Jee, melkein 10 päivän puuro- ja soppalinja on maanantaina ohi :D
Viimeiset 9 päivää ollaan syöty pelkästään itse tehtyjä sämpylöitä ja päiväruuaksi joka päivä puuroa ja keittoa sekä pari kertaa myös makaroonilaatikkoa tai keitettyä makaroonia. Pikkasen alkoi jo tympimään kyseiset ruuat ja pahasti.
Itse olen opiskelija (päätin vaihtaa alaa), mies oli pidemmän aikaa työttömänä, mutta sai uuden työpaikan tämän kuun alussa. Hänen palkkansa tuli perjantaina, mutta en pääsen vasta maanantaina ostamaan ruokaa, koska lapset ovat vesirokossa ja me vanhemmat mahataudissa :(
Lapsilisät menivät vuokran maksuun, kaikki. Ja muutenkin viime kuussa tuli muutama yllätävä lasku (mm. auton korjaaminen (pakko, koska mies tarvitsee autoa työmatkoihin), kaikki lapset tarvitsivat lääkkeitä (antibiootteja), pyykkikone hajosi (vaikka asutaan kerrostalossa, niin pyykkitupa on aina varattu ja joudutaan vähintään kahden päivän välein pesemään pyykkiä, koska kuopus opettelee kuivaksi ja häneltä tulee melkein joka päivä yksi pissivahinko)).
Yleensä ruokakaapit on täynnä kuivaruokaa, mutta tällä kertaa ne tuli käytettyä kaikki. Ja maanantaina tulen täyttämään ne kaikki uudestaan.
Mutta toivottavasti raha-asianne helpottuvat nyt tästä lähtien. :)