4
[color=red]Eli yhdessä kasassa vielä ollaan, vaikka täysin kypsä olisin jo synnyttämään...
T:Titi ja Vimpula rv37+2[/color]
Huomenia, nostan pinoa kun ollaan tiputtu toiselle sivulle.
Valmistaudun tässä lähtemään neuvolaan, aika olis klo8.
Kirjoittelen sen jälkeen lisää..
hermione ja Onni rv27+1
Laskettu aika ois sitten HUOMENNA!!! *huhhuh*
En voi kun ihmetellä mihin viimeiset 9 kk ovat kuluneet koska musta mä ihan vasta plussasin, 23.10. ja nyt sitten on tämä raskaus niinkun tässä.
Naksu ei ole osoittanut vielä minkäännäköisiä haluja ilmaantua mahanahan tälle puolen, vaikka kovasti olen yrittänyt vihjailla että täällä puolella on paremmin tilaa venytellä ja potkiskella. ;)
Toki pää on kiinnittynyt ja maha laskeutunut että lähtökuopissa ollaan mutta siinäpä se sitten onkin. Ei supistuksia eikä limatulppaakaan ole näkynyt. =/
TUosta uupumisesta kun muut armaat loppupääläiset puhuitte, niin tuttua on täälläkin. Imurointi on ihan ylivoimainen homma jo, hiki virtaa sen jälkeen tosi pitkään. Koiran kanssa " lenkkeily" on yhtä hiipimistä ja sen jälkeen on huilattava sohvalla.
Ottaa itseäkin päähän kun nyt ois aikaa tehdä kaikenlaista mutta ei vaan JAKSA. Mutta toisaalta just ihanaa kun ei ole kiire mihinkään, niin tekee omaan tahtiin ja sitten huilaa kun tekee mieli huilata.
Ei muuta kun odotellaan. Niinkun sitä ei ois tehty tässä jo ihan tarpeeksi... ;)
Jushka ja Naksu 39+6
Voisin allekirjoittaa tuon koko Jushkan tekstin, sillä poikkeuksella, että meillä ei onneksi ole koiraa ulkoilutettavana. Koiraparka ei taitaisi pitää meikäläisen taaperrusvauhdista. Imurointia ei onneksi ole tarvinnut tehdä pitkään aikaan, mutta pyykin peseminen on edelleen hommiani - tosin olen kyllä nakittanut miestä ripustusavuksi.
Vauva ei ole osoittanut sitten minkäänlaisia merkkejä syntymisestään. Kyllä se tuolla vatsassa jaksaa mukeltaa, mutta yhtään kivuliasta supparia ei ole tullut, limatulpasta puhumattakaan. Yli mennään lasketusta ajasta, niin että rysähtää.
Eilen oli kyllä vähemmän väsynyt päivä, ehkä myös siksi, ettei tarvinnut aamulla aikaisin raahautua sairaalaan tai neuvolaan. Sellossakin tuli käytyä kokonaista kaksi kertaa ja miehen kanssa tuli shoppailtua miehelle kamala kasva vaatteita. Huomaa kyllä minun ja miehen erot shoppailussa. Minä kiertelen ja kaartelen liikkeitä ja en välttämättä osta mitään, sen sijaan mies menee vaatekauppaan kolme kertaa vuodessa ja käyttää 100-200 euroa kerralla ja ostaa kaiken tarvitsemansa samasta kaupasta.
Neulomishommaakin olen jatkanut, tosin välissä purin lähes valmiit pöksyt taas langoiksi, kun tajusin niistä tulevan liian pienet (tottakai rupesin mittailemaan vasta siinä vaiheessa...). Kohta kuitenkin alkaa tekeminen todenteolla loppumaan ja telkkaristakin tulee pelkkiä uusintoja. :-(
Olen yrittänyt päättää, että ottaisinko omat kestovaipat mukaan synnärille, kun Jorvikin on joutunut pesulamuutosten jälkeen luopumaan harsovaipoista. Eihän se muutama kertakäyttövaippa nyt maailmaa kaataisi, mutta jotenkin teksi mieli kääriä vastasyntyneen pikkupeppu mieluummin harsoon, kuin muoviin. (Ymmärrän kyllä vastakkaisetkin mielipiteet...) Hankalaahan tuo olisi, koska vaipat pitäisi sitten roudata kotiin pestäviksi, sillä tuolla Jorvissa ei voi pestä omia vaippoja. Onko kukaan teistä pohtinut vastaavaa? (Tulee ihan liikaa näköjään selattua nettiä ja luettua kestovaippasivuja, kun tällaista miettii. Mitäs voin, kun on tylsää...)
Kirjoitelkaapa hyvät enskasiskoset kuulumisianne! Aika kuluu nopeammin, kun voi niitä lueskella!
Missä olet Peipposka? Eilen ei Peipposkaa näkynyt palstalla ollenkaan, vaikka yksi aktiivisimmista onkin... Joko on vauva lähtenyt sillä suunnalla syntymään vai onko kännykkä sanonut työsopimuksensa irti? ;-)
Hyviä vointeja kaikille... (Ja sori sekavaa viestiä...)
t. pikku-Juska, 39+6
En tiedä muistaako kukaan, kun 8kk sitten jo täältä häivyin :)
Mutta tuttuja nimiä bongasin vielä ainakin Peipposkan, Jushkan ja pikku-Juskan. Uskomatonta että te ootte jo ihan loppumetreillä, vastahan minäkin täällä kirjoittelin ja te olitte juuri plussanneita :D
Tulin vakoilemaan ja muistelemaan kaipauksella ihanaa raskausaikaa..
Voi sitä loppumetrien jännitystä ja odotusta! Niin ihanan kamalaa :)
Nauttikaa nyt viimeisistä hetkistä pallomahojenne kanssa pikkuisen liikkeita tunnustellen. Tuo aika on ohi niin äkkiä. Ja muistakaa levätä ja nukkua, nukkua, nukkua... Älkää tehkö pakosta mitään, vaan nauttikaa olostanne ja käykää leffassa, ulkona syömässä ym. ym. jolle ei sitten ihan heti vauvan syntymän jälkeen ole aikaa. Ja viettäkää miehenne kanssa ihania kahdenkeskisiä hetkiä. Pian teitä on kolme, ja se vasta ihanaa onkin, mutta nyt olette vielä kahden ja tästä ajasta kannattaa ottaa kaikki irti. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty ;)
Onnea synnytykseen ja tulkaahan sitten isolla joukolla tuonne vauvapuolelle!
Kaikille odottajille onnea odotukseen! Pian teillä kaikilla on sylissänne maailman suurin aarre :)
-Viipero & Aleksi pian 8kk-
Kannattaa jos vain jaksaa/haluaa tehdä ruokaa pakkaseen, ensimmäisinä päivinä (viikkoina) vauvan kanssa tuntuu ettei ehdi tehdä mitään muuta kuin hoitaa vauvaa :) Siksi on kätevää jos päivän ruoka on otettavissa pakkasesta, se on kätevä vain lämmittää sopivalla hetkellä. Syöminen tahtoo muutenkin välillä unohtua alun hormonihuuruisessa olotilassa, ja maidontuotannonkin kannalta oma tankkaaminen on hyvin tärkeää :)
[color=red]Aaargh! Nyt keittää! Oon koko aamupäivän yrittänyt soittaa neuvolaan ja aina puhelu menee terveyskeskuksen vaihteeseen! Mitä helv****ä se sijainen siellä säheltää kun ei vastaa työaikanaan puhelimeen! Yritän vielä jonkin ajan päästä uudelleen ja jos ei vastaa niin kai se on sit kysyttävä näitä vuotoasioita suoraan synnäriltä, siellä ainakin vastaavat puhelimeen.
Vimpula tapansa mukaisesti valvotti viime yön ja ehkä itsekkin oikein vahtasin että tuleeko niitä suppareita, mutta ei niitä yöllä tullut. Nukuin sellaisissa tunnin-kahden pätkissä ja heräsin aamulla miehen kanssa yhtäaikaa viiden jälkeen ja söin sen kanssa aamiaista ja kun se lähti töihin niin menin uudestaan nukkumaan ja sainkin nukuttua kuudesta kymmeneen asti lähestulkoon levollista unta. Pakko vaan yrittää nukkua jollain aikaa kun ei tosiaan tiedä milloin lähtö tulee ja synnytyksessä niitä voimia sitten tarvitaan...
Vaaleanpunaista/rusehtavaa valkkaria siis tulee yhä, mutta ei se vuoto muuten ole normaalista poikkeavaa, ainoastaan väriltään. Eikä sitä nyt erityisen runsaastikaan ole tullut, mutta tullut kuitenkin. Eilen illalla olin ihan varma että nyt tuli lähtö synnyttämään kun supisteli siihen malliin ja jonkun aikaa supistuksia tulikin 10-15min välein ja ne oli kuukautiskipuja kovempia, tuntui lähinnä selän puolella ja alavatsalla, mutta ne meni sitten kokonaan ohi kun kävin suihkussa ja rupesin sohvalle lepäämään. Saas nyt nähdä tapahtuuko tässä lähipäivinä mitään...
PINNASÄNKY ON VALMIS! Sain eilen sen maalattua, jonka seurauksena varmasti ne supistuksetkin kun työskentelyasennot oli aika hankalia ison mahan kanssa. Mutta se urakka on onneksi nyt ohi ja vielä kun saadaan tänään pinnasängyn pohjalevy hiottua niin voin laittaa sängyn muksulle valmiiksi.
Meinasin tänään roudata huonekasvit pihalle ja vaihtaa niihin mullat, saas nähdä kuinka käy, iskeekö uupumus vai jaksanko touhuta. Muuta tekemistä en ole itselleni tälle päivälle vielä järjestänyt joten voin kuluttaa vaikka koko päivän aikaani niihin kukkamultiin! :)
No joo, ilmoittelen sitten kun saan yteyden sinne neuvolaan että mikä on tilanne. Selkään rupes muuten taas vihlomaan menkkamaisesti tässä istuskellessa...
T:Titi ja Vimpula rv37+1[/color]