Lapset ja pissalla käynti ulkona
Onko mielestänne kamala synti antaa 3-vuotiaan käydä pissalla metsän reunassa suojaisalla paikalla kun vessaan olisi liian pitkä matka? Saatiin kunnon haukut koiranäyttelyssä moisesta käytöksestä ihmiseltä jolla ilmeisesti ei ole lapsia. Sanoin että kuseksiihan sen koiratkin sinne, mutta se kuulemma on eri asia. Minusta on ihan luonnollista vielä noin pieniltä, ymmärtäisin jos kyseessä olisi 13-vuotias...
Kommentit (37)
Tosin metsänreunassa en edes nää mitään ongelmaa asiassa.
Puskapissit on ihan ok vielä tuossa iässä. Ja kyllä isommatkin lapset mun mielestä voi johonki syrjempään " luikata" , jos hätä yllättää.
eihän kaikkia ihmisten sanomisia pitäisi niin tosissaan ottaa, mutta kun silti tulee vähän paha olo tuollaisista jutuista. Ei kai pitäisi olla niin herkkä :-)
ap
turhaan mieltäsi. Tollasia turhan räksyttäjiin törmää väkisinkin jossain..
Niinhän ne koiratkin pissii ja mun kullannupun pissi ei ole yhtään ällömpää.
Toki pyritään puskalle jos on lähistöllä.
Miten se olisi ollut parempi, että lapsesi olisi pissannut housuihinsa? Yhtä laillahan siinä se pissa maahan olisi myös mennyt. Alähän ap välitä, noita nyt löytyy...
Itsekin olen käynyt ihan aikuisiälläkin vielä joskus puskassa pissalla, tämä kyllä johtuu sairaudestani, joka aina silloin tällöin ei anna aikaa odottaa sitä, että löytäisi vessan... Ja olen tosiaan ajatellut, että jos housuihin tulisi, niin yhtä lailla sitä maahan lorottaisi housutkin jalassa, voisi vaan tilanteena olla paljon nolompi ;)
Mitä eroa koiran kusemisessa samaan paikkaan on... Todella ääliö tyyppi se joka tuli sulle kommentoimaan. Eri asia ois tosiaan, jos aikuinen kusis tollasessa paikassa.
Ei niitä vessoja joka nurkalla ole. Aivan hyvin voi puskapissiä jos vaihtoehto lapsella on märät pöksyt. Tai itsellä.
sellaiseenkin paikkaan johon koira ei mielestäni voi pissiä.
Aika hölmöä. Kyllä meillä 3,5-vuotias pistetään puskapissalle, jos on pakko. Mieluummin niin kuin housut märkänä, jos ei vessaa ole lähellä...
Hyvä taito olemassa kun sellainen tilanne tulee että ei ole vaihtoehtoa.
Mä oon aina pitänyt reissussa vapaa vaikka lapsi oisi jo kuiva, mutta ei vielä jaksa paljon pidättää, niin helppoa kun ei tarvitse stressata sen vessan perään ja miettiä ehtiikö sinne tai mihin pissattaa. Ps näyttely koirien kasvattajista osa on melkoisia hieno helmoja, käykää seuraavaksi sen verran syrjässä pissalla että sinne ei tädit vilkuile...
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina pitänyt reissussa vaippaa vaikka lapsi oisi jo kuiva, mutta ei vielä jaksa paljon pidättää, niin helppoa kun ei tarvitse stressata sen vessan perään ja miettiä ehtiikö sinne tai mihin pissattaa. Ps näyttely koirien kasvattajista osa on melkoisia hieno helmoja, käykää seuraavaksi sen verran syrjässä pissalla että sinne ei tädit vilkuile...
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kuitenkin tärkeä opettaa siihen, että kotoa lähdettäessä on käytävä vessassa vaikka ei niin kovasti hätä sillä hetkellä olisi. Samoin reissupysähdyksillä KAIKKI käyvät pissalla ja pullikointia ei sallita. Siitä se homma lähtee oikeille raiteille. Tärkeää, että vanhemmat eivät pissaile tuolla maantien laidassa ja opeta siihen, että se on ok.
Kavereiden lapsilla on juuri aika paljon tuota, että kotoa lähteissä lasta ei saada kirveelläkään sinne vessaan ja pissahätä on 500 m:ä kotipihasta. Yhden kaverin pian 5v poika käyttää oikein aseenaan tuota pissapelleilyä. Ei suostu ikinä pysähdyksillä vessaan ja kerran ajoivat metsäänkin, kun yrittivät motarilla saada pojan pippeliä osumaan tyhjään juomapulloon...just oli pysähdytty huoltiksella.
Nuo kaikenmaailman räyskyttäjät ovat yleensä sellaisia elämästä vieraantuneita yksilöitä. Jos homma hoidetaan piilossa ja hienotunteisesti, niin ei pitäisi olla sanomista minusta ja noin pieni lapsi vielä.
Uimarannoilla mua harmittaa vanhemmat, jotka eivät viitsi nousta viltiltä ja viedä lasta metsään vaan antavat laiskuuksissaan muksun pissata siihen hiekalle.
Matkapotta on kätevä, pulloon pissatus vaan sotkee roiskeilla, jos nyt edes osuu koko pulloon..
Juu noi rantaäidit, siihen vaan viltin viereen hiekalle ne lapset kusemaan ja seuraavaksi jonkun toisen taapero mättää sitä kusista hiekkaa suuhunsa... Joo ottaa päähän myös..
Nää samat äidit antaa sen oman naperon kusta suoraan autosta noustua kaupan parkkiruutuun, siihen on siteen seuraavan mukava levittää ostoskassit tai omat lapset, kun pakkaa autoa...
Naapurissa juuri tän sortin äiti ja koko asfalti piha haisee kuselle kun lapset tekee juuri sinne oven eteen pissat, varmaan ötököiden pelossa ei lapsia ole opetettu käymään pusikossa pissalla, niin kaupunkilaista... Välillä on ollut kusta myös rappukäytävässä. Eli opettakaa ne lapset mielellään pienestä pitäen sinne puskaan tai nurmikolle pissalle, niin lapsi osaa sinne itsekin hakeutua kun alkaa ulkoilla yksin.
Vierailija: