Minä järkytyn samalla tavalla kuin tuo Jumbossa kävijä, kun tulen Suomeen.
Joka paikka on täynnä lihavia, huonosti pukeutuvia, rasistisia ja ahdasmielisiä impivaaralaisia.
Kommentit (89)
Vierailija:
T. ulkomailla asunut ja mm. omat lapset joutuivat jatkuvasti tuon " ahdistelun" uhriksi, ei tosiaankaan ollut mukavaa ei minun eikä lasten puolesta.
Suomalainen ei puhu eikä pussaa. On läheisyyskammoinen. Kaikessa nähdään jotain insestiä tai muuta epäilyttävää.
Minun vaaleat sinisilmäisetä lapset eivät ole välimeren maassa asuessamma kärsineet yhtään siitä, että jokainen vastaantuleva ihmisen antaa vähintään poskisuukon tai myös kaappaa syliin ja rutistaa. Päinvastoin lapsista on kasvanut hyvin avoimia, iloisia, sosiaalisia ja osaavat ottaa kontaktia vieraisiin ihmisiin rohkeammin kuin samanikäiset suomessa asuneet. Lapseni enemmänkin ahdistuvat suomessa kun ihmiset eivät vastaa hymyyn tai lasten jutusteluihin yleisillä paikoilla. Suomessa lapset eivät saa näkyä eikä kuulua vaan pitää olla hiljaa ja paikallaan. Minusta on hirveetä kuinka kadulla vastaantulleet kaverit moikkaavat vain minua mutta eivät huomio lapsiani ollenkaan tai sitten lapsille lässytetään jotain liirumlaarumia. Asuinmaassamme lapset saavat paljon enemmän positiivista huomiota sekä päähän taputusta mikä ei ole itsetunnolle yhtään pahaksi. Miksi suomen nuoriso voi niin huonosti????
t:Äiti välimereltä
tuo ulkomamma Afrikasta vaikuttaa juuri sellaiselta, jonka mielestä vain valkoinen voi olla rasisti! Eipä taida mamma tietää mitä vaikka siellä Pohjois-Afrikan maissa ajatellaan suomalaisista, suomalainen nainen on aina helppo ja huoramainen ym. Kokemusta on siellä asumisesta.
Vierailija:
ei ole kokenut rasismia, mies arabi ja ihan terroristin näköinen. Lapsetkin tummia, mutta tiedän kyllä, että ulkomaalaisten puolisoissa on todella paljon sellaisia, jotka kaiken asiallisen kritiikinkin lukevat rasismiksi :D
He ainakin saavat sellaista lokaa niskaansa etteivät todellakaan ansaitsi sellaista kohtelua suomessa. Hyvä ystäväni on suomalainen mutta muslmi ja hänen perhe on joutunut jopa muuttamaan asuinpaikkaa rasistien takia. Heitä on heitelty kadulla pulloilla sekä lasten päälle on syljetty. Äiti on kerran hakatti sairaalakuntoon lasten silmien edessä keskellä päivää monie silminnäkijöiden edessä. Toisen kerran hänen lapsen kaulalla pidettiin puukkoa ja uhkailtiin katkaista kaula neekeriäpärältä. En uskonut mitä kohtelu on ennen kuin liikuin enemmän hänen kanssaan julkisilla paikoilla. Törkeää ja monesti olisi ollut ihan polsiisiasia. He asuvat nykyään ulkomailla. Mutta olen tutustunut hänen kautta myös toisiin muslimiperheisiin ja ihan samanlaisia kokemuksia on heillä. Riippuu varmaan paljon siitä missä asuu ja missä liikkuu.
Rasismi suomessa on ihan totta!!
Lapseni EIVÄT TODELLAKAAN HALUA, ETTÄ JOKU SUUTELEE HEITÄ!!!! Onko vaikea tajuta?? Miksi jonkun lapset pitäisi ALISTUA TUOHON AHDISTELUUN? Haluaisitko sinä, että esim. kauppareissulla joku möhömahainen karvainen ukko alkaa ahdistella? Minun tyttäreni EI TODELLAKAAN HALUNNUT ja monta kertaa jouduin tähän asiaan puuttumaan. Lopulta tyttäreni ja myös poikani alkoi inhota mm. kauppareissuja, kun taas joku tuijottaa ja lääppii. Sekö on aikuisen oikeus, että lapseni intimiteettiä ja yksityisyyttä loukataan?
Ei todellakaan ole mitään ahdasmielisyyttä, kun kerron, että meidän perhe vihasi ja edelleenkin vihaa tuota tapaa. Lapseni ovat iloinneet, kun Suomessa voivat kulkea rauhassa ja kyllä meidän lapsiakin huomioidaan ja todellakin järkevämmällä tavalla kuin lääppimisellä. Lapsemme voivat oikein hyvin, nuo jutut Suomen oireilevasta nuorisosta on liioiteltuja. Joka maassa on teiniraskauksia ym. ongelmia, mutta eivät ne Suomessakaan montaa nuorta kosketa.
t. se ulkomailla asunut
Vierailija:
Minun vaaleat sinisilmäisetä lapset eivät ole välimeren maassa asuessamma kärsineet yhtään siitä, että jokainen vastaantuleva ihmisen antaa vähintään poskisuukon tai myös kaappaa syliin ja rutistaa.
että moni asia on Suomessa oikeesti huonosti tai voisi olla paremmin. Esim. tuo terveydenhuolto.
Meidät on pienestä asti aivopesty sanonnalla, että on lotto voitto syntyä Suomeen...
Tiesittekö, että Itämeri on maailman saastunein meri? Ok sen äärellä on moni muukin maa Suomen lisäksi, mutta kuitenkin. PUhutaan aina Suomen puhtaasta luonnosta. Itämereen on Suomestakin aina 60-70 luvulle asti laskettu kaikki paskavedet puhdistamatta niitä.
Suomen koulut on hyviä. Täällä opettajat on yliopistosta valmistuneita (ylempi korkeakoulututkinto). Etenkin ylä asteella ja lukiossa aineenopettajat ovat valmistuneet nimenomaan esim. kemian laitokselta ja ovat siis lukeneet paljon kemiaa. Kun taas esim. RUotsissa yläasteen opettajat ovat ns. luonnontieteiden opettajia ja opettavat biologiaa, fysiikkaa, kemiaa. Eli suomessa yläasteella aineiden opettajilla on periaatteessa suuri sen aineen alan tuntemus.
Suomessa ostovoima per asukas oli jonkun eu-tutkimuksen mukaan huonompi kun esim Kreikassa, tai oli suuruudeltaan samassa sarjassa. Saksa, Ruotsi, Tanska ym olivat hurjasti Suomea edellä.
Vierailija:
tuo ulkomamma Afrikasta vaikuttaa juuri sellaiselta, jonka mielestä vain valkoinen voi olla rasisti! Eipä taida mamma tietää mitä vaikka siellä Pohjois-Afrikan maissa ajatellaan suomalaisista, suomalainen nainen on aina helppo ja huoramainen ym. Kokemusta on siellä asumisesta.
Kyllä tiedän mikä maine suomalaisilla turistinaisilla on asuinmaassani ja usein se on ihan aiheesta saatu maine. Et voi kieltää. Suomalainen nainen on helppo ja sinisilmäinen jopa huoramainen matkustaessaan nähin maihin. Antavat aivan liian helpolla paikallisten gigoloiden höynäyttää. Sitä saa mitä tilaa. Kuitenkaan kenenkään heidän päälle ei kadulla syljetä tai heitä hakata kadulla. Heidän perään ei huudella törkeyksiä eikä heidän lapsiaan syrjitä leikeissä tms. Et oikeasti tiedä mistä puhun. Olen 20 vuotta elänyt tätä moku-liittoa ja kasvattanut lapsia niin suomessa kuin afrikassakin. Suomalaiset ovat rasistisia.
-afrikan mamma
En ole kokenut rasismia eikä myöskään perheeni, asumme Helsingissä. Tietenkin joku aina saattaa jotain sanoa, mutta yhtä lailla ihan " tavallisia" suomalaisiakin saatetaan haukkua. Suomessa asuu kymmeniä tuhansia muslimeja, jos tämä olisi hirveä paikka niin tuskin täällä näin monet muslimit onnellisena eläisi. Yksittäistapauksia on aina, kyllä nuo uhkaamiset ja pullonheitot ovat todella harvinaisia.
Vierailija:
Lapseni EIVÄT TODELLAKAAN HALUA, ETTÄ JOKU SUUTELEE HEITÄ!!!! Onko vaikea tajuta?? Miksi jonkun lapset pitäisi ALISTUA TUOHON AHDISTELUUN? Haluaisitko sinä, että esim. kauppareissulla joku möhömahainen karvainen ukko alkaa ahdistella? Minun tyttäreni EI TODELLAKAAN HALUNNUT ja monta kertaa jouduin tähän asiaan puuttumaan. Lopulta tyttäreni ja myös poikani alkoi inhota mm. kauppareissuja, kun taas joku tuijottaa ja lääppii. Sekö on aikuisen oikeus, että lapseni intimiteettiä ja yksityisyyttä loukataan?Ei todellakaan ole mitään ahdasmielisyyttä, kun kerron, että meidän perhe vihasi ja edelleenkin vihaa tuota tapaa. Lapseni ovat iloinneet, kun Suomessa voivat kulkea rauhassa ja kyllä meidän lapsiakin huomioidaan ja todellakin järkevämmällä tavalla kuin lääppimisellä. Lapsemme voivat oikein hyvin, nuo jutut Suomen oireilevasta nuorisosta on liioiteltuja. Joka maassa on teiniraskauksia ym. ongelmia, mutta eivät ne Suomessakaan montaa nuorta kosketa.
t. se ulkomailla asunut
Koska olet ahdasmielinen ja tartuttanut sen myös lapsiisi. Et itsekään koskaan suutele lapsiasi. Saati että mieheni suutelisi lapsianne. Hajurako on hyvä pitää. Eipähän tule liikaa läheisyyttä.
Minulla on kaksi tyttöä ja heitä on vaikka mitkä karvaiset äijänköriläät suukotelleet poskelle tai päähän enkä näe siinä mitään ahdistavaa. Lapsillani on tapa tervehtiä uusia ihmisiä kättelemällä ja antamalla suukko poskelle. He eivät näe siinä mitään väärää koska siinä EI OLE mitään väärää. Olen usein suomessa saanut kehuja lasteni käytöksestä sekä iloisuudesta että aikuisten ihmisten kunnioittamisesta.
t.välimeren äiti
huutoa ja peräänvihellyksiä, että eipä paljon houkuta matkustaa takaisin. vaatteena oli pitkähihainen, pitkät housut, ei muotoja paljastavia vaatteita.
Enpä ole kuullut, että ulkomaalaisia kaduilla hakattaisiin Suomessa. No ehkä jos ilta-aikaan on ostarilla ja aukoo päätänsä, mutta silloin kyllä uhriksi saattaa osua myös suomalainen.
P. S Montako suomalaista tai ylipäänsä länsimaista ihmistä on asuinmaasi vankiloissa? Kuinka yleistä siellä on esim. länsimaalaisten tekemät raiskaukset kaduilla? Suomessa 2 % vähemmistö tekee noin 27 % raiskauksista.
Me olemme suomalainen muslimiperhe suomessa. Olemme usein kokeneet rasismia suomessa. Minusta suomalaiset ovat erittäin rasistisia ja se ei rajoitu vain peräänhuuteluihin.
Tunnen useita kymmeniä muslimiperheitä joilla on ihan samoja kokemuksia. Monet harkitsevat muuttoa ulkomaille.
Ne harvat ketkä sanovat etteivät ole kokeneet rasismia suomessa eivät yleensä liiku missään tai vain omalla autolla, joten eivät kohtaa rasisteja samalla tavalla!!
Vierailija:
huutoa ja peräänvihellyksiä, että eipä paljon houkuta matkustaa takaisin. vaatteena oli pitkähihainen, pitkät housut, ei muotoja paljastavia vaatteita.Enpä ole kuullut, että ulkomaalaisia kaduilla hakattaisiin Suomessa. No ehkä jos ilta-aikaan on ostarilla ja aukoo päätänsä, mutta silloin kyllä uhriksi saattaa osua myös suomalainen.
P. S Montako suomalaista tai ylipäänsä länsimaista ihmistä on asuinmaasi vankiloissa? Kuinka yleistä siellä on esim. länsimaalaisten tekemät raiskaukset kaduilla? Suomessa 2 % vähemmistö tekee noin 27 % raiskauksista.
Mutta ulkomaalainen mieheni on saanut suomessa kuulla olevansa apina, sossupummmi, terroristi, neekeri jne jne ihan keskellä päivää. Minua on haukuttu neekerihuoraksi kaupan kassajonossa. Sekä leikkipuistossa isä on kieltänyt lapsiaan leikkimästä " vääräuskoisten lasten kanssa" päättelemällä asian vain ulkomaisen ulkonäön perusteella.
Asuinmaassani asuu erittäin vähän ulkomaalaisia. En tiedä rikostilastoja.
Mutta sen tiedän, että suomi on rasistisempi maa kun vertaan minun ja mieheni kokemuksia molemmista maista 20 vuoden ajalta. Joten turha väittää muuta.
t.afrikan äiti
En todellakaan ole ahdasmielinen! Lisäksi on aivan eriasia jos OMAT VANHEMMAT SUUTELEVAT kuin, että ventovieras!!! Aluksi ulkomailla asuessamme kävimme aivan normaalisti kaupoissa ja ja aluksi huvittuneena seurailin kuinka ne meidän lapset nyt niin kiinnostavat. Mutta eipä aikaakaan kuin lapset todella KYLLÄSTYIVÄT kun ei saa olla rauhassa esim. leluhyllyllä ilman aikuisen lepertelyä. Mutta kiva vaan, että sinun mielestä aikuisella on OIKEUS häiritä lasta ja tämän yksityisyyttä. Meidän lapset eivät ainakaan ole samaa mieltä sinun kanssasi.
Mutt näköjään tämäkin on minun vikani, kun lapseni oma-aloitteisesti kertoivat inhoavansa niitä lääppiviä ihmisiä. Minähän se suomalaisena olen siihenkin syyllinen, ei kerta kaikkiaan voi olla kenessäkään muussa vikaa.
Et voi kieltääkö, etteikö ulkomaalaisten maine Suomessa olisi ihan aiheesta saatu. Sossutuet, raiskaukset, rikollisuus jne. Eli ihan aiheesta eikö???
Jos kerran suomalainen nainen antaa siellä helpolla gigoloille niin kyllä ulkomaalaiset Suomessakin osaa. Raiskauksia tehdään ja sossusta haetaan rahat.
Vierailija:
Kyllä tiedän mikä maine suomalaisilla turistinaisilla on asuinmaassani ja usein se on ihan aiheesta saatu maine. Et voi kieltää. Suomalainen nainen on helppo ja sinisilmäinen jopa huoramainen matkustaessaan nähin maihin. Antavat aivan liian helpolla paikallisten gigoloiden höynäyttää. Sitä saa mitä tilaa. Kuitenkaan kenenkään heidän päälle ei kadulla syljetä tai heitä hakata kadulla. Heidän perään ei huudella törkeyksiä eikä heidän lapsiaan syrjitä leikeissä tms. Et oikeasti tiedä mistä puhun. Olen 20 vuotta elänyt tätä moku-liittoa ja kasvattanut lapsia niin suomessa kuin afrikassakin. Suomalaiset ovat rasistisia.-afrikan mamma
eli ihan aiheesta saatu maine terroristeina.
Vierailija:
En todellakaan ole ahdasmielinen! Lisäksi on aivan eriasia jos OMAT VANHEMMAT SUUTELEVAT kuin, että ventovieras!!! Aluksi ulkomailla asuessamme kävimme aivan normaalisti kaupoissa ja ja aluksi huvittuneena seurailin kuinka ne meidän lapset nyt niin kiinnostavat. Mutta eipä aikaakaan kuin lapset todella KYLLÄSTYIVÄT kun ei saa olla rauhassa esim. leluhyllyllä ilman aikuisen lepertelyä. Mutta kiva vaan, että sinun mielestä aikuisella on OIKEUS häiritä lasta ja tämän yksityisyyttä. Meidän lapset eivät ainakaan ole samaa mieltä sinun kanssasi.Mutt näköjään tämäkin on minun vikani, kun lapseni oma-aloitteisesti kertoivat inhoavansa niitä lääppiviä ihmisiä. Minähän se suomalaisena olen siihenkin syyllinen, ei kerta kaikkiaan voi olla kenessäkään muussa vikaa.
ja se Välimeren lääppimiskulttuuri on ainoa oikea ja aina oikeassa ja jos suomalainen lapsi valittaa lääppivistä aikuisista niin tottakai on suomalaisen vika kun on muka ahdasmielinen eikä nauti kun VENTOVIERAAT aikuiset lepertelee, suukottelee ja suoranaisesti ahdistelee lapsia.
Vierailija:
ja se Välimeren lääppimiskulttuuri on ainoa oikea ja aina oikeassa ja jos suomalainen lapsi valittaa lääppivistä aikuisista niin tottakai on suomalaisen vika kun on muka ahdasmielinen eikä nauti kun VENTOVIERAAT aikuiset lepertelee, suukottelee ja suoranaisesti ahdistelee lapsia.
voi vittu mitä ämmiä tälläkin palstalla taas!
No tulkaa se kertomaan minun lapsilleni, että ovat oikein PIPEJÄ kun valittivat ja inhosivat sitä lääppimiskulttuuria!!!!!
Enemmänkin minusta sellainen vanhempi on sairas, joka avoimesti ihailee sitä kuinka ventovieraat suutelevat lapsia.
Yleistykset ovat kammotus: Suomessa sitä ja tätä ja ulkomailla tätä ja tuota. Kun argumentoidaan niin oma mielipiteensä tulee perustella. Eli sanotaan mistä maasta on kysymys, mikä erityinen kohta on paremmin, miksi ja kuten joku jossain sanoikin mikään ei ole ilmaista vaan mistä se on sitten pois.
Itse olin aktiivinen Suomen arvostelija teini-ikäisenä, mutta kasvaessani ja nähdessäni enemmän maailmaa ymmärsin, että aina on kysymys kokonaisuudesta ja joku jota itse arvostaa voi olla paremmin toisessa maassa, mutta mikään maa itsessään ei voi olla peikko tai hirviö ja toinen täydellinen.
Suomi on maa, jossa meidän juuremme ovat.
ei ole kokenut rasismia, mies arabi ja ihan terroristin näköinen. Lapsetkin tummia, mutta tiedän kyllä, että ulkomaalaisten puolisoissa on todella paljon sellaisia, jotka kaiken asiallisen kritiikinkin lukevat rasismiksi :D