Miksi ruoan terveellisyydestä vaahtoavat ovat sitten kuitenkin lihavia?
Tuli mieleeni tuosta einesten vastustamisketjusta. Tunnen montakin tapausta, jotka valmistavat itse perheelleen ruoan alusta loppuun, tyyliin lihapulliin ei käytetä valmisjauheita, vaan kaikki tehdään itse. Hernekeittoa ei osteta purkeissa,vaan koko hoito tehdään alusta saakka itse.
Yhtä asiaa olen jäänyt miettimään: usein nämä äidit ovat sitten kuitenkin aika selkeästi ylipainoisia.
Meillä taas syödään aika paljon valmispizzoja, eineksiä sun muuta puolivalmiita ruokia, mutta kaikki olemme hoikkia.
Ymmärrätte kai, että myös ylipaino on riski. Mitä se auttaa jos syöttää perheelleen itse tehtyä ruokaa, jos syöttää sitä liikaa. YLipainoisilla lapsilla esimerkiksi on moninverroin suurempi riski sairastua vanhana dementiaan kuin hoikilla lapsilla.
Joten ihan kysyisin, jos kerran valmistamanne ruoka on niin terveellistä, niin miksi sitten sitä ruokaa syövät perheenjäsenenne lihovat? Jossain nyt kyllä mättää!
Kommentit (4)
ja laitettua kastikkeeseen nokare voita. Lisäksi ruoka on niin paljon paremman makuista, että sitä tule helposti syötyä enemmän :) Ruoka on myös edullisempaa, joten annoskoko on helposti suurempi kuin jos ostaisi kalliimpia eineksiä.
Sehän on ihan sama keittääkö itse vai ostaako eineksiä, jos lopujen lopuksi mättää samaa " paskaa" . Toinen vaan on saanut sen halvemmalla ja kovalla työllä, toinen kalliilla ja helposti. Meillä syötiin lapsena aina itse tehtyä ja oltiin lihavia. Nykyään teen itse ja olen normaalipainoinen.
Ihmisten pitäisi miettiä ihan oikeesti mitä se nykyruoka sisältää. Katso vaikka voipaketin kyljestä, että se on tehty kermasta ja hapatteesta. Lue margariinin ainekset ja huomaat mitä sinne on tungettu. Voi on luonnon tuote ja margariini teollinen voin VÄRINEN levite. Margariini voisi olla yhtä hyvin sinistä tai punaista, koska luonnostaan se ei ole keltaista.
mä olen einesten vihollin numero yksi ja mun painoindekseni on 20. Mieheni syö mitä sattuu, mielellään myös eineksiä ja sen painoindeksi on 27. Meillä ainakin myös ulkonäöstä näkee kumpaa kiinnostaa terveellinen ravinto.
Itse oon laiha ja mahdollisimman vähän pyrin käyttämääm eineksiä.
Pitäskö siis ylipainosen alkaa vielä eineksiä syömään että elintapasairaudet vaan lisääntysivät vai mitä?