Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään pitkästä aikaa kirkossa.

Vierailija
01.07.2007 |

Ei voi sanoa muuta, kuin että se teki hyvää. Ihanaa, että on olemassa paikka missä saa olla oma itsensä ja rauhoittua tämän hälinän keskellä. Tuli sellainen olo, että voisi käydä siellä useamminkin kuin kerran kymmenessä vuodessa. Saarna oli erittäin puhutteleva ja ajankohtainen...musiikki upeaa ja korkeatasoista. En sano, että kaikki pitäisivät eikä ehkä sovi kaikille, mutta suosittelen, jos vähääkään kiinnostaa...

Aamulla tuli päähänpisto lähteä, eikä kaduta yhtään. Sain myös miehen " ylipuhuttua" ja mukana oli 4-vuotias poikamme. Sen jälkeen tehtiin ruokaa yhdessä ja nyt lapsi on päiväunilla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkiä ja laulua riittävästi, niin lapsetkin ovat jaksaneet ihan kivasti.

Vierailija
2/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pappi ei uskalla ottaa kantaa mihinkään vaan haluaa nuoleskella seurakunnan mummojen takapuolia ja pysyä kilteissä aiheissa. Koskaan ei puhuta köyhyydestä, väkivallasta, elämänhallinnan menettämisestä jne.., ei mistään oikeasta. Sitä diipadaapaa kerta toisensa jälkeen. Mua ei tule näkemään kirkossa -ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa, lisäksi vielä kolme lasta. Kiirastorstaina kävin kirkossa yksin (sitä edellisestä kerrasta pitkä aika) mieli tekisi mennä toistekin. Vaikka Tuomasmessuun. On tämä perheellisellä niin hankalaa, varsinkin kun mies ei ole uskossa.

Vierailija
4/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että pappi ei uskalla ottaa kantaa mihinkään vaan haluaa nuoleskella seurakunnan mummojen takapuolia ja pysyä kilteissä aiheissa. Koskaan ei puhuta köyhyydestä, väkivallasta, elämänhallinnan menettämisestä jne.., ei mistään oikeasta. Sitä diipadaapaa kerta toisensa jälkeen. Mua ei tule näkemään kirkossa -ikinä.

Nuo teemat ovat puheissa varsin usein. Jeesus ei tullut terveitä parantamaan, koska he eivät tarvitse parannusta vaan sairaita parantamaan.

" Tulkaa minun luokseni, kaikki työn raskauttamat ja taakkojen uuvuttamat, niin minä annan teille levon."

Vierailija
5/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minuutiksi.

Muuten tuo tyyli esittää asioita ei ole yhtään iskevä. Voisi sanoa omin sanoin eikä siteerata raamattua. Olisi kiva joskus kuulla papinkin ajatuksia eikä tyhjää sanahelinää.

Vierailija:

Nuo teemat ovat puheissa varsin usein. Jeesus ei tullut terveitä parantamaan, koska he eivät tarvitse parannusta vaan sairaita parantamaan.

" Tulkaa minun luokseni, kaikki työn raskauttamat ja taakkojen uuvuttamat, niin minä annan teille levon."

Vierailija
6/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tekee hyvää, ja harmittaa kun niin harvoin tulee käytyä.

Nythän syksyllä Helsingissä on jotain tapahtumia, jossa paljon hyviä puhujia, mm. Juokse poika juokse- tyyppi. Sinne tekisi mieli mennä.

Vierailija
7/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hauskaa, kun joku aloittaa aiheen, minkä tahansa aiheen uskostaan tai kirkossakäynnistään, niin heti joku paholaisen apuri tulee hyökkäämään uskoa vastaan. Aina sama kuvio. Jeesus herättää tunteita, puolesta ja vastaan. Tämä ihmiskunta on jakautunut kahtia, niihin, jotka uskovat ja kunnioittavat Jumalaa, sekä niihin, joiden herra on paholainen, Jumalan vastustaja. Heidät tunnistaa siitä, että he kaikkialla hyökkäävät Jumalaa vastaan.

Vierailija
8/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se tekee hyvää, ja harmittaa kun niin harvoin tulee käytyä.

Nythän syksyllä Helsingissä on jotain tapahtumia, jossa paljon hyviä puhujia, mm. Juokse poika juokse- tyyppi. Sinne tekisi mieli mennä.

Minunkin tekisi mieli mennä katsomaan. Juokse poika juokse-kirja oli minulle nuoruudessani tärkeä ja luin sen muutamaan kertaan, vaikka en silloin vielä uskossa ollutkaan.

Vierailija
9/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 10 vuoteen käynyt kirkossa. Tuskin tyyli on muuttunut. En minä muuta vaadi kuin sen, että pappi olisi ihminen.

Vierailija
10/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän ne kaikki papitkin ole erilaisia. Itse ainakin olen kuullut hyvinkin erilaisia puheita ja saarnoja, niin samoilta kuin eri papeilta ja puhujilta.

Toiset ovat värikkäitä ja puhuvat ajankohtaisista asioista ja ongelmista jne, ja toiset tykkäävät jonain päivinä vain puhua siitä kauniista auringon paisteesta :)

Vierailija
11/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kymmenessä vuodessakin ehtii tapahtua yhtä sun toista. Sitäpaitsi Suomi on täynnä seurakuntia ja kirkkoja, ei tarvitse olla yhden papin varassa.

Vierailija
12/12 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virretkin on niin kamalia että. Varmaan Jumalakin hakee korvatulpat jos niitä joutuu kuuntelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi